handdator

Visa fullständig version : Triple Whey Fuel, vart hittar jag det billigast?

helmertz
2005-07-29, 10:11
Jag hittar det för 600-700 / 2kg men undrar om det verkligen är det billigaste.. Kanske ska jag köpa något annat protein? Tycker detta verkar bra annars. Bor nära Helsingborg så om det finns något i närheten.. Cheers

Ninjasmurf
2005-07-29, 10:14
knappast billigast, knappast bäst

du kan ju alltid beställa får kolozzeum webshoppen

helmertz
2005-07-29, 10:19
knappast billigast, knappast bäst

du kan ju alltid beställa får kolozzeum webshoppen
Vad rekommenderar du då? Jag tänkte Twinlab för att jag känner igen märket, dessutom har jag smakat den så jag vet att den kommer gå ner :)

Frantic
2005-07-29, 10:39
Köp Exell härifrån. Billigt, gott och lättlösligt

aliquis
2005-07-29, 11:34
Eller rapid hydro blend som inte kostar mer än twinlab men är bättre, fast hur det är med smaken vet jag inte.

helmertz
2005-07-29, 11:39
Ärligt talat är jag mer inne på att köpa från affär, om det går att få tag på då (vilket Twinlabs produkter gör). Finns Exell i många affärer (i NV-Skåne ;) )

Dalì
2005-07-29, 11:40
Ärligt talat är jag mer inne på att köpa från affär, om det går att få tag på då (vilket Twinlabs produkter gör). Finns Exell i många affärer (i NV-Skåne ;) )

Kolla Life-kedjans butiker?

Maverick
2005-07-29, 11:53
Jag håller med Aliquis köp rhb, jag använder det och det smakar ok, men då är ju inte jag så kräsen direkt.

helmertz
2005-07-29, 11:58
Den enda affären jag varit inne i har varit en "vanlig" hälskostaffär som tog 700 kr för 2kg av twinlabs whey fuel..

Edit: Ganska meningslöst att fråga efter en webadress då ingen får länka till en annan affär /z_bumbi

Olof Herlin
2005-07-29, 12:00
Varför använda hydrolysat?

Det var väl nån studie som visade att upptagningshastigheten inte betydde jack shit. King Grub kanske kan kommentera ?

Isåfall vore det onödigt att lägga ut dyra pengar på illasmakande hydrolysat överhuvudtaget..

King Grub
2005-07-29, 12:02

Det var väl nån studie som visade att upptagningshastigheten inte betydde jack shit. King Grub kanske kan kommentera ?

Det var jämförelsen vassle/kasein.

Är det någon som skall göra skillnad är det hydrolysat före koncentrat, vilket det finns en hel del studier på, av van Loon främst.

helmertz
2005-07-29, 12:12
Vad innebär hydrosylat? Och - vad köper ni för protein?

aliquis
2005-07-29, 12:14
Ärligt talat är jag mer inne på att köpa från affär, om det går att få tag på då (vilket Twinlabs produkter gör). Finns Exell i många affärer (i NV-Skåne ;) )Köp vad som helst (inte weider) som inte är twinlab i en butik då, köper du twinlab får du ju betala en hel del extra just för märket.

råkkare
2005-07-29, 12:16
whey-80 smakar bäst om man nu är ute efter smaken..whey 80- funkar kanon också ett grymt bra billigt protein

helmertz
2005-07-29, 12:18
Köp vad som helst (inte weider) som inte är twinlab i en butik då, köper du twinlab får du ju betala en hel del extra just för märket.
Det är det som är grejen, i och med att jag är ny och dåligt påläst inom kosttillskott vill jag känna igen märket innan jag köper det, så man vet att det inte säljs i en enda affär och är hemmameckat.. Kanske en liten överdrift men..

aliquis
2005-07-29, 12:23

Isåfall vore det onödigt att lägga ut dyra pengar på illasmakande hydrolysat överhuvudtaget..När jag kikade på t-nation så verkade det som att (svårt att se) koncentratet gav 400% högre "något" (antar kvävebalans, antingen bara det eller relativt att inte ta något tillskott, ingen aning egentligen dock, så av den anledningen var ju graferna sämst), det tog dock en timme, eller drygt det, med hydrolysatet hamnade man på 500%, och det mycket snabbare, om man dessutom tog mer efter en dryg timme blev reaktionen ännu bättre och man låg på 700%, så lite skillnad gör det nog.
Kanske inte världens bästa källa men ändå, hydrolysat är ju iaf bättre/snabbare än koncentrat/isolat, sedan hur stor roll det spelar är väl svårt att veta. Rapid hydro är dessutom hydrolysat av både vassle och kasein.Vad innebär hydrosylat? Och - vad köper ni för protein?
Ett vasslekoncentrat är renat vassle för att få ut en högre andel protein.
Vassleisolat är ännu högre renat och har därför en högre andel protein.
Vasslehydrolysat är "försmält"(kan man säga så?) vassleprotein som ger ett snabbare upptag i kroppen.

