handdator

Visa fullständig version : Hur ser slutet i Half-Life ut för er? *spoiler?*

Cupofcoffee
2005-08-13, 01:08
Tog och installerade Half-life ifrån skivan i "Half-life Generation"-boxen (alltså senaste versionen av spelet) och lirade igenom det nu i veckan. Jag hade lite bekymmer med ett par tre buggar, men det var inga showstoppers. Frågan är bara ifall jag fick se hela slutet, eller om det också buggade ut för mig.

Kostymnissen sade åt mig att göra valet, och efter att ha hoppat in i teleporten får man se lite namn ("Valve is:") och sen var det bara svart för mig. Ska det vara så? Jag hörde att Gordon hoppade ifall jag tryckte på hoppknappen, men ingen annan knapp verkar ha någon funktion. Skärmen är som sagt bara svart. Väntade länge på att något skulle hända, men det verkar vara förgäves...

Hur såg slutet ut för er?

Bjorne
2005-08-13, 01:28
Var jäkligt länge sedan jag spelade det, minns att jag valde något val så jag landa bland en massor av monster. Svart var det icke...

Zozza
2005-08-13, 01:34
http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/half_life_f.txt

" |#|AGGRESSIVE ENDING |#| |#|SUBMISSIVE ENDING|#|

---- If you choose not to enter ---- If you choose to enter the portal
the portal when it opens up, when it opens up, a message will
the G-Man will reluctantly pop up saying you have been
let you go, and warp you into activated for employment, and are
a room filled with Xen currently awaiting future job
creatures. Since you practically opportunities.
murdered their entire race, they
have no problem killing you. The
lights dim out, but at least you
have the honor of not serving
that despicable man.

*This is pretty much the end of the game

Zozza
2005-08-13, 01:37
men va fel det blev=]

#|SUBMISSIVE ENDING|#|
If you choose to enter the portal
when it opens up, a message will
pop up saying you have been
activated for employment, and are
currently awaiting future job
opportunities.

|#|AGGRESSIVE ENDING |#|
If you choose not to enter
the portal when it opens up,
the G-Man will reluctantly
let you go, and warp you into
a room filled with Xen
creatures. Since you practically murdered their entire race, they
have no problem killing you. The
lights dim out, but at least you
have the honor of not serving
that despicable man.

Cupofcoffee
2005-08-13, 01:47
Jag vill nominera Half-Life till tidernas sämst avslutade spel, och därmed peta ner Hexxen till andra plats.

Helvete vad besviken jag blir alltså. Hur fan kunde det här spelet få pris för stark story, när de inte ens klarar av att avsluta eländet? *grr* *screwy*

Jag tycker att hela spelet föll som en rullstolsbunden i trapphuset strax efter att man teleporterats till Xen. Det var bara tråkigt därifrån, utdraget och segt.

Nej nu fan är jag upprörd.

Opposing Force och Blue Shift ligger också i lådan. Ska jag bry mig om att spela dem öht?

Fartman
2005-08-13, 01:54
Jag vill nominera Half-Life till tidernas sämst avslutade spel, och därmed peta ner Hexxen till andra plats.

Helvete vad besviken jag blir alltså. Hur fan kunde det här spelet få pris för stark story, när de inte ens klarar av att avsluta eländet? *grr* *screwy*

Jag tycker att hela spelet föll som en rullstolsbunden i trapphuset strax efter att man teleporterats till Xen. Det var bara tråkigt därifrån, utdraget och segt.

Opposing Force och Blue Shift ligger också i lådan. Ska jag bry mig om att spela dem öht?

Usch och fy för den där jävla larviga rymdvärlden.... före det är det ju ballt, aliens, elaka armesnubbar, människor som är zombies typ. Då var det coolt, sen så kom man till en bögig jävla nördvärld som man bara spelade igenom på ren vilja!

Cupofcoffee
2005-08-13, 17:56
Installerade Opposing Force men efter fem minuter får jag syn på den blå kostymen igen och inser att det här kommer bli tjugo otacksamma timmar av samma smörja som originalet. Jag är fortfarande förbannad för det usla slutet.

Någon som vet om Blue Shift är bra? (läs: bättre)

Fatalist
2005-08-13, 18:00

Jag tycker Blue shift SÖG! Men Opposing Force var riktigt underhållande, dock en riktigt seg slutboss. När du kommer dit, fortsätt göra det du tror du ska göra en LÅNG stund så klarar du den till slut. Man tror att man gör fel men han är bara seglivad..

s_himself
2005-08-13, 18:10
slutet på HL va en besvikelse. Annars tycker jag spelet va kul fram till som många andra tycker.. rymden. *grr*

Timme
2005-08-13, 19:11
Half life var riktigt bra men jag måste instämma med er andra. Xen världen säg ap pung! Den sista bossen var det fulaste jag sett!

/Timme

Tomten
2005-08-13, 22:05
Installerade Opposing Force men efter fem minuter får jag syn på den blå kostymen igen och inser att det här kommer bli tjugo otacksamma timmar av samma smörja som originalet. Jag är fortfarande förbannad för det usla slutet.

Någon som vet om Blue Shift är bra? (läs: bättre)

Innan du börjar gråta, läs följande länk.

http://members.shaw.ca/halflifestory/

Du kommer garanterat uppskatta spelet mer efter du läst den där.

Cupofcoffee
2005-08-13, 22:52
Innan du börjar gråta, läs följande länk.

http://members.shaw.ca/halflifestory/

Ja, vad hjälper det? Slutsekvensen är usel, och ger överhuvudtaget ingen känsla av avslutning. Jag fick inte någonting för att ha tagit mig igenom spelet. Lamt.

Du kommer garanterat uppskatta spelet mer efter du läst den där.
Jag gillade spelet. I början. Men spelet är för långt och kräver för mycket av spelaren för att pussla ihop alla fragment till en sammanhängande historia. Jag kommer inte spela om det.