handdator

Visa fullständig version : pulver med till gymmet

isato
2005-08-06, 20:51
ni som gör som jag och har med er pulverblandning till gymmet ....vad har ni för förslag på behållare............ ska rymma ca 60-70 druvsocker och 30-40 proteinpulver...........

tidigare körde jag med små fyrkantiga matlådor men de var så jobbiga att hälla ur....... så hälften brukade hamna utanför shakern.........

nå vad har ni för förslag?

trubaduren
2005-08-06, 20:52
pssst..... testa ha det i shakern hela tiden

isato
2005-08-06, 20:52
pssst..... testa ha det i shakern hela tiden

blir ju massa klumpar då?? för mig iaf

Prankie
2005-08-06, 20:54
Ser till att shakern är torr, sen tillsätt bara hälften vatten först, skaka och sen tillsätta mer. :thumbup:

isato
2005-08-06, 20:55
Ser till att shakern är torr, sen tillsätt bara hälften vatten först, skaka och sen tillsätta mer. :thumbup:

jasså är det vad ni har att komma med *slap*

:D

Jorgen
2005-08-06, 20:56
Jag dricker min hemma.
Problemet löst.

Annars hade jag blandat den hemma och haft med den.

H.Emanuel
2005-08-06, 20:56
Låter som om vi har samma dilemma. Antar att det är gainer du menar? Jag delar upp den på två och har en shaker till halva och så andra halvan i just en sån där plastmatlåda du beskriver. Så dricker jag ena halvan innan träningen, torkar torrt i shakern och häller i andra halvan till efter träningen. Och då har det hänt mer än en gång att pulver hamnat i handfatet eller på golvet. Du kan gott och väl ha en shaker (Typ Twinlab). Fundera annars även jag på något annat än den där lådan till andra halvan?

The Wolf
2005-08-06, 20:58
Jag har mitt pulver i plastpåsar med till gymmet, ser lite ut som knark med det gör inget. :D

myggan
2005-08-06, 21:01
kanske är olika på olika märken, men jag blandar alltid min hemma.. (först i med mjölk sen pulver) och det är aldrig några klumpar i ca: 2-2.5 timmar efter blandningen

Jay-Z
2005-08-06, 21:02
Liten plastpåse, 1 eller 2-liters ala fryspåse.

Davil
2005-08-06, 21:02
Jag blandar också malto & vassle i shakern och tillsätter lite vatten och skakar och häller i resten av vattnet som skall i och skakar igen. Det blir aldrig klumpar för mig och jag har rätt mkt pulver i min shaker.

Yankeee
2005-08-06, 21:04
Dricker hemma, hela 30 minuter efter passet :eek:

Om jag däremot ska iväg direkt efter så torkar jag ur shakern och häller ner pulvret däri.

The Wolf
2005-08-06, 21:05
kanske är olika på olika märken, men jag blandar alltid min hemma.. (först i med mjölk sen pulver) och det är aldrig några klumpar i ca: 2-2.5 timmar efter blandningen

Varför i hela friden väntar du så länge med att dricka den? Då blir den ju kass, det bästa är att blanda gainern och dricka den direkt efter, om du då delar upp din gainer på två till exempel så blandar du nytt för var gång.

King Grub
2005-08-06, 21:06
Jag går hem och blandar. Dom gånger jag använder protein/kolhydratpulver.

Endumen
2005-08-06, 21:08
wtf, plastpåsar funkar väl bra?

mangemani
2005-08-06, 21:10
frys påse....pulver i fryspåsen..kny ihop..passet över...knyt upp påsen och häll i shakern...inget spill...

matlådor är ju nästan ännu bättre än fryspåsar,förstår inte hur du kan få spill utav det,det är ju inte precis en stor klumpig ica kasse pulvret ligger i *screwy*

n1tro
2005-08-06, 21:12
alltså vilka projeeeeeeeeeeekt ni håller på med. fixa 2 shakers, häll ner pulvret där. skippa resturangen en dag o fixa en shaker istället... kostar 20 kr här (19).. , i alla fall, pulver i båda, blanda @ gymet o må bra

stefannn
2005-08-06, 22:05
Dricker hemma, hela 30 minuter efter passet :eek:

Om jag däremot ska iväg direkt efter så torkar jag ur shakern och häller ner pulvret däri.

nej då är du ju helt o-optimal i 30 minuter.. du kommer inte växa en millimeter

isato
2005-08-06, 22:24
alltså det är inte det att jag är rädd för att tiden det tar att gå hem och blanda min drink......... det hinner jag...........

men för det mesta så går jag från gymmet direkt till jobbet

påven
2005-08-06, 22:25
ni som gör som jag och har med er pulverblandning till gymmet ....vad har ni för förslag på behållare............ ska rymma ca 60-70 druvsocker och 30-40 proteinpulver...........

tidigare körde jag med små fyrkantiga matlådor men de var så jobbiga att hälla ur....... så hälften brukade hamna utanför shakern.........

nå vad har ni för förslag?

är du allvarlig eller? det är ju bara o hälla pulvret i shakern innan du går till gymet och efter passet häller du i vatten, skakar och dricker.

kroy
2005-08-06, 22:43
är du allvarlig eller? det är ju bara o hälla pulvret i shakern innan du går till gymet och efter passet häller du i vatten, skakar och dricker.

nu kanske han inte har nån annan shaker eller vattenflaska att dricka vatten ur, och därmed inte kan ha pulvret i shakern.. fast att gå så långt som att göra en tråd om det verkar lite väl omständigt i mina ögon :P

kimonque
2005-08-06, 22:54
köp en till vattenflaska, synd att de är så förbaskat svåra o få tag i *flex*

Bjorne
2005-08-06, 23:06
Fyller upp min shakers med malto och micro whey active innan jag kickar ner till gymmet, sedan är det bara att ösa i vatten och skaka när jag väl ska förtära dessa drycker. :p

Mycket billigt och bekvämt sätt för att få i sig något kring träningen, gott är det också :)

isato
2005-08-07, 08:41
nu kanske han inte har nån annan shaker eller vattenflaska att dricka vatten ur, och därmed inte kan ha pulvret i shakern.. fast att gå så långt som att göra en tråd om det verkar lite väl omständigt i mina ögon :P

jo nu har jag gått riktigt långt............. tur att det inte finns folk som går längre *kissass*

:D

påven
2005-08-07, 08:47
köp en till vattenflaska, synd att de är så förbaskat svåra o få tag i

ja det är ju inte så lätt som att gå in på närmsta affär o köpa en? finns ju typ överallt

Mega Mike
2005-08-07, 10:25
Har pulvret i shakern.
För att undvika att det blir klumpar så häller jag över pulvret till locket på shakern innan jag fyller den med vatten.

H.Emanuel
2005-08-07, 10:32
Hoppas att det här blir en riktigt låååång tråd, kanske tidernas längsta tillochmed? Träning är oerhört komplicerat

raZmus
2005-08-07, 10:57
Antingen har jag med det i shakern eller så har jag med en plastpåse.

Har jag det i shakern häller jag helt enkelt över det i locket och förvarar det där medan jag fyller på med vatten. :D

Kjellstroem
2005-08-07, 11:00
Jag går hem och blandar. Dom gånger jag använder protein/kolhydratpulver.

och de gånger du inte använder pulver?
Räk- och tonfiskpizza? :)

z_bumbi
2005-08-07, 11:03
Jag blandar oftast shakern hemma och sen ställer jag in den i kylen på gymet.

Men ska jag blanda shakern på gymet så har jag pulvret i en torr shaker och sen är det bara att hälla på vatten på gymet, vänd shakern, slå loss pulvret från botten, skaka.

King Grub
2005-08-07, 11:09
och de gånger du inte använder pulver?

http://tb.syntheticstream.com/Forums/App_Themes/Black/Images/Emoticons/icon_exclaim.gif Vanlig mat, bara. Ofta kaseinbaserat protein, t ex keso, cottage cheese, yoghurt, fil, osv. Fil, müsli och mackor i går. Spaghetti och tonfisk/tomatsås i onsdags.

Ibland (rätt sällan, i o f s) bara aminosyror efter träning och vanlig mat en timme senare.