handdator

Visa fullständig version : Vad använder Mcbrain för pedal?

Metal_boy_
2005-08-02, 14:40
Lyckades fånga en bild på hans pedal med den var lite grumlig. Från Rock in Rio var det, och det såg ut som han hade en DW 5000 i nån variant. Kan det stämma?

Fultjack
2005-08-02, 14:55
Mcbrain who? funderar själv på att köpa en dubbelpedal när skattepengarna kommer :hbang:

Menigar
2005-08-02, 14:55
Mcbrain who? funderar själv på att köpa en dubbelpedal när skattepengarna kommer :hbang:
Nicko Mcbrain, Iron Maidens trummis.

Metal_boy_
2005-08-02, 15:16

Tuffare att kunna spela snabbt på en enkelpedal :) Övar själv mycket på att bli snabb i foten nu. Kommit på att man kan styrketräna pedalfoten också genom att dra ner övre trissan i en kabelmaskin, sätta dit ett handtag som man stoppar foten i och börjar stampa. Folk lär ju tro att man är en idiot men vad fan det lär träna uthållighet och styrka i foten och musklerna som går upp på smalbenet.

Piranha
2005-08-02, 15:32
Tuffare att kunna spela snabbt på en enkelpedal :) Övar själv mycket på att bli snabb i foten nu. Kommit på att man kan styrketräna pedalfoten också genom att dra ner övre trissan i en kabelmaskin, sätta dit ett handtag som man stoppar foten i och börjar stampa. Folk lär ju tro att man är en idiot men vad fan det lär träna uthållighet och styrka i foten och musklerna som går upp på smalbenet.

Framförallt kommer de lacka när du kör dina fot-övningar i cablecrossen och upptar maskinen :) , men du kanske kan hänvisa snyggt till Mcbrain trummisen i Maiden.

Metal_boy_
2005-08-02, 16:31
Framförallt kommer de lacka när du kör dina fot-övningar i cablecrossen och upptar maskinen :) , men du kanske kan hänvisa snyggt till Mcbrain trummisen i Maiden.

hehe precis. Men ärligt så tror jag att det är ett bra sätt. Pedalen kommer kännas lätt som en fjäder sen plus att man får mer uthållighet i foten :)

Metal_boy_
2005-08-02, 16:34
Om jag inte missminner mig så tycker jag mig ha mig sett den här pedalen, iaf på Rock in Rio.

http://www11.ocn.ne.jp/~jujiya/dw_5000nd3.jpg