handdator

Visa fullständig version : Ryskt gym

grisbil3n
2005-07-30, 09:18
Om denna har varit uppe så ber jag om yyyrsäkt.

http://www.b0g.org/wsnm/article/22357

bigtraps
2005-07-30, 09:24
Fan va häftigt :hbang:

Arne Persson
2005-07-30, 09:25
Underbart! Sådant är man uppväxt med! :bow: :bow: :bow:

Allan
2005-07-30, 09:27
Så blir de starkast i världen också.

allam

Arne Persson
2005-07-30, 09:34
Japp, där råder ingen kräsen gnällighet! :thumbup:

Jense
2005-07-30, 09:40
skitt o fult! som LVK va förr

bigtraps
2005-07-30, 09:44
Arne och Allan!

Tror ni dom har JÄRNSKOR där?

Arne Persson
2005-07-30, 09:49
Arne och Allan!

Tror ni dom har JÄRNSKOR där?

Inte säkert,då detta nog är en USA-imperialistisk uppfinning! :D Vi hade självklart sådana på vårt ställe.

Sonny
2005-07-30, 09:59
haha, fan va hårt! =)

Cilia
2005-07-30, 10:03
sen undrar man vad Grisbilen var ute och surfade efter egentligen när han råkade stöta på de här bilderna?

Piranha
2005-07-30, 10:23
Gillar monteringen av handfatet 2 meter upp på väggen :)

bubbe
2005-07-30, 10:26
kan ju verka jättehårt med ett sånt gym, fast vette tusan om det är så kul att köra där 4 dgr i veckan.

påven
2005-07-30, 10:34
dom var ju tvugna att ha såna gym förr, det var förbjudet med styrketräning så det fick skötas diskret i gamla källare. Jag lästa en intervjuv med Aled Fedorov o han tränar fortfarande i sin farsas gamla hemliga gym på en kyrkogård. Det är hårt :hbang:

mini_Arnold
2005-07-30, 10:36
renare än dagens moderna gym iaf..
fattades några arnold-planscher annars var det hardcore :hbang:

Garnax
2005-07-30, 10:39
dom var ju tvugna att ha såna gym förr, det var förbjudet med styrketräning så det fick skötas diskret i gamla källare. Jag lästa en intervjuv med Aled Fedorov o han tränar fortfarande i sin farsas gamla hemliga gym på en kyrkogård. Det är hårt :hbang:

Satans tur att det är en sport som absolut inte sätter några spår som kan ses när man senare rör sig ute.

Loke
2005-07-30, 10:55
Fjolligt. Notera kabeln. ;)

Nej, men som någon skrev i kommenterarerna där:

Ryssland, där män är män och kvinnor också är män.

jwzrd
2005-07-30, 11:08
Medelkärvt gym! :hbang:

Slartibartfast
2005-07-30, 11:50
Så ska ett gym se ut!

- ante
2005-07-30, 13:19
Så blir de starkast i världen också.

allam

hah!

Dom blir starkast i världen eftersom dom kan preppa större delen av året.

Allan
2005-07-30, 13:24
hah!

Nej lille vän. De blir starkast i världen för att de har flest utövare. Tyngdlyftning är för dem vad fotboll är för våra ungdomar - alla har prövat det även om många väljer att inte hålla på med det. Den dagen de verkligen väljer att satsa på bodybuilding i stor skala kommer det att blåsa friskt från öst kan jag säga.
Styrketräning har aldrig varit förbjudet i vare sig Ryssland eller det gamla Sovjetunionen - det var byggartävlingarna som inte tilläts. Regimen mer eller mindre uppmuntrade skivstångsträning.

allan

Johan_P
2005-07-30, 13:28
Heh, hygien som prioriteras ser man :thumbup:

Men fy fan att träna där, jag är för mesig för det.

J.Saarela
2005-07-30, 13:33
hah!

Och du hade varit lika stark med samma preppmängd.Fan så less man blir på sån attityd.

bubbe
2005-07-30, 13:43
Och du hade varit lika stark med samma preppmängd.Fan så less man blir på sån attityd.

nej det var väl kanske ett lite förhastat uttalande av ante, finns ju andra orsaker än att dom bara testas vid större tävlingar som har gjort många så starka! ex att det som allan skriver, en utbredd folksport. Men det sorgliga är att man kan ju inte heller säja att många skulle göra samma resultat utan prepp.

Bjorne
2005-07-30, 13:43
Ooo, fin planch som demostrerar ett par bröst syns också :)

Trance
2005-07-30, 13:45

Ja, för det sade han. Det är väl rätt uppenbart att det är ett stort problem med doping i öststaterna?

Allan
2005-07-30, 13:51
Dopingen är inte ett så utbrett problem i öststaterna som folk skulle vilja göra gällande. Eliten har sina ovanor; det är ett som är säkert, men "vardagsdopingen" är inget folkhälsoproblem direkt. Saker och ting kostar pengar - och de flesta ryssar måste prioritera annat.

Oavsett det - har man runt 1 miljon licensierade tyngdlyftare, vilket är fler än man har i hela EU + USA, och till det en ruggans massa SL:are (som är en växande sport) och ohyggligt mycket motionärer så begriper väl var och en att man ur det urvalet kommer att hitta några extremstarka typer. Om man så säger.

allan

tenchi
2005-07-30, 13:52
gud va häftigt. hardkår. *rolleyes*

Dumleman
2005-07-30, 13:57
Dum fråga men vad ska man göra med saken på bild 3 uppifrån, är det för benspark eller bencurl? :)

EDIT: de tål visst inte direktlänkning.

Allan
2005-07-30, 14:02
Dum fråga men vad ska man göra med saken på bild 3 uppifrån, är det för benspark eller bencurl? :)

Bägge faktiskt. En gammal fin modell som byggde mycket ben under tidig stenålder!Man kan även köra pullover i den (Inget skämt!)

allan

- ante
2005-07-30, 14:10
Har aldrig påstått att jag skulle vara lika stark/starkare än lyftarna från ryssland om jag preppade, jag är fullt medveten om att man fortfarande måste träna hårt, sköta kost och vila, samt ha en stor jävla portion talang.

Men faktum är att många av dom styrkelyftare jag tränar med, som har eller fortfarande är starka nog för att tävla internationellt, inte orkar ställa upp på såna tävlingar längre, när dom vet att dom inte tävlar på lika vilkor. Det är inte så jävla roligt att lägga ner själ och hjärta i träningen, när man vet att man ändå kommer möta fuskare på internationella tävlingar.

Ja, att dom har fler utövare leder automatiskt till att fler talanger upptäcks, det har du helt rätt i. Men jag kan ändå lova, att den dagen då alla tävlar på lika vilkor, så kommer fördelningen på prispallen inte se likadan ut längre.

Även roligt att vissa är så jävla känsliga så fort ämnet doping tas upp...

Tricklev
2005-07-30, 14:14
Inte för att jag skulle vilja träna där, men mysigt ställe *screwy*

Allan
2005-07-30, 14:22
Även roligt att vissa är så jävla känsliga så fort ämnet doping tas upp...

Nja, det är väl mer så att vi inte riktigt begriper varför du tog upp det här. Vill man skulle man kunna säga att vissa är jävligt snabba med att dra upp dopingfrågan i tid och otid, och då ska man som moderator sätta ner foten. Vill du snacka doping - gör det i en egen tråd; eller leta upp en av de 411 som redan finns och fortsätt där.

allan

J.Saarela
2005-07-30, 14:49
Nja, det är väl mer så att vi inte riktigt begriper varför du tog upp det här. Vill man skulle man kunna säga att vissa är jävligt snabba med att dra upp dopingfrågan i tid och otid, och då ska man som moderator sätta ner foten. Vill du snacka doping - gör det i en egen tråd; eller leta upp en av de 411 som redan finns och fortsätt där.

allan

:thumbup:

Bjorne
2005-07-30, 14:52
Är det en shaker man skymtar på bild 3?

smeklol
2005-07-30, 15:00
Hoppas att det inte såg ut så där när dom "byggde" stället.. Om de inte tog gamla och utslitna saker från ett "finare" gym förstås..

Hade då lagt ner att träna om det där var det bästa som fanns där jag bodde..
Det måste krävas en hel del motivation för att släpa sig dit 5 gånger i veckan och träna..
Eller ett annat perspektiv på vad som duger och inte.
För vill man träna är ju det där trots allt bra mycket bättre än ingenting alls.

Kebab-Arne
2005-07-30, 15:25
Det där är inget gym, det är en sanitär olägenhet.

Bolio
2005-07-30, 15:25
Hoppas att det inte såg ut så där när dom "byggde" stället.. Om de inte tog gamla och utslitna saker från ett "finare" gym förstås..

Hade då lagt ner att träna om det där var det bästa som fanns där jag bodde..
Det måste krävas en hel del motivation för att släpa sig dit 5 gånger i veckan och träna..
Eller ett annat perspektiv på vad som duger och inte.
För vill man träna är ju det där trots allt bra mycket bättre än ingenting alls.

