Visa fullständig version : Är du trevligare mot snygga personer?
Sheogorath
2005-08-08, 17:36
Hej,
(om du är homosexuell ska du svara på pollen enligt frågan: är du trevligare mot snygga personer av samma kön?)
Jag har hamnat på en arbetsplats med fruktansvärt många mycket vackra personer av det täcka könet, och det slog mig för ett par dag sedan att jag är väldigt mycket trevligare mot dessa snygga tjejer, jämfört med hur jag uppför mig mot de mindre vackra (alldagliga eller fula) tjejerna. Det var de snygga människorna jag presenterade mig för när jag började jobba, de snygga som jag snackar med inne på kontoret, de snygga som jag äter med, skrattar med, festar med. De mindre vackra får inte ens i närheten så mycket uppmärktsamhet. Man hälsar lite och kallsnackar, men inget mer. Egentligen är det lite lustigt, eftersom de säkert kan vara precis lika intressanta människor. Men jag älskar att omge mig av vackra personer att motsatt kön, och jag har nog varit såhär väldigt länge. Sån är jag. Hur är du?
Fatalist
2005-08-08, 17:39
Nej, att vara extra trevlig mot någon som är snygg tycker jag bara uppfattas som desperat och underminerat!
Jag beter mig likadant mot alla, kanske lite kaxigare mot väldigt snygga, men de är redan så självgoda så de behöver dras ner på jorden ibland!
Självklart lyckades jag slänga in en väldigt otrevlig internet-ton i detta inlägg men jag får rädda det med: :)
Utan tvekan. Borde det inte vara rätt naturligt att man dras till folk man är attraherad av?
AnimalGen
2005-08-08, 17:40
Lite mer trevligare är jag nog, men jag tycker att dom flesta av det motsatta könet är snygga.
Sheogorath
2005-08-08, 17:42
Nej, att vara extra trevlig mot någon som är snygg tycker jag bara uppfattas som desperat och underminerat!
Jag beter mig likadant mot alla, kanske lite kaxigare mot väldigt snygga, men de är redan så självgoda så de behöver dras ner på jorden ibland!
Om man mår bra av att omge sig av snygga vänner av motsatt kön, så är det ju rätt bra att vara extra trevlig mot dessa. Om man hade varit lika trevlig mot alla hade de man har för avsikt att pola med inte känt sig utvalda, och då hade man inte fått samma gensvar, och därför inte samma kontakt. Är man extra trevlig mot någon märker de det, och fattar ofta tycke för en och är extra trevlig tillbaka. Det är iaf min erfarenhet...
Det är så svårt att svara på. Förmodligen ja om det handlar om en första eller ytlig kontakt. Hoppas och tror dock att jag har vett att se bortom utseendet då jag lär känna folk, så nej sedan. Ibland kan jag dessutom ha svårt att slappna av tillsammans med väldigt snygga människor.
Jag skulle gissa att du ser dig själv som snygg. Umgängeskretsen brukar vara på ungefär samma utseendemässiga nivå som en själv enligt mina icke vetenskapliga iakttagelser.
High1ander
2005-08-08, 17:43
Helt klart ja!
Väntar med spänning på moralryttarna ska rida in i tråden och snacka hur fel och ond man är. Men nu är det såhär moralryttare, det är bevisat att snygga/attraktivare personer får bättre respons av andra. De får lägre straff om de begår brott, så länge de inte utnyttjat sin "skönhet".
Sen varför ska man vara trevlig mot en ful tjej, man vill ju ändå inte ligga med dem?
Ta nu inte näst sista meningen seriöst.
christian
2005-08-08, 17:44
Kanske under en period i början av vänskapen då man försöker få komma till. Sen jämnar det ut sig.
Trevligare kanske är fel ord, mer uppmärksam mot är nog mer åt rätt håll.
Men jag menar, jag är ju rätt hiskelig själv så.. :D Ändå är alla trevliga mot mig, WTF?
Fatalist
2005-08-08, 17:45
Om man mår bra av att omge sig av snygga vänner av motsatt kön, så är det ju rätt bra att vara extra trevlig mot dessa. Om man hade varit lika trevlig mot alla hade de man har för avsikt att pola med inte känt sig utvalda, och då hade man inte fått samma gensvar, och därför inte samma kontakt. Är man extra trevlig mot någon märker de det, och fattar ofta tycke för en och är extra trevlig tillbaka. Det är iaf min erfarenhet...
Frågan är om de trivs bra runt dig när du är extra trevlig, märker de det kan du gott och väl klassas som lite ass-kisser. Men du kanske är mer socialt öppen, är det så du menar?
Det är jag med, men inget springa-och-hämta-allt-de-vill-ha.
Bobbokrull
2005-08-08, 17:48
Nope, jag beter mig givetvis likadant mot alla jag möter. Varför ska man vara extra trevlig mot en person bara för att denne har ett fördelaktigt utseende? Vem är det dessutom som säger att X eler Y är en snygging? Man ska även akta sig med att påstå att man bara omger sig med snyggt folk...då i själva verket polarna sitter hemma och garvar åt en. Påstår man dessutom att man bara umgås med snyggt folk så antar jag att man själv tycker att man är snygg? Såja, en extra dos av ego/självdryghet har väl aldrig skadat? *rolleyes* Låter lite brat-aktigt i mina ögon.
Nä, det finns redan så mycket falska och dryga människor så jag ser till att att vara den där som pratar med alla i min omgivning.
High1ander
2005-08-08, 17:48
Frågan är om de trivs bra runt dig när du är extra trevlig, märker de det kan du gott och väl klassas som lite ass-kisser. Men du kanske är mer socialt öppen, är det så du menar?
Egentligen vem förlorar på att man är snällare? Förutsatt att det är en "omedveten" snällhet gentemot snygga.
Jag är rätt trevlig mot alla, och mot folk man känner bra så skiter jag rätt mycket hur de ser ut tror jag.
