Visa fullständig version : Så..hur lyckades Christian Bale på så kort tid?
Kovalenko
2005-08-03, 16:07
Läste någonstans att man bara kan bygga 70g ny massa, (minns inte om det var per vecka eller månad). Förvisso läst att det "tydligen" ska vara lättare att återhämta tidigare massa och styrka än att skapa ny massa...och han var ju rätt bitig i The American Psycho...
men...han vägde mindre än 60kg (tror det var 55-56) efter sista filmrutan på The Machinist och mindre än ett år? senare hade han ätit/tränat upp sig till 100kg och deffade sedermera ner sig till 88kg eller nåt...
Jag fattar att killen har PT's och får hjälp med allt utom själva pumpandet...men är det här möjligt att göra om man är ren? :confused:
Kova
mystic[-_-]
2005-08-03, 16:10
Tråden kommer spåra ur tror jag :D
Förlåt fall jag skäl tråden lite, men är ungefär samma sak..
Det handlar om Edward nortons fysik till american history X.
JAg läste att han skulle ha gått upp från 70 till 83 kg på 3 månader, inför rollen. Altså skulle han ha gått upp 13 kg muskler på 3 månader.
Enligt honom tränade han konstant i 3 månader och åt en proteinrik kost. Lika snabbt som musklerna kom dit så förlora han det mässta direkt efter filmen.
Fråga: är det möjligt att göra detta utan massa anabola steroider o skit?
fråga 2: vad tror ni hans armar mäter i american history X ungefär?
BILD
http://escena.ya.com/cinemamix/oscar/nominados/29.JPG
Kebab-Arne
2005-08-03, 16:26
Runt 40? Om ens det...
And here we go again....Vi har liksom haft sjuhundra trådar i ämnet, och t o m hunnit med att debattera huruvida Christopher Reeves skulle ha kurat för sin "fantastiska"kropp i Stålmannen del ....
Bale är 188 cm lång. En kroppsvikt på runt 100 kg på honom kan knappast betraktas som mycket mer än vältränat. Allt under det är helt OK men knappast imponerande.
Edward Nortons kropp är OK inte mer. Armarna kanske är 37-38 cm, vilket är helt normalt även på folk som inte tränar på gym hela tiden. Han skulles e ut som ett lik bredvid Coleman.
Stallone är under 170 cm lång, Brad Pitt tog inga steroider för sin "fantastiska" kropp i Troja, och Vin Diesel är inget muskelmonster. Har jag glömt nåt?
allan
martin_vbg
2005-08-03, 16:30
Ja, jagtycker inte han är så stor, ser ut som en svensson. Såg filmen i Måndags.
Är det verkligen 13 kg muskler han lagt på sig han kanske vartokdeffad innan då hadedet ju inte varit svårt att gå upp de 13 kilona i fett.
Lika snabbt som musklerna kom dit så förlora han det mässta direkt efter filmen.
Fråga: är det möjligt att göra detta utan massa anabola steroider o skit?
Nej. Vare sig med droger eller utan droger. Framförallt "tappar" man inte allt sådär *poff* bara. Han kan mycket väl ha gått upp tretton kilo i vikt - han är ju bara ett jävla skelett annars så bara en enkel viktökning skulle se ut som underverk på honom.
allan
Tricklev
2005-08-03, 16:54
Ja, jagtycker inte han är så stor, ser ut som en svensson. Såg filmen i Måndags.
Är det verkligen 13 kg muskler han lagt på sig han kanske vartokdeffad innan då hadedet ju inte varit svårt att gå upp de 13 kilona i fett.
13Kilo är ju ingenting, men tro inte att han gfick upp 13 kilo muskler ;)
And here we go again....Vi har liksom haft sjuhundra trådar i ämnet, och t o m hunnit med att debattera huruvida Christopher Reeves skulle ha kurat för sin "fantastiska"kropp i Stålmannen del ....
Bale är 188 cm lång. En kroppsvikt på runt 100 kg på honom kan knappast betraktas som mycket mer än vältränat. Allt under det är helt OK men knappast imponerande.
Edward Nortons kropp är OK inte mer. Armarna kanske är 37-38 cm, vilket är helt normalt även på folk som inte tränar på gym hela tiden. Han skulles e ut som ett lik bredvid Coleman.
Stallone är under 170 cm lång, Brad Pitt tog inga steroider för sin "fantastiska" kropp i Troja, och Vin Diesel är inget muskelmonster. Har jag glömt nåt?
allan
:bow: Finns inget mer att tillägga, dom är små så är det bara. Se dom i verklighet så förstår ni säkert eller så väger ni 50-60kg då är allt stort.
the rock? arnold? lou?
:D
Men inte såg Bale ut som en svensson i filmen inte!
/Timme
/Timme
Som en idrottsman. Men inte som nån byggare. (Har inte sett filmen annat än trailers)
allan
/Timme
Jag tror han mena norton.
Jag är 188-189 cm, 71-72 kg 17 år, altså kan ni ganska fort se att jag är en skinnbit bara hehe. Eftersom jag är så liten så tycker jag han ser stor ut, iallafall på bilderna ;)
hittar inga bra bilder men jag tycker iaf han har stora traps och bröstmuskler..
http://www.wallpapers-cinema.com/wallpapers/drame/american_history_x/american_history_x_0.jpg
Jag tror han mena norton.
Jag är 188-189 cm, 71-72 kg 17 år, altså kan ni ganska fort se att jag är en skinnbit bara hehe.
Mitt mål är att se ut som edward norton :hbang:
Jag är ju smal, så för mej ser han ganska biffig ut :em:
När jag började tyckte jag Ricky Bruch var det bitigaste som fanns. Jag kan lova dig att du kommer att byta förebild om ett par år, eller efter ett par månader på Kolo.
allan
När jag började tyckte jag Ricky Bruch var det bitigaste som fanns. Jag kan lova dig att du kommer att byta förebild om ett par år, eller efter ett par månader på Kolo.
allan
Jo de blir väll så..den som har mycket vill ha mera ;)
Men det är iallafall ett delmål :cool:
obesogen
2005-08-03, 18:07
allan
Killen är nyreggad. Hur ska han kunna veta att det har skrivits massa trådar om ämnet? Jag har inget emot om det diskuteras, det är ju trotts allt i allmänt. Om man tänker på hur många (enligt mig) helt ointressanta pools som kommer upp varje dag gör det väll inget att skådisars fysik diskuteras om och om igen?
Vilken hyfsat vältränad människa skulle inte se ut som ett lik bredvid Coleman? Dålig jämförelse!
Stallone är inte under 170, han är 178 cm.
Alltså det är hollywoodstjärnor ... tror ni dom lever nått fitnessliv eller ens är intresserade av kost och träning?
Och det smidigaste alternativet att gå upp 13 kilo och sen tappa alltihop är att kura på sig massa vatten o sen pissa ut det rakt av.
världen är ett ruttet ställe! vänj er så slipper ni bli så jävla besvikna sen!
grisbil3n
2005-08-03, 18:16
Alltså det är hollywoodstjärnor ... tror ni dom lever nått fitnessliv eller ens är intresserade av kost och träning?
Och det smidigaste alternativet att gå upp 13 kilo och sen tappa alltihop är att kura på sig massa vatten o sen pissa ut det rakt av.
världen är ett ruttet ställe! vänj er så slipper ni bli så jävla besvikna sen!
Där satt den.
Stallone är inte under 170, han är 178 cm.
