Visa fullständig version : Mat efter träning vid deff
hur passa viktigt är det att äta en stor måltid direkt efter träningen (obs menar ej protien/kolhydratsdrinken, menar måltiden efter det) då man går på diet..
då man ska upp i vikt bör man ju äta den så fort man kommer hem ..
men om man vill gå ner i vikt (i fett) är måltiden lika viktig då .. alltså att få i sig den så fort som möjligt.. eller är det bättre att vänta några timmar o sen äta
jag menar alltså inte att man ska hoppa över den.. utan bara skjuta på den lite
King Grub
2005-08-07, 18:38
Är det något tillfälle du kan vara säker på att minimalt med (inget av) energin går till fettinlagring är det dom närmaste timmarna efter träning.
Är det något tillfälle du kan vara säker på att minimalt med (inget av) energin går till fettinlagring är det dom närmaste timmarna efter träning.
ok grejjen e den .. jag kör relativt korta gympass nu..
ca 30 min pass. helkropp 3 ggr i veckan..
så jag vet inte hur mkt energi som behövs till musklerna efter passet
engligt www.hsnhst.com
sen kör jag morgon -promis/-jogg/-HIIT 6 dagar i veckan--
hehe men asså gå lite på känsla. Om du äter lite mindre än vad du känner att du behöver vi varje måltid och kör dina 6 pass i veckan och 3 helkropps pass bör du gå ner i vikt. Se vad som hänt efter 2 veckor. Inget hänt. Så får du väll öka cardion eller/och minska maten..
Jag käkar alltid rejält med mat efter träningen, då kan jag käka med bra samvete på någe sätt.. :D och jag går neråt i vikterna..
hehe men asså gå lite på känsla. Om du äter lite mindre än vad du känner att du behöver vi varje måltid och kör dina 6 pass i veckan och 3 helkropps pass bör du gå ner i vikt. Se vad som hänt efter 2 veckor. Inget hänt. Så får du väll öka cardion eller/och minska maten..
Jag käkar alltid rejält med mat efter träningen, då kan jag käka med bra samvete på någe sätt.. :D och jag går neråt i vikterna..
hehhe
tänkte mer om det fanns någon studie på det h'är
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.