Visa fullständig version : Vem ska få posta i medlemsbilder?
Har fått ett par PM om folk som lägger upp bildtrådar i Bildforumet det första de gör efter att ha blivit medlemmar. Några fortsätter skriva här, men rätt många langar bara upp bilder för att få applåder och sen ser vi aldrig röken av dem igen; de bidrar inte till forumet i övrigt.
Ett av förslagen är att man ska ha varit reggad en period, alernativt ha ett antal poster i andra forum innan man ens kan lägga upp bilder. Jag vet inte alls - jag har aldrig upplevt frågan som annat än lite...sorglig. Men vad tycker ni?
allan
Det är ju inte direkt så att det är överfullt där, låt dom posta säger jag.
Jag tycker att man borde få mer befogenheter ju mer posts man har. Olika steg kan vara 1. posta i medlembilder 2. infoga bilder, mm. Risken är ju personen spammar ner forumet, men tror dock att fördelarna överväger nackdelarna. Eventuellt att posten i allmänt i räknas.
Sedan tycker jag inte man borde få kunna posta något på ett par dagar från dagen man registrerat sig.
Krokodil
2005-08-04, 14:48
Gör det något om folk gör så? Jag menar om nån tänder på att lägga ut en bild på sin rumpa så låt dem. Det är väl ingen risk att hela forumet segar ihop eller?
svår fråga.. visst är det tråkigt med folk som bara dumpar bilder o sådan sticker.. samtidigt så är de väll så att bildforumsdelen inte är sådär jätteupdaterad med bilder _varje_ dag så kanske skulle man tillåta det endå, är ju endå rätt kul att se andras fysik tycker jag..
men för min del spelar de nog ingen större roll tror jag.. blir nog bra vilket som, båda delar har ju som sagt både för o nackdelar..
mvh stenis
Det beror väl lite på, hur stort "problem" är det att det finns för mycket bilder på forumet? Tycker hela frågan är lite, som redan nämnts, sorglig, men att införa något slags poängsystem känns nästan lika patetiskt det. Lite VIPkänsla för dem som spammar mer eller mindre.
edit: Alltså; om det inte är ett akut problem att det postas för mycket bilder, låt folk posta på.
Låt folk posta. Det kan vara kul att få åsikter om sin fysik även om man inte är tillräckligt kunnig för att bidra till forumet.
Herkulez
2005-08-04, 14:52
:thumbup:
reinholdsson
2005-08-04, 14:55
Eller också inför ni någon funktion att bilder tas bort efter 30 dagar, om inte användaren väljer att ha kvar dem längre. Så efter 30 dagar dimper det ner ett pm eller nåt sånt så man måste klicka på en länk och vips får bilderna vara kvar längre.
Så länge det är inga lunarbilder så är det väl lugnt, dvs överexponerade webcam bilder.
så när coleman kommer hit och börjar posta så måste han först spamma sönder kollo innan vi får se några pics från honom ;) ...nej, det är bra som det är
Låt det vara som idag, det är väl kul med lite bilder?
Precis, låt dem posta, vem lider av det?
så när coleman kommer hit och börjar posta så måste han först spamma sönder kollo innan vi får se några pics från honom ;) ...nej, det är bra som det är
Precis, Coleman är ej heller lika pratglad (skrivglad) som till exempel Herkiz,Jense eller mig! :D
Han hade förmodligen reggat sig, skrivit 1 post i allmänt, Hello Ronnie Coleman here, how y'all doin' Hey Budday!
Sen 1 post i Mat o Recept, Nuttin but a peanut och andra recept man kan använda jordnötter i för att sen posta lite bilder på senaste passet i Medlemsbilder.
"Here i am preparing for Mr.O etc. Lightweights Budday!.
Tror inte han hade haft en postcount på 1000+
däremot kan jag tycka att lite hårdare tyglar ang. bildkvaliter kan hållas.. många spegelkort, mobilkort osv. hare varit ett tag tycker jag!
mvh
Man kan ju göra så att om en person inte loggar in på en visst antal månader så tas kontot bort och deras poster och pm försvinner. vet dock inte hur bilderna som laddas upp är länkade till användaren i databasen dock :/
Har bara administrerat phpBB forum.
Vic_1981
2005-08-04, 15:13
Precis, Coleman är ej heller lika pratglad (skrivglad) som till exempel Herkiz,Jense eller mig! :D
Han hade förmodligen reggat sig, skrivit 1 post i allmänt, Hello Ronnie Coleman here, how y'all doin' Hey Budday!
Sen 1 post i Mat o Recept, Nuttin but a peanut och andra recept man kan använda jordnötter i för att sen posta lite bilder på senaste passet i Medlemsbilder.
"Here i am preparing for Mr.O etc. Lightweights Budday!.
Tror inte han hade haft en postcount på 1000+
haha :thumbup:
däremot kan jag tycka att lite hårdare tyglar ang. bildkvaliter kan hållas.. många spegelkort, mobilkort osv. hare varit ett tag tycker jag!
mvh
Men använd report postknappen när du ser något sådant.
Jag brukar var på och klaga (och dessutom få en massa skit för det) men man kan inte se allt.
Tycker man ska få full access direkt till forumet, så man får se det fina med det direkt och inte ska behöva vänta på att man "kvalar" in på de olika delarna.
De poster vars skapare försvinner efter en vecka sjunker rätt snabbt ner från de aktiva sidorna iaf.
Skulle det vara ett så stort problem att det krävs något form av ändrig i rättighetssystemet så är det bara och göra något då...
