handdator

Visa fullständig version : Mer musiktjat

skaparn
2005-07-28, 15:30
Känner att jag måste älta lite mer death.
Någon mer som hört Obituarys nya, Frozen in Time? Jag har bara en säkerhetskopia än men det kommer nog inte att bli mer än så. Den har visserligen mycket gamla Obituary i sig men det är som att de inte hittar de där perfekta tyngdskänkande riffen som på t.ex. Cause of Death.

Sen vill jag bara ge alla ett tips. Morbid Angel - Blessed are the Sick. Har just skaffat en remastrad efter att bara haft den på LP. Oj, oj, oj så bra den skivan är. Lätt MA's bästa.

Pudzianovski
2005-07-28, 15:36
Gillar "Altars of madness" bäst. Den är suverän. Klassiker.

Köpte precis "Frozen in time". Inte min stil, taskigt ljud. "Blindsided" var rätt bra. *popcorn*

Annat tips nu är Opeth "Ghost Reveries". Perfektion.

:thumbup:

Jense
2005-07-28, 15:50
opeth som f.ö spelar på KB i september.

skaparn
2005-07-28, 15:51
Gillar "Altars of madness" bäst. Den är suverän. Klassiker.

Köpte precis "Frozen in time". Inte min stil, taskigt ljud. "Blindsided" var rätt bra. *popcorn*

Annat tips nu är Opeth "Ghost Reveries". Perfektion.

Har Altars of Madness på Bild-LP, riktigt snygg raritet som jag tar fram inte för att spela, utan bara titta på. Ska kolla in Opeth, har alltid bläddrat förbi dem i hyllan eftersom de envisas med att tjafsa med 50% rena ballader.

Pudzianovski
2005-07-28, 15:54
Ja...den skivan är en del ballader på oxå....men jag är lite mer flexibel än bara ren döds.

Har funderat på Opeth konsert dock inte i Malmö! ;)

Jense
2005-07-28, 15:54
KBs program 3 veckor i följd

Söndag
18 September
Kl: 21.00 *OPETH
Support: Extol
öppet: 20.00-24.00

Torsdag
22 September
Kl: 21.00 *TURBONEGRO (NO)

Fredag
7 Oktober
Kl: 20.00 *STEVE VAI
Support: Eric Sardinas
öppet: 19.00-03.00

Pudzianovski
2005-07-28, 15:56
"Chapel of Ghouls" är för övrgit grym! (textmässigt framförallt) :devil:

jwzrd
2005-07-28, 16:00
KBs program 3 veckor i följd

Söndag
18 September
Kl: 21.00 *OPETH
Support: Extol

Torsdag
22 September
Kl: 21.00 *TURBONEGRO (NO)

Fredag
7 Oktober
Kl: 20.00 *STEVE VAI
Support: Eric Sardinas
öppet: 19.00-03.00

Extol!!

Jense
2005-07-28, 16:01
Extol!!

ja bara det. blir nog fullbokat för mig dom 3 veckorna, iaf 2 av dom för turbonegro är inget jag hejar på

Pudzianovski
2005-07-28, 16:01
Extol från norge som är kristna.

Dock jävligt bra skivan de gjorde innan den nuvarande skiten.

De var förband till Opeth 2003. Såg dem då.

jwzrd
2005-07-28, 16:02
ja bara det. blir nog fullbokat för mig dom 3 veckorna, iaf 2 av dom för turbonegro är inget jag hejar på

Nej turbonegro bode sitta hemma och framförallt hålla ljudhålen stängda. Men Extol!11 Nu: extol

Jense
2005-07-28, 16:04
Nej turbonegro bode sitta hemma och framförallt hålla ljudhålen stängda. Men Extol!11 Nu: extol

ja precis.

jag tror även Steve Vai är en ganska bra musikalisk upplevelse live. suger det så går jag , inte mer med det

jwzrd
2005-07-28, 16:06
ja precis.

jag tror även Steve Vai är en ganska bra musikalisk upplevelse live. suger det så går jag , inte mer med det

Mother, I don't want to go to school today!

skaparn
2005-07-28, 16:07
Har lyssnat på ett smakprov av Ghost of Perdition nu och det är möjligtvis lite rappare än vad jag är van Opeth men fortfarande lite smöriga partier som förstör.

Förresten jwzrd, Extol, är inte dom lite för mycket Black Metal för att du ska hetsa upp dig över?

jwzrd
2005-07-28, 16:13
Har lyssnat på ett smakprov av Ghost of Perdition nu och det är möjligtvis lite rappare än vad jag är van Opeth men fortfarande lite smöriga partier som förstör.

Förresten jwzrd, Extol, är inte dom lite för mycket Black Metal för att du ska hetsa upp dig över?

Inte undeceived-plarran. Den gnider min knapp så fint så :D

Meen eftersom de är svårt kristna så måste jag kompensera med ett annat medelhårt band vid namn... Deicide. :D

Pudzianovski
2005-07-28, 16:19

Meen eftersom de är svårt kristna så måste jag kompensera med ett annat medelhårt band vid namn... Deicide. :D

Crimson Moonlight är oxå kristna men de är 20ggr brutalare än Necrophagist.

*kissass*

jwzrd
2005-07-28, 16:19
Crimson moolight är oxå kristna men de är 20ggr brutalare än Necrophagist.