Har vi också haft trådar om, inklusive att jag personligen frågat Dolph Lundgren hur lång han är. Svaret blev med ett flin "han är inte så lång som folk tror, är väl det jag får säga"!
http://www.celebheights.com/s/Sylvester-Stallone-347.html
http://members.shaw.ca/harbord/heights2.html
http://www.answers.com/topic/sylvester-stallone
Killen som gjorde hans platådojjer (http://www.seeing-stars.com/Shop/Shoemaker.shtml)
allan
obesogen
2005-08-03, 18:33
Har vi också haft trådar om, inklusive att jag personligen frågat Dolph Lundgren hur lång han är. Svaret blev med ett flin "han är inte så lång som folk tror, är väl det jag får säga"!
http://www.celebheights.com/s/Sylvester-Stallone-347.html
http://members.shaw.ca/harbord/heights2.html
http://www.answers.com/topic/sylvester-stallone
Killen som gjorde hans platådojjer (http://www.seeing-stars.com/Shop/Shoemaker.shtml)
allan
Enligt din första länk säger dom att de hört allt från 5.7 till 5.11.
Om han skulle vara 5.7 skulle han vara 173.7 cm och alltså fortfarande över 170.
Andra länken orka jag inte leta efter stallones längd då de inte ens stod i bokstavsordning.
På tredje länken står det också att han är 5.7.
Om man kollar på imdb.com står det att han är 5.10, alltså finns lite olika åsikter, dock står det inte att han är under 170 cm, som du påstod, i någon av de länkar du postade.
Varför är ni så säkra på att det är "helt ny" muskelmassa dom lägger på sig?
En person som tidigare varit vältränad bygger upp sin gammla fysik på mycket kortare tid än en nybörjare.
5'7 är 170,18 enligt mina tabeller. Nå, jag räknade fel i huvudet som hastigast. Lessen för det. Men lång är han inte.
allan
alltså detso mer trådar jag läser desto mer så tror jag att "vissa" har tittat på coleman och övriga 125kg+ muskler och knappt inge fett och sedan tycker att allt annat som inte är i den storleken , vikten osv... är litet men om man jämför med hur vi normala människor ser ut som kanske tränar 2-3ggr i veckan och så jämför det med t.ex edward norton,vin diesel, brad pitt så tycker jag iallafall att dom ser/är större och mer vältränade än dom flesta i min omgivning iallafall ...
Überbiffen
2005-08-03, 21:22
Med tanke på hur Bale såg ut i The Machinist så lär han ju gått upp 15-20kg enbart av en normal kosthållning.. om inte mer. Att sedan fortsätta med seriös kost och byggning. Vad är det som är så konstigt?
Allt snack här om den ena hollywoodstjärnan efter den andra och prepp. Jag har sett en del.. jag känner en del.. precis som säkert många andra på detta forum gör och min tanke om det hela är att om man "preppat" och ser ut som Pitt/Norton/Bale då har man fan blivit blåst på grejerna.
muskelminne kallas det. Bale var vältränad innan Batman. Kolla på American psyko.
allan
För de som inte vet:
Ricky Bruch:
http://www.atleticaleggera.com/immagini/Bruch.jpg
Kovalenko
2005-08-03, 23:11
Med tanke på hur Bale såg ut i The Machinist så lär han ju gått upp 15-20kg enbart av en normal kosthållning.. om inte mer. Att sedan fortsätta med seriös kost och byggning.
Otroligt att tråden "kapas" (det är lugnt mannen, även om ingen egentligen har något svar) och sedan spinner en moderator vidare med spam, nice :whipped: ...det hör inte till vanligheterna...men vad som får mig att lacka är besservisser kommentarer...skaffa en låsknapp och lås denna topic om det inte passar...
vad JAG undrade (innan lillpenismaffian-med-aviskomplexet för belgianblue biffarna babblade på om irrelevanta saker var...)
- tidsaspekten, 13 kg för Norton är en piece of kaka jämfört med den prestation Bale genomfört. Han dubblerade sin vikt på ett år eller däromkring...med en schnygg kropp som följd. Och då var frågan, hur?
Men det verkar som om jag får nöja mig med svaret muskelminne och att bara genom att äta normalt gick han upp 20kg i början och kunde sedan spinna vidare på det...
Jag är 1,92 och väger 84kg och är blott i min motionskarriärs linda...därav min genuina undran.
