handdator

Visa fullständig version : Stockholm-Prag: Bästa vägen?

FinnPower
2005-07-27, 13:18
Jag tänkte köra bil till Prag fram och tillbaka i slutet på september och tänkte höra om det är nån som har nåt bra tips på färdväg. Jag startar i Kapellskär vid Norrtälje.
Nån som har erfarenhet och bra tips? Är det bäst att ta båtarna mellan Helsingborg-Helsingör och Gedser-Rostock? Den rutten fick jag när jag testade www.maporama.com.

Jense
2005-07-27, 13:22
Jag tänkte köra bil till Prag fram och tillbaka i slutet på september och tänkte höra om det är nån som har nåt bra tips på färdväg. Jag startar i Kapellskär vid Norrtälje.
Nån som har erfarenhet och bra tips? Är det bäst att ta båtarna mellan Helsingborg-Helsingör och Gedser-Rostock? Den rutten fick jag när jag testade www.maporama.com.

hade nog kört över bron iofs o sen tagit rödby - puttgarden sneddat genom tyskland och rakt in i prag, det är en jävligt fin väg hela biten. hur du ska köra i sverige vet jag inte

n1tro
2005-07-27, 13:23
vi var nere i tyskland förra året... rödby - puttgarden är mkt fint ja , hela vägen ner där är :thumbup: . iofs så var vi i nordvästra tyskland, en "by" vid namn Kleve

David86
2005-07-27, 14:11
Det går motorväg från Dresden (i Tyskland) till Tjeckien nu, helt nybyggd. Tänkte det kunde vara bra att veta eftersom många kartprogram osv verkar inte ha förstått det än.