Jag är vegan så jag köper sojaprotein. Hade jag pengabrist(och var allätare) skulle jag ta det billigaste vasslekoncentratet jag kunde hitta (om det inte smakade skit och med vissa begränsningar) och hade jag gott om pengar och bara ville ha det som var bäst skulle jag köpa fairings rapid hydro blend.

Det är det som är grejen, i och med att jag är ny och dåligt påläst inom kosttillskott vill jag känna igen märket innan jag köper det, så man vet att det inte säljs i en enda affär och är hemmameckat.. Kanske en liten överdrift men..Vasslekoncentrat är ju mer eller mindre vad det är, respektive företag tillverkar det eventuellt inte ens själva utan köper det från något större företag som lever på att föräldla mejeriprodukter. Har du två olika vasslekoncentrat är de antagligen väldigt likvärdiga, kanske kan skilja ett par procent protein hit och dit men annars så. En del kanske blandar sig något bättre i vätska, har lite lägre laktos, osv.

TwinLab och EAS är modell större och därför får du betala därefter, du VET ju som sagt att twinlab gör kosttillskott, du letar efter deras förpackningar, och tja..

Weider är säkert också stora, men förr (och eventuellt nu) hade de kollagen som proteinkälla i sitt protein, vilket är mer eller mindre restprodukter från köttindustrin och därför ingen vidare proteinkälla alls.

AST kan du också stöta på, här gäller samma sak som twinlab, du får betala väldigt mycket för deras påståenden och flashiga reklam utan att det för den delen betyder att produkten är bättre än någon annans.

Eiselt och Fairing är svenska kosttillskottsföretag som vad jag uppfattar det som försöker placera sig en bit upp på listan vad gäller kvalite och marknadsföring, fördelen med dem är att de säljs här och att representer från företagen förekommer på forumet så undrar du över något kan du antagligen få svar.

Sedan finns det flera andra utländska och svenska tillverkare som producerar protein i olika kvalitets- och prisklasser, kolozzeum har sitt eget lågprisprotein vid namn Exell, där får du 10kg för 1200kr. Och antagligen är det inte så mycket sämre än twinlabs, om ens något sämre som du överhuvudtaget skulle kunna märka.

Utöver det finns bl.a. dahlblads och star som andra har nämnt, men de säljs inte här.

Om du skulle undra något över fairings eller eiselts produkter står det antingen på respektive websida eller så kan du ju kolla runt efter ett telefonnr och ringa dem. Går säkert att ringa till kolozzeums webshop och be dem om hjälp också.

Men som sagt, om du nu tänker betala 700kr för 2kg protein ta rapid hydro blend istället eftersom du iaf får en mycket bättre produkt. Det är inget som helst speciellt med triple whey som gör det bättre än de andra.
Om du däremot bara vill ha något protein kan du ju ta några kilo exell istället som är billigare.

Ninjasmurf
2005-07-29, 13:41
Vad rekommenderar du då? Jag tänkte Twinlab för att jag känner igen märket, dessutom har jag smakat den så jag vet att den kommer gå ner :)
dom flest smakar helt ok, tycker twinlab är verkligen onödigt dyrt.
Bra whey (vassle) bör inte kost mer än 150/kr....

Ninjasmurf
2005-07-29, 13:43
om det finns någon budo-fitness butik i närheten kan du alltid gå dit, dom brukar ha det mesta, om du nu måste gå till en butik...
tycker det är smidigast att beställa från webshoppar

smeklol
2005-07-30, 13:21
Min syster gav mig en burk med "Triple Whey Fuel".
Den börjar nu ta slut och jag har därför köpt 10kg Exell Vassle (vanilj) för 1200kr istället. Smaken smakar ungefär som Twinlabs.

