handdator

Visa fullständig version : Vissa liv är inget värt.

Fatcan
2005-08-10, 11:22
Den här mannens t.ex; http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,683217,00.html

Men vårdinsatser och samtalsterapier för att få ett stopp på hans övergrepp mot flickor har inte gett resultat.

Varför ens försöka hålla på och rädda en sån person? Dödstraff passar bra där, han har redan förstört 10 flickors liv. Ärligt, den har artikeln gjorde mig jävligt upprörd...han borde dödas eller plågas inte få vård.

Markus H
2005-08-10, 11:25
Jag håller med dig. dessa sexbrott är det värsta jag vet, och som i detta fall, återfallsförbytare har jag inget till övers för. Bort bort bort!

Ninjasmurf
2005-08-10, 11:29
konstigt att han inte hamnat på mentalsjukhus på obestämd tid

Fatcan
2005-08-10, 11:32
konstigt att han inte hamnat på mentalsjukhus på obestämd tid

Äsch det är ju syyynd om han *snyft*, han är mentalt sjuk och måste våldta småflickor :(.

Hoppas han skickas till ett vanligt fängelse så får nazisterna ta hand om han. Om han nu döms eller låses in över huvud taget, vilket jag inte tror.

Pingu
2005-08-10, 11:35
Personer som denna har ofta en jävligt tragisk bakgrund. Väldigt stor % har själva varit utsatta för sexuellaövergrepp. Någon "jävel" förstörde hans liv med största sanolikhet när han var barn.

Fartman
2005-08-10, 11:35
vilket jävla svin..
men samtidigt måste jag fan undra, hur i helvete kan man vara så jävla dum och naiv att man som en fjortonårig liten tös följa med en gubbjävel som bjuder på sprit och droger? vafan, det bara skriker ju våldtäktsman långa vägar!

Fatcan
2005-08-10, 11:37
vilket jävla svin..
men samtidigt måste jag fan undra, hur i helvete kan man vara så jävla dum och naiv att man som en fjortonårig liten tös följa med en gubbjävel som bjuder på sprit och droger? vafan, det bara skriker ju våldtäktsman långa vägar!

Mjo, det är inte så smart, det var ju till och med nån 16 årig tjej som hade följt med han också. Men man ska absolut inte försöka lägga över nån skuld på tjejerna.

Ninjasmurf
2005-08-10, 11:39
Äsch det är ju syyynd om han *snyft*, han är mentalt sjuk och måste våldta småflickor :(.

Hoppas han skickas till ett vanligt fängelse så får nazisterna ta hand om han. Om han nu döms eller låses in över huvud taget, vilket jag inte tror.

tyckte inte synd om honom, tror inte det är särskilt kul att sitta på hispan..

tyckte bara att det var konstigt att dom inte gjort större insatser på en person som tydligen har en stark störning...(han har ju enligt artikeln suttit i fängelse så jag antar nazisterna misslyckades)

Fatcan
2005-08-10, 12:06
tyckte inte synd om honom, tror inte det är särskilt kul att sitta på hispan..

Det var inte riktat som en pik mot dig. Snarare mot hur systemet ser på sådana personer.

Metal_boy_
2005-08-10, 12:33
Skär ballen av gubben och släpp ut han igen

Kaboffastar
2005-08-10, 12:35
Skär ballen av gubben och släpp ut han igen

en såndär sjuk jävel kan få för sig att ett jävla kvastskaft är hans nya balle... han httar nog ett sätt att tilfredställa sig själv på. Ta dö på honom direkt istället.

Beast
2005-08-10, 12:38
Såna ska styckas.

bengdoktor
2005-08-10, 12:48
Utan att försöka skapa en fetingdebatt säger jag bara ett ord: dödsstraff.

Bjorne
2005-08-10, 12:49
Undra hur många han har våldtagit som inte har anmält.

Ame
2005-08-10, 12:50

Tycker du att detta är bättre än att sätta han på ett mentalsjukhus på obestämd tid? Bevisligen så hjälper ju inte fängelse ett dugg.

1982 dömdes han till tre års fängelse för grov misshandel och våldtäkt på en flicka och frihetskränkande otukt mot en annan flicka.
1987 dömdes han till två års fängelse för våldtäkt och försök till sexuellt tvång.
1991 dömdes han till fem års fängelse för misshandel, olaga frihetsberövande, sexuellt ofredande och våldtäkt.

Fatcan
2005-08-10, 12:51
Precis, kan mycket väl vara 10 tjejer till som fått sina liv förstörda.

bosse_brutal
2005-08-10, 13:24
fyfan, såna idioter anser jag har förverkat rätten att leva. oavsett hur psykiskt sjuka de är.

qoutar mig själv från en annan tråd:

angående dödsstraff så finns det vissa fall där jag anser att det är fullt acceptabelt, ett sådant fall stod det om i värmlandstidningen härom veckan, det var en pappa som hade våldtagit sin dotter mellan hon var 4 till 10 år gammalr, han hade även tagit betalt av andra män för att de skulle få våldta henne. enligt artikeln hade betalningen i princip bestått av bensinpengar för att han skulle kunna köra till de olika männen.

Det är i sådana lägen som man har användning av nazisterna. Jag hoppas verkligen att hans namn, adress, personnummer och foto snarast publiceras på nynazistiska hemsidor över hela Sverige. Jag vill helt enkelt att han ska dö.

Zaiboot
2005-08-10, 13:43
Själv tror jag inte på dödsstraff...

Med det sagt så skulle jag nog iaf ha slagit ihjäl honom om det hände nån som stod mig nära. Finns inget värre brott en dessa.

När det hände den andra gången skulle han ha spärras in på mentalsjukhus tills han dog alltså längre tid än livstid. Att det till viss del kan vara synd om honom för att hans hjärna inte fungerar som den ska har inget med saken att göra. Om vi inte kan åtgärda hans problem så är han aldelens för farlig att för vara fri. Då återstår bara att spärra in honom, det är mindre grymt än att tillåta flera flickorsliv bli förstörda. The greater good. Svin enkelt.

Johan_P
2005-08-10, 13:52
Ok, så hur löser man detta fallet...

Huddinge tingsrätt dömde 61-åringen till fem års fängelse - en dom som han har överklagat.

Jo, vi låser in han i fem år!

...

