Visa fullständig version : Zucchini
Johan1986
2005-07-25, 10:46
Någon som har tips på vad man kan göra med zucchini (stavning?). Hur tillagar man det?
Någon som har tips på vad man kan göra med zucchini (stavning?). Hur tillagar man det?
Skiva, pensla med olivolja, grilla och salta.
Eller hacka i lagom stora bitar och rör ned i någon god köttgryta
Johan1986
2005-07-25, 14:48
Tack, ska pröva det senare idag, stekte precis lite zucchini tillsammans med ett paket bacon och vitlök. Blev riktigt gott
www.fruktogront.se har ett recept på en ratatouille som blir riktigt god.
VoDaresVins
2005-08-01, 21:01
Här är recept på det jag sitter och :eating: just nu.
Fyllda squashhalvor (2 pers.)
2 squash (föredrar själv gula)
~250g köttfärs
1 lök
En burk creme fraiche (hur var det med stavningen nu igen?)
Riven ost
Spiskummin, salt, peppar.
Lägg ugnen på 200 grader. Dela squashen på längden. Gröp ur kärnhuset ur squashen så det bara lämnar en vägg på ca en halv cm, men spara undan innehållet. På med stekpannan och stek färsen med löken. När det börjar bli brunt rör du ner sqash innehållet. Krydda med salt, peppar, spiskummin och ev. lite chili. Låt det fräsa en stund och häll sedan i creme fraichen. Blanda om allt väl. Lägg squashhalvorna på en plåt eller i en form och fyll dom med den stekta fyllningen. På med riven ost och in i ugnen. Låt vara tills osten fått färg (20 - 25 minuter). Går att käka med potatis, pasta eller ris, själv föredrar jag potatis. Brukar inte orka laga nån sås, men jag tycker det går bra utan.
Pudzianovski
2005-08-01, 21:46
Haha...hittade du bara en i kylskåpet bara "sådär"...hmm...va fan ska jag göra med den här grejen... ? :confused:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.