handdator

Visa fullständig version : Vilka posts/Vems posts läser du aldrig/sällan pga att de är för långa/seriösa

Griip
2005-08-03, 00:53
Tror att jag dissar alla brudars inlägg i nio fall av tio.. minis läser jag oftast tror jag för dem brukar vara rätt kortfattade, cilias också ibland fast cilia(n?) kan göra såna riktigt långa å jobbiga..

sen hatar jag alla som skriver mer än 10 rader när det mest är babbel, vem fan orkar läsa sånt? *screwy*

Tolkia
2005-08-03, 00:55
Jag. :D
(se vilket kort inlägg jag gjorde nu - så kort att jag inte kan motstå frestelsen att trycka in en rad meningslöst babbel också ... )

nemd
2005-08-03, 00:56
läser om det är intressant annars dissar jag hela tråden *flex*

Bolio
2005-08-03, 01:11
Dina, oftast. Och då är jag ärlig. Läser alla smartas och storas, och skippar alla dummas och klenas.

Krampus
2005-08-03, 01:24
Tror att jag dissar alla brudars inlägg i nio fall av tio.. minis läser jag oftast tror jag för dem brukar vara rätt kortfattade, cilias också ibland fast cilia(n?) kan göra såna riktigt långa å jobbiga..

sen hatar jag alla som skriver mer än 10 rader när det mest är babbel, vem fan orkar läsa sånt? *screwy*

Lätt!
Jag skulle av rena principskäl också skita i att läsa ett inlägg, även om jag visste att det innehöll all extakt info om hur man blir skitgrov och strakast i världen på en vecka, om meningen innehöll mer än 10 ord.
Nej fy fan för att läsa..
Bara bull allting.
Brudar ska fan dessutom bara hålla käften stängd förutom när de ska suga...
Vem fan vill ha dem här igentligen?
Snackar ju bara om stickning och OB-storlekar ändå..
Ooops 10 rader... :em:

Griip
2005-08-03, 01:26
Dina, oftast. Och då är jag ärlig. Läser alla smartas och storas, och skippar alla dummas och klenas.

så du är här för att få ut något vettigt av det? *screwy*

internethjälten
2005-08-03, 06:54
Om ämnet är intressant så läser jag allt som är skrivet men ibland så funderar man lite på varför den optimala moderatorn King Grub alltid ska skriva så långa inlägg.

Om det är i allmänt och mer än 3 rader så läses det inte.

Hades
2005-08-03, 07:08
Jag läser det mesta, men hoppar gärna över bolios inlägg om filosofi.

mini
2005-08-03, 07:13
Jag vet ingen som straffar ut sig bara pga sin person. Jag läser trådar som intresserar mig, och då läser jag naturligtvis alla inlägg i tråden. Självklart tycker jag att vissa skribenter presenterar mer trams än andra, men jag skulle aldrig låta bli att läsa ett inlägg pga författare eller längd.

sunkan
2005-08-03, 07:16
Är jag intresserad av ämnet så är det ju klart an läser fastän posten är lång..Men King Grubs lååånga forskningsrapporter kan jag erkänna att jag skippat nån gång :cool:

Snubben
2005-08-03, 08:17
Läser allmänt 1 gång i veckan nu med lite tur, nivån har sjunkigt något drastiskt här inne. :(

pellepedal
2005-08-03, 08:18
Är inlägget intressant eller det är ett ämne som intresserar mig spelar det ingen roll hur långt eller kort det är.
Däremot hoppar jag ofta över dumma inlägg av mindre givande personer, typ dina Griips..

Tricklev
2005-08-03, 08:44
Läser det mesta, dock när folk klistrar in länkar på 6 A-4 sidor så brukar jag strunta i den länken, Kan också erkänna att jag oftast bara läser slutledningen i diverse forskningsrapporter som postas.

Pudzianovski
2005-08-03, 09:17
Lizard. Helt sjukt seriös även om det handlar om sopbilen.

Wooch
2005-08-03, 09:26
Är det ett intressant ämne som diskuteras, så läser jag alla inlägg.

Kebab-Arne
2005-08-03, 09:35
Jag läser sällan Grubs inklistarde forskningsrapporter, jag läser vad andra skrivit så fattar jag vad rapporten kom fram till. :D

Focus
2005-08-03, 12:51
Jag läser sällan Grubs inklistarde forskningsrapporter

Samma här.

Fartman
2005-08-03, 14:19
Jag säger som dom flesta andra här, är det riktigt intressant så läser jag ALLT! är det en diskussion i allmänt så blir det lätt att man skummar igenom mera.. och sen forskningsrapporterna läser jag inte heller hela, för jag förstår dom ändå aldrig *cry*

mangemani
2005-08-03, 14:21
läser och följer allt som har en intressant rubrik.

zanzi
2005-08-03, 14:24
Jag läser sällan Grubs inklistarde forskningsrapporter [...]

Intresset till GK:s forskningsrapporter var nog det som locka mig mest till det här forumet.

OnT: Skippar sällan posts för att dom är för seriösa eller långa. Händer däremot att jag skippar posts från personer som blir för oseriösa i en tråd.

Kebab-Arne
2005-08-03, 14:44
och sen forskningsrapporterna läser jag inte heller hela, för jag förstår dom ändå aldrig *cry*

Är väl till stor del det som gör att jag läser vad andra skrivit. :em:
Skulle väl fatta om jag läste noggrant men det orkar jag sällan.

30cm
2005-08-06, 14:28
Forskningsrapporter om poängen ändå framgår i resten av tråden.

Det jag stör mig mest på är dock totalt meningslösa inlägg... och dom är oftast väldigt korta.

Dumleman
2005-08-06, 14:35
Försöker att undvika inlägg, eller hela trådar, vars enda syfte är nån slags intern humor för vissa av användarna här :).

Jense
2005-08-06, 14:42

inom vilken kategori hamnar jag?

Bolio
2005-08-06, 14:53
inom vilken kategori hamnar jag?

Du har väl stark nacke i alla fall? :P

Jense
2005-08-06, 14:54
Du har väl stark nacke i alla fall? :P

tänkte mer att jag va förnäm då jag är bättre än alla andra. och behöver inte visa det genom diskussioner på internet.

John M
2005-08-06, 15:22
tänkte mer att jag va förnäm då jag är bättre än alla andra. och behöver inte visa det genom diskussioner på internet.

:laugh: :hbang:

Cilia
2005-08-06, 16:46
jag selekterar eg inte ngn pga person och läser dom trådar jag är intresserad av men är det många posts så skummar jag. Oftast går det bra men ibland missar jag detaljer och då blir svaren fel. Men livet går vidare ändå....

Allan
2005-08-06, 16:49
Folk som skriver slarvigt kommer aldrig att hitta en läsare i mig i varje fall.

allan

H.Emanuel
2005-08-06, 17:12
Brudar ska fan dessutom bara hålla käften stängd förutom när de ska suga...
Vem fan vill ha dem här igentligen?
Snackar ju bara om stickning och OB-storlekar ändå..
Ooops 10 rader... :em:
Haha?

Allan
2005-08-06, 17:15
Haha?

Japp. Han är ironisk.

allan

H.Emanuel
2005-08-06, 17:18
Japp. Han är ironisk.

allan
Bra att du förklarar

Krampus
2005-08-06, 17:22
Bra att du förklarar

Men för fan..? *slap*

*Kramizar* *kissass*

henke1001
2005-08-06, 17:29
Japp. Han är ironisk.

allan

Det enda roliga är att han misslyckas med 10 raders gränsen :thumbup:

H.Emanuel
2005-08-06, 17:29
Men för fan..? *slap*

*Kramizar* *kissass*
Vaddå, bor du i husvagn alltså?

Krampus
2005-08-06, 17:34
Vaddå, bor du i husvagn alltså?

Jag gör en Tolkia till dig:

Inlägget ironiserar över trådskaparens trångsynthet.
Genom kraftig överdrift riktas lättsam kritik mot densamme på ett alternerande sätt i stället för att skriva "Är du dum i huvudet"?'
Självironin blir total och uppenbar i det att det egna inlägget överskrider 10 och därmed utmålar jag mig själv och i det samma trådförfattaren som dum i huvudet. :)

Så. Känns det bättre nu? :)

H.Emanuel
2005-08-06, 17:39
Jag gör en Tolkia till dig:

Inlägget ironiserar över trådskaparens trångsynthet.
Genom kraftig överdrift riktas lättsam kritik mot densamme på ett alternerande sätt i stället för att skriva "Är du dum i huvudet"?'
Självironin blir total och uppenbar i det att det egna inlägget överskrider 10 och därmed utmålar jag mig själv och i det samma trådförfattaren som dum i huvudet. :)

Så. Känns det bättre nu? :)
Jag tror mig vara väl medveten om var ironi är, men tack ändå för att du förklarar det hela för mig som vore jag om inte gravt så åtminstone lätt utvecklingsstörd, vilket ju kastar ett löjets sken även över mig. "Förlöjligande under skenbart beröm" = Ironi (Enl Svenska akademiens ordlista)

Allan
2005-08-06, 17:46
Håll er till saken

allan

Krampus
2005-08-06, 18:02
Jag tror mig vara väl medveten om var ironi är, men tack ändå för att du förklarar det hela för mig som vore jag om inte gravt så åtminstone lätt utvecklingsstörd, vilket ju kastar ett löjets sken även över mig. "Förlöjligande under skenbart beröm" = Ironi (Enl Svenska akademiens ordlista)

Yes det gick hem!!! *yourock* Sorry Allan..

Jag tror du håller med? Det är ganska dumt att inte läsa inlägg bara för att de verkar krångliga, överskriger 10 rader eller är skrivna av en tjej?

Tolkia
2005-08-06, 18:08
Jag gör en Tolkia till dig ...
Naj, jag skulle snarare säga att det är H.Emanuel som gör en Tolkia när han inte kan låta ett ïnlägg som av de flesta kan identifieras som bullshit stå oemotsagt utan måste förnedra sig till att kommentera det med bullshit av samma kaliber ... :D

Krampus
2005-08-06, 18:23
Naj, jag skulle snarare säga att det är H.Emanuel som gör en Tolkia när han inte kan låta ett ïnlägg som av de flesta kan identifieras som bullshit stå oemotsagt utan måste förnedra sig till att kommentera det med bullshit av samma kaliber ... :D

:D Du är en institution och jag tror trådskaparen, dömt efter han utalande, undviker dina inlägg..
Inte jag dock.

Fatalist
2005-08-06, 19:27
De flesta svaren av killar till tjejer är ganska ointressanta, jag står inte ut med den extrapålagda trevlighetsfaktorn många använder bara för att de är rädda för att stöta sig lite med det motsatta könet *rolleyes*