Visa fullständig version : Pride 2005
Skall du kika eller gå på festivalen ? :hbang: :thumbup:
Gay pride är helt enkelt inte min grej.....
Karate_kid
2005-08-03, 14:04
ja hade velat.
Självklart kommer man kika på paraden.. Alltid lika kul... :thumbup:
King Grub
2005-08-03, 14:07
http://bestsmileys.com/signs4/19.gif
Krokodil
2005-08-03, 14:13
Nej!
blekfet2
2005-08-03, 14:14
inte så mycket att fundera på..NEj!!!
Karate_kid
2005-08-03, 14:17
varför är ni så fientliga ? Det är ju en festival då männsikor möts och har det bra med gemene man?
varför är ni så fientliga ? Det är ju en festival då männsikor möts och har det bra med gemene man?
Självklart kan man säga nej lika gärna som ja.
Men hoppas på flaskregn , ja de är fientligt.
Karate_kid
2005-08-03, 14:21
Självklart kan man säga nej lika gärna som ja.
Men hoppas på flaskregn , ja de är fientligt.
nej det är obglitoriskt att gå om man ha chansen :D
Inte medvetet, brukar dock alltid hamna mitt i smeten av nån anledning, brukar tajma mina krogrundor väldigt galet
Nej, orkar inte köra upp till stockholm från Kalmar :)
Metal_boy_
2005-08-03, 14:25
nope
Skall du kika eller gå på festivalen ? :hbang: :thumbup:
Esh skulle kanske läst först, jag tänkte direkt på Pride FC (http://www.pridefc.com).
Festivalen ska jag inte gå eller titta på.
Så min lilla röst bidde fel.
*slap*
Krokodil
2005-08-03, 14:26
Jag fattar inte riktigt vitsen med gay pride. De firar sin sexualitet... ett slags frukbarhetsrit typ... fast tvärtom. :D
mini_Arnold
2005-08-03, 14:29
Nope.
Tycker det verkar ghey. :D
Jag förstår inte heller vitsen med det hela, som jag har förstått det vill homosexuella bli behandlade som vem som helst, varför har dom då en jävla festival? För mig är det som att alla med glasögon skulle ha en festival just därför.. SKulle vara tacksam om nån kunde förklara varför man har den!
Jag fattar inte riktigt vitsen med gay pride. De firar sin sexualitet... ett slags frukbarhetsrit typ... fast tvärtom. :D
Jag håller med dig där.... Det är bara gay-personer som måste hävda sin sexualitet hela tiden. Vi hetro går ju inte och skriker ut hela tiden att vi gillar att sätta på brudar och tvärtom.. Inte på samma sätt iaf.
Men nu finns den här paraden och den brukar vara väldigt skoj att titta på en stund.
mini_Arnold
2005-08-03, 14:31
Jag förstår inte heller vitsen med det hela, som jag har förstått det vill homosexuella bli behandlade som vem som helst, varför har dom då en jävla festival? För mig är det som att alla med glasögon skulle ha en festival just därför.. SKulle vara tacksam om nån kunde förklara varför man har den!
Jag har alltid haft för mig att pride har nåt med hiv och aids att göra.
Alltså nåt positivt.
Om alla med glasögon ville ha en egen festival så visst , ingen skulle dyka upp för de är så jävla tråkiga ..
Tricklev
2005-08-03, 14:32
Ska inte gå.
Om alla med glasögon ville ha en egen festival så visst , ingen skulle dyka upp för de är så jävla tråkiga ..
Jag menar mer, varför ska "dom" utmärka sig genom en festival när dom vill bara leva ett normalt liv?
Jag menar mer, varför ska "dom" utmärka sig genom en festival när dom vill bara leva ett normalt liv?
DÄrför att de ska visa sig öppet och visa att de inte skäms givetvis, en av de saker som gjort folk lite mer toleranta idag antagligen.
Bor i Umeå, så det blir inget för min del. Hade jag varit i närheten så kanske att jag kikat på paraden.
DÄrför att de ska visa sig öppet och visa att de inte skäms givetvis, en av de saker som gjort folk lite mer toleranta idag antagligen.Ok, får väll acceptera det!
Av samma anledning göteborgskalaset finns.
Fylla ragg , radiobil och allmän fest.
reinholdsson
2005-08-03, 14:42
Skall inte gå, men hoppas ni har kul ni som går.
Pressarn
2005-08-03, 14:44
För fan, jag röstade "ja" för att jag trodde att ni menade fighting-galan. :furious:
Japp, jag brukar ta en sväng på stan under festivalen å ska försöka hinna med det även i år!
Nej.
Btw, boffen/mini_arnold, var inte du själv bisexuell?
reinholdsson
2005-08-03, 14:54
För fan, jag röstade "ja" för att jag trodde att ni menade fighting-galan. :furious:
Det kanske blir fight även på festivalen.
Nej, orka åka dit.
För övrigt handlar det om att bli accepterade. Det handlar även om att skapa en gemenskap, att tydligt visa att man finns.
Varför går sossarna runt och demonstrerar den första maj? Därför att de vill visa hur många dom är som står för den socialdemokratiska ideologin. Både för sig själva och för andra. Ungefär samma sak här.
mangemani
2005-08-03, 15:13
alla demostrationer är totalt meningslösa enligt mej.
vad är det man vill med att demostrera och vad är det man uppnår med att gå runt och skrika en massa?
ta här i s-vall tex när kriget i irak bröt ut,massvis med folk samlades i stan och började skrika "inget krig" osv *screwy* *screwy* ,varför?vad får dom ut utav det?
visst,ok att folk har sina åsikter om allt,men varför göra nått så meningslöst som att demostrera?han är bög,fine...han är emot kriget,fine...han tycker inte si men tycker så,fine.....men varför demonstrera?
vad är det man vill med att demostrera och vad är det man uppnår med att gå runt och skrika en massa?
ta här i s-vall tex när kriget i irak bröt ut,massvis med folk samlades i stan och började skrika "inget krig" osv *screwy* *screwy* ,varför?vad får dom ut utav det?
visst,ok att folk har sina åsikter om allt,men varför göra nått så meningslöst som att demostrera?han är bög,fine...han är emot kriget,fine...han tycker inte si men tycker så,fine.....men varför demonstrera?
Ja om ingen ändå lyssnar så är de meningslöst , men de kan skapa opinioner om de får media med sig.
Iaf Pride är en festival och ingen demonstration och tåget är en parad.
Metal_boy_
2005-08-03, 15:21
Dom är ju fortfarande en minoritet. Plus att det är ett sätt att visa sig stolta över vilka dom är, med tanke på allt hysch-hysch som varit runt homosexualitet i alla tider. Och hur förbjudet det varit m.m
Gissar jag
Haha, meningslösa? Det tyckte man inte i ådalen iaf. Tillräckligt effektiva är dom tydligen för att det skulle vara värt att döda för att slippa dem.
Arne Persson
2005-08-03, 15:34
Haha, meningslösa? Det tyckte man inte i ådalen iaf. Tillräckligt effektiva är dom tydligen för att det skulle vara värt att döda för att slippa dem.
Ja ja! Nu var det faktiskt rikoshetter som råkade döda proletärerna.
mini_Arnold
2005-08-03, 15:34
Nej.
Btw, boffen/mini_arnold, var inte du själv bisexuell?
Jo men jag är inte gayig av mig och jag gillar inte "gayiga" saker och typer.
Hamnar i samma skara som fjortisar.
Homosexuella har jag inget emot, de flesta jag snackat med är fan hur balla som helst
Jag håller med dig där.... Det är bara gay-personer som måste hävda sin sexualitet hela tiden. Vi hetro går ju inte och skriker ut hela tiden att vi gillar att sätta på brudar och tvärtom.. Inte på samma sätt iaf.
Men nu finns den här paraden och den brukar vara väldigt skoj att titta på en stund.
Å andra sidan är det inte och har aldrig varit ett tabu att idka hetrosex.
OnT: Nej, jag ska inte titta. Inte planerat i alla fall.
Nej, jag ska nog inte gå.
. Vi hetro går ju inte och skriker ut hela tiden att vi gillar att sätta på brudar och tvärtom..
Alltså jo fan hela jävla tiden .. iaf mina polare..
Är man i stan så är det klart att man ska glo. Det är världens drag, och jättekul att bara titta på. Och jag lovar, man blir inte homosexuell av att bara titta på. Säga vad man vill om bögar, och det är det många som gör - men festa kan de!
allan
Metal_boy_
2005-08-03, 16:02
Är man i stan så är det klart att man ska glo. Det är världens drag, och jättekul att bara titta på. Och jag lovar, man blir inte homosexuell av att bara titta på. Säga vad man vill om bögar, och det är det många som gör - men festa kan de!
allan
Nu drar du alla bögar över en kam Allan. Hur vet du att alla bögar kan festa? Källa? :D ;)
Karate_kid
Det är världens drag, !
