Visa fullständig version : Richy Bruch - TV4 20.30
Svenska hjältar >>
Del 4 av 5. För första gången på väldigt länge ställer den före detta diskuskastaren Ricky Bruch upp på en intervju. Numera lever han ett tillbakadraget liv i skånska Blentarp. Ricky var den förste att prata öppet om doping och har aldrig dragit sig för att tala om vad han tycker och tänker. Han var älskad och hatad för sitt oblyga sätt men han är också en av dem absolut största friidrottarna. Ricky berättar bland annat om varför han tog på sig rebellrollen och reflekterar över höjdpunkterna i karriären.
Börjar strax! :hbang: *popcorn*
Tack för påminnelsen! :thumbup:
Arne Persson
2005-07-25, 19:24
VAr medlem i flera år i hans kultklubb Skånes Björnar när han bodde i Sösdala.
Ja verkligen, låter nästan precis som Arne!
jobbigt att se honom tycker jag.
jag gillade honom skarpt när han var aktiv.
trodde han skulle vara fräschare.
jobbigt att se honom tycker jag.
jag gillade honom skarpt när han var aktiv.
trodde han skulle vara fräschare.
Va fan.....gnäll kärring!
Han är ju nästan 60!
Tror du alla ser ut som Sly i den åldern?
Ja verkligen, låter nästan precis som Arne!
långt ifrån!
Va fan.....gnäll kärring!
Han är ju nästan 60!
Tror du alla ser ut som Sly i den åldern?
nä men som en ung björk kanske?
långt ifrån!
Skämtar ju bara, men det är svårt att förstå båda!
nä men som en ung björk kanske?
Stalone!
Eller va du det kvinnlig ironi!
;)
Skämtar ju bara, men det är svårt att förstå båda!
richy låter som en blandning av arnes akademiska och min limhamnska :D
riktigt limhamnska då, inget nyinflyttat strop-rövsvidiska.
Blev nostalgisk som fasen där!
Det va bättre förr!
s_himself
2005-07-25, 20:00
han verka ju rätt go! Fast shit va prylar, och blyg för att skryta om allt han hade är han ju inte ;)
men det ska man väl göra om man lyckats som han.
Riktigt skön gubbe!
Så Jense.
Riktigt skön gubbe!
så Jense
ja
vi tror dig, alla har tränat med richy förfan!
berätta nån historia då!
Vi säger så, ni kommer ju inte tro mig iaf. Fattar egentligen inte varför jag skrev det.
s_himself
2005-07-25, 20:17
Vi säger så, ni kommer ju inte tro mig iaf. Fattar egentligen inte varför jag skrev det.
men tyst då om du ska hålla på så.. dra en historia eller va tyst i fortsättningen. den där attityden är tråkigare än om du skulle ljuga.
dra en jävel nu så vi har något att läsa om denna herre.
arne t.ex har ju tränat en del med honom.
jag har en del släktingar som tränat med honom.
berätta någon historia nu! det är kul att läsa sånt
Arne Persson
2005-07-25, 21:09
Suck, vad bedrövad man blir när man ser hur han har förfallit! :( Hade varit skoj om han gjorde en kroppslig och själslig comeback igen.
Herkulez
2005-07-25, 21:19
missade skiten, kommer det gå nån repris?
Spelade in programmet men blev lite besviken på att så stor del handlade om att reportern inte fick tag på honom. Säga vad man vill om Ricky men han är ett orginal i paritet med Sixten Landby.
För några år sedan hade AB en artikelserie som hette något i stil med "100 svenska hjältar", de sammanfattade olika idrottsmäns karriärer samt gjorde en intervju om deras nuvarande liv. Artikeln om Ricky blev bara en sammanfattning för när reportern och hans fotograf kom till Ricky på avtalad tid för att göra intervjun så satt det en lapp på dörren där det stod något i stil med;
"Det har skrivits 1750 artiklar om mig genom åren, nu får det vara nog /Ricky."
I artikeln så berättade dem om den lappen men dem skrev inte ut vad som stod på slutet nämligen;
"Om ni ändå vill komma in och prata med mig ska ni komma ihåg att det finns X antal sätt att dö på, 1. Få ström genom kroppen 2. Bli sprängd i bitar 3. Bli skjuten med hagelgevär osv..."
AB reportern och hans fotograf såg att Ricky var hemma men valde att skyndsamt hoppa in i bilen och köra därifrån... :D
Krokodil
2005-07-26, 15:02
Ricky rockar! :hbang:
bigtraps
2005-07-26, 15:12
Ni som inte läst hans bok Gladiatorns kamp tycker jag ska göra det
Bitvis mycket underhållande
Filmen om hans sista stora satsning är också mycke sevärd
Men det är precis som Arne sa det var lite sorgligt att se honom
Lillgrabben
2005-12-09, 20:48
Jag hittade av en slump ett litet klipp från Sportspegeln ( på SVT.s hemsida), där Ricky var huvudpersonen.
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=22040&a=440078
villemannen
2005-12-09, 21:19
Man blir ju inte direkt inspirerad av att se honom i dagsläget. Tycker riktigt synd om honom, men det han säger är ju rätt. Han har fått uppleva mer än vad de flesta någonsin kommer att göra.
Sist jag såg honom så sprang han och delade ut sina pengar på bussen, detta därför enligt honom var pengar "roten till allt ont".
Verkar ständigt vara alkoliserad. För några år sedan var det en klasskamrat som hittade honom liggande i ett dike. Han skulle cykla hem men kom inte mer än halv vägs innan han cyklade av vägen och somnade.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.