Visa fullständig version : Sängköp, tips
Godmorgon,
Hade tänkt införskaffa en ny säng, 120cm bred.
Har Jysk (www.jysk.se), Mio (www.mio.se) och Europamöbler (www.em.com) närliggande.
Budget: Max ~5000kr.
Förslag?
Godmorgon,
Hade tänkt införskaffa en ny säng, 120cm bred.
Har Jysk (www.jysk.se), Mio (www.mio.se) och Europamöbler (www.em.com) närliggande.
Budget: Max ~5000kr.
Förslag?
Beställde en säng för 4.200 :- som var nån sorts pocket (jämnare fjädrar) ifrån www.godnatt.se.
Jag sover i en 90 cm säng nu och ska bli skönt med en större. :)
Finns fler trådar om sängar. Skit i Jysk är tips nummer 1. Är det långt till IKEA?
Arne Persson
2005-08-07, 20:29
Varför inte? http://www.waterbed.se/
Av vilket skäl vill du ha en 120 och inte en 160/180?
Man får en godkänd dubbelsäng för 5000kr
Ska man sova ska man ha utrymme...
Hur sover du om du behöver 160/180? Har man en bra säng så rör man sig inte så mycket under natten. Vad menar du med godkänd?
http://www.radron.se/templates/news____4603.asp
Åk dit och provligg dem. Det är det bästa, och så äre kul också, haha. :D
Hur är det att sova på vattensäng? Aldrig gjort det, och vad är den stora skillnaden mellan sådana och "vanliga" sängar?
IKEA har en rund säng som är helt mäktig och skitskön!
kostar väl runt ~6000:-
skall själv införskaffa en sån när jag flyttar
Jag passade på att lägga till så att min säng är 220 lång. Om man är runt 190 så gör det stor skillnad.
Arne Persson
2005-08-07, 20:55
Hur är det att sova på vattensäng? Aldrig gjort det, och vad är den stora skillnaden mellan sådana och "vanliga" sängar?
JAg har sovit i sådana under massor av år och sover mycket bra i dom.
JAg har sovit i sådana under massor av år och sover mycket bra i dom.
Själv får jag ont i ryggen utav helvete i en vattensäng. Har testat några olika under åren.
Okej olika åsikter om dem då, bästa är nog att testa sej fram själv!?!
Arne Persson
2005-08-07, 21:14
Själv får jag ont i ryggen utav helvete i en vattensäng. Har testat några olika under åren.
Har jag aldrig märkt av. Har varit speciellt bra att ligga i när jag har haft ryggskott.
bear.flowertwig
2005-08-07, 21:16
IKEA har en rund säng som är helt mäktig och skitskön!
kostar väl runt ~6000:-
skall själv införskaffa en sån när jag flyttar
Snurrar den när man klappar i händerna?
Finns fler trådar om sängar. Skit i Jysk är tips nummer 1. Är det långt till IKEA?Lägre kvalite på deras eller?
Lägre kvalite på deras eller?
Skit. Man får inte ens det lilla man betalar för.
Skit. Man får inte ens det lilla man betalar för.Hela jysk känns ju lite budget, men de profilerar sig väl inom sovrumsbiten så jag antog att de var bättre än så.
Finns fler trådar om sängar. Skit i Jysk är tips nummer 1. Är det långt till IKEA?
Mja, Göteborg är närmsta.
Helst inte :)
Kan vara skönt ibland men inget jag skulle vilja sova i varje natt.
Har inte plats. Och hellre en bra enkelsäng än en "godkänd" dubbelsäng.
Åk dit och provligg dem. Det är det bästa, och så äre kul också, haha. :D
Så blir det säkert, fast jag lär inte orka besöka varenda möbelaffär här... så tips är alltid välkommet.
Jag ska också köpa en ny säng. Det blir en ganska billig variant. 2000kr drygt med pocketfjädrar, totalt 580st på 90*200cm
Sen så undrar jag vilken hård het ni har på era sängar? Jag ska skaffa medium för den sängen jag har nu är förfärligt hård men ni är väl så stora och biffiga så ni kör väl med fast.
/Timme
P.S. Sen så blev jag lite nyfiken på den runda sängen från IKEA. Hur är den?
Kristian
2005-08-08, 18:50
Skit. Man får inte ens det lilla man betalar för.
Det tror jag inte...har själv köpt säng på jysk och är mycket nöjd.
Jag ska också köpa en ny säng. Det blir en ganska billig variant. 2000kr drygt med pocketfjädrar, totalt 580st på 90*200cm
Sen så undrar jag vilken hård het ni har på era sängar? Jag ska skaffa medium för den sängen jag har nu är förfärligt hård men ni är väl så stora och biffiga så ni kör väl med fast.
/Timme
P.S. Sen så blev jag lite nyfiken på den runda sängen från IKEA. Hur är den?
Du har inte funderat på att provligga i den säng du köper? Eller att hårdheten varierar mellan olika märken?
Jag tycker du ska lägga pengarna på en rejäl galonmadrass.
Jag har provliggit den och jag vill ha en mjuk säng. Det jag frågade var vad ni föredrog.
Galonmadrass?
Som sagt jag kommer inte lägga mycket mer än 2k på en säng.
/Timme
Det tror jag inte...har själv köpt säng på jysk och är mycket nöjd.
