handdator

Visa fullständig version : Borde Bordeller tillåtas?

Mccartney
2005-08-06, 18:29
Kan bli en het debatt....

Jag får säga att jag börjar mer och mer bli för tillåtelse för bordell verksamhet.Här i Malmö har det förekommit ett antal råa våldtäktsförsök...och jag undra om inte prostitution skulle kunna lösa en del av dessa problem. Dem kommer aldrig att försvinna men kanske en del män som har svåt med kommunikationen med kvinnor att få det "lättare".

Kvinnorna då på bordellerna skulle vara "vanliga" arbetare med försäkring,sociala avgifter m.m.

Kan tänka mig att kvinnor tar illa vid sig av mitt inlägg men jag menar inget illa utan mer att få bort en del av dem männen som inte anser sig har något annat val än att våldta. Tyvärr är det våldtäktsmän en "sjukdom" liksom alkoholism m.m så det kanske inte hjälper.

Andra som har synpunkter på hur man kan bli av med detta avskyvärda beteende?

Griip
2005-08-06, 18:30
Varför inte? Ifall det inte vore för alla äckel som utnyttjar brudarna så vore det ju skitbra :D

Jonny_88
2005-08-06, 18:35
Gör en poll! ( Bra ideé )

Pez
2005-08-06, 18:35
Du verkar ha ganska dålig koll på hur våldtäktsmän fungerar rent psykiskt.
Jag måste nog hävda att frågeställningen i sig är så dåligt underbyggd att det är omöjligt att diskutera frågan.

Anser jag att bordeller borde tillåtas för att våldtäkter skall förhindras?
Nej - för antalet våldtäkter som begås i samhället och förekomsten av bordeller har troligtvis ingen direkt påverkan på varandra.

Pez
2005-08-06, 18:37
Varför inte? Ifall det inte vore för alla äckel som utnyttjar brudarna så vore det ju skitbra :D
Utan dessa "äckel" så existerar ju inte prostitution. Utan köpare - ingen vara.
Eller menar du att vissa som betalar pengar för sex inte är "äckel" utan enbart förnöjsamma konsumenter? *rolleyes*

Cilia
2005-08-06, 18:37
säkert OT men alla som säger att våldtäkter inte har med sex att göra snackar BS!

Pez
2005-08-06, 18:39
säkert OT men alla som säger att våldtäkter inte har med sex att göra snackar BS!
Ja. Men vem säger det? :confused:

Bolio
2005-08-06, 18:40
Kan klistra in en grej jag skrev i ett helt annat syfte för några år sedan:

Jag vill här ta tillfället i akt att i förbigående nämna den sublimaste, vidrigaste (här vågar jag mig på objektivitet!) och sjukligaste formen av viljan till hämnd, nämligen våldtäkten! Våldtäkten är alltså mycket riktigt en fråga om hämnd. Det har med rätta sagts att "ingen våldtar utav lust, utan hat". Ingenting kunde vara riktigare. Överallt man tittar i våldtäktsmännens (ja, det är så få kvinnor som sysslar med det att vi med gott samvete kan räkna bort dem) värld är det fråga om samma sak: en trasig barndom och ett uselt förhållande till kvinnor. Det börjar oftast redan med den blivande våldtäktsmannens relation till hans mor och fortsätter vidare med majoriteten av hans relationer till kvinnor, om inte alla. Oftast handlar det helt enkelt om att våldäktsmannen en gång eller gång på gång blivit försatt i en position av vanmakt utav en eller flera kvinnor. Han har t.ex. blivit bedragen av sin fru, blivit nobbad av en massa kvinnor - ja, allt eller en del utav det som en kvinna kan och inte kan göra mot honom har också gjorts. Nog krävs det inte heller här någon fantastisk slutledningsförmåga för att gissa sig till att hans våldtäktshandling egentligen är en hämndhandling mot kvinnorna. Litet annorlunda är det bland soldater i krig som våldför sig på fiendens kvinnor. Här är inte nödvändigtvis fråga om ett ressentiment riktat endast emot kvinnorna, utan det kan innefatta hela folket eller en politisk riktning utav det.

Grahn
2005-08-06, 18:42
Bordeller löser inte det problemet nej, dock kanske det kan lösa andra.

Mccartney
2005-08-06, 18:42
Du verkar ha ganska dålig koll på hur våldtäktsmän fungerar rent psykiskt.
Jag måste nog hävda att frågeställningen i sig är så dåligt underbyggd att det är omöjligt att diskutera frågan.

Anser jag att bordeller borde tillåtas för att våldtäkter skall förhindras?
Nej - för antalet våldtäkter som begås i samhället och förekomsten av bordeller har troligtvis ingen direkt påverkan på varandra.

Jag håller med dig där att bordeller inte alls kanske hjälper.Har du något förslag på hur man skall försöka minska våldtäkter och våldtäkts överfall....polisens utredningar här i malmö har bla kommit fram till att tex porrfilmer kan var en orsak. Kan tänka mig att kvinnormisshandlare och våldtäkts män hänger i hop med någon sorts maktsjukdom.

Kom gärna med era åsikter. Jag anser att det värsta som finns är när män ger sig på kvinnor och barn!!!

Bolio
2005-08-06, 18:43
Annars tycker jag absolut att bordeller bör tillåtas. Varför inte liksom?

Krampus
2005-08-06, 18:44
Helt bortsett från våldtäktsaspekten:

Ja - För behovet av prostitution har och kommer alltid att finnas.
Ja - Verksamheten får ordnade former.
Ja - Låt de prostituerade skatta och komma in i systemet och därigenom säkra pension och sociala förmåner som skola etc. Kanske leder detta till att vissa också kan dra sig ur bidragsberoende, narkomani och återanpassa sig till det andra människor ser som det "normala" samhället...

Pez
2005-08-06, 18:45
Bordeller löser inte det problemet nej, dock kanske det kan lösa andra.
Jag vetefan.. jag tror faktiskt inte det.
Inte om man väger problem lösta mot problem skapade sas.

Cilia
2005-08-06, 18:45
Ja. Men vem säger det? :confused:
eehhh många och en hel del sk forskning.
dom hävdar att det är en våldsutövning som inte har med sex eller sexuell lust att göra.

Bolio
2005-08-06, 18:46
dom hävdar att det är en våldsutövning som inte har med sex eller sexuell lust att göra.

Det har med sexualitet att göra. Sexualitet har med makt att göra.

Bjorne
Självklart, ser ingen anledning till att en sjuk människosyn ska få sätta stopp för något sådant...

Fatalist
Jag gillar bordeller. Varför? Jo, var finns felet? Legaliseras det kommer prostituerade ha mer gynnsamma förhållanden och illegal insmuggling av ukrainska småungar (fyfan) skulle inte längre vara lika gynnsamt, därmed kanske vi skulle slippa lite sånt?

Grahn
Jag vetefan.. jag tror faktiskt inte det.
Inte om man väger problem lösta mot problem skapade sas.

Tja jag vet inte har inte funderat så mycket på det på länge, därav kanske. :)

Om inte annat beskattas det och löser lite av regeringens monetära problem.

Mccartney
2005-08-06, 18:47

Håller med är det inte någon sort dominationsproblem?

Pez
2005-08-06, 18:52
Jag håller med dig där att bordeller inte alls kanske hjälper.Har du något förslag på hur man skall försöka minska våldtäkter och våldtäkts överfall....polisens utredningar här i malmö har bla kommit fram till att tex porrfilmer kan var en orsak. Kan tänka mig att kvinnormisshandlare och våldtäkts män hänger i hop med någon sorts maktsjukdom.

Kom gärna med era åsikter. Jag anser att det värsta som finns är när män ger sig på kvinnor och barn!!!
Porrfilmsteorin.. tja.. för att ta mig in på bolios planhalva - jag tror nog fanimej att den teorin stöds av ett gäng moralistkärringar i nån utredningsgrupp nånstans. Samma personer är nog fans av "dataspel leder till våldsamma barn" samt "onanerar du så blir du blind"-teorierna.

Förslag för att minska våldtäkterna? Miljö, attityd och kunskap.
Det kommer alltid att finnas män som vill våldta, av olika skäl, det som går att påverka är miljön som folk rör sig i - belysning, öppna ytor, kollektivtrafik osv, attityden hos gemene man - att följa ensamma tjejer till bussen, taxin, hem osv borde vara en självklarhet för att ta ett exempel, kunskap - att ge de folk kunskapen och förutsättningarna för att inte hamna i potentiellt farliga situationer samt kunna ta sig ur dessa vid behov.

Lättare sagt än gjort..

