Visa fullständig version : Stockholm-Prag: Bästa vägen?
FinnPower
2005-07-27, 13:18
Jag tänkte köra bil till Prag fram och tillbaka i slutet på september och tänkte höra om det är nån som har nåt bra tips på färdväg. Jag startar i Kapellskär vid Norrtälje.
Nån som har erfarenhet och bra tips? Är det bäst att ta båtarna mellan Helsingborg-Helsingör och Gedser-Rostock? Den rutten fick jag när jag testade www.maporama.com.
Jag tänkte köra bil till Prag fram och tillbaka i slutet på september och tänkte höra om det är nån som har nåt bra tips på färdväg. Jag startar i Kapellskär vid Norrtälje.
Nån som har erfarenhet och bra tips? Är det bäst att ta båtarna mellan Helsingborg-Helsingör och Gedser-Rostock? Den rutten fick jag när jag testade www.maporama.com.
hade nog kört över bron iofs o sen tagit rödby - puttgarden sneddat genom tyskland och rakt in i prag, det är en jävligt fin väg hela biten. hur du ska köra i sverige vet jag inte
vi var nere i tyskland förra året... rödby - puttgarden är mkt fint ja , hela vägen ner där är :thumbup: . iofs så var vi i nordvästra tyskland, en "by" vid namn Kleve
Det går motorväg från Dresden (i Tyskland) till Tjeckien nu, helt nybyggd. Tänkte det kunde vara bra att veta eftersom många kartprogram osv verkar inte ha förstått det än.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.