Hur fungerar dagensrättsystem egentligen :( Detta psyko ska antingen ha dödsstraff (vilket är mest rättvist mot flickorna) eller bli insatt på hem för resten av livet.

Bjorne
2005-08-10, 14:24
För den tjejen som blev våldtagen efter att han redan varit inspärrad tre gånger, måste ju känna ett sådant fruktansvärt hat emot rättssystemet.

Fatalist
2005-08-10, 14:27
Den här mannens t.ex; http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,683217,00.html

Varför ens försöka hålla på och rädda en sån person? Dödstraff passar bra där, han har redan förstört 10 flickors liv. Ärligt, den har artikeln gjorde mig jävligt upprörd...han borde dödas eller plågas inte få vård.

Du kan ju ta och döda honom då? Dock håller jag med om att det är sinnesjukt att människan släpps ut i samhället efter att han fått "vård". Han ska spärras in, kanske piskas lite eller utvisas från sverige med en fet tatuering som förtäljer allt han gjort.

skaparn
2005-08-10, 14:31
Med risk för att vara provocernade så undrar jag vad ni får ut av att sitta och försöka överträffa varandra i attt utdöma straff åt sexualförbrytare. Visst är det en vidrig gärning och det skulle vara bra med tydligare motivering till straffen så man förstår varför de ibland är så till synes milda.

Men detta är ett problem som ändå inte är så stort som man kan tro av löpsedlarna. Det är dessutom något som inte går att förebygga särskilt bra. Det är riktigt sjuka människor som begår brotten och det är i stort sett omöjligt att detektera dessa innan de begår brott, utan att kraftigt inkräkta på i stort sett alla mäns liv.

Att det sedan svälter nästan 5000 barn varje dag och det begås kontinuerliga övergrepp runt om i världen det upprör inte alls lika mycket trots att det är något vi enkelt(nåja..) kan förhindra. Det är som att vi trivs bra med att sitta här och åkalla elektriska stolen för här är problemen lite mer svartvita.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt men jag tycker bara det blir lite tjatigt att se alla trådar här med prat om skära av ballar och låta medfångar våldta och blablablabla.

Ninjasmurf
2005-08-10, 14:36
Dödstraff är egentligen ett ganska korkat straff om man funderar lite på det iom att så fort personen är död så kan denne inte straffas längre. Hela idén bygger på att straffet fortsätter efter döden....

vad det gäller gubben i detta fall så fattar jag inte att dom inte kollade på hans tidigare domar och insett att det uppenbarligen inte funkar med vad dom gjort hittils... Sluten psykvård vore det bästa (eller det näst bästa, bästa vore om man kunde få honom att uppleva händelserna från offrens sida)

Metal_boy_
2005-08-10, 14:42
Med risk för att vara provocernade så undrar jag vad ni får ut av att sitta och försöka överträffa varandra i attt utdöma straff åt sexualförbrytare. Visst är det en vidrig gärning och det skulle vara bra med tydligare motivering till straffen så man förstår varför de ibland är så till synes milda.

Men detta är ett problem som ändå inte är så stort som man kan tro av löpsedlarna. Det är dessutom något som inte går att förebygga särskilt bra. Det är riktigt sjuka människor som begår brotten och det är i stort sett omöjligt att detektera dessa innan de begår brott, utan att kraftigt inkräkta på i stort sett alla mäns liv.

Att det sedan svälter nästan 5000 barn varje dag och det begås kontinuerliga övergrepp runt om i världen det upprör inte alls lika mycket trots att det är något vi enkelt(nåja..) kan förhindra. Det är som att vi trivs bra med att sitta här och åkalla elektriska stolen för här är problemen lite mer svartvita.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt men jag tycker bara det blir lite tjatigt att se alla trådar här med prat om skära av ballar och låta medfångar våldta och blablablabla.

Samtidigt som flera säkert tycker att det är tjatigt att höra när nån gämför med svältdrabbade barn. Sälj din tv/dator om du bryr dig så mycket.

skaparn
2005-08-10, 15:05
Samtidigt som flera säkert tycker att det är tjatigt att höra när nån gämför med svältdrabbade barn. Sälj din tv/dator om du bryr dig så mycket.

Det var förstås dumt att nämna klichéen "svältande barn" eftersom du fick nåt att haka upp dig på där. Jag ville bara exemplifiera min teori om att det som vi kan göra något åt, men kräver uppoffringar, flyr folk ifrån genom att sitta och förfäras äver tragedier som i det närmaste kan betraktas som bortom vår kontroll (tsunamis t.ex.).

Därför är jag lite leds tjat om hur mycket du skulle kastrera sexualbrottslingar ifall du fick möjlighet. Det blir bara så patetiskt på något vis.

Metal_boy_
2005-08-10, 15:09
Det var förstås dumt att nämna klichéen "svältande barn" eftersom du fick nåt att haka upp dig på där. Jag ville bara exemplifiera min teori om att det som vi kan göra något åt, men kräver uppoffringar, flyr folk ifrån genom att sitta och förfäras äver tragedier som i det närmaste kan betraktas som bortom vår kontroll (tsunamis t.ex.).

Därför är jag lite leds tjat om hur mycket du skulle kastrera sexualbrottslingar ifall du fick möjlighet. Det blir bara så patetiskt på något vis.

Oj vad allvarligt mitt balle-inlägg var. Tror du att jag tror på den lösningen? *rolleyes*

Men jag tyckte din gämförelse var lite långsökt bara. Det är ju så att vi berörs tydligen mer av det som drabbar folk som lever närmre inpå oss. Du värderar ju tex din familj mer än min.

sebastian_emotion
2005-08-10, 15:13
Livstidsfängelse eller att släppa in snubben bland andra intagna som inte är sexualförbrytare det hade han lätt förtjänat. Ingen jävla Skogome anstalt för denna snubben han kommer göra samma sak igen om han släpps ut snabbt

weli
2005-08-10, 15:35
Gör som dom gjorde i China, halshugg den jäveln.

Asså sånt här förekommer pga människorna som våldtar vet redan att dom inte får hård straff så man kan säga att det e samhällens fel också.

jag menar då inte att våldtäkten upphör helt hållet om man ändrar på samhällen så dom som våldtar får hårdare straff men det skulle minska betyligdt mer.

Hades
2005-08-10, 15:36

Håller med i det mesta.

Dessutom är det ju lite underligt att så många verkar tro att vi har straff för att vi vill hämnas på de som begått brott.

JAM
2005-08-10, 15:43

Håller med.

Sedan tror jag att det är väldigt få som tänker till innan de börjar ropa om dödsstraff överhuvudtaget.

Daniel_S
2005-08-10, 16:14
Varför finns inte tvångskastrering som straff? Inte så att några nazister sliter schnabeln av honom, utan ett rent kirurgiskt ingrepp. Testilkarna bort och eventuellt stora delar av övriga organet. Borde inte det ta bort en hel del aggressioner, samtidigt som brottet inte KAN upprepas igen.

En sådan lösning kan inte anses som inhuman, så inte ens de mest inbitna tyck-synd-om-förövaren torde opponera sig. Ett sånt straff har i min värld en utomordentlig avskräckande effekt - att bli av med dicken lockar ingen.

JAM
2005-08-10, 16:21
Varför finns inte tvångskastrering som straff? Inte så att några nazister sliter schnabeln av honom, utan ett rent kirurgiskt ingrepp. Testilkarna bort och eventuellt stora delar av övriga organet. Borde inte det ta bort en hel del aggressioner, samtidigt som brottet inte KAN upprepas igen.

En sådan lösning kan inte anses som inhuman, så inte ens de mest inbitna tyck-synd-om-förövaren torde opponera sig. Ett sånt straff har i min värld en utomordentlig avskräckande effekt - att bli av med dicken lockar ingen.Det finns väl hormonbehandling om man ska hårddra det hela? En sådan som gör att personen tappar all sexlust.

ErikWrestlingFreaket
2005-08-10, 16:26
Mentalt störd gubbe och helt puckade tjejer är precis vad det är *screwy*

skaparn
2005-08-10, 17:51
Håller med i det mesta.

Dessutom är det ju lite underligt att så många verkar tro att vi har straff för att vi vill hämnas på de som begått brott.

Oj så skönt att få läsa det där. Jag behövde få tillbaka lite tro på mänskligheten.

High1ander
2005-08-10, 17:53
Kanske dags för för "third strike"-systement i Sverige, i USA så har de på vissa ställen 2 grova brott och sen ett litet som att spotta en polisman i ansiktet så får man automatiskt livstid.

Men man borde iaf ha 3 grova brott and you are out.

Grisen
2005-08-10, 17:55
skaparn :thumbup:

Marba
Gubben behöver vård och inte fängelse/halshuggning.

High1ander
Håller med i det mesta.

Are you for real? Vi har straff för att HÄMNAS, dock finns det två till orsaker, rehab och skydda resten av samhället.

Tror du en mördare behöver längre tid för att lära sig att mord är fel gentemot en rånare lära sig råna är fel?

Släpp sargen och kom in i matchen nu va.

Metal_boy_
2005-08-10, 17:56
Oj så skönt att få läsa det där. Jag behövde få tillbaka lite tro på mänskligheten.

Lite svårt ändå, när det finns såna där idioter :(

Metal_boy_
2005-08-10, 18:01
Gubben behöver vård och inte fängelse/halshuggning.

Förebyggning måsste ju också göras på nått sätt. Många av de här männen har blivit utsatta själva av föräldrar när dom var små. Tyvärr så är det svårt att upptäcka vad som händer bakom svenskarnas dörrar. Det är inte ofta som barn vågar öppna sig för någon annan vuxen person om vad deras föräldrar gjort, eftersom dom uppfattar det som rätt. Dom tror ofta att dom själva gjort något.

Trance
2005-08-10, 18:02
Kanske dags för för "third strike"-systement i Sverige, i USA så har de på vissa ställen 2 grova brott och sen ett litet som att spotta en polisman i ansiktet så får man automatiskt livstid.

Men man borde iaf ha 3 grova brott and you are out.

Ja, tänkte faktiskt svara det. Inte lika hårt då det kan bli riktigt vrickat i en del lägen. Men folk som faktiskt har begått upprepade grova brott har förverkat sin chans. Så jag är för något liknande system.

Sedan så undrar jag varför ni anser att våldtäkt skall ge dödsstraff? Vad skall grov misshandel ge anser ni?

Metal_boy_
2005-08-10, 18:03
Ja, tänkte faktiskt svara det. Inte lika hårt då det kan bli riktigt vrickat i en del lägen. Men folk som faktiskt har begått upprepade grova brott har förverkat sin chans. Så jag är för något liknande system.

Sedan så undrar jag varför ni anser att våldtäkt skall ge dödsstraff? Vad skall grov misshandel ge anser ni?

Tycker jag också låter intressant.

Fatcan
2005-08-10, 18:07
Du kan ju ta och döda honom då? Dock håller jag med om att det är sinnesjukt att människan släpps ut i samhället efter att han fått "vård". Han ska spärras in, kanske piskas lite eller utvisas från sverige med en fet tatuering som förtäljer allt han gjort.

Hur ska jag veta vart han heter och vart han finns? Men utvisas från Sverige? Så länge han inte är invandrare (vet inte om han är svensk eller invandrare) så kan man ju inte skicka han till nått annat land.

Fatcan
2005-08-10, 18:08

Ärligt talat så tycker jag den här typen av brott är värre än misshandel.

Trance
2005-08-10, 18:13
Ärligt talat så tycker jag den här typen av brott är värre än misshandel.

Ja, men hur mycket värre? Skall en våldtäkt ge dödsstraff, vad skall en misshandel som gör att en person får med för livet ge då?

Fatcan
2005-08-10, 18:15
Det kan du få bestämma.

Trance
2005-08-10, 18:20
Det kan du få bestämma.

Det var snällt, men för att undersöka lite närmare.

Vad skall ge dödsstraff:
Våldtäkt.
Mord.(Måste vara värre än våldtäkt?)
Dråp?
Vållande till annans död?(kanske inte eftersom det inte var meningen)
Om man rattfull krockar eller kör på någon, igen måste ju vara värre att bli påkörd än våldtagen i många fall?
Grov misshandel där man får men för livet, att sitta i rullstol måste ju vara värre än att bli våldtagen.
Hur ser vi på riktigt grova rån/utpressning? Det kan ju göra att en människa förlorar allt? Dödsstraff där också, fast det kanske är gränsfall?

Hmm, finns det fler människor som inte förtjänar leva?

Metal_boy_
2005-08-10, 18:22
Ja, men hur mycket värre? Skall en våldtäkt ge dödsstraff, vad skall en misshandel som gör att en person får med för livet ge då?

Olika straff för olika grova brott finns ju redan för de straff vi har idag. Skulle det finnas dödsstraff så skulle det väl inte vara några problem att omstrukturera?

Trance
2005-08-10, 18:24
Olika straff för olika grova brott finns ju redan för de straff vi har idag. Skulle det finnas dödsstraff så skulle det väl inte vara några problem att omstrukturera?

Ja, men det är inte riktigt poängen. Poängen är ju att ni(?) vill att våldtäkt skall ge det värsta straffet som finns. Då undrar jag hur ni värderar andra brott, då det måste väl finnas saker som är värre/lika. Skall de ge också ge det högsta straffet?

mini
2005-08-10, 18:38
Äh, ni är ju bara töntiga nu. Han borde bli kemiskt kasterad och dömas till vård på obestämd tid. Att hojta om dödsstraff fattar jag inte. Och jag är ändå tjej.
Sluta se flickors sexualitet som det renaste och sköraste som finns. Jag vet inte om det är värre att bli våldtagen än att bli misshandlad på annat sätt ärligt talat.
Vad gör ni själva för att göra flickors tillvaro tryggare?

Metal_boy_
2005-08-10, 18:45
Ja, men det är inte riktigt poängen. Poängen är ju att ni(?) vill att våldtäkt skall ge det värsta straffet som finns. Då undrar jag hur ni värderar andra brott, då det måste väl finnas saker som är värre/lika. Skall de ge också ge det högsta straffet?

Nej inte jag, för att svara på den frågan. Att säga att man vill skära ballen av nån som våldtagit, är väl nått man säger i ren frustration över händelsen. Men löser det nått? Nej inte enligt mig för att vara lite allvarlig en stund. Ett straff ska lära fången nånting, är han död så slipper han ju undan. Om det sen är vård eller fängelse får experter avgöra.

Fatcan
2005-08-10, 18:51
Han borde bli kemiskt kasterad och dömas till vård på obestämd tid.

Kastrera, varför? Då kommer han bara köpa en strap on eller nått, han vill bara skada.

Metal_boy_
2005-08-10, 18:55
Kastrera, varför? Då kommer han bara köpa en strap on eller nått, han vill bara skada.

Tror jag inte. Då finns det bättre tillhyggen än en trubbig ***.

Fatcan
2005-08-10, 18:55
Hmm, finns det fler människor som inte förtjänar leva?

Ja, det finns det. Den här killen förtjänar att DÖ, han våldtog och misshandlade minst 10 småflickor. Sluta ställ en massa onödiga och tråkiga frågor.

Grisen
2005-08-10, 18:56
Jag fattar inte varför han ska dö? Då skadas än fler personer, vad är meningen med det?

Trance
2005-08-10, 18:57

Nej

mini
2005-08-10, 19:01
Läs på om hur kemisk kastration går till och effekterna av densamma. Du förutsätter att han är ond och kalkylerade. Vad bygger du det på? En artikel i Aftonblaskan där det dessutom står att han är diagnostiserat psykiskt störd? För att vara petig har han dessutom inte våldtagit 10 småflickor. Han har utsatt en del av dem för sexuella närmanden. Vissa är lika gamla som många här är, eller lika gamla som många önskar att deras flickor vore. Du förutsätter att flickorna är förstörda för livet, varför?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47548&highlight=l%E4rarinna
Intressant att jämföra reaktioner i dessa två trådar.

Metal_boy_
2005-08-10, 19:06
Läs på om hur kemisk kastration går till och effekterna av densamma. Du förutsätter att han är ond och kalkylerade. Vad bygger du det på? En artikel i Aftonblaskan där det dessutom står att han är diagnostiserat psykiskt störd? För att vara petig har han dessutom inte våldtagit 10 småflickor. Han har utsatt en del av dem för sexuella närmanden. Vissa är lika gamla som många här är, eller lika gamla som många önskar att deras flickor vore. Du förutsätter att flickorna är förstörda för livet, varför?
Intressant att jämföra reaktioner i dessa två trådar.

Sant fan. Undrar om man oftast ser mannen som dominerande och ser annorlunda på de här annars lika situationerna?

Fatcan
2005-08-10, 19:08
Tycker inte alls att situationerna är lika :confused:, blev 14-åringen i den där andra artikeln slagen och våldtagen så att han spydde? Nej, han hade sex med sin lärarinna och gillade det.

mini
2005-08-10, 19:10
Tycker inte alls att situationerna är lika :confused:, blev 14-åringen i den där andra artikeln slagen och våldtagen så att han spydde? Nej, han hade sex med sin lärarinna och gillade det.

Medan jag går och tränar kan du ju svara på de andra frågorna jag hade, exempelvis: Varför skiljer vi så mycket på pojkars och flickors sexualitet? Varför är våldtäkt så otroligt mycket hemskare än andra våldsbrott?

Metal_boy_

Lärarinnan gillade det också antagligen? Och nästa 14åring kanske inte tycker det är lika roligt?

JAM
För att vara petig har han dessutom inte våldtagit 10 småflickor. Han har utsatt en del av dem för sexuella närmanden. Vissa är lika gamla som många här är, eller lika gamla som många önskar att deras flickor vore. Du förutsätter att flickorna är förstörda för livet, varför?
Intressant att jämföra reaktioner i dessa två trådar.Ja, det där är mycket intressant. Det är väldigt stor skillnad på den spontana inställningen hos folk... "Killen borde vara glad som fått sex med en MILF", medan "tjejerna har utsatts för något fruktansvärt". Men det avspeglar väl samhällets syn på män, kvinnor och sex i allmänhet.

High1ander
2005-08-10, 19:14
Äh, ni är ju bara töntiga nu. Han borde bli kemiskt kasterad och dömas till vård på obestämd tid. Att hojta om dödsstraff fattar jag inte. Och jag är ändå tjej.
Sluta se flickors sexualitet som det renaste och sköraste som finns. Jag vet inte om det är värre att bli våldtagen än att bli misshandlad på annat sätt ärligt talat.
Vad gör ni själva för att göra flickors tillvaro tryggare?
Oroa dig inte, om någon våldtar en kille så kommer jag ropa "kastrering" högt också.

Precis som man tar bort datorer för hackers så kan man väl ta bort herr Penis från våldäktsmän?

Fatcan
2005-08-10, 19:19
Precis som man tar bort datorer för hackers så kan man väl ta bort herr Penis från våldäktsmän?

Hehe :thumbup:

Den här mannen lurade med sig tjejer och våldtog dom, låste in vissa och misshandlade dom, han gav dom droger. Han hade bl.a låst in en döv flicka som svinet och hans kompis våldtog.

Hur ni ens kan tänka tanken att jämföra det här med en 14-årig elev som frivilligt har sex med sin lärare och dessutom skryter om det för sin kusin är för mig ofattbart *screwy* *screwy* *screwy*

Fatalist
2005-08-10, 19:24
Gör som dom gjorde i China, halshugg den jäveln.

Asså sånt här förekommer pga människorna som våldtar vet redan att dom inte får hård straff så man kan säga att det e samhällens fel också.

jag menar då inte att våldtäkten upphör helt hållet om man ändrar på samhällen så dom som våldtar får hårdare straff men det skulle minska betyligdt mer.

Du kan ju halshugga honom! Är rättvisa skipad då eller, när du dödad en annan människa? Denna gången vill jag gärna ha ett svar också.

Fatcan
2005-08-10, 19:24
Du kan ju halshugga honom! Är rättvisa skipad då eller, när du dödad en annan människa? Denna gången vill jag gärna ha ett svar också.

Jag svarade när du frågade mig det.

Fatalist
2005-08-10, 19:40
Jag svarade när du frågade mig det.

Sorry! Jag missade det!

Är det TATU på din bild?

Fatalist
2005-08-10, 19:41
Hur ska jag veta vart han heter och vart han finns? Men utvisas från Sverige? Så länge han inte är invandrare (vet inte om han är svensk eller invandrare) så kan man ju inte skicka han till nått annat land.

Varför inte?! Vad ska han i sverige o göra om han bara förstör? Vi sparar skattepengar på att skicka honom utanför svenska gränsen! Sen med en tatuering som säger allt han gjort så har han ett härligt liv framför sig!

Fatcan
2005-08-10, 19:53
Sorry! Jag missade det!

Är det TATU på din bild?

Gör inget, ja det är TATU http://intensemuscle.com/images/smilies/dancingnaughty.gif

Varför inte?! Vad ska han i sverige o göra om han bara förstör? Vi sparar skattepengar på att skicka honom utanför svenska gränsen! Sen med en tatuering som säger allt han gjort så har han ett härligt liv framför sig!

Vart skulle han skickas isåfall, man kan ju inte direkt belasta andra länder med sexbrotslingar.

Überbiffen
2005-08-10, 21:14
Tror inte brott minskar av dödsstraff.. däremot försvinner en person som inte borde få leva.

JAM
2005-08-10, 21:20
en person som inte borde få leva.Och vem som har rätt att leva eller inte, det är det du som bestämmer...? Eller staten? Göran Persson? Per-Gösta på andra sidan gatan?

Überbiffen
2005-08-10, 21:28
Och vem som har rätt att leva eller inte, det är det du som bestämmer...? Eller staten? Göran Persson? Per-Gösta på andra sidan gatan?
Rätt självklart i vissa fall.. öppna ögonen min vän.

Grisen
2005-08-10, 21:29
Rätt självklart i vissa fall.. öppna ögonen min vän.

Vadå självklart? Det är ju vi som har hittat på moralen.

JAM
2005-08-10, 21:31
Rätt självklart i vissa fall.. öppna ögonen min vän.Njaa... Jag tycker inte alls att det är så självklart. För dig kan det vara självklart att han ska avrättas, men för hans mor är det lika självklart att han inte ska det. Sedan finns det många däremellan...

Att jag inte tror på dödsstraff, det har du säkert redan listat ut. :) Att t ex visa att det är fel att döda genom att själv döda, det är ju vansinnigt motsägelsefullt.

Überbiffen
2005-08-10, 21:32
Vadå självklart? Det är ju vi som har hittat på moralen.
Är det nu jag ska skratta ?

Überbiffen
Njaa... Jag tycker inte alls att det är så självklart. För dig kan det vara självklart, men fråga hans mor vad hon tycker.

Att jag inte tror på dödsstraff, det har du säkert redan listat ut. :) Att t ex visa att det är fel att döda genom att själv döda, det är ju vansinnigt motsägelsefullt.
Du får lov att tycka solen är svart med, det är helt okej. Faktiskt !

Trance
Och vem som har rätt att leva eller inte, det är det du som bestämmer...? Eller staten? Göran Persson? Per-Gösta på andra sidan gatan?

Det argumentet är ju inte rätt heller, det skulle såklart vara vårat juridiska system som skulle fälla avgörandet. Vem som helst har inte rätt att frihetsberöva någon heller.

Däremot är jag emot dödsstraff eftersom det kan bli fel och blir det det så är det jäkla tragiskt. Jag anser att även de eventuella fördelar som finns är inte tillräckligt klara och grundade.

Sedan så anser jag att kemisk kastrering och livstid alternativt mentalsjukhus är ett rätt hårt straff också. Anser som jag sagt innan att någon variant av three strikes kanske vore något? Vet ej hur bra det fungerar i praktiken dock.

Trance
2005-08-10, 21:34

Är det inte lika motsägelsefullt att frihetsberöva någon som har kidnappat någon annan? Jag är mot dödsstraff men förstår inte det argumentet riktigt.

JAM
2005-08-10, 21:35
Du får lov att tycka solen är svart med, det är helt okej. Faktiskt !Äsch, var inte löjlig. Kom med något vettigt i stället.

JAM
2005-08-10, 21:39
Det argumentet är ju inte rätt heller, det skulle såklart vara vårat juridiska system som skulle fälla avgörandet. Vem som helst har inte rätt att frihetsberöva någon heller.Nej, jag vet. Ûberbiffen fick det dock att låta så självklart att jag var tvungen att skriva något sådant...Är det inte lika motsägelsefullt att frihetsberöva någon som har kidnappat någon annan? Jag är mot dödsstraff men förstår inte det argumentet riktigt.Nja, jag tycker inte riktigt det. Visst, det låter roligt när man uttrycker det som du gör, men i alla andra fall faller det: våldta någon som våldtagit, misshandla någon som misshandlat, råna någon som rånat, osv.

Grisen
2005-08-10, 21:51
Anser som jag sagt innan att någon variant av three strikes kanske vore något? Vet ej hur bra det fungerar i praktiken dock.

Det som visats i praktiken gällande hårdare straff är att de generellt inte leder till lägre brottslighet. Dessutom kostar det en jäkla massa pengar med rättegångar och fängelsekostnader.

John M
2005-08-10, 21:52
Tror inte brott minskar av dödsstraff.. däremot försvinner en person som inte borde få leva.

Borde inte dödsstraff minska brottligheten? Sannolikheten för att brottlingen ska begå brott igen när han blir frisläppt är större än att han INTE skulle göra något brott...om jag minns rätt :confused:

mini_Arnold
2005-08-10, 21:59
Om jag har förståt det rätt så har gubben gjort sig förtjänt av att dö.
På ett smärtsamt sätt, det kan vi bjuda äckelmyglaren på.

Jag tycker att mördare är värre men nu har den här gubben gjort det några gånger..

Som tråden lyder: vissa liv är inget värt.

mini
2005-08-10, 22:00
Sedan så anser jag att kemisk kastrering och livstid alternativt mentalsjukhus är ett rätt hårt straff också.

Kemisk kastation är inget oåterkalleligt. Det handlar om att sätta ned/totalt blockera både den fysiska och psykiska förmågan att känna sexuell lust. Jag vet inte om jag anser att det är en okränkbar mänsklig rättighet att få bli kåt? Psykiatrisk vård är inget straff. Så vari ser du det hårda straffet?

John M, kolla på de länder som tillämpar dödsstraff och tala sedan om ifall det verkar fungera.

Trance
2005-08-10, 22:06
Kemisk kastation är inget oåterkalleligt. Det handlar om att sätta ned/totalt blockera både den fysiska och psykiska förmågan att känna sexuell lust. Jag vet inte om jag anser att det är en okränkbar mänsklig rättighet att få bli kåt? Psykiatrisk vård är inget straff. Så vari ser du det hårda straffet?

John M, kolla på de länder som tillämpar dödsstraff och tala sedan om ifall det verkar fungera.

Mmm, jag vet hur det fungerar. Att de går på mediciner och att om man slutar så efter ett tag så blir man "normal" igen. Men jag anser att hans sexualitet är ej fungerande så då är det ett bra straff att ta bort det.

Sedan är psykiatrisk vård ett straff i praktiken eftersom man är frihetsberövad. Han är ju inte helt borta utan han ser det nog som ett straff och det gör jag nog också.

Zaiboot
2005-08-10, 23:08
Det som visats i praktiken gällande hårdare straff är att de generellt inte leder till lägre brottslighet. Dessutom kostar det en jäkla massa pengar med rättegångar och fängelsekostnader.

Precis, vad man upptäckt är att om en brottsling utför ett brott som ger dödsstraff så drar sig inte denna att utföra andra brott som oxå ger dödsstraff för att komma undan. Man får således mycke grövre och fler brott av samme människa. Sen blir det inte färre nya förbrytare heller. Konstigt men sant.

Fortfarande så ser man på mannen som större, starkare, mer dominant, med syndiga tankar och kapabel till hemskheter. Kvinnan är mer ren, mjuk, bräcklig och hjälplös.

Viss sanning i dessa steriotyper finns det men de blir allt mindre. Eller så är det nu mer accepterat för även tjejer att vara aggresiva emellanåt. Har ingen aning om detta och har inte tänkt starta en diskusion.

Men det är denna syn som gör att vi tycker att sexualbrott är så hemska när de händer barn och kvinnor. Vi ser dem som försvarslösa och oskyldiga.

Dödsstraff och extremt hårda straff är inte lösningen, det funkar inte helt enkelt. Vård eller om det misslyckas så får de vara inlåsta för att skydda samhället.

Att rang ordna de olika grövre brotten är svårt. Men ungefär så här ser min lista ut:
1. Mord
2. Våldtäkt
3. Dråp(så som rattfylleri eller annan grov oaktsamhet)
3. Misshandel

High1ander
2005-08-10, 23:13

Jag tycker att USA fungerar... lite dödsstraff har ingen dött av.

Metal_boy_
2005-08-11, 00:13
Sedan är psykiatrisk vård ett straff i praktiken eftersom man är frihetsberövad. Han är ju inte helt borta utan han ser det nog som ett straff och det gör jag nog också.

Det är straff ibland kanske. Men jag tror oftast att handlingarna är ett slags rop på hjälp. Innerst inne så vill man ha hjälp.

hangatyr
2005-08-11, 07:01
Medan jag går och tränar kan du ju svara på de andra frågorna jag hade, exempelvis: Varför skiljer vi så mycket på pojkars och flickors sexualitet? Varför är våldtäkt så otroligt mycket hemskare än andra våldsbrott?

intressant att dessa dödsstrafförespråkare inte har tid att besvara din fråga tycker jag. kul att de itne heller svarar på din fråga om de har gjort ngt för att göra livet tryggare för unga tjejer. fast det är klart: det är inte lika tufft att svara på relevanta frågor som att hitta på nya avrättningsmetoder. de lite "mjukare" frågorna får väl ni tjejer ta hand om, ni är ju liksom lite bättre lämpade för sånt...

mini
2005-08-11, 07:23
intressant att dessa dödsstrafförespråkare inte har tid att besvara din fråga tycker jag. kul att de itne heller svarar på din fråga om de har gjort ngt för att göra livet tryggare för unga tjejer. fast det är klart: det är inte lika tufft att svara på relevanta frågor som att hitta på nya avrättningsmetoder. de lite "mjukare" frågorna får väl ni tjejer ta hand om, ni är ju liksom lite bättre lämpade för sånt...

Precis. Att fördöma enskilda brott med manlig kraft går bra. Att fundera på vad man själv kan göra i sin vardag kräver lite mer. Att faktiskt engagera sig och göra det, nä, där går tamefan gränsen!

hangatyr
2005-08-11, 07:24
Precis. Att fördöma enskilda brott med manlig kraft går bra. Att fundera på vad man själv kan göra i sin vardag kräver lite mer. Att faktiskt engagera sig och göra det, nä, där går tamefan gränsen!

japp! någon måtta får det vara!!

Hades
2005-08-11, 07:56
Are you for real? Vi har straff för att HÄMNAS, dock finns det två till orsaker, rehab och skydda resten av samhället.

Tror du en mördare behöver längre tid för att lära sig att mord är fel gentemot en rånare lära sig råna är fel?

Släpp sargen och kom in i matchen nu va.
Att ha ett rättssystem som bygger på vedergällning skulle vara oerhört primitivt och förmodligen fungera väldigt dåligt. Rättssystemet ska ju finnas för att skydda samhället och att ha straff för att hämnas på brottslingar skulle bara föda mer hat och ilska. Kontraproduktivt alltså. Dessutom skulle ett sådant tänkande stödja idén om att det är rätt att "ge igen" på brottslingar för att de på något sätt förbrukat sina rättigheter genom att begå brott.

Nej, jag står fast vid att vi inte har straff för att hämnas, även om många säkert tycker att de får någon sorts revanch när brottslingar straffas.

skaparn
2005-08-11, 08:50

Det var riktigt fint formulerat. Snyggt!

Jag är faktiskt lur på att attityden hos många här är ett betydligt större samhällsproblem än de enskilda sjuka individer som begår avskyvärda brott. De senare är patologiska och som jag tidigare sagt väldigt svåra att skydda sig mot medan den senare gruppen antagligen låter sinavärderingar om dödsstraff etc påverka hela sitt ebsultsfattande och öppnar upp för populistiska rörelser (minns Ny Demokrati eller FPÖ (med Jörg Haider)).

High1ander
2005-08-11, 11:08
Att ha ett rättssystem som bygger på vedergällning skulle vara oerhört primitivt och förmodligen fungera väldigt dåligt. Rättssystemet ska ju finnas för att skydda samhället och att ha straff för att hämnas på brottslingar skulle bara föda mer hat och ilska. Kontraproduktivt alltså. Dessutom skulle ett sådant tänkande stödja idén om att det är rätt att "ge igen" på brottslingar för att de på något sätt förbrukat sina rättigheter genom att begå brott.

Nej, jag står fast vid att vi inte har straff för att hämnas, även om många säkert tycker att de får någon sorts revanch när brottslingar straffas.
Ok, ska vi skapa en tråd i där du står fast om att jorden är universum centerpunkt också?

Som sagt, förklara nu VARFÖR det finns olika "straff" i antal år. Är det för vissa brott behöver längre rehabilitering? Som sagt, lägg gärna fram studier som visar på att mord oftast tar 5-9 år att lära sig det är fel.

Hades
2005-08-11, 11:14
Ok, ska vi skapa en tråd i där du står fast om att jorden är universum centerpunkt också?

Som sagt, förklara nu VARFÖR det finns olika "straff" i antal år. Är det för vissa brott behöver längre rehabilitering? Som sagt, lägg gärna fram studier som visar på att mord oftast tar 5-9 år att lära sig det är fel.
Straffet måste ju självklart stå i proportion mot brottet. Annars kunde man ju ha 1000 kr böter på alla brott. Förstår inte vad som är så krångligt att förstå..?

High1ander
2005-08-11, 11:18
Jag gillar mentaliteten att man inte får klaga så länge man själv inte gör något "väldigt aktivt".

Det är förbjudet att klaga på musiker, om man inte kan spela nått instrument själv. Förbjudet att klaga på Göran Persson om man inte är politiker själv. Men det är Ok att klaga på Ronnie Coleman även fast man inte är BB:are. Men sen har vi ju den här tråden, man får inte säga något om straffet eftersom man inte sitter i en kvinnojour. Är det en fin form av demokrati jag ser mig dölja bakom detta system? Där bara de som verkligen gör något eller tillhör en viss grupp i samhället som får rösta angående vissa frågor. Grattis isf.

Vad jag gör för kvinnor säkerhet: Sist jag kolla så ha jag aldrig våldtagit någon, sett någon bli våldtagen eller skadad. Inte slagit en enda tjej förutom min storasyster i självförsvar (vilket är många år sen). Så, ärligt talat det räcker inte för att jag ska få kommentera saker som denna så måste jag sitta i en kvinnojour?

Sen om jag vill kommentera straff, ska jag vara polis, advokat, domare, fängelsevakt, osv?

High1ander
2005-08-11, 11:18
Straffet måste ju självklart stå i proportion mot brottet. Annars kunde man ju ha 1000 kr böter på alla brott. Förstår inte vad som är så krångligt att förstå..?
Vad avgör proportionerna? Varför måste det stå i proportion?

Fatcan
2005-08-11, 11:28
kul att de itne heller svarar på din fråga om de har gjort ngt för att göra livet tryggare för unga tjejer. fast det är klart: det är inte lika tufft att svara på relevanta frågor som att hitta på nya avrättningsmetoder.

Vad ska man göra då? Hålla på och skänka pengar till kvinnojouren...? Rättsväsendet ska göra nått åt brottslingarna, inte jag.

Hades
2005-08-11, 11:31
Vad avgör proportionerna? Varför måste det stå i proportion?
Du verkar ha missuppfattat hela poängen. Straffen finns ju för att förhindra att brott sker (både förebyggande och för att förhindra att fler brott sker efter det första), inte för att hämnas på brottslingar när de väl skett. Ett värre brott måste ha ett hårdare straff för att fungera tillräckligt avskräckande och för att förhindra farliga brottslingar från att begå fler brott. Längden på fängelsestraffen har inte jag bestämt, så det får du fråga någon annan om.

High1ander
2005-08-11, 11:41
Du verkar ha missuppfattat hela poängen. Straffen finns ju för att förhindra att brott sker (både förebyggande och för att förhindra att fler brott sker efter det första), inte för att hämnas på brottslingar när de väl skett. Ett värre brott måste ha ett hårdare straff för att fungera tillräckligt avskräckande och för att förhindra farliga brottslingar från att begå fler brott. Längden på fängelsestraffen har inte jag bestämt, så det får du fråga någon annan om.
Ok, varför är det då olika på mord och dråp? I båda fallen har man dödat någon, i mord så är det mer avsiktligt och planerat. Tror du att folk tänker att "nej, kan inte begå mord, men dråp är OK"?

Du borde veta att själva tiden man får sitta i fängelse är inte det som avskräcker, utan det är skammen att sitta i fängelse och vara brottsling som gör att de flesta inte begår brott. Men om det ska avskräcka så är det väl bara att ta dödsstraff på allt?

hangatyr
2005-08-11, 11:52
Vad ska man göra då? Hålla på och skänka pengar till kvinnojouren...? Rättsväsendet ska göra nått åt brottslingarna, inte jag.

jag sade aldrig,så vitt jag vet, att du ska göra ngt åt det. vad jag sade var att det är intressant att du hellre uppfinner nya avrättningsmetoder än besvarar minis fråga. det ovanstående citatet säger för övrigt en hel del om dina värderingar.

highlander: detta svar gäller dig också.

Hades
2005-08-11, 12:32
Ok, varför är det då olika på mord och dråp? I båda fallen har man dödat någon, i mord så är det mer avsiktligt och planerat. Tror du att folk tänker att "nej, kan inte begå mord, men dråp är OK"?

Du borde veta att själva tiden man får sitta i fängelse är inte det som avskräcker, utan det är skammen att sitta i fängelse och vara brottsling som gör att de flesta inte begår brott. Men om det ska avskräcka så är det väl bara att ta dödsstraff på allt?
Du säger det själv. Mord är mer avsiktligt och planerat, därför ett värre brott.

Visst, de flesta blir avskräckta bara av tanken på att sitta i fängelse, men för vissa är det längden på straffen som avskräcker. En del blir inte avskräckta alls i förväg, eftersom de inte räknar med att åka fast, men efter 10 år i fängelse bör de ju inte vara så sugna på ytterligare 10 år.

Jag anser att nackdelarna med dödsstraff väger över fördelarna rejält.

Fatcan
2005-08-11, 12:33
jag sade aldrig,så vitt jag vet, att du ska göra ngt åt det. vad jag sade var att det är intressant att du hellre uppfinner nya avrättningsmetoder än besvarar minis fråga.

Jag sa att han skulle avrättas, det var Metal_boy som ville skära kuken av han.

det ovanstående citatet säger för övrigt en hel del om dina värderingar.

Det om att rättsväsendet ska ta han om brottslingar? Okej då, jag ska börja jag bovar. Går ner på stan idag och köper en Batmankostym, ska börja patrullera nere i centrum imorgonkväll.

High1ander
2005-08-11, 13:01
jag sade aldrig,så vitt jag vet, att du ska göra ngt åt det. vad jag sade var att det är intressant att du hellre uppfinner nya avrättningsmetoder än besvarar minis fråga. det ovanstående citatet säger för övrigt en hel del om dina värderingar.

Hur gäller svaret mig? Jag tror jag redan tidigare i tråden förklarat hur idiotiskt jag tycker resonemanget du verkar föra är.

Men det är rättsväsendet som ska göra något, eller ska jag ta lagen i mina egna händer?

Som sagt, måste jag verkligen donera pengar alternativt sitta i en kvinnojour för att få kommentera sådana här saker?

High1ander
2005-08-11, 13:05
Du säger det själv. Mord är mer avsiktligt och planerat, därför ett värre brott.

Visst, de flesta blir avskräckta bara av tanken på att sitta i fängelse, men för vissa är det längden på straffen som avskräcker. En del blir inte avskräckta alls i förväg, eftersom de inte räknar med att åka fast, men efter 10 år i fängelse bör de ju inte vara så sugna på ytterligare 10 år.

Jag anser att nackdelarna med dödsstraff väger över fördelarna rejält.
Som du säger, vissa eller många tänker ju inte alls på att de kommer åka fast, och är därför inte avskräckta.

Ponera att man skulle kunna rehabilitera ALLA på en dag i "fängelse", tror du man fortfarande skulle låta dem sitta inne en längre tid? Jag tror det, och jag tycker det, begår man ett brott ska man sona för det även om man är "färdigrehabiliterad". Sen tycker jag också på nått sett att man ska visa offret att man har ett värde eller att man inte bara får bete sig dåligt mot dem och komma ut så fort man är "rehabiliterad".

Metal_boy_
2005-08-11, 13:13
Som sagt, måste jag verkligen donera pengar alternativt sitta i en kvinnojour för att få kommentera sådana här saker?

Självklart! Du inser väl att mini tex har jobbat aktivt att framföra kastreringsmetoden som hon förespråkar?

Hades
2005-08-11, 13:27
Som du säger, vissa eller många tänker ju inte alls på att de kommer åka fast, och är därför inte avskräckta.

Ponera att man skulle kunna rehabilitera ALLA på en dag i "fängelse", tror du man fortfarande skulle låta dem sitta inne en längre tid? Jag tror det, och jag tycker det, begår man ett brott ska man sona för det även om man är "färdigrehabiliterad". Sen tycker jag också på nått sett att man ska visa offret att man har ett värde eller att man inte bara får bete sig dåligt mot dem och komma ut så fort man är "rehabiliterad".
Om man kunde rehabilitera folk på en dag skulle man nog även kunna se till så att folk inte begick brott från början. Men om vi bortser från det så tror jag nog också att man skulle låta folk sitta längre, för att avskräcka andra från att begå brott.

Jag kan inte förstå varför du tror att rättssystemet finns till för någon sorts hämndsyfte. Många kanske ser det så, men det är inte SYFTET med att straffa folk. Syftet är att förhindra att brott sker. Simple as that.

High1ander
2005-08-11, 13:43
Om man kunde rehabilitera folk på en dag skulle man nog även kunna se till så att folk inte begick brott från början. Men om vi bortser från det så tror jag nog också att man skulle låta folk sitta längre, för att avskräcka andra från att begå brott.

Jag kan inte förstå varför du tror att rättssystemet finns till för någon sorts hämndsyfte. Många kanske ser det så, men det är inte SYFTET med att straffa folk. Syftet är att förhindra att brott sker. Simple as that.
Hämnd är bara en del av. Resten är avskräck, rehab och skydda samhället (eftersom de inte är rehabiliterade).

Hades
2005-08-11, 13:44
Hämnd är bara en del av. Resten är avskräck, rehab och skydda samhället (eftersom de inte är rehabiliterade).
Tja, vill du tro det, så får du väl göra det.

High1ander
2005-08-11, 13:49
Tja, vill du tro det, så får du väl göra det.
Du får väl tro på att samhället är gott och helt jättemoralisk überperfecticum som alla andra svenska riddare tror... Att vi absolut inte är primitiva och kräver hämnd funkar ju inte i den ekvationen...