Kova
*Kova goes away thinking, buttholes, I'm surrounded by buttholes... *grr*
Japp. Eller så tror man inte på det som skrivs och sägs i diverse reklamblad. Bara genom dehydrering kan en frisk människa tappa åtskilliga kilon, och bilduppfattningen kommer att vara att han tappat ännu mer. Jag vet att Robert de Niro laborerade med sin kropp när han spelade Jake LaMotta i Tjuren Från Bronx - sen dess har man naturligtvis sett PR-värdet i att överdriva uppgifter.
Titta på alla dessa actionhjältar som "envisas med att göra sina egna stunts"...nån som på allvar tror att studios och frösökringsbolag skulle gå med på det? Så varför skulle de inte ösa på när det gäller upp- och nedgångar - vi är mer imponerade av en faktisk fysisk ansträngning "på riktigt" än av samma sort på film. Så mycket för hans eventuella framsteg,
Svaret på din fråga är återigen - ja, man kan uppnå detta "ren". Fick jag jättelika resurser skulle jag tammefan kunna få Peter Harryson i anständig form på förvånansvärt kort tid. Och detta utan otillåtna medel.
Tycker dessutom du kan tagga ner med "kapnings"snacket. Den här tråden har väl hållit sig inom ramarna för en Kolozzeumtråd. Bara så du vet....
allan
bear.flowertwig
2005-08-04, 00:52
allan
Så bra att du svarade "slutgiltigt" nu då. För nu kommer ju aldrig nån ta upp nåt liknande igen... Var rädd om hjärtat Allan ;)
Überbiffen
2005-08-04, 07:37
Otroligt att tråden "kapas" (det är lugnt mannen, även om ingen egentligen har något svar) och sedan spinner en moderator vidare med spam, nice :whipped: ...det hör inte till vanligheterna...men vad som får mig att lacka är besservisser kommentarer...skaffa en låsknapp och lås denna topic om det inte passar...
vad JAG undrade (innan lillpenismaffian-med-aviskomplexet för belgianblue biffarna babblade på om irrelevanta saker var...)
- tidsaspekten, 13 kg för Norton är en piece of kaka jämfört med den prestation Bale genomfört. Han dubblerade sin vikt på ett år eller däromkring...med en schnygg kropp som följd. Och då var frågan, hur?
Men det verkar som om jag får nöja mig med svaret muskelminne och att bara genom att äta normalt gick han upp 20kg i början och kunde sedan spinna vidare på det...
Jag är 1,92 och väger 84kg och är blott i min motionskarriärs linda...därav min genuina undran.
Kova
*Kova goes away thinking, buttholes, I'm surrounded by buttholes... *grr*
Vem tror du går upp mest i vikt.. en person som levt på svält eller en som levt under normala kostförhållande?
Vidare så kanske det inte var tänkt att Norton skulle vara mycket större i History X än vad han nu var. Vad jag menar med det är att det handlar inte om två personer som under en viss tid ska gå upp så mycket som möjligt.. där Norton stannade spann Bale vidare. Kanske hade det kunnat vara så.
Slartibartfast
2005-08-08, 17:58
Bale gick upp 45 kg på sex månader.
http://www.darkhorizons.com/news05/batman2.php
"So how about those weight issues? Bale responds, "I finished THE MACHINIST in July, and then we started filming on this at the end of February. But yeah I did have a lot of work to do just because it's one of those parts were you have to be in decent shape for it visually but also I did need to be for what we were filming. Just dealing with being in the suit for 12 hours a day! Y'know, just eating like crazy, just trying to put on pounds and pounds and pounds. And I actually went way overboard. By the time I arrived in England, Chris kind of looked at me in shock and went 'God, you're like some grizzly bear' cos I arrived with long hair and a beard and stuff and I was like, filling up the hallway. By that time I had put on exactly a hundred pounds from the day of finishing THE MACHINIST to arriving in January in England and it was not very healthy. It was not a healthy way to go. I could lift a lot of weights, but you ask me to run across the room and I would've been exhausted. So when I got here, that's when I had to really start leaning up and doing a lot of running and all that stuff and brought my weight right back down again."
Han vägde 86-88 kg i Batman.
http://batman.ugo.com/movies/batman_begins/bale.asp
"Well, I'm usually like 185 and I went down to 121 and then I went up to 220 and then back down to about 190, 195 when I was doing Batman".
Lite skillnad
55 kg
http://www.fotogramas.wanadoo.es/ftgrms/web/especiales/cuerpos/_image/3b.jpg
100 kg
http://www.geocities.jp/metropoleclub/a/501c/051274.jpg
87 kg
http://boysbriefs.blogspot.com/batmanbegins.jpg
Som det tidigare sagts så spelar det ingen roll hur mycket jävla info ni googlar fram. Det är ju pr vi snackar om, i alla intervjuer så ska han framstå som en stor skådis precis som De Niro och därför tar man alltid upp hans viktuppgång sett från the machinist.
På samma sätt satt Tom Cruise o berättade att det var han själv som klättrade i bergen i första Mission: Impossible.
Det handlar ju om actionrullar där man även ska tycka att skådisen är nästan lika tuff på riktigt som den person han spelar för tillfället.
Det är inte så svårt att gå upp i början när man är så smal som Bale var i The Machinist. Själv har jag en gång varit i ungefär samma skick som han var då och jag gick upp 20kg på två månader med mat, träning och gainer.
H.Emanuel
2005-08-08, 21:02
Vem tror du går upp mest i vikt.. en person som levt på svält eller en som levt under normala kostförhållande?
Vidare så kanske det inte var tänkt att Norton skulle vara mycket större i History X än vad han nu var. Vad jag menar med det är att det handlar inte om två personer som under en viss tid ska gå upp så mycket som möjligt.. där Norton stannade spann Bale vidare. Kanske hade det kunnat vara så.
Norton har en bra kropp i American History X, men han är inte direkt stor.
bale var ju rätt bulkig i batman, inte direkt <10% BF där inte. Har inte sett the maschinist, men om han var jättesmal där så har han ju lagt på sig en massa fett oxå.
allan
Bra sagt !
Bale gick upp 45 kg på sex månader.
http://www.darkhorizons.com/news05/batman2.php
"So how about those weight issues? Bale responds, "I finished THE MACHINIST in July, and then we started filming on this at the end of February. But yeah I did have a lot of work to do just because it's one of those parts were you have to be in decent shape for it visually but also I did need to be for what we were filming. Just dealing with being in the suit for 12 hours a day! Y'know, just eating like crazy, just trying to put on pounds and pounds and pounds. And I actually went way overboard. By the time I arrived in England, Chris kind of looked at me in shock and went 'God, you're like some grizzly bear' cos I arrived with long hair and a beard and stuff and I was like, filling up the hallway. By that time I had put on exactly a hundred pounds from the day of finishing THE MACHINIST to arriving in January in England and it was not very healthy. It was not a healthy way to go. I could lift a lot of weights, but you ask me to run across the room and I would've been exhausted. So when I got here, that's when I had to really start leaning up and doing a lot of running and all that stuff and brought my weight right back down again."
Han vägde 86-88 kg i Batman.
http://batman.ugo.com/movies/batman_begins/bale.asp
"Well, I'm usually like 185 and I went down to 121 and then I went up to 220 and then back down to about 190, 195 when I was doing Batman".
Lite skillnad
55 kg
http://www.fotogramas.wanadoo.es/ftgrms/web/especiales/cuerpos/_image/3b.jpg
100 kg
http://www.geocities.jp/metropoleclub/a/501c/051274.jpg
87 kg
http://boysbriefs.blogspot.com/batmanbegins.jpg
Jag skulle ha gått upp mer i vikt(snabbare) efter min dumma viktnedgång.
