Visa fullständig version : Digital-TV...
...är rena rama skiten.
Jag vill inte ha låg upplösing, hackig bild och osynkat ljud. Speciellt inte om jag betalar TV-licens.
Är det bara jag som är drabbad?
reinholdsson
2005-08-03, 20:18
...är rena rama skiten.
Jag vill inte ha låg upplösing, hackig bild och osynkat ljud. Speciellt inte om jag betalar TV-licens.
Är det bara jag som är drabbad?
I Vilken form får du digital-tv? Via parabol, vanlig tv-antenn eller kabel?
I stugan har vi genom parabol, fungerar utmärkt.
Får problemen både genom kabel och antenn. Dock oftare (nästan alltid) via antenn.
Man kan inte få någon form av HDTV-sändningar här alls? Inte via parabol eller så heller?
Eller menar du LÄGRE upplösning än vanlig tv-upplösning? Hackig bild lär ju bero på dålig mottagning och o-synkat ljud vettefan, dålig box / annan elektronik?
Lägre upplösning än analog TV, ja. Numera ser man kanterna tydligt.
Lägre upplösning än analog TV, ja. Numera ser man kanterna tydligt.Från mpegII-packningen eller helt enkelt för bilden är skarpare?
Själv får jag mycket bättre bild och ljud via digal-TV. Nu ska iofs bostadbolaget kasta ut comhem och införa något nytt, så det återstår att se om den nya leverantören håller lika bra kvalitet. Tyvärr innebär bytet att jag nog måste skaffa en ny box *grr27* .
Vad du har för tv kan också spela viss roll.
Ja och boxen , kabeln emellan box <> tv . tv'n i sig själv
Kvalitet på signalen ..
Hadde UPC ett tag med motorolabox , var hur bra osm helst , Digitalt jud ut , USB och Nätverk i boxen, klockren bild.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.