Visa fullständig version : Någon bartender!?
AcidSleeper
2005-07-28, 18:58
Vad är det egentligen i en Long Island Ice tea!?
Detta är vad jag har hittat på nätet:
2 Cl Vodka
2 Cl Tequila
2 Cl Gin
2 Cl Rom
2 Cl Cointreau alt.
Triple sec
Pressad citron
Cola
Någon som kan upplysa mig med sin expertis!
det där är en vanlig long island ja
Gör en annan version där du tar bort 2 Cl Vodka 2 Cl Tequila 2 Cl Gin 2 Cl Rom 2 Cl Cointreau Pressad citron och colan
du ersätter detta med whisky.
Jättegod
Nä men faktum är, min finske vän, att där finns jävligt många versioner på den
1 part vodka
1 part tequila
1 part rum
1 part gin
1 part triple sec
1 1/2 parts sweet and sour mix
1 splash Coca-Cola®
så ser den ut som orginal
såhär ser andra versioner ut:
1 oz vodka
1 oz rum
1 oz tequila
1 oz gin
1 oz triple sec
1 1/2 oz sweet and sour mix
1 oz Chambord® raspberry liqueur
1/2 c. Tequila
1/2 c. Gin
1/2 c. Rum
1/2 c. Triple Sec
32 oz. Lemonade
32 oz. Coke'
3/4 oz tequila
3/4 oz rum
3/4 oz gin
3/4 oz vodka
3/4 oz triple sec
3/4 oz sour mix
splash cola
säg vad man vill, den slinker ner som en hal ål.. eller ngt annat halt
Vad är det egentligen i en Long Island Ice tea!?
Detta är vad jag har hittat på nätet:
2 Cl Vodka
2 Cl Tequila
2 Cl Gin
2 Cl Rom
2 Cl Cointreau alt.
Triple sec
Pressad citron
Cola
Någon som kan upplysa mig med sin expertis!
Låter jävligt äckligt!
fans en som kallades southern long island ice tea
1 cup Coke
1/2 cup prepared sweet-and-sour mix
2 tablespoons gin
2 tablespoons vodka
2 tablespoons light rum
2 tablespoons tequila
2 tablespoons triple sec
2 tablespoons lemon juice
2 tablespoons lime juice
3 cups crushed ice
matskedar o skit
*spy*
allan
haha
2dl mörk rom, 2dl ljus rom, is och cola.
nöjd? =)
kanske kan göra detta till lite drinktråd?
vi har ju den hederliga screwdrivern aka skruvdragaren på 6cl vodka - mkt is och apelsin juice. den gillar jag, enkel billig och jävligt uppfriskande.
long island ice tea är faktiskt helt ok i smaken. Dock är det lite mycket "fatta mycket sprit i denna"-status på den. Men om man bortser från det så fungerar den.
long island ice tea är faktiskt helt ok i smaken. Dock är det lite mycket "fatta mycket sprit i denna"-status på den. Men om man bortser från det så fungerar den.
ja, fast det är ju inte så mycket sprit i den.
eller det ska inte va så mycket sprit i den. en hemmagrogg inehåller fan så mycket mer sprit
kanske kan göra detta till lite drinktråd?
vi har ju den hederliga screwdrivern aka skruvdragaren på 6cl vodka - mkt is och apelsin juice. den gillar jag, enkel billig och jävligt uppfriskande.
Mmm, jag gillar också den fast även vanlig vodka+cola eller rom+cola. Detta gäller när man skall drinka flera drinkar i det ädla syftet att bli full. Alla mer avancerade drinkar blir rätt tråkiga i smaken snabbt, ofta också för söta.
Men om jag skulle för ovanlighetens skulle köpa en drink ute(köper oftast öl) så blir det nog någon lite mer annorlunda drink.
eller det ska inte va så mycket sprit i den. en hemmagrogg inehåller fan så mycket mer sprit
Det är sant, men jag menar mer anledningen att folk köper den. De skriker vilt hur coola de är. Men inte mycket slår en hemmagrogg när folk skriker att taxin kommer snart och man inte är tillräckligt full.
Mmm, jag gillar också den fast även vanlig vodka+cola eller rom+cola. Detta gäller när man skall drinka flera drinkar i det ädla syftet att bli full. Alla mer avancerade drinkar blir rätt tråkiga i smaken snabbt, ofta också för söta.
