handdator

Visa fullständig version : Ladda in spel i ett XBOX.

Dav0d
2005-08-10, 13:26
Tjenare, det är så att jag behöver hjälp med att ladda in spel i ett XBOX.
Jag har själv ingen erfarenhet av konsoler, men har fått i uppgift att ta reda på hur man gör. Jag har kopplat in Xboxet till hubben likaså min dator. Men hur går man egentligen till väga för att tanka in spelen i hårddisken ?

--------------------------------------------------------------------------
Och en annan sak förutom denna Xbox fråga.
Bara jag som blev smått förvånad när dom igår nämnde kreatin i ett CSI avsnitt som en drog, och ett sorts doping ? Förvånande för i USA är ju inte ens ephedra en drog eller isåfall en laglig drog.

Tack och Adjö

Jonesss
2005-08-10, 14:08
du kan använda en ftpclient eller en vanlig webläsare
du ska skriva in xboxens ip+nick+pass brukar vanligtvis vara
ftp://xbox:xbox@IP
eller bara
//IP sedan kommer det komma upp en rutan med Inloggningsnamn och en annan med Lösenord, och där är originalet är "xbox" till både lösen och användanamn
du får alltså ta reda på ipt av din box det kan du göra i dashborden (om du har chippat din box) är din box inte chippad så är det ju inte lönt att lägga in spelet och vet inte ens om det går då?
Hoppas jag var till någon nytta

Mart|n
2005-08-10, 14:10
Jag förutsätter att spelet som du ska lägga in ligger som en isofil på din hdd. Tycker du ska använda qwix... Du bör dessutom gå in på psxcares forum och läsa på där!

Ninjasmurf
2005-08-10, 14:13
Bara jag som blev smått förvånad när dom igår nämnde kreatin i ett CSI avsnitt som en drog, och ett sorts doping ? Förvånande för i USA är ju inte ens ephedra en drog eller isåfall en laglig drog.

Tack och Adjö
vad det gäller xbox så lämnar jag det till consol folket...

Att dom nämner kreatin i avsnittet beror nog på att det var ett ord avsnittsförfattaren kände till, som låter lite coolt. Kreatin är inte precis välkänt bland gemene man..

Prankie
2005-08-10, 14:23
Det mesta benäms ju med drugs där borta, "drugstore". Jag minns inet att de använde doping begreppet. Avsnittet handlade om killens coach stoppade en prestationhöjande piller i killens bar för att han ska vinna loppet. Det tillsammas med kreatin orskade dehydrering och han dog under loppet.

Dav0d
2005-08-10, 15:01
Kanske dom inte gjorde Prankie, men det är nog bara att dom använde ett välkännt ord.

Men för XBox, hur ser jag IP numret den använder ? Står det på konsolen eller ?

Hittils väldigt tacksam för svaren :bow:

tossefar
2005-08-10, 15:36
Bara för att klargöra; du förstår att du måste ha ett chippat xbox för att kunna lägga över spel?

Dav0d
2005-08-10, 17:14
Jadå, dock detta är inte mitt XBOX. Utan min vän vars bror har åkt utomlands. Ingen i familjen eller jag vet hur man gör. Och jag har absolut inga erfarenheter om konsoler. Antog att man var tvungen att ansluta med FTP program, men var står IP addressen som XBOX:et använder ?

Jay-Z
2005-08-10, 17:17
Jadå, dock detta är inte mitt XBOX. Utan min vän vars bror har åkt utomlands. Ingen i familjen eller jag vet hur man gör. Och jag har absolut inga erfarenheter om konsoler. Antog att man var tvungen att ansluta med FTP program, men var står IP addressen som XBOX:et använder ?

Har du ett dashboard på din chippade. Troligtvis under Settings eller liknande.

Snake
2005-08-10, 23:17
Tjenare, det är så att jag behöver hjälp med att ladda in spel i ett XBOX.
Jag har själv ingen erfarenhet av konsoler, men har fått i uppgift att ta reda på hur man gör. Jag har kopplat in Xboxet till hubben likaså min dator. Men hur går man egentligen till väga för att tanka in spelen i hårddisken ?

Tack och Adjö

Du ska gå in på http://xbox-scene.org/ och läsa, sen läsa mer och sen ännu mer. Där finns allt man behöver om man har en xbox

Dav0d
2005-08-11, 00:10
Tack så jätte mycket alla för era svar :thumbup: