Visa fullständig version : Kängor
Mina nya kängor är på väg från tyskland nu,kommer vara här inom en vecka.
Bildt (http://www.oxbloodoi.com/UGBL10.jpg)
Pröjsade endast 85 Euro för dem.
Ni andra som har kängor här vad har ni på fötterna?
jag är ingen kängmänniska, men riktigt shyssta var dem :D
grisbil3n
2005-08-08, 00:30
Dom va fina.
Hade ett par värdelösa Get a grip tror ja dom hette förr i tiden, lädret va som lackade eller nåt så det blev sprucket o jävligt på nolltid.
Fatalist
2005-08-08, 00:31
Är du sån där gothare? :D
Dom va fina.
Hade ett par värdelösa Get a grip tror ja dom hette förr i tiden, lädret va som lackade eller nåt så det blev sprucket o jävligt på nolltid.
Mmm,ska nog skaffa någon form av läderbehandlingsmedel också.
Någon som vet något bra?
Tror det fanns olika typer av getagrips. Jag hade ett par oxblodsröda 14-håls som höll utmärkt. Tror jag har dom kvar fortfarande nånstans.
Annars gillade jag jungleboots, som var lättare och snyggare.
ne! tysk ebm hitlerlookalike så klart!
http://www.cuttingedge.org/news/adolfhitlerbrownshirt.jpg
ACTHUNG ACHTUNG ELECTRONIC BODY HITLER!!!
Någon som vet något bra?
Sadlesoap och vanlig infettning.
grisbil3n
2005-08-08, 00:38
Jag tror han ska känga rödingar.
Någon som vet något bra?
Militärens är nog bra och billigt dessutom.
Jag tror han ska känga rödingar.
Militärens är nog bra och billigt dessutom.
"First you get indoctrinated from the left and from the right"
Mmm får kolla upp det
man vill ju inte att skiten ska spricka direkt
skokräm och skofett, bostons skokräm är bra för att få kunna få en riktig blank yta (men sägs skada lädret, jag vet inte..). använd bara skokräm på vintern, inget fett
edit: tror inte pris spelar någon roll även om du köper lite "bättre" skokräm så handlar det om relativt lite pengar, sen räcker det som fan, man kör ju ändå med rätt lite skokräm
Inget silikon i skokräm eller läderfett
Fett på vintern är ett problem bara om det blir riktigt kallt, är det slaskvinter så krävs det nästan för att skorna ska vara täta.
datorjaevel
2005-08-08, 11:16
Heavy Duty Lågskor.
Gissar på att du ska ha dina till vardags och inte som jag till jakt. Ett knep med skinnskor är att dom första veckorna inte smörja in dom utan pensla eller badda med vatten. På så sätt sväller skinnet lite så det inte läcker vatten i sömmarna så lätt. Efter en månad eller så kan du börja smörja, dock inte på gummiytorna då dessa kan bli förstörda.
Är ni ute efter riktigt bra kängor att vandra med eller som tål extrem kyla kan jag rekommendera Jörnkängan. Det finns ingen hemsida utan om ni söker på nätet så hittar ni numret. Dom vill att du mäter foten, berättar vad du ska använda kängan till och vilka färger osv du vill ha sen gör dom den till dig. Beroende på deras arbetsbelastning (är 3 personer som gör kängorna för hand) så kan det ta från tre veckor och upp. Delar av förra året tror jag dom hade fullt så då tog dom inte emot beställningar. Priserna är verkligen rimliga i jämförelse.
Har ett par magnum som jag (nästan) aldrig använder.
http://www.militaryshop.se/bilder/produkter/Boot.stealthleath.jpg
Inget silikon i skokräm eller läderfett
Fett på vintern är ett problem bara om det blir riktigt kallt, är det slaskvinter så krävs det nästan för att skorna ska vara täta.
ang fett så hörde jag att det var under nollan som gällde, vet inte om dte har med luftfuktighet att göra men det är väl det tror jag. kängorna skulle visst spricka upp om man la på massa fett och det var under nollan. tror inte det är några problem med kängor om det är slask, kängor brukar vara rätt höga ändå och det mesta kan man ju slå bort innan man går inomhus och det får en chans att smälta. tror det är bättre med fett när dte regnar riktigt mycket istället, men även då är dte nog inte jätteviktigt med täthet då man inte lär vara sådär jättemycket utomhus med ett par kängor av modellen som trådstartaren visar..
