handdator

Visa fullständig version : Någon som brukar humpa ?

Kaboffastar
2005-08-02, 22:15
Själv ska jag bygga scen åt Rhapsody in rock imorgon, karlstad :) skall bli roligt.

Allan
2005-08-02, 22:31
När jag lirade fick vi köra våra grejor själva i en överlastad 245:a, bära all skit på plats, göra soundcheck själv och lyssna på gitarristens eviga gnäll (som om Oasen skulle ka kunnat låta som Hammersmith ungefär). Själva giget var ju kul men det är inget vidare att riva allt sen på nattkröken när folk är lite halvpackade och nån har smitit.

allan

Jesper
2005-08-02, 23:01
vad är humpa? jag byggde scen till uffe lundell för en månad sen det var inte skoj att jobba 20 timmar i sträck:S per dag asså.

Kaboffastar
2005-08-02, 23:43
vad är humpa? jag byggde scen till uffe lundell för en månad sen det var inte skoj att jobba 20 timmar i sträck:S per dag asså.

Humpa, att bygag scen, ljud, ljus osv :)
javisst långa arbetsdagar men kul någon gång sådär, beror ju på vilken scen man bygger, grymt att bygga till u2 osv :)

Fettecke
2005-08-02, 23:44
Humpa, att bygag scen, ljud, ljus osv :)
javisst långa arbetsdagar men kul någon gång sådär, beror ju på vilken scen man bygger, grymt att bygga till u2 osv :)

Ehh, nu har du väll supit för mkt ?, Humpa är slang för att ****** :D

Metaddict
2005-08-02, 23:49
Tro det eller ej men jag har faktiskt gjort i ordning en scen åt Carola!

Krokodil
2005-08-02, 23:56
Det närmaste jag kommit är att vakta ett par lådor åt Trance dance... :em:

Vesseldahl
2005-08-03, 00:11
Själv ska jag bygga scen åt Rhapsody in rock imorgon, karlstad :) skall bli roligt.

Humpningen på Vadstena Slott tog runt 18 timmar, det var bara flytt av ljud och ljus, scenen var redan uppställd och klar... Fy f-n vilket slit det var...

Hoppas ni får det lättare!!

Kaboffastar
2005-08-03, 00:29
Humpningen på Vadstena Slott tog runt 18 timmar, det var bara flytt av ljud och ljus, scenen var redan uppställd och klar... Fy f-n vilket slit det var...

Hoppas ni får det lättare!!

Tror att det kommer vara _rätt_ mycket folk imorgon, det är Ema telestar som håller i det tillsammans med CS event har jag för mig. Men jag åker imorgon vid halv 7 och kommer antagligen hem runt 3-5 snåret på morgonen.

nemd
2005-08-03, 01:20
Grym erfarenhet att ha med sig. Hoppas det går bra för dig.

ArnoldOnLehmä
2005-08-03, 07:55
Humppa är väl ffs en musik/dansstil. Det eminenta och helt überlägsna finska bandet Eläkeläiset spelar sånt. :hbang:

Sonny
2005-08-03, 08:05
När jag lirade fick vi köra våra grejor själva i en överlastad 245:a, bära all skit på plats, göra soundcheck själv och lyssna på gitarristens eviga gnäll (som om Oasen skulle ka kunnat låta som Hammersmith ungefär). Själva giget var ju kul men det är inget vidare att riva allt sen på nattkröken när folk är lite halvpackade och nån har smitit.

allan
Vad lirade du?

internethjälten
2005-08-03, 08:09
höllt på mkt när man var runt 20år - dvs för en si så där 10 år sen... fast vi sa "rodda" men det är väl naturligtvis fel enligt dagens ungar !

nossie
2005-08-03, 08:37
höllt på mkt när man var runt 20år - dvs för en si så där 10 år sen... fast vi sa "rodda" men det är väl naturligtvis fel enligt dagens ungar !

I min värld heter det fortfarande rodda, har faktiskt aldrig hört humpa innan och jag är inte mycket mer än 20år.

NOSSie.

Jorgen
2005-08-03, 09:17
Jag har mest meckat med ljud och ljus. Inte i någon större utsträckning dock, hjälpte till när det behövdes på ett företag som hyrde ut ljud/ljus/laser under några år.
Då hette det också rodda, humpa är ett nytt ord för mig, iallafall i den betydelsen. ;)

Allan
2005-08-03, 09:20
Roadies är de som reser med bandet. Humpers är lokala snubbar/or som hjälper till att kånka. De flesta band som inte är på jättenivå har oftast bara en roadie, som ofta är ljudkille också. Han håller ordning på stacken, drar kablar och grejar. Sedan har han lokala hantlangare som gör som han säger. Och bandet hjälper fortfarande till.

Vi spelade punk!

allan

Sonny
2005-08-03, 11:45
Vi spelade punk!
Har ännu större respekt för dig nu :bow:

reinholdsson
2005-08-03, 15:13
De som byggde scenen åt rammstein i lördags hade säker väldigt roligt :) Ganska mycket grejer. Men vad jag fattade så har rammstein med sig egna killar för pyrotekniken.

Kaboffastar
2005-08-04, 03:22
Roadies är de som reser med bandet. Humpers är lokala snubbar/or som hjälper till att kånka. De flesta band som inte är på jättenivå har oftast bara en roadie, som ofta är ljudkille också. Han håller ordning på stacken, drar kablar och grejar. Sedan har han lokala hantlangare som gör som han säger. Och bandet hjälper fortfarande till.

Vi spelade punk!

allan

Precis, det är roddarna ( som åker med på turnén ) som ger humparna årder.

Hur som helst nu har jag humpat klart och fyfan va trött jag är, jag är så trött och mörbultad så ingen vet vad men fan va kul det var :D