Allan
2005-08-06, 18:54
Finns absolut ingenting som visar på att legala bordeller skulle minska gatuprostitution eller trafficking. Jag var på ett seminarie om trafficking i våras där olika poliser och forskare visade på att förhållandet nog snarare var omvänt. Man har en större del illegal prostitution i länder där bordeller och prostitution är legalt, av den enkla anledningen att man skapar ett behov som kommer att överstiga det utbud som kan finnas. Varpå cirkusen är i gång.
Ett land som Holland, där det finns lagliga bordeller, är numer ett av de stora naven för illegal trafficking, dvs insmuggling av potentiella prostituerade från andra länder.

allan

Pez
2005-08-06, 18:54
Förvisso, men då håller jag med - det var rejält OT.

Allan
2005-08-06, 18:58
Porrfilm har nog inget med frekvensen av våldtäkter att göra; däremot finns det antagligen ett samband med typen av våldtäkter. Orala och framförallt anala våldtäkter har ökat rejält under sista tio åren.

allan

Mccartney
2005-08-06, 18:59
Finns absolut ingenting som visar på att legala bordeller skulle minska gatuprostitution eller trafficking. Jag var på ett seminarie om trafficking i våras där olika poliser och forskare visade på att förhållandet nog snarare var omvänt. Man har en större del illegal prostitution i länder där bordeller och prostitution är legalt, av den enkla anledningen att man skapar ett behov som kommer att överstiga det utbud som kan finnas. Varpå cirkusen är i gång.
Ett land som Holland, där det finns lagliga bordeller, är numer ett av de stora naven för illegal trafficking, dvs insmuggling av potentiella prostituerade från andra länder.

allan

Tack för den utmärkt faktan....då slopar vi bordeller. Har du någon ide om vad man skall göra åt problemet?Tyckte det lät bra som någon annan sade att man som pojkvän,bror,killkompis m.m skall följa tjejen/kvinnan/kvinnorna hem från fest m.m

Pez
2005-08-06, 19:00
Tja jag vet inte har inte funderat så mycket på det på länge, därav kanske. :)

Om inte annat beskattas det och löser lite av regeringens monetära problem.
Men skapar i sin tur mer jobb för statliga organ, såsom rättsväsendet.. då en legalisering av "bordeller" på intet sätt skulle innebära att personerna bakom dessa verksamheter skulle vara nåt annat än de som fn driver liknande inrättningar. Snarare skulle det - precis som Allan skriver, ge organiserade ligor mer spelrum då en del av deras verksamheter skulle kunna drivas som sjyssta fronter... exempelvis.

Sen den ekonomiska aspekten, försäljning av tjänster är i regel mer "utsatt" för svartarbete då det är svårare att kvantifiera vid kontroller.. misstänker att en bransch som denna skulle innebära tämligen litet tillskott till kassan för staten, även om man bortser för eventuella ökade kringkostnader.

Krampus
2005-08-06, 19:00

allan

Det var som fan..:(
Känns som om problemet isf är olösbart..
Blir svårt att tvätta ur sexualliteten ur både män och kvinnor...
Behovet av prostitution tor jag aldrig kommer att försvinna.

Mccartney
2005-08-06, 19:01
Men om man skall förbjuda prostitution borde man inte då förbjuda både "försäljningen"samt köpet...som det är idag är det bara köpet som är olagligt.

Pez
2005-08-06, 19:02
Det var som fan..:(
Känns som om problemet isf är olösbart..
Blir svårt att tvätta ur sexualliteten ur både män och kvinnor...
Behovet av prostitution tor jag aldrig kommer att försvinna.
"Behov" känns lite felaktigt.. "efterfrågan" är imo mer korrekt.

Cilia
2005-08-06, 19:03
Kan klistra in en grej jag skrev i ett helt annat syfte för några år sedan:

Jag vill här ta tillfället i akt att i förbigående nämna den sublimaste, vidrigaste (här vågar jag mig på objektivitet!) och sjukligaste formen av viljan till hämnd, nämligen våldtäkten! Våldtäkten är alltså mycket riktigt en fråga om hämnd. Det har med rätta sagts att "ingen våldtar utav lust, utan hat". Ingenting kunde vara riktigare. Överallt man tittar i våldtäktsmännens (ja, det är så få kvinnor som sysslar med det att vi med gott samvete kan räkna bort dem) värld är det fråga om samma sak: en trasig barndom och ett uselt förhållande till kvinnor. Det börjar oftast redan med den blivande våldtäktsmannens relation till hans mor och fortsätter vidare med majoriteten av hans relationer till kvinnor, om inte alla. Oftast handlar det helt enkelt om att våldäktsmannen en gång eller gång på gång blivit försatt i en position av vanmakt utav en eller flera kvinnor. Han har t.ex. blivit bedragen av sin fru, blivit nobbad av en massa kvinnor - ja, allt eller en del utav det som en kvinna kan och inte kan göra mot honom har också gjorts. Nog krävs det inte heller här någon fantastisk slutledningsförmåga för att gissa sig till att hans våldtäktshandling egentligen är en hämndhandling mot kvinnorna. Litet annorlunda är det bland soldater i krig som våldför sig på fiendens kvinnor. Här är inte nödvändigtvis fråga om ett ressentiment riktat endast emot kvinnorna, utan det kan innefatta hela folket eller en politisk riktning utav det.
fast jag anser att du här tar upp den "klassiska" våldtäktsmannen dvs den som går på gatan och våldtar en okänd kvinna som han ser.

Men sanningen är ju den att de flesta våldtäkter äger rum mellan en kvinna och en man som känner varandra. Dom flesta anmäler inte heller våldtäkterna. Många gånger tror jag inte männen skulle säga att dom har våldtagit henne. Såg en gripande teaterpjäs om det här ämnet som verkligen berörde. Det fick en att tänka till. Den visade ett antal övergrepp från bådas synvinkel. Vad jag försöker säga är att jag är säker på att många män verkligen kände lust när dom genomförde dom här handlingarna.

Män som inte kan ta eller förstå ett nej mitt i den hetaste stunden. Att inte kunna acceptera att det helt plötsligt inte känns rätt för henne och anser att han ändå har rätt att genomföra akten.

Sen behöver vi inte gå in på hårklyveri när det är våldtäkt och sexuellt utnyttjande för sanningen är den att kvinnorna känner att dom blivit utsatta för våldtäkt.

Pez
2005-08-06, 19:04
Men om man skall förbjuda prostitution borde man inte då förbjuda både "försäljningen"samt köpet...som det är idag är det bara köpet som är olagligt.
Den sk. "Sexköpslagen" är rätt omdiskuterad, ja.

Pez
2005-08-06, 19:07
Sen behöver vi inte gå in på hårklyveri när det är våldtäkt och sexuellt utnyttjande för sanningen är den att kvinnorna känner att dom blivit utsatta för våldtäkt.
Måste nog erkänna att jag generellt delar upp "våldtäkt" i två grupper - "våldtäkt/främling" och "våldtäkt/känd", det känns som att de två är vitt skilda problem som kräver vitt skilda lösningar...

Cilia
2005-08-06, 19:08
det är med på sidan om dumb laws

fast varför vi har så är ju för att skydda dom som säljer.
för att dom ska kunna anmäla brott och kunna söka hjälp utan att riskera straff.

Krampus
2005-08-06, 19:09
"Behov" känns lite felaktigt.. "efterfrågan" är imo mer korrekt.

Jag skule klart kalla det behov.
Olika institutioner som präster, lärare, tom olika stasbildningar, men framförallt religioner har av olika orsaker försökt kväsa behovet till sex.
Nu tänker jag inte i första hand på Sensson som känner att han inte tänder på sin fru, utan de som förnekas sex på mer "normala" premisser, som kanske handikappade osv..

I Maslows behovstrappa ligger sex på samma nivå som mat..
Nu är inte denna schmatisering kristallklar och den skilljer ju sig mkt inviduellt.
Dock tror jag att fortplantningsbehovet är ett basbehov för de flesta och bevisligen kan det göra folk galna om de inte får utlopp för det...

Pez
2005-08-06, 19:11
Jag skule klart kalla det behov.
Olika institutioner som präster, lärare, tom olika stasbildningar, men framförallt religioner har av olika orsaker försökt kväsa behovet till sex.
Nu tänker jag inte i första han på Sensson som känner att han inte tänder på sin fru, utan de som förnekas sex på mer "normala" premisser, som kanske handikappade osv..

I Maslows behovstrappa ligger sex på samma nivå som mat..
Nu är inte denna schmatisering kristallklar och den skilljer ju sig mkt inviduellt.
Dock tror jag att fortplantningsbehovet är ett basbehov för de flesta och bevisligen kan det göra folk galna om de inte får utlopp för det...
Men då samställer du sex med prostitution.
Det är som att säga att behovet att äta är detsamma som snatta mat.

