handdator

Visa fullständig version : Friidrott, gång - vilket jävla trams

Jay-Z
2005-08-07, 10:48
Varenda jävla gångare springer ju, vilket talar sitt tydliga språk när hälften av deltagarna blir diskade. Vilken skämtsport. Hur kan de ens kalla det gång? Pinsamt.

Kjellstroem
2005-08-07, 10:58
Jag har för mig världsrekordet på 20km gång är 1h17min eller något i den stilen.

Från min tid som fotbollsspelare (17-åring) och springandes milen i lumpen sprang jag 5:an på cirka 20min och milen på cirka 42min.

Världsrekordet i gång har alltså en högre snittfart på 20km än min snittfart på 5km. Helt obegripligt.

Håller med att det är rena skämtsporten. Därmed inte sagt att de som utövar sporten är kassa, men idén, underhållningsfaktorn och intrycket av sporten är usel.

Dav0d
2005-08-07, 11:15
Galna muskler och snabba ben är det som gäller i den sporten. Och bara för du sprang 5 km på 20 minuter, är det inte deras sport som är ett skämt. Utan snarare din tid.

Deras regler är att så länge du har minst ett ben i marken, så går du. Ganska simpelt och jobbigt som fan.

mystic[-_-]
2005-08-07, 11:21
Galna muskler och snabba ben är det som gäller i den sporten. Och bara för du sprang 5 km på 20 minuter, är det inte deras sport som är ett skämt. Utan snarare din tid.

Deras regler är att så länge du har minst ett ben i marken, så går du. Ganska simpelt och jobbigt som fan.

Så länge det ser ut som du har ett ben i marken så går du. De kollar på knäna

Pez
2005-08-07, 11:25
Dom har ju frångått det där "en fot i marken"-prylen lite och fokuserar mer på "Det frampendlande benet måste sträckas (inte vara böjt i knäleden) från det ögonblick första kontakten med marken sker tills dess att benet är i vertikalt (upprätt) läge."

För övrigt så har Sverige den goda smaken att inte sortera Gång under Friidrott utan lämnar de till att sortera sig själva under "Svenska Gång- och Vandrarförbundet".

smeklol
2005-08-07, 12:54
haha, är det ens bra för deras höfter att gå så där?

Bjorne
2005-08-07, 13:03
haha, är det ens bra för deras höfter att gå så där?Inte så mycket som de gör det, men sedan är ju inte mycket nyttigt på elitnivå heller.

Krokodil
2005-08-07, 13:11
Att tävla i gång är som att tävla i vem som kan viska högst.

sunkan
2005-08-07, 13:12

den som fuskar mest vinner? ;)

Nismo
2005-08-07, 13:15
:D Så sant.
En annan sak jag funderat på, varför tresteg? Varför kom man på att man skulle ta 3 steg? Varför inte 5? Varför inte 2? Hade jag inte varit svensk hade det räckt med längdhopp i friidrottssammanhang.

Krokodil
2005-08-07, 13:20
:D Så sant.
En annan sak jag funderat på, varför tresteg? Varför kom man på att man skulle ta 3 steg? Varför inte 5? Varför inte 2? Hade jag inte varit svensk hade det räckt med längdhopp i friidrottssammanhang.

Bra fråga! :D

bear.flowertwig
2005-08-07, 13:47
Många trevliga kroppar att kika på *popcorn*
Skulle inte ha något emot den svarta tjejen som just vann ett kvalheat på 100m. Vilken putstjärt :love:

Slartibartfast
2005-08-07, 13:53
Idiotsport. Jävla fjanteri.

Krokodil
2005-08-07, 14:29
Många trevliga kroppar att kika på *popcorn*
Skulle inte ha något emot den svarta tjejen som just vann ett kvalheat på 100m. Vilken putstjärt :love:
Once you turn black you never turn back... :naughty:

Pingu
2005-08-07, 14:44
Garvar så att jag viker mig så fort jag ser "gångarna"

bear.flowertwig
2005-08-07, 14:57
Once you turn black you never turn back... :naughty:

Näe.

Once you GO black, you don't go back... :cool:

Cilia
2005-08-07, 15:14
Varenda jävla gångare springer ju, vilket talar sitt tydliga språk när hälften av deltagarna blir diskade. Vilken skämtsport. Hur kan de ens kalla det gång? Pinsamt.
Friidrott är ju askul
det är du som behöver lära dig rätt och fel helt enkelt.

Vic_1981
2005-08-07, 15:18
Friidrott är ju askul

När sa han nåt om friidrott? Han sa väl att gång sög och jag håller med.

Cilia
2005-08-07, 15:18
När sa han nåt om friidrott? Han sa väl att gång sög och jag håller med.
faaan jag måste lära mig läsa först ibland
fort men fel är mitt motto och allt för ofta slår det in.

Jay-Z
2005-08-07, 15:42
Friidrott är ju askul

Läskunnighet är också askul om man nu praktiserar det. Gång var ämnet som sagt. ;)

Du är ju nästan värre än EmmaLinnea när det gäller att "inte läsa trådämnen och inlägg". :D