Visa fullständig version : Vad ska jag göra för grogg?
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:29
Blev sugen på en liten groggis. Dock svårt att välja. Vad tycker ni jag ska dricka? Låter omröstningen gå i 30 min sen följer jag majoritetsbeslutet.
spacedog
2005-08-03, 23:29
Vad har du hemma?
Proteinpulver, mjölk. :thumbup:
Simplicity alla out -
Gin Tonic
Vodka Lime
Vodka Ruschian
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:33
Shit vad snabba ni är. En poll givetvis. Har en hel del sprit men ont om virke för närvarande. Cola, juice, mjölk är väl det som finns.
henke_in_training
2005-08-03, 23:33
jäger, red bull.
baccardi razz, jokk tranbär, fruktsoda.
eller klassikern: HB, cola.
Shit vad snabba ni är. En poll givetvis. Har en hel del sprit men ont om virke för närvarande. Cola, juice, mjölk är väl det som finns.
Ingen funlight hemma?
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:38
jäger, red bull
gärna annars. ont om red bull hemma.
baccardi razz, jokk tranbär, fruktsoda.
stupar på det första och det sista. lät bra dock, ska komma ihåg den...
eller klassikern: HB, cola.
HB dricker man möjligen om man är snål/dum och saknar smaklökar.
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:39
Ingen funlight hemma?
jorå, apelsin och ice tea. känns lite tunt att grogga på kanske?
Edit: skönt att det inte verkar bli en Long island...
Krokodil
2005-08-03, 23:39
Varför blanda ut spriten alls? Om virren är någorlunda OK så skulle jag ta den rent, möjligen en skvätt vatten i. Virket tar du i morgonbitti! :D
jorå, apelsin och ice tea. känns lite tunt att grogga på kanske?
Edit: skönt att det inte verkar bli en Long island...
Nej! Testa! Vodka, funlight, isbitar, vatten.
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:42
Varför blanda ut spriten alls? Om virren är någorlunda OK så skulle jag ta den rent, möjligen en skvätt vatten i. Virket tar du i morgonbitti! :D
Nja, det är virre köpt för att blandas med(Famous Grouse tror jag). Slut på single tyvärr. Annars finns det väl en skvätt konjak... NEJ, jag vill blanda saker känner jag - grogg ska det va! :)
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:43
Nej! Testa! Vodka, funlight, isbitar, vatten.
Är det nåt du provat eller är jag försökskanin? :D
Just i spritsammanhang skiter jag annars fullständigt i allt vad socker heter....
henke_in_training
2005-08-03, 23:44
HB dricker man möjligen om man är snål/dum och saknar smaklökar.
fast hb är djävulskt kostnadseffektivt...ungefär som euroshoppers falukorv...
Krokodil
2005-08-03, 23:45
Då röstar jag på Whisky o cola, snabbt och gott.
Edit: Fan nu blev jag sugen själv... :D
Är det nåt du provat eller är jag försökskanin? :D
Just i spritsammanhang skiter jag annars fullständigt i allt vad socker heter....
Japp, jag har provat och det blivit riktigt gott! Dock använde jag mig inte utav de smaker du hade hemma utan peach passion och lime.
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:50
Då röstar jag på Whisky o cola, snabbt och gott.
Edit: Fan nu blev jag sugen själv... :D
Sitter faktiskt lite och hoppas på det alternativet :) White russian var iofs länge sen.
Robbelibob
2005-08-03, 23:50
Lätt whiskey och cola. Det är ju så ruskigt gott, det brukar väl heta nåt speciellt om man beställer det?
Jag själv har bara Jameson att sörpla i mig, men det funkar.
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:52
fast hb är djävulskt kostnadseffektivt...ungefär som euroshoppers falukorv...
Korven smakar skit. Sen blir man blind och slipper köpa nya linser och glasögon? ;)
Min spriterfarenhet är ju för dålig, rom & kåla har jag druckit, var väl ingen höjdare. Whiskey har jag aldrig druckit, men lät intressantare med kåla. White russian vet jag inte riktigt vad det är i, och grogga med iste om det nu verkligen är det lät inget vidare, så fick bli whiskey o kåla :D
Krokodil
2005-08-03, 23:54
Sitter faktiskt lite och hoppas på det alternativet :) White russian var iofs länge sen.
Du ska inte blanda sprit och mjölk, kroppen blir bara förvirrad och vet inte om det är fest eller frukost! :D
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:54
Några minuter kvar bara! Sista rösterna! Oliiiiiidlig spänning! SKA whisky/cola går om white russian? Dum-dum-dum-dum.....
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:56
Min spriterfarenhet är ju för dålig, rom & kåla har jag druckit, var väl ingen höjdare. Whiskey har jag aldrig druckit, men lät intressantare med kåla. White russian vet jag inte riktigt vad det är i, och grogga med iste om det nu verkligen är det lät inget vidare, så fick bli whiskey o kåla :D
nu är det ju iofs skillnad på rom och rom... den ljusa befattar jag mig sällan med. den du får i rom/kåla på krogen.
ha ha, du får kolla upp isthe'et. inte vilken theblandning som helst där ;)
bear.flowertwig
2005-08-03, 23:56
Du ska inte blanda sprit och mjölk, kroppen blir bara förvirrad och vet inte om det är fest eller frukost! :D
:D
Några minuter kvar bara! Sista rösterna! Oliiiiiidlig spänning! SKA whisky/cola går om white russian? Dum-dum-dum-dum.....
Jag hoppas du förstår att mjölk+vodka inte är white russian =)
glöm inte kahluan.
bear.flowertwig
2005-08-04, 00:00
Ta-daa!
Fast den bilden var ju lite trist...
nu är det ju iofs skillnad på rom och rom... den ljusa befattar jag mig sällan med. den du får i rom/kåla på krogen.
ha ha, du får kolla upp isthe'et. inte vilken theblandning som helst där ;)berätta då.
Min rom o kåla var bacardi på flaska (lol, no shit!? fast den var nog vit den med) o coca cola tror jag, enda jag har köpt på krogen är cider, bacardi breezer (hette de så? var ett tag sedan) och sambuca.. tror jag :D
bombay sapphire for the win! :D
Eller, rättelse
Jag har nog köpt en 6a sambuca på krogen.
Jag HAR köpt bacardi breezer, typ 2stycken iaf, kanske fler?
Jag HAR blivit bjuden på en bacardi breezer tror jag.
JAg HAR blivit bjuden på cider.
http://www.bombaysapphire.com/images/bottle.jpg
FINNS inte Schweppes schizan kvar? Iaf inte på deras engelska websida.
Snygg flaska säljer, sprit som inte luktar sprit också :D
bear.flowertwig
2005-08-04, 00:12
Ja skål och tack för hjälpen då :thumbup:
bear.flowertwig
2005-08-04, 00:14
berätta då.
Min rom o kåla var bacardi på flaska (lol, no shit!? fast den var nog vit den med) o coca cola tror jag, enda jag har köpt på krogen är cider, bacardi breezer (hette de så? var ett tag sedan) och sambuca.. tror jag :D
bombay sapphire for the win! :D
Eller, rättelse
Jag har nog köpt en 6a sambuca på krogen.
Jag HAR köpt bacardi breezer, typ 2stycken iaf, kanske fler?
Jag HAR blivit bjuden på en bacardi breezer tror jag.
JAg HAR blivit bjuden på cider.
Longislandicetea är en (ö)känd drink som består av sprit, sprit, sprit, sprit, sprit... och så lite cola på toppen. Smakar mumma och slår som en hästspark.