*kissass*

Varför har du inte berättat om dom förut?! Jag måste genast köpa alla deras skivor!1

skaparn
2005-07-28, 16:20

Bäst du gör det. Jag blev tvungen att höra "Jesus kom till jorden för att dö" innan jag fattade vinken.
Du är förlåten dock, har själv sett http://www.laudamus.se/ ett flertal gånger och de är ju rentutav jättekristna. Men tighta och ganska tunga.

Pudzianovski
2005-07-28, 16:21
Hur fan skulle det se ut om jag titt som tätt rekommenderade kristna band?

Min tuffa black metal image skulle raseras.

jwzrd
2005-07-28, 16:21
Hur fan skulle det se ut om jag titt som tätt rekommenderade kristna band?

Min tuffa black metal image skulle raseras.

Du gillar en massa bögmetal iofs?

:D

Pudzianovski
2005-07-28, 16:22
Du gillar en massa bögmetal iofs?

:D

Du behöver ju inte säga det i tråden här. *cry*

jwzrd
2005-07-28, 16:23
Du behöver ju inte säga det i tråden här. *cry*

F.. flåt :em:

Pudzianovski
2005-07-28, 16:29
F.. flåt :em:

Det är lugnt. Alla har sina mjukare sidor.....jag har tex...power metal. Du har dina...blommor o sånt. Inget att skämmas över.

;)

skaparn
2005-07-28, 16:31
Crimson Moonlight är oxå kristna men de är 20ggr brutalare än Necrophagist.

*kissass*

Nåja, de är dels inte tillräckligt tighta för att vara ens i närheten av Necrophagist, dels så är sången lite för black metal för att man ska känna nåt mer än en matta av ormväs. Men visst, de har farten, det erkänner jag. Så spara pengarna jwzrd, eventuellt kan du ju nyttja funktionen "säkerhetskopiera" från någon stackare som redan lagt ut pengarna.

jwzrd
2005-07-28, 16:33
Det är lugnt. Alla har sina mjukare sidor.....jag har tex...power metal. Du har dina...blommor o sånt. Inget att skämmas över.

;)

Då är vi överrens. Alla sidor krävs för harmoni! :thumbup:

:em:

jwzrd
2005-07-28, 16:33
Nåja, de är dels inte tillräckligt tighta för att vara ens i närheten av Necrophagist, dels så är sången lite för black metal för att man ska känna nåt mer än en matta av ormväs. Men visst, de har farten, det erkänner jag. Så spara pengarna jwzrd, eventuellt kan du ju nyttja funktionen "säkerhetskopiera" från någon stackare som redan lagt ut pengarna.

Oj, säkerhetskopiering vore anarkistiskt. Vågar jag det?

Pudzianovski
2005-07-28, 16:37
Crimson är enligt mig rakt igenom snabbare mer tekniska och tyngre.

Bättre oxå. Det enda som är bra med necro är gitarrsolona. Resten är värdelöst.

*flex*

Kan faktiskt inte hitta ngn låt med necro som är snabbare än CM "imitations of everlasting con"

jwzrd
2005-07-28, 16:39

*flex*

Men gah din bajskotte, necrophagist är tekniskt, exakt, snabbt och svårt kristet! Det blir tammefasen inte bättre än så. Du får helt enkelt skaffa dig testiklar nog att klara det :D

Pudzianovski
2005-07-28, 16:41
Men gah din bajskotte, necrophagist är tekniskt, exakt, snabbt och svårt kristet! Det blir tammefasen inte bättre än så. Du får helt enkelt skaffa dig testiklar nog att klara det :D

Men det är ju fan inte specielt snabbt. Det är average lixom...som Cryptospy, malevolent creation och mång aandra grindcore band. Fast sämre. Med sina ljusa powermetal gitarrer.

jwzrd
2005-07-28, 16:42
Men det är ju fan inte specielt snabbt. Det är average lixom...som Cryptospy, malevolent creation och mång aandra grindcore band. Fast sämre. Med sina ljusa powermetal gitarrer.

Om du säger mer elaka saker om Necrophagist så börjar jag grina *cry*

skaparn
2005-07-28, 16:56

*flex*

Kan faktiskt inte hitta ngn låt med necro som är snabbare än CM "imitations of everlasting con"

Bah!! Den låten har ju just det jag talade om. Ormväs istället för ordentliga vrål, ylande gitarrer för att det inte ska höras hur de mísslyckas med 1/4 av riffen. Att jämföra den med ett annat förstaspår, Stabwound, gränsar mot helgerån. Men det är kul att vi kan vara oense... trots att jag har rätt och du fel.

Pudzianovski
2005-07-28, 17:06
Bah!! Den låten har ju just det jag talade om. Ormväs istället för ordentliga vrål, ylande gitarrer för att det inte ska höras hur de mísslyckas med 1/4 av riffen. Att jämföra den med ett annat förstaspår, Stabwound, gränsar mot helgerån. Men det är kul att vi kan vara oense... trots att jag har rätt och du fel.

Haha....vakna...Crimson är bla. Black Metal! Då sjunger man på ett annat sätt!

Förövrigt kan du inte specielt mycket om instrument hör jag.

skaparn
2005-07-28, 18:16
Förövrigt kan du inte specielt mycket om instrument hör jag.

Förövrigt hör du inte så bra hör jag. Jag kan mer än vad du ens vill komma att kunna.

Jense
2005-07-28, 20:08
Förövrigt hör du inte så bra hör jag. Jag kan mer än vad du ens vill komma att kunna.

Bellulkarnas kamp. varsin HURREL skulle ni hatt!