handdator

Visa fullständig version : Mat som stått framme

Scratch89
2005-07-29, 11:20
Tjoho. Igår vid 16.00 tiden åt vi middag, dvs nötfärssås och spaghetti. Nu till min stora förvåning såg jag att maten stod framme fortfarande.
Om jag stoppar in detta i micron, är det ätbart då?
Eller ska jag slänga det illa kvickt innan maten springer iväg av sig självt?

Mental
2005-07-29, 11:22
Jag hade luktat på det, luktar det ok hade jag smakat, fortfarande ok?
Då hade jag käkat och hoppats att plåtmagen pallar ;)

Men jag skulle nog inte rekomendera det. Släng och laga nytt i stället, så dyrt är det inte

Scratch89
2005-07-29, 11:23
Jag hade luktat på det, luktar det ok hade jag smakat, fortfarande ok?
Då hade jag käkat och hoppats att plåtmagen pallar ;)

Men jag skulle nog inte rekomendera det. Släng och laga nytt i stället, så dyrt är det inte
Det är ju jobbigt. ;)
Har inte tid heller känns det som.

Dalì
2005-07-29, 11:25
Du kommer heller inte ha mycket tid över för andra grejjer om du får magsjukan pga "du har inte tid att laga ny mat", för springandet till dasset & sittandet elr hukandet över toaletten kommer ta viss tid i anspråk ;)

Max
2005-07-29, 11:31
Det är ju jobbigt. ;)
Har inte tid heller känns det som.
Har du tid att vänta på några svar här har du tid att koka lite ny pasta, tillsätta en makrillfiléburk eller dylikt och äta :)

Mel
2005-07-29, 11:54
Ät inte maten!! Bakterietillväxten går jättesnabbt speciellt nu mitt i rötmånaden. *spy*

Scratch89
2005-07-29, 12:02
Hmm, jag tömde ut maten och tog mig polar extrem, kalkonbröst och ett par glas mjölk istället :)

Chandler
2005-07-29, 12:26
Bra gjort. Att äta mat som stått framme så länge i den här värmen, så är nästan att be om att bli sjuk.

Metal_boy_
2005-07-29, 17:26
Hmm, jag tömde ut maten och tog mig polar extrem, kalkonbröst och ett par glas mjölk istället :)

Ni som äter mackor, är det ett helt paket pålägg som gäller då eller? med tanke på proteinet man vill åt då menar jag.

Johan
2005-07-29, 17:49
Ni som äter mackor, är det ett helt paket pålägg som gäller då eller? med tanke på proteinet man vill åt då menar jag.
Jag brukar ta runt 4-6 skivor kalkon till en polar extrem.

HenrY
2005-07-29, 18:03

jag brukar köra 2 ägg på. idag blev det 2 ägg samt en låg fett korv! Gott, bra att ha med sig som mellanmål till jobbet!

Chandler
2005-07-29, 19:14

Nej uschiamig vad dyrt det skulle bli.

Highlander
2005-07-29, 19:55
förstår inte heller folk som trycker i sig enbart mackor med några/någon skiva pålägg som mellanmål.. skulle denna skivan kalkon eller whatever göra upp för erat proteinbehov eller? eftersom folk ständigt pointerar att man kan ha det som enda proteinkälla vid mål/mellanmål.. hur många gram är det, 1-4? *flex*

Yxel
2005-07-29, 22:53
Tar man ett glas mjölk till, 300-500g, så tycker jag det är okej som mellanmål.

Menigar
2005-07-30, 10:10
Jag har inte "pålägg" på mina mackor utan slänger på en vanlig köttbit.

Sparrisen
2005-07-30, 11:06
För mig räcker gott typ 3 mackor polakraft extrem, med säg 2 skivor kalkon på varke macka, och ett glas mjölk som måltid.

Johan
2005-07-30, 11:19
För mig räcker gott typ 3 mackor polakraft extrem, med säg 2 skivor kalkon på varke macka, och ett glas mjölk som måltid.
Precis! Även om jag bara lyckas klämma 2 st polar sen är jag bra mätt.
Dock så försöker jag klämma lite mer kalkon på.
Förstår inte varför alla måste trycka så stora mängder protein varje mål.
Alla mål man äter behöver inte ha överdrivet mycket protein i sig, så länge den totala mängden över ett längre tidsperspektiv är ok.

Scratch89
2005-07-31, 14:59
Jag brukar väl hamna på runt 100 gram/dag... *innocent*

H.Emanuel
2005-07-31, 15:05
brukar ha keso på, eller makrill i tomatsås. Lite småjobbigt att hålla på med protte-drinkar på jobbet, man blir tillräckligt uttittad när man klämmer i sig kesella direkt ur burken ju. Äter man dessutom nåt proteinrikt på morgonen och typ kyckling på lunchen så får man i sig bra med protein. Men sen om det blir 3 gr per kilo kroppsvikt på ett dygn vet jag inte...