Visa fullständig version : Är detta ett bra köp (chopper)
Markus H
2005-07-30, 14:56
Har varit och kikat på denna ett par gånger nu. man sitter helt rätt och jag gillar stuket till fullo, det enda som jag skulle vilja ändra är byta styret.
Vad tycker ni som har stort kunnade om Harley-chopper hojjarna.,??
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1601485&look=mc/utokad
Finns den kvar till våren så blir det nog affär!
svårt att tro att just den blir kvar. den ser unik ut
Markus H
2005-07-30, 15:00
Byggd av en kille här i Luleå.
har varit i butiken hela sommaren så jag hoppas att inte så många köper hojj på vintern.
Byggd av en kille här i Luleå.
har varit i butiken hela sommaren så jag hoppas att inte så många köper hojj på vintern.
han är duktig. konstigt att den inte blivit såld faktiskt, bra pris för en chopperHD.
alla kanske tänker som du =)
vad vill du ha för styre?
ett gammalt hederligt chopper bar?
http://www.pacificcoastchoppers.com/graphics/chopperbar.jpg
edit: detta är altså till vanliga cyklar, men stuket
Fan va fin den var, jag brukar iof föredra liiite längre framgaffel men i det här fallet hade jag gjort ett undantag :thumbup:
Fixar du att meka struten när den pajar hundra gånger i månaden då?
norsk_gadd
2005-07-30, 15:05
Wow!
Det är i sånna här stunder man önskar att man hade körkort... :em:
Markus H
2005-07-30, 15:08
han är duktig. konstigt att den inte blivit såld faktiskt, bra pris för en chopperHD.
alla kanske tänker som du =)
vad vill du ha för styre?
ett lågt T-bar. ungefär.
men om du tänker att jag vill ha mer framåtlutad körställning så ett lågt brett styre.
i know what a t bar är. det passar nog bäst till den cyklen helt klart
Markus H
2005-07-30, 15:11
Det man inte kan kan man lära sig,
jag kunde inte meka i snö skotrar heller ända tills jag köpte en tävlingskörd Arctic ZR-440, snacka om att jag fick lära mig vad meka innebär under de tre åren jag ägde den.
Sen så är det jhu alltid kul att lära sig ngt nytt =)
Markus H
2005-07-30, 15:14
i know what a t bar är. det passar nog bäst till den cyklen helt klart
Ingen tvekan om det, men jag var lite osäker själv om de är så låga som jag vill ha dem.
Nej fan,ett riktigt aphäng till den där och den är perfekt! :hbang:
Markus H
2005-07-30, 15:19
Nej fan,ett riktigt aphäng till den där och den är perfekt! :hbang:
jag avskyr Ape-hanger aka stockholms-styre..... huvva vad fult. Min åsikt.
LOL smaken är som..Lågt o brett är snyggt det också även om jag tycker det är väl många som har det.
Deadlift
2005-07-31, 03:00
Den ser ju trevlig ut (även om den hojen skulle sett ännu trevligare ut med trumbroms fram eller ännu bättre ombromsat fram= lite trixande för besiktning) , men det står ju ingen om motorn? en orginalstrut från -70? javisst men pruta ner hojen 10 lök så är du på ett vettigare pris. Lacken ser ju fin ut i alla fall. PÅ med ett smalt dragbarstyre ( om du är hyfsat lång) så har du en grym hoj att studsa omkring på:)
Med -70 papper så slipper du ju såklart allt shit med blinkers, bromsljus osv och det är ju som det ska.
Deadlift
2005-07-31, 03:07
Om det är en orginalstrut ( står ju iofs inget om det) så lär den ju hålla ihop fint, dvs om ingen klåparsle satt ihop motorn.
Markus H
2005-07-31, 07:17
Om det är en orginalstrut ( står ju iofs inget om det) så lär den ju hålla ihop fint, dvs om ingen klåparsle satt ihop motorn.
Så du menar att om motorn är "orörd" så är de pålitliga?
Har jhu hört att man ska välja EVO-motorerna om man är rädd för att meka.
Det låter jhu isf bra, när jag var och snackade med försäljaren så sade han inget om att den var trimmad, och det borde han jhu ha gjort.
Den är nylackad för ca ett år sedan (enligt försäljaren).
Hur bökiga är de att starta med Kicken? för el start är det jhu INTE på den gissar jag.
Nu har jag en DR-350 (440 kitt, White Brothers trimmad) och den går inte runt på kicken även om jag små hoppar. (83kilo väger jag ) gissar att det är mycket högre komp i enduro-hojjen.
J.Saarela
2005-07-31, 07:32
Har varit å tittat på den,ser ut som en 125:a från -73
Markus H
2005-07-31, 08:37
Har varit å tittat på den,ser ut som en 125:a från -73
vad menar du ? :em:
Deadlift
2005-07-31, 11:20
Så du menar att om motorn är "orörd" så är de pålitliga?
Har jhu hört att man ska välja EVO-motorerna om man är rädd för att meka.
Det låter jhu isf bra, när jag var och snackade med försäljaren så sade han inget om att den var trimmad, och det borde han jhu ha gjort.
En EVO är driftsäkrare men en strut håller ihop bra när den får vara orginal, en toktrimmad strut är inte att rekommendera om man inte gillar att skruva ;)
Jag har en earlyshovel (pannabotten) som är i stort sett orginal och motorn behöver aldrig skruvas med förutom det jag gör frivilligt:)
vad menar du ? :em:
att den e liten :D och att du är liten
Markus H
2005-07-31, 11:55
att den e liten :D och att du är liten
Jag ÄR jhu liten :) Det var jhu därför jag satt så bra på den. (förutom att jag tyckte att styret var väl "tillbakalutat"
Har varit och kikat på denna ett par gånger nu. man sitter helt rätt och jag gillar stuket till fullo, det enda som jag skulle vilja ändra är byta styret.
Vad tycker ni som har stort kunnade om Harley-chopper hojjarna.,??
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1601485&look=mc/utokad
Finns den kvar till våren så blir det nog affär!
Ta med din en riktigt kunnig HD-kännare
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.