Cilia
2005-08-06, 19:11
Måste nog erkänna att jag generellt delar upp "våldtäkt" i två grupper - "våldtäkt/främling" och "våldtäkt/känd", det känns som att de två är vitt skilda problem som kräver vitt skilda lösningar...
må så vara men jag vet inte vilket som är grövst om jag ska vara ärlig
att ngn som man känner och känner sig trygg med utför en våldshandling på en skulle det vara ett mindre brott?

Pez
2005-08-06, 19:13
må så vara men jag vet inte vilket som är grövst om jag ska vara ärlig
att ngn som man känner och känner sig trygg med utför en våldshandling på en skulle det vara ett mindre brott?
Nej, jag bara klargjorde hur jag och många andra tänker.
Våldtäkter som begås av en bekant individ (partner, vän osv) är imo ett större och svårare problem att tampas med.

Garnax
2005-08-06, 19:15
Finns det män som vill köpa sex? -JA

Går det att lagstifta bort? -NEJ

Så länge det finns folk som köper finns det folk som säljer? -JA

Går det att lagstifta bort? -NEJ

Vad kan man göra för att kvinnorna som arbetar med detta ska kunna få det bättre?

Då dessa kvinnor kommer sälja sina kroppar oavsett vad lagar säger så borde
man rikta in sig på att hjälpa istället för att förbjuda, som inte hjälper alls...

Pellefant
2005-08-06, 19:16
Hur funkar det i tex Danmark och Holland där det väl finns lagliga bordeller?

Tänker främst på kvinnornas situation.

Cilia
2005-08-06, 19:17
Nej, jag bara klargjorde hur jag och många andra tänker.
Våldtäkter som begås av en bekant individ (partner, vän osv) är imo ett större och svårare problem att tampas med.
ok, jag är med dig.

Cilia
2005-08-06, 19:18
Hur funkar det i tex Danmark och Holland där det väl finns lagliga bordeller?

Tänker främst på kvinnornas situation.
läs tråden!!!!

Genesis
2005-08-06, 19:21
Porrfilm har nog inget med frekvensen av våldtäkter att göra; däremot finns det antagligen ett samband med typen av våldtäkter. Orala och framförallt anala våldtäkter har ökat rejält under sista tio åren.

allan
Om det är bara är en kille vid orala lägen och tjejen är vid medvetande (och inte under pistol eller knivhot) torde det perfekta vara att bita riktigt hårt i kuken. Tror knappast någon skulle kunna fullfölja våldtäkten då.
:whipped:

Pez
2005-08-06, 19:22
Om det är bara är en kille vid orala lägen och tjejen är vid medvetande (och inte under pistol eller knivhot) torde det perfekta vara att bita riktigt hårt i kuken. Tror knappast någon skulle kunna fullfölja våldtäkten då.
Visst låter det enkelt? Skitenkelt till och med.
*slap* *rolleyes*

Krampus
2005-08-06, 19:25
Men då samställer du sex med prostitution.
Det är som att säga att behovet att äta är detsamma som snatta mat.

Nej, jag vill inte ha den infallsvinkeln.
Snöa inte in på termenrna nu... ;) Låt oss kalla det för drift i stället för behov..

Det som jag regagerade på var ditt och Allans påståenden om att bordeller kan leda till ÖKADE problem. Det är ju oerhört tragiskt isf, om syftet är att förbättra situationen för de som säljer.
Jag är övertygad om att driften efter sex kan tyglas och ev tom gagna samhället genom en viss prostitution.

Den driften som jag pratar om har fått folk att börjar med droger eller andra missbruk, den kan ha fått folk att våldta, den har fått folk i värsta fall att ta livet av sig.. Folk som av olika anledningar förnekas sex. Så stark är driften.
Sen finns det ju klart nyanser i detta och många av de som köper hade kanske klarat sig fint utan att behöva leva ut sina lustar.
Orskarena varför människor köper varierar nog enormt.

Cilia
2005-08-06, 19:30
du verkar inte ha så mycket koll på vad det krävs för att försätta ngn i ett hotfullt tillstånd

Garnax
2005-08-06, 19:35
Jag tror inte det är behovet av sex som driver en våldtäcktsman, utan behovet att försätta en annan människa i det underläget med sig själv i totalt överläge, med total makt.

Allan
2005-08-06, 19:36
Vad kan man göra för att kvinnorna som arbetar med detta ska kunna få det bättre?

Man väljer vad man vill jobba med. I ett flertal undersökningar från i stort sett hela världen är tendensen densamma - ingen valde av fri vilja att bli prostituerad. Inte ens de som arbetar i de "legala" bordellerna eller i "lyxmiljö". Man "valde" det av överlevnadsskäl; inte för att det var drömjobbet.
Svaret måste givetvis vara - se till att de erbjuds vettiga jobb till anständiga villkor. Inte att så att säga snygga till deras arbetsmiljö som prostituerade.

allan

Pingu
2005-08-06, 19:37
Jag är för lagliga bordeller, vill någon sälja sex och en annan är villig att betala för det så varför inte. Men det ska vara under kontrollerade former. Krav på kondom, drogtest etc kanske även statligt skött så får Sverige in pengar, mycket pengar att fixa sjukvården, skolan och äldrevården.
Det skulle kunna ordnas helt klart

Griip
2005-08-06, 19:42
Utan dessa "äckel" så existerar ju inte prostitution. Utan köpare - ingen vara.
Eller menar du att vissa som betalar pengar för sex inte är "äckel" utan enbart förnöjsamma konsumenter? *rolleyes*

Finns fortfarande brudar som kan tänka sig att ha sex för pengar, ska inte dem få ha det då? Kan man sälja sin själ(advokat m.fl) ska man väl få sälja sin kropp?

Pingu
2005-08-06, 19:46
Enkelt hur många har inte bjudit en tjej på middag och sen fått sig något ???
Det är prostitution enligt mig

Allan
2005-08-06, 19:48
Finns fortfarande brudar som kan tänka sig att ha sex för pengar, ska inte dem få ha det då? Kan man sälja sin själ(advokat m.fl) ska man väl få sälja sin kropp?

I såna fall måste vi ju ha bordeller för homosexuella män också. Finns fortfarande killar som kan tänka sig att ha sex för pengar, ska inte dem få ha det då? Kan man sälja sin själ (fotbollsproffs m.fl) ska man väl få sälja sin kropp?

allan

Griip
2005-08-06, 19:48
I såna fall måste vi ju ha bordeller för homosexuella män också. Finns fortfarande killar som kan tänka sig att ha sex för pengar, ska inte dem få ha det då? Kan man sälja sin själ (fotbollsproffs m.fl) ska man väl få sälja sin kropp?

allan

Varför skulle jag säga emot? uhh.. va?

Allan
2005-08-06, 19:49
Det skulle kunna ordnas helt klart

Så kan frugan jobba lite extra då....eller hur hade du tänkt?

allan
*whatever*

Pingu
2005-08-06, 19:49
Håller med dig griip. En prostituerad säljer en vara, sig själv
En proffesionell idrottare säljer en vara, sig själv
Tandläkare
etc
etc

Det finns och kommer alltid att finnas tjejer/killar som kan tänka sig att sälja sex och kan man då låta dom göra det under "kontrollerade former" så ska dom absolut låtas göra det.

Pingu
2005-08-06, 19:50
Allan : dröm vidare.... Nej jag menade att det kan ordnas av staten att få igång en sådan verksamhet

Griip
2005-08-06, 19:51
Och med "äcklena" menar jag idioterna som har hand om den kriminella biten idag, som drar hit tjejer från östeuropa och utnyttjar dem.

Bolio
2005-08-06, 19:54
Man väljer vad man vill jobba med. Man "valde" det av överlevnadsskäl; inte för att det var drömjobbet.

Hur många arbetare jobbar inte av överlevnadsskäl och med sitt drömjobb? :) *KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM*

Allan
2005-08-06, 19:57
Som jag skrev ovan - det finns ingenting som tyder på att legalisering överhuvudtaget ger några av de positiva effekter som folk gärna vill tro. De där som "gärna lägger upp sig för pengar" jobbar inte på bordeller, inte ens om de är lagliga. Och de lär knappast se på sig själva som prostituerade. Även där det är lagligt är det människoförnedrande, oavsett vilka "dokumentärer" man sett på kanal5....
Att jämställa "bjuda på middag" med prostitution var så dumt att det får stå oemotsagt.

allan

Allan
2005-08-06, 19:59
Hur många arbetare jobbar inte av överlevnadsskäl och med sitt drömjobb? :) *KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM*

De här kvinnorna är till den absolut största delen kvinnor som aldrig haft en chans och erbjuds de andra jobb sticker de direkt. Jag vet inte hur det är med manliga prostituerade men jag kan tänka mig att det är liknande förhållanden.

allan