Men om jag skulle för ovanlighetens skulle köpa en drink ute(köper oftast öl) så blir det nog någon lite mer annorlunda drink.
full ska man bli alltid, annars köper man inte en lite vodka o ställer fram när det kommer en polare över.
Vodka, tabasco, tomatjuice, peppar, saft från en citron salt, och worchester!
Blodig Märri, helt ok när man inte är för bränd :D
Det är sant, men jag menar mer anledningen att folk köper den. De skriker vilt hur coola de är. Men inte mycket slår en hemmagrogg när folk skriker att taxin kommer snart och man inte är tillräckligt full.
då är man på väg hem för tidigt. så får det inte gå till, men ja jag förstår vad du menar, finns en hel hög sånna människor runt lilla torg i malmö
Vodka, tabasco, tomatjuice, peppar, saft från en citron salt, och worchester!
Blodig Märri, helt ok när man inte är för bränd :D
Den där är faktiskt ganska god.. känns bra att det finns annat än dom vanliga sliskdrinkarna
Den där är faktiskt ganska god.. känns bra att det finns annat än dom vanliga sliskdrinkarna
jag håller med till 100%. vad är det med alla krogar nuförtiden? alla drinkar smakar sockervadd och vodka
"1 oz vodka
1 oz rum
1 oz tequila
1 oz gin
1 oz triple sec
1 1/2 oz sweet and sour mix
1 oz Chambord® raspberry liqueur"
12 cl starksprit plus 6 cl likör blandad med några cl groggvirke är inte riktigt vad som kallas en softdrink å andra sidan.
Edit: Jag gissar att en del kommer att testa den efter att ha läst om den och är man inte så van vid alkohol eller tål lite mindre så är inte long Island ett så bra val i baren. Särskilt inte som den inte smakar så mycket alkohol.
haha ja men en tolva är väl inte så farligt. det slår fortfarande inte en hemmagrogg, där det iaf är 20cl per grogg. visserligen halvlitersglas
Testa en Tokyo Ice tea! Riktigt goda, samt mycket sprit.
Stort grogglas/ölglas
2 cl vodka
2 cl gin
2 cl ljus rom
2 cl midori (melonlikör)
2 cl cointreau
2 stora dashar sourmix
fyll upp med sprite.
Tequila gör sig fanimej aldrig bra i drinkar, usch.. samma sak med gin, i mitt tycke. Rom är bäst!
Om ni inte gillar alla sockerdrinkar, testa typ en Fidel Castro:
4/6 cl mörk rom (helst jamaicansk, sådan mörk rom lämpar sig bättre i drinkar.)
färskpressad lime, mycket!!
ginger ale
Enkel och ruskigt god!
Eller varför inte en godmother/ french connection/ godfather.
Lika delar vodka och amaretto
Lika delar cognac och amaretto
Lika delar bourbon och amaretto
Starkt och riktigt gott!
AcidSleeper
2005-07-28, 21:21
puss på er grabbar.. jag är på gasen! :D
AcidSleeper
2005-07-28, 21:23
Nä men faktum är, min finske vän, att där finns jävligt många versioner på den
inte faan är jag en finne! Grr* *grr27*
Bobbokrull
2005-07-28, 21:41
inte faan är jag en finne! Grr* *grr27*
Nä, men du är full på en torsdag!, och det min vän, är det bara finnar som är! :cheers:
YKSI KAKSI.....ses på gymmet imorrn!
AcidSleeper
2005-07-28, 22:12
Nä, men du är full på en torsdag!, och det min vän, är det bara finnar som är! :cheers:
YKSI KAKSI.....ses på gymmet imorrn!
grrr!!! håll käft!
BTY! vette fann om jag är nykter nog att komma dit imorgon! :D
Det finns ingen rimlig töntnivå på att blanda spriten med mer än en ingrediens. Bara så ni vet.
allan
Det finns ingen rimlig töntnivå på att blanda spriten med mer än en ingrediens. Bara så ni vet.
allan
Jag hoppas du också räknar is som en ingrediens. Så max sprit+blanddricka. Ingen is. Gärna avslaget också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.