Visa fullständig version : Noter till trummor?
Metal_boy_
2005-07-25, 14:36
Vart finner man sånt. Tänkte lära mig lite.
Bibliotek brukar ha. Testa där iaf!
Metal_boy_
2005-07-25, 14:42
Bibliotek brukar ha. Testa där iaf!
Finns det inte på nätet då? brukar ju finnas ackord till gitarr på nätet?
Finns det inte på nätet då? brukar ju finnas ackord till gitarr på nätet?
Det finns en sida som heter www.mysongbook.com, där kan du ladda ned noter till olika låtar iaf. Fast det är i grunden ett gitarrprogram men det finns trumnoter och tab utskrivna med =) För att ladda ned låtar från sidan så behöver du guitarpro men det finns att ladda ned lite överallt.
Metal_boy_
2005-07-25, 14:57
Det finns en sida som heter www.mysongbook.com, där kan du ladda ned noter till olika låtar iaf. Fast det är i grunden ett gitarrprogram men det finns trumnoter och tab utskrivna med =) För att ladda ned låtar från sidan så behöver du guitarpro men det finns att ladda ned lite överallt.
Ok, så guitarpro är ett program som jag måsste ha för att öppna filerna? Går det att skriva ut på papper?
Pudzianovski
2005-07-25, 15:29
Finns att köpa i vilken musikaffär som helst annars.
Här har du annars: http://www.drummerworld.com/drumclinic.html
Metal_boy_
2005-07-25, 15:40
Finns att köpa i vilken musikaffär som helst annars.
Här har du annars: http://www.drummerworld.com/drumclinic.html
Tack :thumbup: Nu ska jag bara försöka förstå logiken i det hela.
Pudzianovski
2005-07-25, 15:43
http://www.student.nada.kth.se/~md96-jka/drums/
Ok, så guitarpro är ett program som jag måsste ha för att öppna filerna? Går det att skriva ut på papper?
Du måste ha guitarpro men som sagt det finns att hitta lite överallt. Det går att skriva ut på papper. =)
//JoelR från brorsans användare.
grisbil3n
2005-07-25, 16:30
Om du bor i Stockholm så kan jag fan skänka ett par böcker, går knappast o sälja o du verkar vara en skön rackare.
Edit: Location Norrköping ;)
kalle_banan
2005-07-25, 18:01
trummor ska spelas efter gehör, lättaste instumentet efter digeridoo!
avundsjuk! :hbang:
Lättaste intrumentet är det nog inte :P ... Vi använder GP till att göra nay låtar.. Lätt att skicka runt och bra att höra :) .. Vill du ha papper direkt så tanka tabs.. Lite svåra ibland och läsa kanske .. www.mxtabs.net ... Men GP är att rekommendera ;)
Metal_boy_
2005-07-26, 11:54
ok , tack. Jag har aldrig kunnat noter eller nått såntdär men jag har kunnat spela trummor sen jag var 10år. Tänkte bara kolla lite hur det ser ut, men jag antar att jag kommer tycka det är krångligt och fortsätta notera saker på mitt egna sätt :)
Guitarpro är det i särklass bästa tabprogrammet som finns... Där finns ALLT, för det mesta iaf. Men jag fattar inte varför du behöver tabs till trummor :confused: , är det inte bara o lyssna hur fillsen är uppbyggda? Aja, men GuitarPro är iaf det enda rätta!
Lättaste intrumentet är det nog inte :P ... Vi använder GP till att göra nay låtar.. Lätt att skicka runt och bra att höra :) .. Vill du ha papper direkt så tanka tabs.. Lite svåra ibland och läsa kanske .. www.mxtabs.net ... Men GP är att rekommendera ;)
Vafaan, det är ju bara att skriva ut från GP? kankse lite svårt att se var i låten man är, men det kan man ju anteckna?
Metal_boy_
2005-07-26, 12:01
Guitarpro är det i särklass bästa tabprogrammet som finns... Där finns ALLT, för det mesta iaf. Men jag fattar inte varför du behöver tabs till trummor :confused: , är det inte bara o lyssna hur fillsen är uppbyggda? Aja, men GuitarPro är iaf det enda rätta!
Jovisst, det är så jag brukar göra. Skulle vilja ha tag i lite tips på fills förresten, behöver lite fräsht i fingrarna. Vart hittar jag GuitarPro?, fanns i´nte på download.com.
Pudzianovski
2005-07-26, 12:05
Det är inte så jävla lätt o "lyssna" hur fills är uppbyggda om man inte spelat mycket. Det kan variera jävligt mycket.
1/4 takter till 1/3 fills osv. Man kan hålla på o ändra och trixa i all oändlighet.
Tror många skulle bli förvånade om de tog några lektioner hur det är att spela trummor.
Metal_boy_
2005-07-26, 12:08
Det är inte så jävla lätt o "lyssna" hur fills är uppbyggda om man inte spelat mycket. Det kan variera jävligt mycket.
1/4 takter till 1/3 fills osv. Man kan hålla på o ändra och trixa i all oändlighet.
Tror många skulle bli förvånade om de tog några lektioner hur det är att spela trummor.
hehe japp många skulle säga: AHA!! ska man använda fötterna också?? :D
Jo det kan vara knepigt med fills. Det gäller att lyssna noga och tänka logiskt.
Jovisst, det är så jag brukar göra. Skulle vilja ha tag i lite tips på fills förresten, behöver lite fräsht i fingrarna. Vart hittar jag GuitarPro?, fanns i´nte på download.com.
Mitt bästa tips är att lyssna och försöka härma efter :D. Trommorna i GP är ju uppbyggda som tabs, så det kan vara lite svårt att se. Men det blir lättare och lättare ju mer man håller på. (editerade mitt svar)
Pröva på DC eller andra liknande nerladdningsprogram. Freewareversionen är ganska dålig så det bästa är att tanka hem orginalversionen ;).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.