Nu är jag inte heller reaktionär och konservativ och tycker att Det Var Bättre Förr. Men... varför tränar du? För att få se och använda snygga maskiner? Vem fan bryr sig hur grejerna ser ut så länge de funkar?

Cilia
2005-07-30, 15:31
Nu är jag inte heller reaktionär och konservativ och tycker att Det Var Bättre Förr. Men... varför tränar du? För att få se och använda snygga maskiner? Vem fan bryr sig hur grejerna ser ut så länge de funkar?
visst är funktion viktigast men trots allt så spelar det ju en viss roll hur det ser ut. Varför går inte annars fler och tränar i sk "källargym"?

Det är väl ingen skillnad mot hemma. Eg behöver vi ju inte inreda hemma det är ju bara att ställa ut de basala möblerna så kan vi bo. Men det påverkar ju vårt välbefinnande om det även är trevligt.

Själv kände jag bara att ugghhhh vad smutsigt och otrevligt men det kan ju vara sånt som går att vänja sig vid som det mesta (bara det inte finns råttor, kackerlackor och spindlar).

Allan
2005-07-30, 15:44
Ibland känns det som det gått tusen år sen de första gymen öppnade. Sådär såg ett av mina första träningsställen ut, i källaren på en utrymd skola. Lysrör som blinkade, rostigt vatten ur kranarna, och det dammsögs väl ungefär en gång om året.
Det var inte bättre förr, men ibland stönar man när man läserom folk som inte kan träna böj för de har ingen powerrack, de kan inte köra chins för det fins ingen stång, och luften är dålig och musiken förskräcklig. Man kanske skulle tänka en eller två gånger på varför man är där, göra det man ska och vara inihelvete tacksam för att man slipper såna här ställen.

Oooooooooo, vilka paralleller man kan dra till samhället i övrigt!

allan

Dumleman
2005-07-30, 15:45
visst är funktion viktigast men trots allt så spelar det ju en viss roll hur det ser ut. Varför går inte annars fler och tränar i sk "källargym"?

Det är väl ingen skillnad mot hemma. Eg behöver vi ju inte inreda hemma det är ju bara att ställa ut de basala möblerna så kan vi bo. Men det påverkar ju vårt välbefinnande om det även är trevligt.

Själv kände jag bara att ugghhhh vad smutsigt och otrevligt men det kan ju vara sånt som går att vänja sig vid som det mesta (bara det inte finns råttor, kackerlackor och spindlar).
Grejerna i det där gymmet vittnar iaf om att det ett ytterst välanvänt gym :)! Så länge det inte börjar göras avkall på säkerheten pga grejernas skick så ser jag inget fel med att träna där.

Cilia
2005-07-30, 16:00
Ibland känns det som det gått tusen år sen de första gymen öppnade. Sådär såg ett av mina första träningsställen ut, i källaren på en utrymd skola. Lysrör som blinkade, rostigt vatten ur kranarna, och det dammsögs väl ungefär en gång om året.
Det var inte bättre förr, men ibland stönar man när man läserom folk som inte kan träna böj för de har ingen powerrack, de kan inte köra chins för det fins ingen stång, och luften är dålig och musiken förskräcklig. Man kanske skulle tänka en eller två gånger på varför man är där, göra det man ska och vara inihelvete tacksam för att man slipper såna här ställen.

Oooooooooo, vilka paralleller man kan dra till samhället i övrigt!

allan
jag håller med dig i stort.
men vi anpassar oss också.
Jag tycker t ex det där gymmet i Östersund (kommer inte ihåg nicket på han som hade det) i en gammal nedlagd skola såg "trevligt" ut.
Men det såg någorlunda rent ut. Här fick jag lite äckelkänslor.

Dumleman - observera att jag inte kommenterade grejerna utan mer omgivningen.

bigtraps
2005-07-30, 16:54
Även om det är skitigt och jävligt så går det utmärkt att träna där.
Fan en del av vikterna och stängerna är faktiskt fabriksgjord :)

Några gamla OL polare till mej har berättat om svenska lyftare som varit över och tränat i gamla Sovjet
Ryssarna spottade på golvet och gav fan i att duscha efter träningen ibland
Många av er yngre är väldigt bortskämda med utrustning och lokaler
Själv håller jag på att bygga en vadpress i trä till mitt hemmagym :hbang:

tenchi
2005-07-30, 16:57
Även om det är skitigt och jävligt så går det utmärkt att träna där.
Fan en del av vikterna och stängerna är faktiskt fabriksgjord :)

Några gamla OL polare till mej har berättat om svenska lyftare som varit över och tränat i gamla Sovjet
Ryssarna spottade på golvet och gav fan i att duscha efter träningen ibland
Många av er yngre är väldigt bortskämda med utrustning och lokaler
Själv håller jag på att bygga en vadpress i trä till mitt hemmagym :hbang:

jag brukar spilla vatten på golvet och struntar också i att duscha ibland. Fan va nice, jag å ryssarna! *flex*

Lasse Kongo
2005-07-30, 17:10
nej fyfan, varför skulle man vilja träna där?

jag blir inte grövre för att jag tränar där mot det gymet ja är på nu som är riktigt fullutrustat och fräscht+alla dessa sjukt kåta och fina teens/milfs som tränar där!