Jag diggar Hulkens snabba viktförändringar.
http://www.factology.com/hulk_bill_bixby.jpg
Helt apropå (bara för att jag såg filmen Ali idag), säger de i extrameterialet att Will Smith, innan träningen inför filmen, bänkade 185 pounds (84 kg) och "nu" (efter träningen inför filmen) 365 pounds (165 kg). Hur sådant går till är över mitt förstånd.
cheesian
2005-08-18, 09:25
Jag diggar Hulkens snabba viktförändringar.
http://www.factology.com/hulk_bill_bixby.jpg
det är inte ens samma person din mupp.
TrasMannen
2005-08-18, 09:32
För i hsike va säger du? klart som fan det e samma person!
Slartibartfast
2005-08-18, 11:48
Vad snackar du om?? :confused:
Han som spelade hulken tränade upp sig för scenerna där han skulle vara Hulken och svalt ner sig till scener där han skulle vara Banner.
Vad snackar du om?? :confused:
Han som spelade hulken tränade upp sig för scenerna där han skulle vara Hulken och svalt ner sig till scener där han skulle vara Banner.
Exakt! Det är ju det hela serien går ut på! Jag tror dock David Banner banner utsattes för radioaktiv strålning, det hjälper honom lite. Är det kanske det som numer kallas gör gendopning?
Herkulez
2005-08-18, 12:10
Exakt! Det är ju det hela serien går ut på! Jag tror dock David Banner banner utsattes för radioaktiv strålning, det hjälper honom lite. Är det kanske det som numer kallas gör gendopning?
nejdå din cyniker, varje gång han skulle spela hulken så gick han bara in på gymmet och körde lite pumpträning, du vet ju själv hur stor skillnad det är på musklerna när dom har pump
mini_Arnold
2005-08-18, 12:18
Norton har en bra kropp i American History X, men han är inte direkt stor.
Om jag känner uberbiffen rätt så tycker han att norton är liten och tanig :)
Kanske inte så du menade men waeffa.
http://batman.ugo.com/images/galleries/batman_begins_filmtv/85.jpg
Hur många cm skulle ni tippa på att hans höger ligger på?
Slartibartfast
2005-10-13, 13:32
40,3 cm
Inte mer är 42,4 cm i alla fall.
AngelLove
2005-10-13, 14:17
Det intressanta är väl mer att om någon skulle slänga upp bilder i medlemsbilder med en kropp som Bale har i BB så tror jag att det överlag skulle varit positiva kommentarer till denne.
Det GÅR INTE att jämföra Coleman & gänget med Bale och övriga skådisar, de har helt olika målsättningar och drivkrafter gällande respektive kroppar.
Man blir skadad och skev i sin kroppsuppfattning när man sysslar med denna träningen är ju också en aspekt som inte skall förglömmas, ex är ju att min åsikt om normalt tränad kropp idag är ljusår längre fram än vad den var när jag var 15.
norsk_gadd
2005-10-13, 14:52
40,3 cm
Inte mer är 42,4 cm i alla fall.
:laugh:
Fan vilket imponerande ögonmått, tränat länge?
Hur fan orkar du bumpa en så korkad tråd med en sån korkad fråga?
mini_Arnold
2005-10-13, 15:12
Jag tror faktiskt bara att du driver med bale och dom som tycker han är köttig men jag har tråkigt så here you go:
Omkretsen imponerar inte på mig. Vare sig det är 35cm eller 45cm.
45cm arm på en 170cm kille är stort.
42cm på en 180kille är inte stort.
Bronkitkorv
2005-10-13, 15:28
I usa har folk alltid lättare att bli vältränade än i sverige och det beror på att dom använder ett annat måttsystem, tum, gallon, inch och så vidare.
I usa har folk alltid lättare att bli vältränade än i sverige och det beror på att dom använder ett annat måttsystem, tum, gallon, inch och så vidare.
*screwy* :laugh:
Gräv inte upp gammal dynga!
Tråd låst.
allan
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.