"Long Island Ice Tea
Typ:Vodka,Gin,Classic,Tequila,Rom
2 cl Gin
2 cl Vodka
2 cl Rom
2 cl Cointreau
2 cl Tequila
Cola
lite pressad citron
Fyll ett halvt glas med is, häll på alla ingredienser, fyll sist upp med cola. Rör om och Garnera med en citronskiva."
oooh, schizan! det väcker många minnen till liv! 14-15år, en halva hemkört och 1,5 liter schizan så hade man sin fylla som i en liten ask. :thumbup:
bear.flowertwig
2005-08-04, 00:31
oooh, schizan! det väcker många minnen till liv! 14-15år, en halva hemkört och 1,5 liter schizan så hade man sin fylla som i en liten ask. :thumbup:
Schizan funkar fortfarande. Även i snyggare sammanhang :thumbup:
bear.flowertwig
2005-08-04, 00:35
Tillägg: lyxfyllor du började med. själv gav man sig på en (häx)blandning av Kirsberry, folköl(!), whisky, fläderlikör och renat *grr*
Krokodil
2005-08-04, 00:36
Tillägg: lyxfyllor du började med. själv gav man sig på en (häx)blandning av Kirsberry, folköl(!), whisky, fläderlikör och renat *grr*
Var den lika god när den kom upp? *spy*
edit: en av mina första var bananlikör och julmust! :thumbup:
det där var inget jag började med. dom groggarna vill man helst inte ens tänka på.. huga! *spy*
Schizan var mer än välbeprövad förhållandevis god fylla
bear.flowertwig
2005-08-04, 00:40
Var den lika god när den kom upp? *spy*
edit: en av mina första var bananlikör och julmust! :thumbup:
fråga farsan som fick torka upp. första och enda gången :em:
hmm, tveksam blandning... :D
Megatuttarna
2005-08-04, 00:49
Har du mango hemma så gör du en jävligt sjysst grogg genom att mixa ner fruktköttet i mangon tillsammans med krossad is och lite apelsinjuice, sen smäller du bara i vodkan. Smakar riktigt bra.
bear.flowertwig
2005-08-04, 00:58
Har du mango hemma så gör du en jävligt sjysst grogg genom att mixa ner fruktköttet i mangon tillsammans med krossad is och lite apelsinjuice, sen smäller du bara i vodkan. Smakar riktigt bra.
Har ALLTID minst 5 mango, ett par hekto rambutan och några kvitten hemma... ;)
Skämt åsido, färsk frukt funkar strålande. Inte frukt men bär - gjorde strawberry daiquiri för några veckor sen. Otroligt gott på färska jordgubbar.
bear.flowertwig
2005-08-04, 01:00
Sluta rösta nu. Blev en white russian som är redan uppdrucken :) Kan tvingas ta en whisky/cola också annars ;)
Megatuttarna
2005-08-04, 01:14
Har ALLTID minst 5 mango, ett par hekto rambutan och några kvitten hemma... ;)
Vafan är rambutan och kvitten?
Haha är väl knappast mitt problem att du inte har mango hemma.
bear.flowertwig
2005-08-04, 01:19
Vafan är rambutan och kvitten?
Haha är väl knappast mitt problem att du inte har mango hemma.
Va fan tror du?
Jo, förutsättningarna var liksom givna för tråden iom pollen ;)
Megatuttarna
2005-08-04, 01:24
Va fan tror du?
Jo, förutsättningarna var liksom givna för tråden iom pollen ;)
Du blev sårad och fick ditt hjärta krossat för att jag gjorde ett enormt övertramp som detta?
Haha :laugh: Du är bra jävla sorglig, seriöst.
bear.flowertwig
2005-08-04, 01:34
Du blev sårad och fick ditt hjärta krossat för att jag gjorde ett enormt övertramp som detta?
Haha :laugh: Du är bra jävla sorglig, seriöst.
Sitter och gråter ;)
Karate_kid
2005-08-04, 08:18
smirnoff
Sprite
och i med en pigelin glass :thumbup:
vaniljvodka
baccardi razz
piggelin-glass
färska smultron
Mixa ihop allt!
Det blir himmelskt gott och sommrigt! :thumbup:
Krokodil
2005-08-04, 10:47
Schizan avvecklades på den svenska marknaden och ersattes av Schweppes cranberry som tydligen också lagts ned. Carlsberg har inget större intresse av att producera läsk och lägger inte ner nån större energi på märken som inte är megasäljare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.