Jaha. Du har väl låga krav då.
Köp en hård säng, det gör underverk för både rygg o virilitet.
Ingen vill väl ligga mjukt?
Kristian
2005-08-08, 19:28
Låter faktiskt som att du inte vet vad du pratar om...
Hahaha! =)
Jo men det är ju mjukt som är skönt? Grejen är den att jag inte är så stor, 16år och väger 70kg, kommer givetvis att bli större.
Tror du att det är en dum ide att köpa en mjuk säng? Är det verkligen så pass dåligt för ryggen? Anledningen till att jag varit så inne på mjuk säng är för att jag hatar att sova på min sten hårda säng från 1986. Det är inte skönt.
/Timme
Nej líl Timmy, jag driver med dig. Du ska köpa en säng som känns skön, inget annat. Jag har för mig att jag valde nån medelhård eller vafaan dom kallade den. Jag väger mellan 90-100 kg och ligger hur skönt som helst. De flesta sängbutiker har väl nån slags vikttabeller för sina sängar.
Nej líl Timmy, jag driver med dig. Du ska köpa en säng som känns skön, inget annat. Jag har för mig att jag valde nån medelhård eller vafaan dom kallade den. Jag väger mellan 90-100 kg och ligger hur skönt som helst. De flesta sängbutiker har väl nån slags vikttabeller för sina sängar.
:D
Förlåt för att jag är så naiv, jag har problem med att veta om folk driver med mig eller inte. Jag tror att felet ligger i att jag har svårt att föreställa mig att folk kan vara så hårda att de driver med en liten kille som mig :)
Jag tror alltid att alla menar allvar.
Jag är nog den mes lättlurade personen på hela jorden :(
Men tack för tipsen iallafall MacLeod :)
/Timme
Skit i vikttabeller. Känn efter hur din ryggrad och höft känns när du ligger på sidan. Ta gärna med dig någon som kan kolla. Ta av dig ytterkläder, ha gärna lite tunnare kläder så du verkligen känner hur det känns. Titta på bäddmadrassen så den inte viker sig och står upp, då ligger du för mjukt. Prova att kombinera med olika bäddmadrasser. Och prata med försäljaren! Du kan få jättebra hjälp, kanske framför allt på mindre möbelhus. IKEA vet jag inte hur mycket utbildning de får då de går runt på olika avdelningar. Där kan du köpa den bästa sängen och ändå hålla dig inom budget.
Och Kristian, jag vet precis vad jag pratar om.
Kristian
2005-08-08, 20:19
Och Kristian, jag vet precis vad jag pratar om.
Våra åsikter går ju uppenbarligen isär...tur att alla inte tycker lika...vad skulle hända med världen då :D
Jag passade på att lägga till så att min säng är 220 lång. Om man är runt 190 så gör det stor skillnad.
Var hittar du underlakan till rimligt pris till din säng? Har själv en som är 210 lång med nästan 10 cm tjock bäddmadrass och det är nätt och jämt att standardstorlekar på underlakan fungerar.
Var hittar du underlakan till rimligt pris till din säng? Har själv en som är 210 lång med nästan 10 cm tjock bäddmadrass och det är nätt och jämt att standardstorlekar på underlakan fungerar.
Jag kör med Borås cotton. Har samma mått på bäddmadrass, o den funkade även när jag hade en madrass som var 20 cm tjock.
Tydligen görs inte Borås cotton i Sverige längre sen ett halvår tillbaka så nu vet jag inte om dom är lika sköna.
:D
Förlåt för att jag är så naiv, jag har problem med att veta om folk driver med mig eller inte. Jag tror att felet ligger i att jag har svårt att föreställa mig att folk kan vara så hårda att de driver med en liten kille som mig :)
Jag tror alltid att alla menar allvar.
Jag är nog den mes lättlurade personen på hela jorden :(
Men tack för tipsen iallafall MacLeod :)
/Timme
Om du slutar be om ursäkt för dig själv så kommer du nog klara dig.
O sluta ge en äldre man dåligt samvete innan han går o lägger sig.
http://img442.imageshack.us/img442/46/snga.jpg
http://img294.imageshack.us/img294/6532/bddmadrass.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/1539/kudde.jpg
Va glad han ska bli för din bumpning och redovisning. Måste ha varit hårt och sovit på golvet sedan 2005
De har ett ebjudande med 180-säng (2x90 sängbotten, 1x180 pocketresårmadrass, 1x180 bäddmadrass) inklusive ben och gavel för 6000 nu vid nyöppningen av xxxl lutz här i Malmö. Funderade på den. Någon som vet något som helst om deras sängar? Det är väl iofs inte deras egna märken, så kanske omöjligt att veta.
Nåväl. Får väl åka dit och testa bara.
Va glad han ska bli för din bumpning och redovisning. Måste ha varit hårt och sovit på golvet sedan 2005
Det har faktiskt varit en del gnäll från damen om att sängen är för mjuk så det kan bli användbart med dom där bilderna.
rajjan_dammit
2010-11-05, 13:52
Köpte förra året en madrass från Svane och jävlar vilken sjuk skillnad mot Jysk/IKEA/annat skit. Sen kostade den ju iofs 12 papp, men man får väl vad man betalar för.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.