Men är det en ny kontakt eller folk man inte känner noga så kan jag nog erkänna att jag nog är trevligare mot folk jag attraheras av. Det finns ju alltid en chans att de bara sliter av sig kläderna, smörjer in sig i kesella med fun light och stönar vällustigt, och när det händer så vill man vara på god fot med dem.
Sheogorath
2005-08-08, 17:52
Med "trevlig" menar jag inte "springer-och-hämtar-allt-de-vill-ha". Människor som är så uppenbara med att de spelar på sin snygghet så att de tror att de ska få service, dissar jag rätt hårt. Men sådana är inte mina vänner.
High1ander
2005-08-08, 17:53
Nope, jag beter mig givetvis likadant mot alla jag möter. Varför ska man vara extra trevlig mot en person bara för att denne har ett fördelaktigt utseende? Vem är det dessutom som säger att X eler Y är en snygging? Man ska även akta sig med att påstå att man bara omger sig med snyggt folk...då i själva verket polarna sitter hemma och garvar åt en. Påstår man dessutom att man bara umgås med snyggt folk så antar jag att man själv tycker att man är snygg? Såja, en extra dos av ego/självdryghet har väl aldrig skadat? *rolleyes* Låter lite brat-aktigt i mina ögon.
Nä, det finns redan så mycket falska och dryga människor så jag ser till att att vara den där som pratar med alla i min omgivning.
Så vem snackar du först med utav jättefeta Fia med en vårta på näsan och snygga Sofia som har kroppen som får gudinnor att bli avundsjuka, och du har bestämt dig för att inte ligga med nån av dem?
Folk får gärna intala sig själva att de behandlar alla likadant och att utseende inte spelar någon roll, men det är i mina ögon självbedrägeri. För som sagt, undersökningar visar att ett bra utseende ger mer positiv respons. Nu är dessa saker "undermedvetet", jag vet att jag undermedvetet drar mig hellre till snygga människor, och att jag antagligen är kanske lite trevligare mot dem. Men jag är då fan inte taskig mot fula människor.
Sheogorath
2005-08-08, 17:53
Jag är rätt trevlig mot alla, och mot folk man känner bra så skiter jag rätt mycket hur de ser ut tror jag.
Men är det en ny kontakt eller folk man inte känner noga så kan jag nog erkänna att jag nog är trevligare mot folk jag attraheras av. Det finns ju alltid en chans att de bara sliter av sig kläderna, smörjer in sig i kesella med fun light och stönar vällustigt, och när det händer så vill man vara på god fot med dem.
Jag skulle nog fördra lite mer snabba kollisar innan cardion. Vanlig Bob-jordgubb och kesella låter optimalt.
High1ander
2005-08-08, 17:54
Skönt, det är visst inte bara jag som tänker så...
Lite kanske, typ omedvetet. Men jag är trevlig mot alla och fortsätter vara det mot folk som är trevliga tillbaka.
userfriendly
2005-08-08, 17:55
tycker man automatiskt blir mer trevlig mot personer man tycker är snygga eller personer med mkt status.. inte för att man vill, det bara blir så...
med folk man inte blir attraherad av kan man ju spänna av, om de inte gillar en gör det ju inte så mkt i det långa loppet... (nån som händer me'? *screwy* )
men jag försöker ju självklart alltid att vara så trevlig o ödmjuk jag kan :D
Sheogorath
2005-08-08, 17:56
Att man "tycker om att omge sig med snygga människor av motsatt kön" är väl inte samma sak som att säga att: "jag omger mig bara av snyggt folk, och jag är själv snygg", eller hur?
Jag kanske är lite trevligare men inte mycket. Däremot så skulle jag nog försöka spendera mer tid med dem
Bobbokrull
2005-08-08, 18:01
Så vem snackar du först med utav jättefeta Fia med en vårta på näsan och snygga Sofia som har kroppen som får gudinnor att bli avundsjuka, och du har bestämt dig för att inte ligga med nån av dem?
Du hade inget värre exempel? Vad väljer du själv? Äta bajs till frukost i ett års tid eller att, varje dag under ett års tid, svettas mängder med bajs ur armhålorna så fort du tar ett andetag.
Jag brukar prata med den som kommer fram och pratar med mig, men skulle jag gå fram till en så blir det väl till gudinnan. Men iom mitt jobb så har jag det inpräntat att behandla alla lika oavsett längd/vikt/utseende. Men no way in hell att jag ser till att bara omge mig med snygga människor. Det får slumpen avgöra...
Slartibartfast
2005-08-08, 18:03
jag beter mig som ett arsel åt alla. Men alla gillar mig ändå.
Nä seriöst. har inte tänkt på det. Tror inte jag är vänligare mot snyggingar. Snarare tvärt om. kanske. :MrT:
kalle_banan
2005-08-08, 18:03
till en början brukar jag väll undermedvetet småfjäska för snygga brudar, men jag vet om många tjejer jag rådissar även om jag tycker dom är snygga som få.
High1ander
2005-08-08, 18:05
Du hade inget värre exempel? Vad väljer du själv? Äta bajs till frukost i ett års tid eller att, varje dag under ett års tid, svettas mängder med bajs ur armhålorna så fort du tar ett andetag.
Jag brukar prata med den som kommer fram och pratar med mig, men skulle jag gå fram till en så blir det väl till gudinnan. Men iom mitt jobb så har jag det inpräntat att behandla alla lika oavsett längd/vikt/utseende. Men no way in hell att jag ser till att bara omge mig med snygga människor. Det får slumpen avgöra...
Inge fel på frågan, eftersom du inte ska ligga med någon så spelar det väl ingen roll?
Om du var ute efter sex är det ju ett självklart val med vem man snackar med.
Sen ska ni veta att anledningen till att man är snällare mot snygga personer är att man lägger mer positiva attribut på dem.
Jag försöker vara lika trevlig mot alla, men jag är nog ändå lite lenare i truten när jag talar till snygga tjejjer.
Bobbokrull
2005-08-08, 18:09
Att man "tycker om att omge sig med snygga människor av motsatt kön" är väl inte samma sak som att säga att: "jag omger mig bara av snyggt folk, och jag är själv snygg", eller hur?
Nä, det har jag aldrig påstått. Däremot så har jag själv erfarenhet av wanna-be brats som tror att de är ngt extra bara för att de umgås inom vissa "kretsar". Töntigt!
Bobbokrull
2005-08-08, 18:11
Sen ska ni veta att anledningen till att man är snällare mot snygga personer är att man lägger mer positiva attribut på dem.
Som sagt, det är ju väldigt individuellt. Finns varken "rätt eller fel" i den här frågan...
Sheogorath
Nä, det har jag aldrig påstått. Däremot så har jag själv erfarenhet av wanna-be brats som tror att de är ngt extra bara för att de umgås inom vissa "kretsar". Töntigt!
Tycker du inte att man kan se samma mönster gå igen inom alla grupperingar, från pop-vänstern på stadens sunkiga café till ***-folket här på Kollo?
mangemani
mot alla som har en "snygg" insida,ja.
Sheogorath
2005-08-08, 18:13
alla som har en "snygg" insida,ja.
Här, ta en PK-pin.
:D
Ja självklart... för att vara mig då alltså.. Tänker inte ens på det men det handlar väl om att jag ser kaliteér för ett potentiellt knull i dom och därigenom är trevligare än mot nån jag inte är intresserad av.
Slartibartfast
2005-08-08, 18:15
mot alla som har en "snygg" insida,ja.
HAHA! :thumbup:
Edit: jag skrattar alltså åt dig.
High1ander
2005-08-08, 18:15
Som sagt, det är ju väldigt individuellt. Finns varken "rätt eller fel" i den här frågan... Jag har alltid rätt, även om jag har fel.
"I'm never wrong, I once thought I was, turns out I was misstaken"
Tycker alla ska läsa den här sidan, sen kan vi diskutera vidare om hur man beter sig...
http://www.units.muohio.edu/psybersite/attraction/attributions.shtml
Sheogorath
2005-08-08, 18:18
Hmm... "Skönhet kommer inifrån"... Borde inte det innebär att snygga människor har en vacker insida? :D
mangemani
2005-08-08, 18:19
vad var det som var så roligt med det jag skrev=/?
klart jag är mer trevligare mot personer som har nått att tänka med än sådana som är kompletta idioter.
Tvärtom här. Jag är alltid lite otrevlig mot snygga tjejer. Kanske lite därför jag får ha sex med fler snygga tjejer än vad du får Sheogorath. ;)
High1ander
2005-08-08, 18:22
Hmm... "Skönhet kommer inifrån"... Borde inte det innebär att snygga människor har en vacker insida? :D
Jo jag tycker det!
Jag rättigfärdigar min stil att snacka först med snygga tjejer genom att tänka: Bara för de är snygga betyder inte att de är dåliga människor eller fula på insidan, jag menar har kan man få en snygg och trevlig tjej på engång. Men med fula så kan man som bäst bara få en trevlig...
Sheogorath
2005-08-08, 18:22
klart jag är mer trevligare mot personer som har nått att tänka med än sådana som är kompletta idioter.
Ja, fast för att svara på den frågan borde vi ha en poll som löd "Är du trevligare mot personer vars personlighet du korresponderar med?" alternativt "Är du trevligare mot personer du finner mer intelligenta än andra?".
Men nu var det inte det som efterfrågades.
High1ander
2005-08-08, 18:23
HAhahaha skön humor, tjejer som tänker hahahaha, du fick mig nästan där :D
mangemani
2005-08-08, 18:25
HAhahaha skön humor, tjejer som tänker hahahaha, du fick mig nästan där :D
det där är humor om inte annat :thumbup: ;)
Bobbokrull
2005-08-08, 18:25
Tycker du inte att man kan se samma mönster gå igen inom alla grupperingar, från pop-vänstern på stadens sunkiga café till ***-folket här på Kollo?
Precis, wanna-be brats. Jag tycker att det är löjligt, men det är ju min åsikt. Ungefär som att det var de coola grabbarna som spelade hockey i högstadiet och spelade man inte hockey så var det svårt att blidka damerna. uj, känner inte för att de ta djup psykologisk analys på detta men det är rätt intressant fenomen. Men det är ju bara att inse fakum, mönstret återkommer ju i vilket än väderstreck man vänder sig.
Vem fasiken gillar inte vackra människor av motsatt kön? :laugh:
High1ander
2005-08-08, 18:27
Vem fasiken gillar inte vackra människor av motsatt kön? :laugh:
Homosexuella?
Sheogorath
2005-08-08, 18:27
Jo jag tycker det!
Jag rättigfärdigar min stil att snacka först med snygga tjejer genom att tänka: Bara för de är snygga betyder inte att de är dåliga människor eller fula på insidan, jag menar har kan man få en snygg och trevlig tjej på engång. Men med fula så kan man som bäst bara få en trevlig...
Fast, tyvärr, går man ofta på bet. Tjejer som alltid varit snygga har sällan behövt utveckla andra kvalitéer än just sin snygghet. Som du skriver, allt ligger på silverfat för den som är vacker. För en mindre välsignad själ måste andra kvalitéer (humor, intelligens mm.) utvecklas under uppväxten för att de ska kunna stå sig i konkurrensen och göra sig en plats i det sociala spelet. Nu kommer en mening som är bitter men sann i mitt liv: jag har envisats med att försöka omge mig av snygga tjejer framför fula och har sällan funnit intellektuell stimulans genom umgänge med tjejer. Detta KAN bero på att "män är från mars och kvinnor är från venus", men jag misstänker att det också kan bero på att människor inte gör mer än de måste för att hanka sig fram i tillvaron, och måste man inte slipa på sitt intellekt, så kanske man inte gör det heller.
Men det finns ju andra kvalitéer i människor än att kunna erbjuda en intellektuell stimulans. Man kan ju dricka sprit ihop, snacka om trivialiteter och slå runt på dansgolvet. Sånt behövs också.
en snygg utsida ger insidan en chans. Stämmer nog för de flesta
Sheogorath
2005-08-08, 18:29
Precis, wanna-be brats. Jag tycker att det är löjligt, men det är ju min åsikt. Ungefär som att det var de coola grabbarna som spelade hockey i högstadiet och spelade man inte hockey så var det svårt att blidka damerna. uj, känner inte för att de ta djup psykologisk analys på detta men det är rätt intressant fenomen. Men det är ju bara att inse fakum, mönstret återkommer ju i vilket än väderstreck man vänder sig.