Nejfan, för mig spelar det ingen roll vilket gym jag tränar på, jag bygger likabra oavsett gym så länge det finns hantlar/vikter, och får jag välja mot ett illaluktande ryskt gym med piss/sperma? på väggarna mot ett ljust och fräscht gym som lirar hög adrenalinpumpande musik och där det fullkomligen dräller av fina brudar så är inte valet svårt.

Jag gör mina lyft och koncentrerar mig under dessa, mellan lyften sitter/står jag och återhämtar mig och glor på brudar eller pratar skit med ngn polare, sen går vi på det igen!

Nej fyfan vilka äckliga människor som vill träna där!

Arne Persson
2005-07-30, 17:30
nej fyfan, varför skulle man vilja träna där?

jag blir inte grövre för att jag tränar där mot det gymet ja är på nu som är riktigt fullutrustat och fräscht+alla dessa sjukt kåta och fina teens/milfs som tränar där!

Nejfan, för mig spelar det ingen roll vilket gym jag tränar på, jag bygger likabra oavsett gym så länge det finns hantlar/vikter, och får jag välja mot ett illaluktande ryskt gym med piss/sperma? på väggarna mot ett ljust och fräscht gym som lirar hög adrenalinpumpande musik och där det fullkomligen dräller av fina brudar så är inte valet svårt.

Jag gör mina lyft och koncentrerar mig under dessa, mellan lyften sitter/står jag och återhämtar mig och glor på brudar eller pratar skit med ngn polare, sen går vi på det igen!

Nej fyfan vilka äckliga människor som vill träna där!

Mes! :D

Lasse Kongo
2005-07-30, 17:48
Mes! :D

haha, någon måste ju vara det oxå *rolleyes*

norsk_gadd
2005-07-30, 17:57
Prata kan man göra efter passet. Finns inget jobbigare än folk som kommer fram och ska prata när man tränar. En gång visst, men inte varje gång man vilar mellan seten !!! *grr*

Och idioterna som kommer fram i slutet av ett set och bestämmer sig för att "nu ska jag passa" och börjar fingra på stångjäveln utan att man bett dem! Och sen ha mage att säga:
"och så en till"
:devil:

Metal_boy_
2005-07-30, 18:12
blodförgiftning direkt om man river upp sig på dom där grejorna :) Så det ska va :hbang: eller inte *rolleyes*

Allan
2005-07-30, 18:16
Jag tror säkert att ingen egentligen "vill" träna där när de kanske sett i tidningar och liknande hur det kan vara. Ungefär som när vi förr i världen tokglodde i magsen på de senaste maskinerna - men fick hålla till godo med källare och skyddsrum. De har väl inget annat val - och de brukar få ruggiga resultat från den nivån.

allan

Arne Persson
2005-07-30, 18:20
Jag tror säkert att ingen egentligen "vill" träna där när de kanske sett i tidningar och liknande hur det kan vara. Ungefär som när vi förr i världen tokglodde i magsen på de senaste maskinerna - men fick hålla till godo med källare och skyddsrum. De har väl inget annat val - och de brukar få ruggiga resultat från den nivån.

allan

Precis! Det gick utmärkt att träna på den "skiten"! Jag tror dock att vissa känsliga personer här hade fått irreversibla psykiska skador.

Tricklev
2005-07-30, 18:23
Lasse kongo :thumbup:

Metal_boy_
2005-07-30, 18:24
Precis! Det gick utmärkt att träna på den "skiten"! Jag tror dock att vissa känsliga personer här hade fått irreversibla psykiska skador.

