Visa fullständig version : WTF... lögn...
Fettecke
2005-07-31, 16:24
Ändrar frågan litegran...
hmm, varför är de tillåtet med preparat inom BB ?
Slartibartfast
2005-07-31, 16:28
Vad är det som inte stämmer?
Är du riktigt naiv eller? Allt som står i texten stämmer, helt klockrent och sammanfattande skrivet.
Fettecke
2005-07-31, 16:29
Samtliga kroppsbyggare på elitnivå använder steroider och andra droger
nu vet inte jag hur personen menar med det, men jag tolkar det som otillåtna medel....
nu menar jag inte kreatin, protein osv...
nu vet inte jag hur personen menar med det, men jag tolkar det som otillåtna medel....
And your point being?
Ja, alla kroppsbyggare på elitenivå använder otillåtna medel.
Karate_kid
2005-07-31, 16:34
Ja, alla kroppsbyggare på elitenivå använder otillåtna medel.
äntligen säger du något vettigt
Fettecke
2005-07-31, 16:34
snälla nån... ALLA?....
så de dopingkontroller som finns, är inget att använda då?
tycker det är ologiskt
snälla nån... ALLA?....
tycker det är ologiskt
Finns inga.
Fettecke
2005-07-31, 16:37
Finns inga.
wtf... då va de jag var felinformerad isf...
nån som har pejling på varför de är tillåtet ?
Man är illa pinkad om man tävlar på elitnivå och är ren.
snälla nån... ALLA?....
tycker det är ologiskt
Ha ha, det finns inga dopingkontroller.
Det är inte tillåtet, men det utförs inga tester.
Ändrar frågan litegran...
hmm, varför är de tillåtet med preparat inom BB ?
Uhm, ändra inte frågan för att täcka upp. Ställ följdfrågor istället. Nu blir folk bara förvirrade när de läser tråden.
Ajabaja. Vi vill ha kvar EDIT-knappen. Den var borta tidigare just för att vissa personer ändrade sina tidigare inlägg radikalt. *slap*
Dopingkontroller är dyrt. Ska man göra det ska det göras som på friidrottarna, året runt. BB sporten är för liten för att organisatörerna ska ha råd med dessa kontrollerna.
Dessutom, de flesta kollar på BB för att se freaks..
Herkulez
2005-07-31, 16:48
Sist tester användes på BB SM var 99 om jag inte minns fel, sen har förbundet inte haft nog med pengar till att vare sig skicka sina atleter på VM och EM eller testa dom
äntligen säger du något vettigt
Jag skriver alltid vettiga saker, det är bara att du inte förstår vad som är vettigt. :)
Är det bara jag som tycker Fettecke är lite söt när han först är ytterligt upprörd över lögnerna som sprids på Internet, för att sedan bli tillrättavisad och generat ändra hela tråden?
Nåväl, jag har egentligen inget att tillföra tråden. :em:
Fettecke
2005-07-31, 18:18
Är det bara jag som tycker Fettecke är lite söt när han först är ytterligt upprörd över lögnerna som sprids på Internet, för att sedan bli tillrättavisad och generat ändra hela tråden?
Nåväl, jag har egentligen inget att tillföra tråden. :em:
lite gulligt är de ju med okunskap :D har fått många babes på så sätt *hehehe*
nej, det va inte riktigt mitt tankesätt...
när jag ändrade texten så tänkte jag som så, att själva frågan va ju besvarad till fullo, då va de som ingen mening att ha kvar den, då fler hade spunnit vidare på att de inte va dopingkontroller, så jag la in följdfrågan där istället,
det va ju inte enbart därför, men den andra orsaken vågar jag inte erkänna :D
Lasse Kongo
2005-07-31, 18:23
Sist tester användes på BB SM var 99 om jag inte minns fel, sen har förbundet inte haft nog med pengar till att vare sig skicka sina atleter på VM och EM eller testa dom
jag prata med en idag som kommer satsa på både em och vm förmodligen :thumbup:
blir väl att hosta upp ur egen pung iofsig för han, men kul blir det :hbang:
Coldsmith
2005-07-31, 18:53
Vad kostar det då med dopingkontroller?
Vad kostar det då med dopingkontroller?
Ett test kostar ca 2500:- har jag för mig. På SM så testas två i varje klass (segraren och en till i finalfältet). 16 klasser (typ) = 32 tester = 80 000:-. Sen finns det dom som dubblerar och det är inte deltagare i alla klasserna, men räknat på ett ungefär iallafall.
Coldsmith
2005-07-31, 19:03
Borde man inte ha råd med sånt i jänkarland?
AnimalGen
2005-07-31, 19:06
Proffsen testas endast för väsktedrivande vid misstank om använding. Men ingen testas.
På eurosport sa dom att alla dopingtestades i den tävlingen. Vet dock inte på vilken nivå den BBn var men dom var ganska stora :)
"Alla" tar inte otillåtna preparat. Jag nöjer mig med att skriva det eftersom vi inte behöver den diskussionen i just den här tråden.
allan
Arne Persson
2005-07-31, 19:51
Ett test kostar ca 2500:- har jag för mig. På SM så testas två i varje klass (segraren och en till i finalfältet). 16 klasser (typ) = 32 tester = 80 000:-. Sen finns det dom som dubblerar och det är inte deltagare i alla klasserna, men räknat på ett ungefär iallafall.
Snarare 2x2500= 5000 kr totalt.
RobbeliRobban
2005-07-31, 20:00
Varför behöver tester vara så jäkla dyra? Vanliga u-tox stickor (för kokain, heroin, amfetamin, metamfetamin, benzodiasepin och thc) kostar väl en tjuga, och man kan kolla resultatet på fem minuter. Borde man inte kunna ordna liknande för dopingpreparat? Skulle inte förvåna mig om det redan finns. Kanske lite ottilräckliga, men någon bonus förtjänar väl de som fuskar med finess.
Dessutom skulle det vara lågt att testa för doping, när annat fusk slinker igenom, tex juniorer som är 43. :bow:
Varför behöver tester vara så jäkla dyra? Vanliga u-tox stickor (för kokain, heroin, amfetamin, metamfetamin, benzodiasepin och thc) kostar väl en tjuga, och man kan kolla resultatet på fem minuter. Borde man inte kunna ordna liknande för dopingpreparat? Skulle inte förvåna mig om det redan finns. Kanske lite ottilräckliga, men någon bonus förtjänar väl de som fuskar med finess.
Dessutom skulle det vara lågt att testa för doping, när annat fusk slinker igenom, tex juniorer som är 43. :bow:
Det är lite svårare att testa saker som redan finns i kroppen, man testar t ex inte om någon har testo i kroppen utan hur mycket det är. Sen ska det hela administreras med folk som sköter testarna osv.
"Alla" tar inte otillåtna preparat. Jag nöjer mig med att skriva det eftersom vi inte behöver den diskussionen i just den här tråden.
allan
Alla som är proffs gör nog det?
Karate_kid
2005-07-31, 20:12
är det en fråga eller ett påstående ?
är det en fråga eller ett påstående ?
Shh, låt de vuxna prata. :)
Du garderar dig bra där, "nog" och "frågetecken". :) Innan jag verkligen VET att alla proffs tuggar så tänker jag inte påstå det. Det kan faktiskt finnas nån därute som inte använt illegala preparat. Överhuvudtaget ska man vara försiktig med att ge generella omdömen, eftersom de liksom snöar ner genom nivåerna, och till sist får man höra att "alla i lättvikten på Decembercupen" hade kurat. Och då är det illa.
allan
Du garderar dig bra där, "nog" och "frågetecken". :) Innan jag verkligen VET att alla proffs tuggar så tänker jag inte påstå det. Det kan faktiskt finnas nån därute som inte använt illegala preparat. Överhuvudtaget ska man vara försiktig med att ge generella omdömen, eftersom de liksom snöar ner genom nivåerna, och till sist får man höra att "alla i lättvikten på Decembercupen" hade kurat. Och då är det illa.
allan
Va? har alla i lättvikten på decembercupen kurat? det är ju förjävligt!
:D
allan
Mmm, jag satte dit dem eftersom du kanske visste bättre. När jag säger proffs så menar jag de som lever på bodybuilding. Kan inte tänka mig att någon inte preppar där.
Coldsmith
2005-07-31, 20:33
Va? har alla i lättvikten på decembercupen kurat? det är ju förjävligt!
:D
Jasså HAR dom!?
Måste jag berätta för mina kompisar!
:booty: *innocent*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.