Vi är helt överens.
High1ander
2005-08-08, 18:41
Fast, tyvärr, går man ofta på bet. Tjejer som alltid varit snygga har sällan behövt utveckla andra kvalitéer än just sin snygghet. Som du skriver, allt ligger på silverfat för den som är vacker. För en mindre välsignad själ måste andra kvalitéer (humor, intelligens mm.) utvecklas under uppväxten för att de ska kunna stå sig i konkurrensen och göra sig en plats i det sociala spelet. Nu kommer en mening som är bitter men sann i mitt liv: jag har envisats med att försöka omge mig av snygga tjejer framför fula och har sällan funnit intellektuell stimulans genom umgänge med tjejer. Detta KAN bero på att "män är från mars och kvinnor är från venus", men jag misstänker att det också kan bero på att människor inte gör mer än de måste för att hanka sig fram i tillvaron, och måste man inte slipa på sitt intellekt, så kanske man inte gör det heller.
Men det finns ju andra kvalitéer i människor än att kunna erbjuda en intellektuell stimulans. Man kan ju dricka sprit ihop, snacka om trivialiteter och slå runt på dansgolvet. Sånt behövs också.
Ja, men inte har man folk av motsatt kön för att få stimulera hjärnan? Detta gäller åt båda hållen. Män är från Mars kvinnor är från Venus.
Jag personligen tycker inte om blåsta människor, även om de är snygga. Så om det är en tjej jag gillar som är blåst, så intalar jag mig själv att hon inte är blåst. Funkat bra hittills :D
Nja, massor av snygga personer är smarta. Jag blir lika deprimmerad varje gång jag märker det. Så det är nog 50/50 för mig, men det gäller nog dumma människor också.
Snyggare människor får mer uppmärksamhet och mer bekräftelse än sina icke lika vackra motparter. Varför? För att om dom har ett barn med ER så innebär det att barnet med ERA gener blandat med hennes/hans snygga gener kommer resultera i ett barn som kommer få mycket uppmärksamhet och bekräftelse, således har dina gener en större chans att föras vidare i fler generationer och överleva längre här i världen.
Det kallas liv, det evolveras och dina gener är egoistiska, moraliskt eller inte.
Sheogorath
2005-08-08, 18:45
Ja, men inte har man folk av motsatt kön för att få stimulera hjärnan? Detta gäller åt båda hållen. Män är från Mars kvinnor är från Venus.
Jag personligen tycker inte om blåsta människor, även om de är snygga. Så om det är en tjej jag gillar som är blåst, så intalar jag mig själv att hon inte är blåst. Funkat bra hittills :D
Problemet är att det funkar bara "bra" ett par år. Sen tröttnar man, om det är samma typ av relation vi diskuterar, du och jag ;).
High1ander
2005-08-08, 18:47
Men Shegorath, seriöst, jag umgås hellre med tjejer då jag tycker de faktiskt är mognare och kan vara lite mer seriösa att prata med. Fast det är liksom lite, tjejer är mer för känslor och killar är lite mer kanske "vetenskap". Jag har inga "genikompisar" som är tjejer, men har ett par sådana killkompisar.
Nu är detta bara hur jag har det och är uppväxt, men men...
Sheogorath
2005-08-08, 18:55
Men Shegorath, seriöst, jag umgås hellre med tjejer då jag tycker de faktiskt är mognare och kan vara lite mer seriösa att prata med. Fast det är liksom lite, tjejer är mer för känslor och killar är lite mer kanske "vetenskap". Jag har inga "genikompisar" som är tjejer, men har ett par sådana killkompisar.
Nu är detta bara hur jag har det och är uppväxt, men men...
Det är min erfarenhet också. Jag har två "nära" killkompisar och några till som jag umgås ytterst sporadiskt med. Dock har jag en herrans massa tjejkompisar, men ingen som står mig riktigt nära, förutom min flickvän. Tjejkompisarna är alla tämligen ytliga kontakter, som jag dock umgås ganska ofta med. Jag umgås helt enkelt hellre med tjejer, kan man säga. Killkompisar är mer "projekterade". De fyller ganska specifika funktioner i tillvaron.
Varför jag hellre umgås med tjejer är intressant att fundera på. Jag tror det har att göra med att jag alltid kännt mig väldigt uppskattad och omtyckt på ett väldigt tydligt sätt av mina tjejkompisar. Bekräftelse, skulle väl någon bitter jävel säga :D.
AFanatic
2005-08-08, 19:21
Nej. Absolut inte. Jag är trevlig mot trevliga personer. Det är ganska tröttsamt att försöka vara trevligare mot en snygg människa som är fruktansvärt dryg, än mot en inte fullt så snygg men ack så mkt trevligare person.
Det är min erfarenhet också. Jag har två "nära" killkompisar och några till som jag umgås ytterst sporadiskt med. Dock har jag en herrans massa tjejkompisar, men ingen som står mig riktigt nära, förutom min flickvän. Tjejkompisarna är alla tämligen ytliga kontakter, som jag dock umgås ganska ofta med. Jag umgås helt enkelt hellre med tjejer, kan man säga. Killkompisar är mer "projekterade". De fyller ganska specifika funktioner i tillvaron.
Varför jag hellre umgås med tjejer är intressant att fundera på. Jag tror det har att göra med att jag alltid kännt mig väldigt uppskattad och omtyckt på ett väldigt tydligt sätt av mina tjejkompisar. Bekräftelse, skulle väl någon bitter jävel säga :D.
Det skulle förklara den röda hatten :D *kissass*
Nej. Absolut inte. Jag är trevlig mot trevliga personer. Det är ganska tröttsamt att försöka vara trevligare mot en snygg människa som är fruktansvärt dryg, än mot en inte fullt så snygg men ack så mkt trevligare person.