Om någon har tid skulle ni kunna ha systemet att ni ser bilderna först innan ni godkänner posten...så sorteras dåliga kort bort rätt effektivt...och ganska snart kommer folk sluta posta dåliga kort.
Skall man ge ökade befogenheter eftersom tycker jag att det är bättre att använda sig av tid (antal dagar som medlem) än antal poster. Dels för att undvika att folk spammar hej vilt för att öka sitt postantal (det har vi sett tillräkcligt med folk som gjort redan utan att få annat för det än just ett större antal poster ... ;) ), dels för att det faktiskt finns folk som är seriöst intresserade och läser massor men av olika anledningar inte skriver så mycket själva (inte törs, inte känner att de har så mycket att tillföra, inte kommer på något speciellt att skriva om, inte lider av kronisk mundiarré med utsträckning även till fingrarna ...), och det känns ju kostigt att gynna "tokspammare" på deras bekostnad.
Är det ett problem att fok poster för mycket i just "Medlemsbilder", eller är det ett problem att folk postar för mycket bilder totalt? Jag skulle kunna tänka mig lite stramare regler för bildposter i "Allmänt", även om det har blivit bättre på senare itd.
Om någon har tid skulle ni kunna ha systemet att ni ser bilderna först innan ni godkänner posten...så sorteras dåliga kort bort rätt effektivt...och ganska snart kommer folk sluta posta dåliga kort.
Det har vi inte tid med. Ange folk istället. Angiveri är underskattat! Ni skulle bara veta hur mycket vi tar bort.....
allan
Jag tycker det fungerar bra som det är nu.
http://www.parkyourpic.com/uploads/7e02034207.jpg (http://www.parkyourpic.com/)
allan
observera att jag plockade en av de få trådar där jag gått fram med häcksaxen....
Har inte riktigt fattat varför vissa lägger upp bilder men det är mitt problem och inte deras. Vill folk visa hur de ser ut så låt dem.
Tycker det är bra som det är. Det är väl ändå inget stort problem.
Att börja med nåt slags poängsystem för antal posts med mera känns rätt löjligt. Då kan vi lika gärna starta nåt underforum vid namn "Kolostorm" med tillhörande statuspoäng och hela fadderrullan...
*Kramizar*
High1ander
2005-08-04, 15:43
Är ju många som postar helt jättesketna bilder, liksom att "bara" se en arm säger inte mycket om man inte ser hur armen är jämförd med resten av kroppen, eller något annat i bakgrunden så man får lite "rymduppfattning" på bilden.
Sen bilder som är tagna i en spegel, med mobilkamera (som alla saknar blixtrar) i sketen badrumsbelysning så ser man ju inte om personen har en biceps eller om det bara är en pixel som hamnat fel.
Personligen så har jag hållt mig borta från att lägga upp bilder, eftersom jag vet vad jag behöver, MASSA. Sen när massan har hoppat på mig så kan jag lägga upp före/efterbilder och be om synpunkter angående symetri...
Håller med. Det är roligt med (bra) bilder! :)
Sedan uppmanar jag alla att anmäla bilder som inte är posingbilder, bilder med dålig kvalite, raggande i bildtrådarna, etc. Det är inte farligt att göra en anmälan. Det jag antar händer är att några/alla mods uppmärksammas på att en anmälan kommit in, den som ser den först klickar, tittar och bestämmer vad som ska göras. Mycket bättre att vi anmäler varandra än att de tvingas titta igenom alla tusentals inlägg som görs.
Slutligen tycker jag inte att man ska få andra befogenheter för att man har många posts. Det säger ju inte direkt något om snittkvaliten på inläggen från personen.
Tricklev
2005-08-04, 16:09
Är det ett stort problem med folk som postar och försvinner?
Sedan uppmanar jag alla att anmäla bilder som inte är posingbilder, bilder med dålig kvalite, raggande i bildtrådarna, etc. Det är inte farligt att göra en anmälan. Det jag antar händer är att några/alla mods uppmärksammas på att en anmälan kommit in, den som ser den först klickar, tittar och bestämmer vad som ska göras. Mycket bättre att vi anmäler varandra än att de tvingas titta igenom alla tusentals inlägg som görs.
Så...se till att göra det också. Jag kan bara hålla med - det har varit lite för många mobilkamerabilder ett tag, för att inte tala om webkamerabilder.....
allan
jag ska börja kommentera i fler bildtrådar. och jag ska inte applådera. utan bara kritisera, bara för det.
Ni moddar prunar väl kontinueligt medlemsdatabasen ..
Trådskapare med under 5 posts på säg 3 månader så ryker trådarna .
bengdoktor
2005-08-04, 18:56
Är ju många som postar helt jättesketna bilder, liksom att "bara" se en arm säger inte mycket om man inte ser hur armen är jämförd med resten av kroppen, eller något annat i bakgrunden så man får lite "rymduppfattning" på bilden.
Sen bilder som är tagna i en spegel, med mobilkamera (som alla saknar blixtrar) i sketen badrumsbelysning så ser man ju inte om personen har en biceps eller om det bara är en pixel som hamnat fel.
Precis läst min bildtråd? :D jag kan förövrigt inte radera den själv och jag tänker INTE lägga upp en likadan.
mangemani
2005-08-04, 19:03
tycker att sånna som har nå resultat att visa(alltså sånna som vill göra nån pose för att visa att dom har laggt på sej nått eller bara visa dagsformen)ska få lägga upp bilder.....tycker att bilder som "här är jag" och sen visas en person fullt påkläd där man inte ser ett dugg,inte ska få postas....samt dessa bilder där det är en person som står i ett halvmörkt rum där man inte kan urskilja ett dugg.
det är vad jag tycker.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.