handdator

Visa fullständig version : Mat efter träning vid deff

aGGe
2005-08-07, 18:33
hur passa viktigt är det att äta en stor måltid direkt efter träningen (obs menar ej protien/kolhydratsdrinken, menar måltiden efter det) då man går på diet..

då man ska upp i vikt bör man ju äta den så fort man kommer hem ..

men om man vill gå ner i vikt (i fett) är måltiden lika viktig då .. alltså att få i sig den så fort som möjligt.. eller är det bättre att vänta några timmar o sen äta

jag menar alltså inte att man ska hoppa över den.. utan bara skjuta på den lite

King Grub
2005-08-07, 18:38
Är det något tillfälle du kan vara säker på att minimalt med (inget av) energin går till fettinlagring är det dom närmaste timmarna efter träning.

aGGe
2005-08-07, 19:06
Är det något tillfälle du kan vara säker på att minimalt med (inget av) energin går till fettinlagring är det dom närmaste timmarna efter träning.

ok grejjen e den .. jag kör relativt korta gympass nu..
ca 30 min pass. helkropp 3 ggr i veckan..
så jag vet inte hur mkt energi som behövs till musklerna efter passet
engligt www.hsnhst.com

sen kör jag morgon -promis/-jogg/-HIIT 6 dagar i veckan--

nemd
2005-08-07, 23:51
hehe men asså gå lite på känsla. Om du äter lite mindre än vad du känner att du behöver vi varje måltid och kör dina 6 pass i veckan och 3 helkropps pass bör du gå ner i vikt. Se vad som hänt efter 2 veckor. Inget hänt. Så får du väll öka cardion eller/och minska maten..

Jag käkar alltid rejält med mat efter träningen, då kan jag käka med bra samvete på någe sätt.. :D och jag går neråt i vikterna..

aGGe
2005-08-08, 14:00
hehe men asså gå lite på känsla. Om du äter lite mindre än vad du känner att du behöver vi varje måltid och kör dina 6 pass i veckan och 3 helkropps pass bör du gå ner i vikt. Se vad som hänt efter 2 veckor. Inget hänt. Så får du väll öka cardion eller/och minska maten..

Jag käkar alltid rejält med mat efter träningen, då kan jag käka med bra samvete på någe sätt.. :D och jag går neråt i vikterna..

hehhe

tänkte mer om det fanns någon studie på det h'är