handdator

Visa fullständig version : Kostyminköp

JLL
2005-07-27, 01:35
Vart går man när man ska köpa kostym (i Stockholm)?

Hades
2005-07-27, 07:13
Vilken prisklass?

Gabber
2005-07-27, 07:15

Jag kommer på två ställen på rak arm, en är Jaklinders i Kista centrum, bra kostymer men du får betala för dem.

Andra är väl NK en av våningarna där det säljs Armani, Boss m.m. men det finns andra också billigare.

JLL
2005-07-27, 08:51
Vilken prisklass?
Har dålig koll på vad en kostym kostar. Vill ha kvalité för pengarna och inte bara betala för märke. Några tusenlappar måste man väl lägga antar jag.

Destra
2005-07-27, 10:18

Brothers

Daniel Mattusch
2005-07-27, 10:54
NK är det stället i Stockholm som har bredast sortiment vad jag vet, deras "kvalitetskostymer" börjar väl på runt 2500-3000 och sedan stiger snabbt.

Var på NK igår och såg att de hade lite rea så har du tur kanske de även har de på kostymerna, värt att kolla allafall.

Annars finns det ju kostymer för 1500kr på dressman beroende på din budget.

Grisen
2005-07-27, 10:59
Har dålig koll på vad en kostym kostar. Vill ha kvalité för pengarna och inte bara betala för märke. Några tusenlappar måste man väl lägga antar jag.

Svenska Cavaliere gör kvalitetsmässigt bra kostymer till ett bra pris.

Tolkia
2005-07-27, 13:02
Vad du gör så köp inte en kostym som är ALLTFÖR billig om du ändå skall ha en. Passform, tygets fall osv. skvallrar nämligen mer än man kanske tror. Det finns nivåer mellan Armani och Dressman ...

Grisen
2005-07-27, 17:25
Vad du gör så köp inte en kostym som är ALLTFÖR billig om du ändå skall ha en. Passform, tygets fall osv. skvallrar nämligen mer än man kanske tror. Det finns nivåer mellan Armani och Dressman ...

:thumbup:

Men var försiktig, det finns dåliga kvaliteer bland de dyrare fabrikaten också.

Diana
2005-07-27, 17:31
Vad du gör så köp inte en kostym som är ALLTFÖR billig om du ändå skall ha en. Passform, tygets fall osv. skvallrar nämligen mer än man kanske tror. Det finns nivåer mellan Armani och Dressman ...:thumbup:

Kostymer.. :naughty:

Håller me NK is the way to go! :hbang: