Visa fullständig version : En bra krönika som stämmer in på de flesta här
Fatalist
2005-07-31, 15:50
http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_050728_kronika_forumberoende.php?page=1
Läsvärd!
En bra tankeställare iaf!
Fettecke
2005-07-31, 16:03
En bra tankeställare iaf!
helt klart...
stämmer nog till viss del, men en annan är ju all kunskap som cirkulerar som man går miste om, när man är inaktiv på forumet... :D
det är ju trots allt kunskap som krävs för att lyckas med det vi alla håller på med här på kolo...
sen att det är ett perfekt och i vissa fall onödigt tidsfördriv, är ju en annan sak :D
"Det blir en känsla av att man tillhör gruppen, forummassan som egentligen är en inbillad vänskapskrets."
*** var det första jag kom att tänka på ;)
Fettecke
2005-07-31, 16:06
"Det blir en känsla av att man tillhör gruppen, forummassan som egentligen är en inbillad vänskapskrets."
*** var det första jag kom att tänka på ;)
Kära bullen... vad är *** är för nått ?
jaja... det är så mkt folk är beroende av nu för tiden. Det är inne.
NOSSie.
Du hänger för lite(?) i Allmänt... ;)
*** är ungefär som Rotary och liknande... En klubb för inbördes beundran. *screwy*
Skrev en utredande uppsats om sånt där i svenskan i år, inte fan är det ett beroende, det är bara kul och lärorikt!
Rollspel på internet is the shit
Tim
*** är ungefär som Rotary och liknande... En klubb för inbördes beundran.
Eller som Kolozzeumforumet, kanske ... :D
The Wolf
2005-07-31, 21:57
Hehe, nu är jag ny här och hoppas att jag är välkommen. :)
Man kan analysera allt och vikla det så att det framstår som negativt.
tycker et är liite överdrivet att gämför med spelberoende. tror inte det är många som sviker vänner famil för att sitta på ett internett forum. och e det nu så så är det bara en nörd som ändå inte har några vänner
Tricklev
2005-07-31, 22:33
Äsh, tror nog att den stora majoriteten här inte föredrar kolo före att umgås med familj och vänner etc.
Och artikeln var töntig.
Fatalist
2005-08-01, 07:10
*** är ungefär som Rotary och liknande... En klubb för inbördes beundran. *screwy*
Hehehe jag är med i en rotaryklubb :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.