The Somberlain
2005-08-08, 16:13
Snyggt.
Kängor är nog ett av de mest underskattad plaggen nånsin. Inte bara det att dom är snygga, utan bättre vinterskor går fan inte att få tag på. Otroligt praktiska, både värmehållande, halkfria och framförallt hållbara.
De har kommit nu,morsan hade någon skit som vi sprejade dem med och sedan gick jag med dem ett tag,har fått lite skoskav,får köpa ett par sulor eller nått
Ska börja leta efter ett par mot hösten, hur var det att beställa från oxbloodoi, inte lite osäkert att beställa något som kängor över internet utan o veta ifall det passar?
Ska börja leta efter ett par mot hösten, hur var det att beställa från oxbloodoi, inte lite osäkert att beställa något som kängor över internet utan o veta ifall det passar?
Ptja,mina passade iaf,lite stora kanske men jag överlever.
Kan rekommendera oxbloodoi faktist,fick kängorna rätt snabbt och VÄLDIGT billigt,sparade 500-700kr ffs!
mangemani
2005-08-16, 15:55
har ett par kängor,dock inget känt märke,"vegetarian*nånting*".
fick dom gratis.
sen har jag ett till par som är tok för småa för mej,är av ett kändare märke om jag inte minns fel...fick dom också gratis...ska sälja dom senare.
Tror det fanns olika typer av getagrips. Jag hade ett par oxblodsröda 14-håls som höll utmärkt. Tror jag har dom kvar fortfarande nånstans.
Annars gillade jag jungleboots, som var lättare och snyggare.
Kan det stämma att dessa enbart kostar $24.95? ( http://www.sbpublicsafety.com/store/agora.cgi?product=JUNGLEBOOTS )
Hur var de att gå i? Bra kvalitet, nöjd i övrigt? De ser snygga ut för att vara kängor :)
jag lirar med ett par lundhags när det är dags för skogspromenader. Runt 1 gång per år.
http://shop.lundhags.se/738-17-64.html
Haglöfs Lupis har jag som vandrarkängor.
melancoolio
2005-08-16, 22:40
Kör med klassiska Timberland. Tråkiga kanske man grymt sköna :thumbup:
Jag har som många andra användt M90 flitigt,10mån och åtskilliga mil i mitt fall,recension då....tja, duger väl i krig :D
the_PL_man
2005-08-16, 22:41
När jag går i kängor, så får det bli mina Lundhags Professional:
http://shop.lundhags.se/731-17-64.html
/the_PL_man
Vilket jäkla pris *cry*
När jag går i kängor, så får det bli mina Lundhags Professional:
http://shop.lundhags.se/731-17-64.html
/the_PL_man
the_PL_man
2005-08-16, 23:23
Jo, de är inte billiga, MEN de är bra.
Frugan jobbade 4 somrar på Kebknekasie når hon pluggade i Umeå, och efter det sätter hon inte på sig andra kängor än Lundhags......
/the_PL_man
Jag har som många andra användt M90 flitigt,10mån och åtskilliga mil i mitt fall,recension då....tja, duger väl i krig :D
Lämnade in mina för 2-3mån sen och saknar dom! Grymt sköna kängor för bövelen :D
christian
2005-08-18, 12:42
svarta Caterpillar i läder på vintern och M90-kängor om det skulle bli vandring.
Monoxide
2005-08-18, 12:46
Kör med danska marschkängor köpta på något militärt överskottslager (Såklart ej begagnade. Är inte ett fan av att gå i andra mäns fotsvett). Helt abnormt sköna att gå i och håller dessutom ett bra tag.
Jag rekommenderar dock inte att de används under årets varmare månader, om man inte är ute efter en ordentlig bakterieodling. :p
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.