Jag har tränat på ett riktigt gammalt gym förut, men det där var lite väl. Man är ju inte van vid deras förhållanden, så det är väl därför. Men man får ta vad man har :)

Lasse Kongo
2005-07-30, 18:27
självklart skulle ja hellre träna på det ryska gymet än INGET gym alls!

men inte direkt i första hand, för snygg för ett sånt gym :thumbup:

bigtraps
2005-07-30, 18:33
Konstigt nog gick det utmärkt att bygga muskler på 80 talet långt innan
vi hört talas om långsamma och snabba proteiner.
På den tiden fick vi hålla tillgodo med SKIP protein som smakade och såg ut som gårdsgrus

Arne Persson
2005-07-30, 18:36
På den tiden fick vi hålla tillgodo med SKIP protein som smakade och såg ut som gårdsgrus

Och på sjuttiotalet var det Weiders protein, Erhling Wahlgrens och sist men inte minst svenska tyngdlyftningsförbundets ytterst delikata (he he) fiskprotein som gällde. :)

bigtraps
2005-07-30, 18:40
Weider formula7 har även jag hunnit med
Tror nog det innehöll en hel del socker
Apotekets Conplan var en annan favorit

Bolio
2005-07-30, 18:41

Ja, och innan det åkte vi häst och vagn. Det gick bra att ta sig fram då med. Nymodigheter...

Arne Persson
2005-07-30, 18:47
Weider formula7 har även jag hunnit med
Tror nog det innehöll en hel del socker
Apotekets Conplan var en annan favorit

Formula 7 gjorde man ganska häftiga viktökningar av. SKIP´s Championprotein var och är ett svåröverträffat laxermedel samt bidrog till en omisskänlig väldoft speciellt på dåvarande gymens och tävlingarnas toaletter.

Bucyrus
2005-07-30, 19:03
Och på sjuttiotalet var det Weiders protein, Erhling Wahlgrens och sist men inte minst svenska tyngdlyftningsförbundets ytterst delikata (he he) fiskprotein som gällde. :)
Inte att förglömma Eino Akkilas protein, stod på burken hur många cm. man skulle öka i omfång :thumbup: ...............var nog mest socker och smakämnen i den :) ..

Arne Persson
2005-07-30, 19:06
Inte att förglömma Eino Akkilas protein, stod på burken hur många cm. man skulle öka i omfång :thumbup: ...............var nog mest socker och smakämnen i den :) ..

Samt Topp-protein super som smakade förvånasvärt gott och Sempers S67 som man fixade i 10 kgs säckar.

Krokodil
2005-07-30, 19:24
Ingen som käkade kolin/inositol från SKIP? Det var en burk med en flexande Popeye på etiketten. Troligtvis det äckligaste kosttillskott jag någonsin ätit. *spy*

Arne Persson
2005-07-30, 19:26
Ingen som käkade kolin/inositol från SKIP? Det var en burk med en flexande Popeye på etiketten. Troligtvis det äckligaste kosttillskott jag någonsin ätit. *spy*

Alla de olika levertabletterna var nog trots allt i en klass för sig,

Piranha
2005-07-30, 19:27
US-BULK , i hobbexkatalogen är också en klassiker.

Arne Persson
2005-07-30, 19:30
US-BULK , i hobbexkatalogen är också en klassiker.

:thumbup:

Krokodil
2005-07-30, 19:31
Jag började min karriär i ett källargym med endast seriöst tränande människor i lokalen. Visserligen kanske mina minnen grumlats med åren och jag ser på den tiden i ett nostalgiskt rosa skimmer men jag tror att sådana gym har sina fördelar.

För det första lär man sig att bli kreativ eftersom det tex kanske inte alltid finns en ledig stång att köra chins i (om det alls finns någon).

För det andra fokuserar man bättre på sin träning eftersom det inte finns femtioelva TV-apparater igång som stör.

För det tredje är det nyttigt att ha det lite bistert emellanåt. :whipped:

spacedog
2005-07-30, 19:45
I lumpen köpte vi något chokladsmakande proteinpulver (eller om det var någon sorts måltidsersättning) på apoteket - minns inte vad det hette - som vi blandade i våra små gröna kåsor. Härliga tider - testosteronstinna tider! :thumbup:

Bjorne
2005-07-30, 19:47
Ja, och innan det åkte vi häst och vagn. Det gick bra att ta sig fram då med. Nymodigheter...Skillnaden var väl att det tog en jäkla tid att uppnå sitt mål med häst och vagn, vilket inte nödvändigtvis inte gällde muskelbyggande :p

Arne Persson
2005-07-30, 19:48
I lumpen köpte vi något chokladsmakande proteinpulver (eller om det var någon sorts måltidsersättning) på apoteket - minns inte vad det hette - som vi blandade i våra små gröna kåsor. Härliga tider - testosteronstinna tider! :thumbup:

Meritene?

spacedog
2005-07-30, 19:51
Meritene?

Det låter bekant...

grisbil3n
2005-07-31, 12:46
sen undrar man vad Grisbilen var ute och surfade efter egentligen när han råkade stöta på de här bilderna?

Roliga bilder :confused: