handdator

Visa fullständig version : Aftonbladet (igen)

JLL
2005-07-27, 08:40
Nu har dom hittat på ytterligare ett sätt att gå ner i vikt: http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,677814,00.html

Förutom att det inte lär funka så låter det här väldigt underligt:
– Jag har varit i kontakt med folk som säger att de enkelt gick ner i vikt med metoden. Han har en förklaring till metoden.
– Vår matsmältning är gjord för oss när vi var jägare. Då kunde människor svälta i dagar innan de fick fatt på ett byte. Men då gällde det att stoppa i sig så mycket man kunde i stället.
Borde bara betyda att kroppen inte har några problem att lagra på sig även om man sätter i sig en massa på en gång. Precis vad man inte vill.

userfriendly
2005-07-27, 08:48
Nu har dom hittat på ytterligare ett sätt att gå ner i vikt: http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,677814,00.html

Borde bara betyda att kroppen inte har några problem att lagra på sig även om man sätter i sig en massa på en gång. Precis vad man inte vill.

Aftonbladet har ju visat nya revolutionerande dieter varje dag...

som sagt, om bantning och mirakelkurer fungerade så skulle fetma inte finnas..

King Grub
2005-07-27, 08:50
Äter man bara en gång på dagen lär man inte orka trycka i sig så mycket att man hamnar i energibalans eller över, oavsett vad klockan är.

JLL
2005-07-27, 08:54
Äter man bara en gång på dagen lär man inte orka trycka i sig så mycket att man hamnar i energibalans eller över, oavsett vad klockan är.

Inga problem för mig iaf att sätta i mig mer än tillräckligt på några timmar. Lär dessutom vara helt utsvulten när jag sätter igång. Äter man sen energirik skräpmat är det ännu enklare.

ErikWrestlingFreaket
2005-07-27, 09:14
Var det inte vi människor som blev runt 40 år när vi var jägare? :D

Jense
2005-07-27, 09:32

vettefan det, hur mycker kcal är det i en pizza av medeltyp?

spacedog
2005-07-27, 10:27
"Vår matsmältning är gjord för oss när vi var jägare."

När vi var jägare lubbade vi också runt och letade mammutar hela dagarna. Det kanske borde räknas in i ekvationen.

Mental
2005-07-27, 10:34
Hmm, så en stor smarrig kebabpizza med mycket ost och sås och en stor cola till det om dagen, och jag skulle ändå inte hamna i energibalans eller över?

Jag tror det, men å andra sidan skulle jag itne villja leva med mig själv om jag bara fick käk en gång om dan :)

Axon
2005-07-27, 10:38
en amerikansk pan pizza för 3 pers och 1liter cola :devil:

spacedog
2005-07-27, 10:45
Sumobrottare käkar f ö ett fetingmål mat om dagen och de lyckas ju ligga på energiöverskott så det står härliga till.

Rättelse: ett megamål om dagen alltså, sedan blir det ett mindre mål framåt kvällningen.

King Grub
2005-07-27, 12:13
Inga problem för mig iaf att sätta i mig mer än tillräckligt på några timmar. Lär dessutom vara helt utsvulten när jag sätter igång. Äter man sen energirik skräpmat är det ännu enklare.

Antagligen är metoden avsedd för normalpersonen, inte byggaren som spänt ut sin magsäck med fem års oavbruten bulk. ;)

Tolkia
2005-07-27, 12:58
En armé av kvinnor med ätstörningar kan intyga att det går hur bra som helst ... tyvärr, både ur ett "sjukt" och ett "friskt" perspektiv.

Semiramis
2005-07-27, 14:26
Jag trodde det var jägare och samlare vi än gång var. Menar han att vi skulle ha sparat alla rötter och frön och skalbaggar och vad det nu kan ha varit och ätit det tillsammans med mammuten? Låter inte så troligt tycker jag.

aliquis
2005-07-27, 14:39

Borde bara betyda att kroppen inte har några problem att lagra på sig även om man sätter i sig en massa på en gång. Precis vad man inte vill.men seriöst, får vi inget filter på aftonbladet lägger jag ner kolo, kan ingen bränna ner skiten?

Mental
2005-07-27, 15:04
men seriöst, får vi inget filter på aftonbladet lägger jag ner kolo, kan ingen bränna ner skiten?

Vad i hela friden får dig att klicka på ett inlägg med rubriken Aftonbladet(igen)??? *slap*

High1ander
2005-07-27, 16:27
Vad i hela friden får dig att klicka på ett inlägg med rubriken Aftonbladet(igen)??? *slap*
Tvångstankar?