Om än du känner till märket Twinlab, så behöver det väl inte betyda att det är bättre? Kan ju snarare vara tvärtom pga massproduktion + att de redan har så pass många kunder från diverse olika länder.
Tänk dig till exempel Mc Donalds; du vill käka på ett ställe du hört talas om för att du aldrig ätit ute?!?
Sen finns du Bubbas Grill tvärsöver gatan som är ett eget företag och försöker vinna kunder genom att använda bra råvaror, ha bra priser och helt enkelt vara trevliga.
Men där vågar man ju inte äta . . .

Triple Whey Fuel är inte värt 300-350kr/kg.
Exell Vassle är dock värt 120kr/kg.

helmertz
2005-07-31, 01:34
Min syster gav mig en burk med "Triple Whey Fuel".
Den börjar nu ta slut och jag har därför köpt 10kg Exell Vassle (vanilj) för 1200kr istället. Smaken smakar ungefär som Twinlabs.

Om än du känner till märket Twinlab, så behöver det väl inte betyda att det är bättre? Kan ju snarare vara tvärtom pga massproduktion + att de redan har så pass många kunder från diverse olika länder.
Tänk dig till exempel Mc Donalds; du vill käka på ett ställe du hört talas om för att du aldrig ätit ute?!?
Sen finns du Bubbas Grill tvärsöver gatan som är ett eget företag och försöker vinna kunder genom att använda bra råvaror, ha bra priser och helt enkelt vara trevliga.
Men där vågar man ju inte äta . . .

Triple Whey Fuel är inte värt 300-350kr/kg.
Exell Vassle är dock värt 120kr/kg.
Saken är att jag fortfarande är "rädd" för tillskotten som har trehundra ingridienser men finns det ett etablerat märke är det inte svårt att lita på det.. Och ja, i mitt fall tjänar företagen på sin reklam, främst för att de framstår som professionella.. Men i framtiden (när jag läst på lite mer ;)) lär det bli något annat (billigare? bättre?).

Davil
2005-07-31, 12:50
Saken är att jag fortfarande är "rädd" för tillskotten som har trehundra ingridienser men finns det ett etablerat märke är det inte svårt att lita på det.. Och ja, i mitt fall tjänar företagen på sin reklam, främst för att de framstår som professionella.. Men i framtiden (när jag läst på lite mer ;)) lär det bli något annat (billigare? bättre?).

trehundra ingredienser?

Proteinpulver = vassle & lite sötningsmedel&färgämne ! That´s it !. Det är tvilabs produkter som innehåller 3tusen onödigt dyra vitaminer som gör att ingredienstabbellen knappt får platts på burken ;)

Men jag ska inte lägga ner tid på att försöka få dig att spara in lite pengar på att köpa annat mer prisvärt proteinpulver, om du vill köpa trippelway så gör du det såklart ! Det är inte en "dålig" produkt, bara onödigt dyr.

mvh/

backen
2005-08-01, 23:25
om det finns någon budo-fitness butik i närheten kan du alltid gå dit, dom brukar ha det mesta, om du nu måste gå till en butik...
tycker det är smidigast att beställa från webshoppar
På Budo&fitness säljer de ett märke som heter science, Har bara provat
deras gainer men den var både prisvärd, god och lättblandad. Proteinpulvret
är säkert bra det också. Och som någon redan nämnt så slipper man betala
för en massa vitaminer och mineraler som inte behövs i ett sånt pulver.

EiseltUK
2005-08-02, 09:33
På Budo&fitness säljer de ett märke som heter science, Har bara provat
deras gainer men den var både prisvärd, god och lättblandad. Proteinpulvret
är säkert bra det också. Och som någon redan nämnt så slipper man betala
för en massa vitaminer och mineraler som inte behövs i ett sånt pulver.

Det är bara i Linköping som de säljer Science. Det är ett märke som jag tror den tidigare ägaren till butiken tog fram.

/ Henrik

backen
2005-08-02, 23:09
Det är bara i Linköping som de säljer Science. Det är ett märke som jag tror den tidigare ägaren till butiken tog fram.

/ Henrik
Jasså på så vis ! :em:
Det var mer än jag visste,Det var helt ok i alla fall.

Smail
2005-08-03, 06:47
Har testat både star. twinlab, dahlblads och exxel. Jag anser att Exxel är den som varit godast smak på (choklad) och framför allt mest prisvärd. Svårt att slå priset på 1300 för 10kg...

//

Davil
2005-08-03, 13:08
Har testat både star. twinlab, dahlblads och exxel. Jag anser att Exxel är den som varit godast smak på (choklad) och framför allt mest prisvärd. Svårt att slå priset på 1300 för 10kg...

//

1200kr/10kg just nu ;)