Men frågan var ju mer om du ser två personer som du inte känner. Båda verkar lika trevliga vid första anblicken. Vem söker du dig till, den snygga killen eller den fula?
Sheogorath
2005-08-08, 19:24
Det skulle förklara den röda hatten :D *kissass*
Inte för att jag förstod vad du syftade på av allt jag skrev, men jag ger det tummen upp :thumbup:.
mini_Arnold
2005-08-08, 19:25
Nej, men inte otrevlig heller.
Bryr mig inte om hur folk ser ut.
vill man bara vara social spelar det väl ingen större roll?
vill man ragga tar man nog den som ser bättre ut.. antar jag.
Rockhard
2005-08-08, 20:13
vill man bara vara social spelar det väl ingen större roll?
vill man ragga tar man nog den som ser bättre ut.. antar jag.
Tvärtom..man får ligga mycket mera om man otrevlig mot de vackra flickorna och trevlig mot trollen.
AFanatic
2005-08-08, 20:13
Men frågan var ju mer om du ser två personer som du inte känner. Båda verkar lika trevliga vid första anblicken. Vem söker du dig till, den snygga killen eller den fula?
Det stor inget om att de är lika trevliga...Det har du tolkat in. Söker sig till? Det beror helt o hållet på i vilket syfte jag tar kontakt.
Som smeklol säger, man raggar väl knappast på någon man inte anser snygg? Så vad din kommentar beträffar, har du svaret där.
/Syftet
nej det är jag inte.
däremot måste jag tänka mig för när det gäller väldigt snygga/vackra personer för jag har fördomar emot dom och tycker oftast dom är väldigt ytliga.
jag har helt andra kriterier för dom jag väljer att umgås med på jobbet.
High1ander
2005-08-08, 20:18
Stämmer ganska bra på mig med har två killkompisar som är "bästisar" och men har mycket mer tjejkompisar som jag umgås med.
Jag är lika trevlig mot de jag tycker är fula,snygga eller oavsett hur de ser ut. För mig spelar det mycket större roll hur personer är i sättet.
H.Emanuel
2005-08-08, 20:27
Jag är trevlig mot alla kvinnor, särskilt de redan stadgade. På mitt jobb är det kvinnodominans. Tyvärr håller jag inte, jag pendlar för mycket. Ena dagen är jag liksom fylld av livskraft glädje och hybris, och nästa av självförakt ända upp till hårfästet. Ingen där kan nog påstå att jag är särskilt trevlig. Egentligen
Ja det tror jag absolut att jag är
Har sett några forsknings resultat där dom har undersökt barns popularitet. Dom visade att redan på dagis så är dom snygga/sötare barnen populärare
Snyggare människor får mer uppmärksamhet och mer bekräftelse än sina icke lika vackra motparter. Varför? För att om dom har ett barn med ER så innebär det att barnet med ERA gener blandat med hennes/hans snygga gener kommer resultera i ett barn som kommer få mycket uppmärksamhet och bekräftelse, således har dina gener en större chans att föras vidare i fler generationer och överleva längre här i världen.
Det kallas liv, det evolveras och dina gener är egoistiska, moraliskt eller inte.
:thumbup:
High1ander
2005-08-08, 20:46
Ja det tror jag absolut att jag är
Har sett några forsknings resultat där dom har undersökt barns popularitet. Dom visade att redan på dagis så är dom snygga/sötare barnen populärare
Nu kallar jag inte de som säger att de inte gör så för idioter, men jag kommer kalla dem för idioter längre ner i mitt inlägg ;)
Som sagt finns gott med bevis i form av studier som visar att man behandlar attraktivare mer fördelaktigt, detta är undermedvetet, man tänker liksom inte "hon är snygg så henne kommer jag vara trevligare mot", det är inte ett aktivt val. Men som vanligt finns det alltid massa folk som hela tiden går emot strömmen och inte alls påverkas av människors utseende. Precis som att alla killar på kolozzeum har 20+ cm kukar, tar 200 kg i bänk, osv. Det är bara så enkelt att man diskriminerar, de som säger något annat är idioter, eller lögnare, eller saknar självkännedom, eller så kanske de har rätt, att de saknar "jag vill fortplanta mig med andra snygga och populära, och jag behandlar alla lika"-genen, men det verkar vara väldigt många här som saknar den genen.
Überbiffen
2005-08-08, 20:54
Nej
AFanatic
2005-08-08, 20:55
Att umgås och socialisera är en sak.
Att ha sex ...fortplanta sig är en annan.
Folk diskuterar två olika saker i tråden känns det som.
Sheogorath
2005-08-08, 20:57
Jag skulle påstå att de är bra mycket närmare varandra än många vill tro.
Du är smart som fan, men du har lite att lära dig om killar. ;)
Sheogorath
2005-08-08, 20:58
Kanske om tjejer också, men definitivt om killar. Det här känns inte bra. Inom loppet av en vecka har jag hållt med om saker skrivna av både bolio och kwon.
Nope, folk diskuterar samma här tror jag. Det är bara att några är ärliga. ;) ¨
Det handlar inte om att tänka "Oj, hon var snygg nu måste jag vara trevlig" alternativt "Usch vad ful, nu skall jag skita i henne". Utan mer hur man omedvetet reagar om en snygg person börjar prata med en. Kan vara en ny arbetskamrat etc. Behandlar alla verkligen folk exakt lika oberoende av utseende?
AFanatic
2005-08-08, 20:59
Det var inte det saken gällde...verkligheten vet jag hur den ser ut ;)
Men att föra en diskussion på en abstrakt nivå om dessa ting är inte lätt för alla...
Nej, jag skulle vilja säga att jag behandlar folk lika oavsett utseende. Samt så måste personligheten stämma för att jag ska behandla folk lite annorlunda.
Fatalist
2005-08-08, 20:59
Kontentan är att jag hade rätt i början av tråden och sedan har alla diskuterat runt runt i flera sidor för att till slut komma fram till det jag redan skrivit. Händer ofta!
:cool:
När jag var yngre så ville jag omge mig med "snygga"/karismatiska personer...men dessa vet oftast om att de är snygga och blir väldigt lätt arroganta då de vet sitt "värde"...SÅ!
Nu när jag ser snygga personer eller handlar i affären, eller rentav stöter på snygga personer så är jag extremt otrevlig och visar min avsky rätt tydligt.
I mitt fall har "vara trevlig mot snygga personer" övergått till extrem otrevlighet...
AFanatic
2005-08-08, 21:01
Nope, folk diskuterar samma här tror jag. Det är bara att några är ärliga. ;) ¨
Det handlar inte om att tänka "Oj, hon var snygg nu måste jag vara trevlig" alternativt "Usch vad ful, nu skall jag skita i henne". Utan mer hur man omedvetet reagar om en snygg person börjar prata med en. Kan vara en ny arbetskamrat etc. Behandlar alla verkligen folk exakt lika oberoende av utseende?
Jaja du tolkar frågeställningen på ditt sätt...jag kör mitt.
Sedan tror jag att beroende på vad man har för erfarenhet av människor (vilka sorter men träffat genom livet), så kommer man ge olika svar på den här fråga. ;)
AFanatic
2005-08-08, 21:03
Jag skulle påstå att de är bra mycket närmare varandra än många vill tro.
Självklart är de nära varandra...det är en definitionsfråga. Beror helt vad man tänker med, right? ;) Men det behöver inte betyda samma sak.
High1ander
2005-08-08, 21:04
Nej, "folk" spekulerar och kan inte hålla isär vissa begrepp, sen vägrar de tro att de faktiskt kan vara slavar till våra gener.
Blir ju samma sak när man gör en IQ-poll har nog inte sett många påstå att de har under 100 i IQ, eller någon säga att de har en 15 cm *** när båda är normala.
Sen tycker jag att den här frågan handlar om lite självreflektion och kunskap om psykologi, och det verkar tyvärr som att många inte har något av de två egenskaperna.
Jag är inte emot att det finns vissa som kanske verkligen inte "omedvetet" bryr sig om utseendet, men som vanligt är det alltid mer folk som är "ädlare, smartare och har större *** än genomsnittet"...
Kanske om tjejer också, men definitivt om killar. Det här känns inte bra. Inom loppet av en vecka har jag hållt med om saker skrivna av både bolio och kwon.
LOL! Vi e nog inte så olika innerst inne! ("after all") :D
Självklart är de nära varandra...det är en definitionsfråga. Beror helt vad man tänker med, right? ;) Men det behöver inte betyda samma sak.
Vad man tänker med!? Tänker alltid med huvudet, men det vet du redan! :laugh:
Fatalist
2005-08-08, 21:07
När jag var yngre så ville jag omge mig med "snygga"/karismatiska personer...men dessa vet oftast om att de är snygga och blir väldigt lätt arroganta då de vet sitt "värde"...SÅ!
Nu när jag ser snygga personer eller handlar i affären, eller rentav stöter på snygga personer så är jag extremt otrevlig och visar min avsky rätt tydligt.
I mitt fall har "vara trevlig mot snygga personer" övergått till extrem otrevlighet...
Jag hade med det problemet, jag var FÖR otrevlig, men det har jag lyckats åtgärda nu tror jag. Jag brukar varva dissig med ganska social men sedan snabbt gå tillbaka till smådissig så fort hon tror att jag mjuknat upp :)
High1ander
Jaja du tolkar frågeställningen på ditt sätt...jag kör mitt.
Sedan tror jag att beroende på vad man har för erfarenhet av människor (vilka sorter men träffat genom livet), så kommer man ge olika svar på den här fråga. ;)
Hur tolkar du frågeställningen.
Jag ser det som om man undermedvetet är snällare och då blir svaren följande:
Ja, jag är trevligare mot snygga omedvetet.
Nej, jag är inte trelvigare mot snyggare.
Är frågan istället är du "medvetet" trevligare mot snygga människor:
Ja, jag är en ass-kisser och det förbättrar ju chanserna (förhoppningsvis)
Nej, jag är inte en ass-kisser och att dissa smått förbättrar ju chanserna (förhoppningsvis).
Är det som sagt omedvetet så ska mer eller mindre ALLA vara trevligare mot snyggare.
Är det medvetet, ja då är det ett medvetet val och då vet jag inte.
mystic[-_-]
Nej det är jag inte. Ger alla en chans sen märks det väldigt fort vilka som är dryga osv
AFanatic
2005-08-08, 21:11
Nej, "folk" spekulerar och kan inte hålla isär vissa begrepp, sen vägrar de tro att de faktiskt kan vara slavar till våra gener.
Blir ju samma sak när man gör en IQ-poll har nog inte sett många påstå att de har under 100 i IQ, eller någon säga att de har en 15 cm *** när båda är normala.
Sen tycker jag att den här frågan handlar om lite självreflektion och kunskap om psykologi, och det verkar tyvärr som att många inte har något av de två egenskaperna.
Jag är inte emot att det finns vissa som kanske verkligen inte "omedvetet" bryr sig om utseendet, men som vanligt är det alltid mer folk som är "ädlare, smartare och har större *** än genomsnittet"...
Du menar Aftonbladets genomsnittlige läsare? :D
AFanatic
2005-08-08, 21:12
Vad man tänker med!? Tänker alltid med huvudet, men det vet du redan! :laugh:
Yo long time no seee *kissass*
Jag tror jag behandlar alla lika: Är inte speciellt trevlig mot någon alls.
Dessutom så är jag ful så om jag nu skulle börja vara trevlig så hade jag fått vara trevlig mot de flesta, enligt din teori.
High1ander
2005-08-08, 21:16
Du menar Aftonbladets genomsnittlige läsare? :D
Jag menar alla som inte är mig :D
Nej, men folk som inte tänker efter en sekund innan. De som bara "Men jag är väl en snäll prick, inte fan kan jag vara så pass ond att jag behandlar andra olika pga. deras utseende". Sen självklart de som inte fattar nada när det kommer till psykologi och bara kryssar i vad deras föräldrar har lärt dem för moralkakor.
Notera att jag är jävligt självgod ibland.
AFanatic
2005-08-08, 21:18
Hur tolkar du frågeställningen.
Jag ser det som om man undermedvetet är snällare och då blir svaren följande:
Ja, jag är trevligare mot snygga omedvetet.
Nej, jag är inte trelvigare mot snyggare.
Är frågan istället är du "medvetet" trevligare mot snygga människor:
Ja, jag är en ass-kisser och det förbättrar ju chanserna (förhoppningsvis)
Nej, jag är inte en ass-kisser och att dissa smått förbättrar ju chanserna (förhoppningsvis).
Är det som sagt omedvetet så ska mer eller mindre ALLA vara trevligare mot snyggare.
Är det medvetet, ja då är det ett medvetet val och då vet jag inte.
Jag tolkar det som att Sheotönt? Right bolio? är trevligare mot snygga personer...att han gärna omger sig med goodlooking honeys.
Jag har hittills inte blandat in medvetet vs omedvetet. Och har eg. inte tänkt göra det heller...för jag tror inte riktigt på det där...men det är en annan diskussion. :)
Jag kan vara medvetet trevligare mot snygga personer...(beror på vad jag själv vill) eller så kan jag vara dryg mot dem.
Got to eat!
AFanatic
2005-08-08, 21:20
Jag menar alla som inte är mig :D
Nej, men folk som inte tänker efter en sekund innan. De som bara "Men jag är väl en snäll prick, inte fan kan jag vara så pass ond att jag behandlar andra olika pga. deras utseende". Sen självklart de som inte fattar nada när det kommer till psykologi och bara kryssar i vad deras föräldrar har lärt dem för moralkakor.
Notera att jag är jävligt självgod ibland.
:laugh: :thumbup:
King Grub
2005-08-08, 21:26
Jag hoppas att jag inte omedvetet behandlar någon bättre eller sämre pga dennes utseende.
Karl_alfred
2005-08-08, 21:34
Nej det kan jag inte påstå däremot tycker jag man får mer respons av snygga de är mer utåtriktade. Därmed känns det som de ger mer att va trevliga mot dessa.
Sheogorath
2005-08-08, 21:35
Jag tolkar det som att Sheotönt?
Lägg ner, din asskisser :thumbup:.
Jag är likvärdigt jävlig emot alla ..
AFanatic
2005-08-08, 21:44
Lägg ner, din asskisser :thumbup:.
Puss. :laugh:
Nej jag är inte trevligare mot snyggare människor - behandlar alla lika :)
Sheogorath
2005-08-08, 21:59
Puss. :laugh:
Nej tack :thumbup:.
AFanatic
2005-08-08, 22:00
Nej tack :thumbup:.
Trevlig vs trevligare? Ja vad var det nu? *popcorn*
Närå ...peace.
Stör mig på kompisar som med en gång ska snacka skit om en brud för att hon inte är en superskönhet. Tycker dom kan titta sig själva i spegeln först :booty:
Metal_boy_
2005-08-08, 22:01
Naturligtvis.
Nej, jag försöker vara samma person mot de flesta, sen får de själva tolka vad det är de möter, det kan inte jag avgöra.
Sheogorath
2005-08-08, 22:07
Jag hoppas att jag inte omedvetet behandlar någon bättre eller sämre pga dennes utseende.
Det är ju en sak. Ibland får också jag lite dåligt samvete för hur jag diskriminerar människor i min omgivning. Särskilt om jag gör den kopplingen som bolio också gjorde, att hur man bemöter en person av motsatta könet har en väldigt klar sexuell färgning, och jag som bekant är stadgad. Sådant kan man allt få lite ångest för.
Men vad man HOPPAS och vad man egentligen GÖR är för oss människor ytterst väsensskiljt.
Jag blir automatiskt mycket trevligare när jag pratar med tjejer över huvud taget...
Sheogorath
2005-08-08, 22:12
Jag blir automatiskt mycket trevligare när jag pratar med tjejer över huvud taget...
Det är också en intressant frågeställning. Man konkurrerar inte med tjejer på samma sätt, och de fina detaljerna i uppförandet hanar emellan som omedvetet eller inte syftar till att reda ut hackordningen, finns där inte. Vilket nog gör att man som heterosexuell kille i regel är trevligare mot tjejer än mot killar.
High1ander
2005-08-08, 22:21
Stör mig på kompisar som med en gång ska snacka skit om en brud för att hon inte är en superskönhet. Tycker dom kan titta sig själva i spegeln först :booty:
Jag kan med gått samvete säga att jag kan prata skit om både fula och snygga tjejer ;)
AFanatic
2005-08-08, 22:25
Jag snackar skit om dumma och otrevliga människor. Det är handlingarna som styr mina reaktioner.
äsch jag bryr mig inte jag snackar skit om er allesammans! :D
Inte medvetet trevligare nej!
Men att man ger personer som man finner attraktiva mer uppmärksamhet är klart.
Sheogorath
2005-08-08, 22:39
Inte medvetet trevligare nej!
Men att man ger personer som man finner attraktiva mer uppmärksamhet är klart.
Inga intentioner söktes. Jag är (liksom alltid) endast intresserad av vad som faktiskt sker :).
Lite mer trevligare är jag nog, men jag tycker att dom flesta av det motsatta könet är snygga.
Ojdå här har vi en Orch-Hunter :laugh:
Köttbullen
2005-08-08, 22:49
Snarre trevligare mot lite "fulare" pga av snygga människor har de så mycke lättare i dagens samhälle...
Snarre trevligare mot lite "fulare" pga av snygga människor har de så mycke lättare i dagens samhälle...
Känner lite likadant. Om man snackar med en brud som man vill "böka" lite med som har en lite mindre snygg kompis så försöker jag prata rätt mycket med henne också. Just för att det känns så elakt annars att lägga all sin uppmärksamhet på den snyggare av dom. Jösses vad roddigt jag skriver :)
Robbelibob
2005-08-08, 23:46
Jag är väldigt mycket otrevligare mot snygga personer. Om dom ska dissa mig så ska dom göra det på mina villkor! Förebyggande åtgärder så att säga.
Det är inte deras fel kompis. Bedriver du någon slags redistributiv snällhetsfördelning gentemot de som förtjänar eller inte förtjänar din godhet?
delta_mats
2005-08-09, 00:34
:laugh: :laugh: :laugh:
Men herregud! Man bedömmer väl inte en person enbart utifrån hur han eller hon ser ut? *screwy* En första blick kan väl vila lite längre på en vacker människa men att ta kontakt och prata med folk, då spelar det ingen roll hur denna ser ut för mig. Det är ju inte fejset, brösten eller rumpan jag snackar med heller, utan personen där inne.
:laugh: :laugh: :laugh:
Men herregud! Man bedömmer väl inte en person enbart utifrån hur han eller hon ser ut? *screwy* En första blick kan väl vila lite längre på en vacker människa men att ta kontakt och prata med folk, då spelar det ingen roll hur denna ser ut för mig. Det är ju inte fejset, brösten eller rumpan jag snackar med heller, utan personen där inne.
Du bildar din oftast din första uppfattning med ögonen om du inte är synskadad.
H.Emanuel
2005-08-09, 05:07
Utsidan gör att man stannar till, insidan gör att man stannar kvar?
:thumbup: bra sagt. Men för övrigt finner jag ingen anledning att behandla människor olika pga utseende o dyl. Jag behandlar människor efter vad dom förtjänar! (Det vill säga hur dom är mot mig!!) :)
jag skulle vilja säga att Putte delvis har rätt. Men jag har nog blivit mindre fientlig genetmot vackra personer med åldern. Tidigare var det värre.
Men jag märker att när jag är äldre så "väljs" det på ett annat sätt på jobbet och i omgivningen än tidigare. Det kanske har med mognad och annat att göra.
Jag har aldrig varit drop dead gorgeous men helt plötsligt på mitt förra jobb så var mitt rum nästan alltid befolkat av andra som samlades där för att prata och så. Dom samlades inte hos "snygga Britta" utan hos mig av ngn anledning. Helt plötsligt var inte utseendet det som var det viktigaste.
Ett tag hade jag en ursnygg arbetskamrat. Han fick verkligen jobba för att visa att han inte bara var ett "pretty face" men det visade sig att han hade mycket mer än bara yta. Han var kul, charmig och snabb. Vi var kompisar ett bra tag efter det att han hade slutat där. Tydligen valde inte han heller efter utseende.
Visst är utseende viktigt men bara som en första anblick och inte alltid så att bildskön är den som står ut mest. Fast det kanske är meningen att utseendet ska betyda mer när man är yngre och biologiskt ska vara ute efter att para sig mer aktivt?
För nåra år sen var ja oxå automatiskt något trevligare mot människor ja attraherades av, men har lyckats mkt bra me att jobba bort det beteendet =) Det var ju, som för många andra, nåt som fanns där undermedvetet lixom.
Numera skulle ja aldrig behandla folk olika beroende på hur de ser ut, helhetsintrycket av personen är ALLTID högst avgörande för vilka jag dras till, som kompisar och i största allmänhet =)
Jag själv och alla andra som nångång varit överviktiga, kan ju intyga att de verkligen är som natt och dag, skillnaden i hur man bemöts av människor då! Tycker de borde ingå i varje människas liv att få prova på nåra år som överviktig :D man växer ju något enormt som människa, när man helt plötsligt försätts i underläga på de viset. Som nån sa tidigare i tråden att man 'tvingas' odla andra egenskaper och utveckla sin personlighet och blir således en lyckligare människa i slutänden :thumbup: men framförallt lär man sej empati - nåt av de vackraste egenskaper en människa kan ha :love:
Håller me, bra sagt! :thumbup:
H.Emanuel
2005-08-09, 17:18
Regeln att behandla andra som man själv vill bli behandlad är ändå inte så tokig. För mig är det så att när jag lärt känna en person någotsånär så försvinner utseendet på honom/henne. En polare är tillexempel adopterad från Indien och jag tänker inte ens på att han är mörkhyad. En kvinna som jobbar där jag jobbar var tidernas skönhet när hon började, och DÅ var jag trevlig som fan mot henne. Numera är hon såklart lika snygg fortfarande, men har ändå sjunkit in i det grå. Ja, ja...
High1ander
2005-08-09, 17:42
Behandla andra som du vill bli behandlar funkar inte för mig. Jag vill bjuda en massa tjejer på sex, men ingen av dem vill bjuda tillbaka, vad gör jag för fel? ;)
Vet ej. Är säkert så men inget jag tänkt på.
Gabriel_
2005-08-09, 18:03
ja.. men får alltid dåligt samvete om det är en snygg och ful tjej som jag och min kompis raggar på och man ger all uppmärksamhet till den snygga.. fan är för mjuk helt enkelt
AFanatic
2005-08-09, 18:37
Regeln att behandla andra som man själv vill bli behandlad är ändå inte så tokig. För mig är det så att när jag lärt känna en person någotsånär så försvinner utseendet på honom/henne. En polare är tillexempel adopterad från Indien och jag tänker inte ens på att han är mörkhyad. En kvinna som jobbar där jag jobbar var tidernas skönhet när hon började, och DÅ var jag trevlig som fan mot henne. Numera är hon såklart lika snygg fortfarande, men har ändå sjunkit in i det grå. Ja, ja...
Visst är det så...samma sak händer med åldern också när man lär länna personer. Har man vänner som är betydligt yngre eller äldre än en själv så kommer tillslut åldern att suddas bort.
Håller med Emanuel och AffaAffe te 100 %.
Visst är det så, när man väl lär känna vissa personer och de blivit närmare vänner ser man dom på ett helt annat sätt.
En polare är en polare, och jag tänker ej på hur personen ser ut längre! :D
Mörkhyad, ljushyad, skallig, bär glasögon etc etc inget man tänker på längre.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.