allan
Ok nu har du varit snitsig så det räcker :D
Arne Persson
allan
Blir det med eller utan örhängen? He he
:)
Lite långt till sthml från skåne annars kanske man skulle gått. Jag bryr mig inte om jag har kul med hetro eller homo - sexuella. Bara det är kul :)
Apropå parad...........Allan och jag ska träna innanför tullarna på lördag.....så kanske vi................................................ .................................. :D
Blir det med eller utan örhängen? He he
:)Aboo! :D
Varför skulle jag ta bort örhängena? :confused: :confused:
allan
hade varit jävligt roligt! synd att man bor i umeå och är djävligt fattig :)
Metal_boy_
2005-08-03, 16:38
Varför skulle jag ta bort örhängena? :confused: :confused:
allan
Sätt dit två till istället på andra sidan ;)
Sätt dit två till istället på andra sidan ;)
Men jag har ju två i varje öra. Jag fattar fortfarande inte varför jag skulle ta bort dem?
:confused: :confused:
allan
Highlander
2005-08-03, 16:51
jag misstänker att jag inte var ensam om att missta detta för kampsports PRIDE, vilket jag givetvis följer. :hbang:
några festivaler avsedda för avvikande sexualitet lär det i dock inte bli
Nej av väldigt förklarliga skäl, men jag hade nog inte varit speciellt intresserad om det var i min stad heller..
Jag förstår mig inte riktigt på den här paraden. Jag tycker dom gör sig själva en stor björntjänst genom att spöka ut sig på ett ofta väldigt osmakligt sätt.
Kan dom inte bara vara precis som dom är i vanliga livet, det tror jag skulle ge betydligt större genomslagskraft för att få homosexualitet mer accepterat. Att dom helt enkelt skulle visa upp en jävla massa "helt normala" människor som råkar vara homosexuella också.
Men jag har ju två i varje öra. Jag fattar fortfarande inte varför jag skulle ta bort dem?
allan
För att i många kulturer (mellanstadiet tex) så kan det anses vara gay
Metal_boy_
2005-08-03, 17:01
allan
Dåså. Nä vet inte varför du ska ta bort dom.
För att i många kulturer (mellanstadiet tex) så kan det anses vara gay
OK...hehe...då fick man det utrett då. Jag var rädd för att jag missat nåt viktigt. Den fördomen dog nog ut här uppe i samband med kristnandet tror jag...
allan
OK...hehe...då fick man det utrett då. Jag var rädd för att jag missat nåt viktigt. Den fördomen dog nog ut här uppe i samband med kristnandet tror jag...
allan
Nja, snarare när MC-gängen började göra intåg i Sverige. Många bikers har ju ringar i öronen och det var ingen som vågade tracka dom ;)
Metal_boy_
2005-08-03, 17:10
Nja, snarare när MC-gängen började göra intåg i Sverige. Många bikers har ju ringar i öronen och det var ingen som vågade tracka dom ;)
Det hade mc-grabbarna innan jag fick höra om bögörat när man gick i mellanstadiet m.m.
Lustigt nog tänkte jag att macho Pirahna givetvis menade kampsportstävlingen och försökte skämta om att det var gay festivalen.
Snacka om platt fall på det :D
Fultjack
2005-08-03, 17:28
återigen bor man 100+ mil ifrån allt som händer, så nej jag kommer inte åka dit
Nix; alldeles för långt borta. Men jag skulle absolut göra det om jag befann mig på plats (och ja, jag skulle faktiskt VILJA göra det;, det är inte bara bullshit jag kan kosta på mig för att verka PK, så länge hag befinner mig på säkert avstånd ...).
Coldsmith
2005-08-03, 22:05
Skickade min kamera istället :).
Nästa år kommer kanske Dolly Parton dit. Och då jäklar ska jag dit!
Annars verkar dom ha riktigt kul!
För övrigt så har heterosar liknande parader, aldrig hört talas om mardi gras? springbreak? ;).
Annars vore ju paraden nåt för byggare här. Brukar väl finnas en del byggare där som står och spännder sig i sina y-frontar?
Homosexuella har jag inget emot, de flesta jag snackat med är fan hur balla som helstHaha, det är ju just sådana uttal och tankesätt som gör att de känner behov av en festival. Att gruppera dem som något annat, som om deras övriga beteende skulle skilja sig på grund av deras sexuella läggning?
Är så jäkla svenskt, att försöka vara allmänt fördomsfri och älskande, men ändå kläcka ur sig sådana saker.
Är så jäkla svenskt, att försöka vara allmänt öppensint och älskande, men ändå kläcka ur sig sådana saker.
Men fördomar om svenskar det har vi lyckligtvis inga!
Men fördomar om svenskar det har vi lyckligtvis inga!Den var så uppenbar att det inte ens var kul, principen står kvar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.