Visa fullständig version : Gävle - Cityfesten
Jag och en polare tänkte åka dit och se oss omkring lite...
Några fler här som ska dit? Någon som bor på Scandic Väst?
Ett makalöst artistuppbåd väntar:
Alcazar
Amy Diamond
Anders Johansson
Anna Frank
Anna S
Amandine
Baron Bane
Billy Bremer & Rosie Flores
Bodies Without Organs
Citystjärnan
Coffee Bean Show Chorus
Cyndee Peters & By Grace
Date
Dan Königsson
Elin Lanto
Gävle Big Band
Ikaros
Jimmy Jansson
Kin
Lloyd
Mariana Ortega Cuadro Flamenco
Melodikrysset Live SR
Nick Borgen
Niclas Wahlgren
Regina Lund
Rix FM Festival 2005
Svensktoppen Live SR
The Refreshments
Tommy Nilsson
*rolleyes* :D
När andra stadsfester har Sommartoppen på besök stoltserar Cityfesten med Svensktoppen... :)
PS.
Jag är smärtsamt medveten om att vi inte bor mitt i city direkt. Å andra sidan är det bara någon kilometer utanför. Taaaaxi! :)
ArnoldOnLehmä
2005-08-05, 22:23
bor man i gävle så lär man väl hamna på cityfesten.
buss 91(tror jag iaf) stannar precis vid scandic. lite billigare än taxi.
blekfet2
2005-08-05, 22:42
Jag och en polare tänkte åka dit och se oss omkring lite...
Några fler här som ska dit? Någon som bor på Scandic Väst?
Ett makalöst artistuppbåd väntar:
Alcazar
Amy Diamond
Anders Johansson
Anna Frank
Anna S
Amandine
Baron Bane
Billy Bremer & Rosie Flores
Bodies Without Organs
Citystjärnan
Coffee Bean Show Chorus
Cyndee Peters & By Grace
Date
Dan Königsson
Elin Lanto
Gävle Big Band
Ikaros
Jimmy Jansson
Kin
Lloyd
Mariana Ortega Cuadro Flamenco
Melodikrysset Live SR
Nick Borgen
Niclas Wahlgren
Regina Lund
Rix FM Festival 2005
Svensktoppen Live SR
The Refreshments
Tommy Nilsson
*rolleyes* :D
När andra stadsfester har Sommartoppen på besök stoltserar Cityfesten med Svensktoppen... :)
PS.
Jag är smärtsamt medveten om att vi inte bor mitt i city direkt. Å andra sidan är det bara någon kilometer utanför. Taaaaxi! :)
Jadu Jam, jag hoppas då verkligen att det är för att festa å träffa folk som du går ut, inte för "artisterna" som kommer....om så är fallet så måste jag gratulera till sämst musik-smak
:laugh:
Jadu Jam, jag hoppas då verkligen att det är för att festa å träffa folk som du går ut, inte för "artisterna" som kommer....om så är fallet så måste jag gratulera till sämst musik-smak
...och dig till sämst-läsa-innantill-och-förstå-ironi kanske?
*screwy*
allan
blekfet2
2005-08-06, 00:03
...och dig till sämst-läsa-innantill-och-förstå-ironi kanske?
*screwy*
allan
hoho...såg varken hans "smiley:s" eller texten under... :MrT:
nu fick jag Allan över mig så jag skickar över en ursäkt till dig Jam :D
:laugh:Men vadå... Alcazar, Bodies Without Organs och Jimmy Jansson är ju mina favoriter!! *cry*hoho...såg varken hans "smiley:s" eller texten under... :MrT:
nu fick jag Allan över mig så jag skickar över en ursäkt till dig Jam :DHaha, det är lungan... :)
Ska försöka hålla mig borta från spektaklet om det går. Brukar dock vara omöjligt.
henke_in_training
2005-08-06, 00:44
självfallet tar man sig hem till cityfesten, men som sagt, artisterna är väl inga världstjärnor direkt. God mat och mycket folk är det i alla fall, räcker för mig.
självfallet tar man sig hem till cityfesten, men som sagt, artisterna är väl inga världstjärnor direkt. God mat och mycket folk är det i alla fall, räcker för mig.
Och en jävla massa sprit med grabbarna givetvis.. *slap*
Precis.
Hur mycket folk brukar det komma på denna tillställnig då?
blekfet2
2005-08-06, 02:23
Men vadå... Alcazar, Bodies Without Organs och Jimmy Jansson är ju mina favoriter!! *cry*Haha, det är lungan... :)
låter bra...nu kommer jag kunna somna skönt
henke_in_training
2005-08-06, 08:21
det här är ett träningsforum *slap* :D självfallet blir det en hel del dricka också...
JAM:Har för mig att rekordet någonsin var 250 000 besökare men det är svårt att säga från år till år...
Skiter i artisterna.. Men fest lär det bli. :cheers:
det här är ett träningsforum *slap* :D självfallet blir det en hel del dricka också...
JAM:Har för mig att rekordet någonsin var 250 000 besökare men det är svårt att säga från år till år...
Du fick med en nolla för mycket där tror jag...?
henke_in_training
2005-08-06, 13:04
Du fick med en nolla för mycket där tror jag...?
njet, 250 000 besökare är rekordet, men jag har ingen aning om hur de räknar då, oavsett så är det knökfullt i "city" och oftast blir man ändå less på att det inte går att ta sig någonstans..
edit: läste på hemsidan nu, 250 000 besökare stämmer, men det är 60 000 utifrån...
njet, 250 000 besökare är rekordet, men jag har ingen aning om hur de räknar då, oavsett så är det knökfullt i "city" och oftast blir man ändå less på att det inte går att ta sig någonstans..
edit: läste på hemsidan nu, 250 000 besökare stämmer, men det är 60 000 utifrån...
Låter ju helt vansinnigt. Roskilde har väl 70-80 000 totalt under hela festivalen? Storsjöyran och Hultsfred ligger på ca 30 per dag fredag och lördag.
På hemsidan står det vidare att "antalet nettobesök/unika individer som uppskattas till 120 000". Men eftersom det är gratis räknar de väl alla som bara går ut på stan en sväng som vanligt.
Men nu ska jag inte vara den som är den, det är roligt med stadsfest! :)
henke_in_training
2005-08-06, 13:42
Låter ju helt vansinnigt. Roskilde har väl 70-80 000 totalt under hela festivalen? Storsjöyran och Hultsfred ligger på ca 30 per dag fredag och lördag.
På hemsidan står det vidare att "antalet nettobesök/unika individer som uppskattas till 120 000". Men eftersom det är gratis räknar de väl alla som bara går ut på stan en sväng som vanligt.
Men nu ska jag inte vara den som är den, det är roligt med stadsfest! :)
du kommer nog märka hur mycket folk det är, du får återkomma med en uppskattning nästa söndag.. :thumbup:
du kommer nog märka hur mycket folk det är, du får återkomma med en uppskattning nästa söndag.. :thumbup:
Återkommer! :)
ArnoldOnLehmä
2005-08-10, 10:58
Såååå! nu börjar skiten och ja det regnar. Tur att man jobbar så man slipper gå ner *grr* . Blir nog till att köpa renkebab och langos i kväll ändå och några bärs i nått tält :em:
Såååå! nu börjar skiten och ja det regnar. Tur att man jobbar så man slipper gå ner *grr* . Blir nog till att köpa renkebab och langos i kväll ändå och några bärs i nått tält :em:
Vi kommer med solen på fredag!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.