Visa fullständig version : Hopphöjd
Hur högt kan ni hoppa? Alltså rakt upp i en vertical jump test.
http://www.brianmac.demon.co.uk/sgtjump.htm
Eftersom gymmare har ju större överkropp eller priotera överkropp tänkte jag de kanske inte hoppa lika högt. :) Gjorde testet innan jag började med Air Alert, fick runt 60cm.
Hur högt kan ni hoppa? Alltså rakt upp i en vertical jump test.
http://www.brianmac.demon.co.uk/sgtjump.htm
Eftersom gymmare har ju större överkropp eller priotera överkropp tänkte jag de kanske inte hoppa lika högt. :) Gjorde testet innan jag började med Air Alert, fick runt 60cm.
Men även större benmuskler!?
Vesseldahl
2005-07-21, 17:06
Hoppar runt 75 cm.
Har inte använt den här mättekniken, tycker den är lite "vansklig". Hoppade på en matta med mätsensorer som registrerade svävtiden och som därefter räknade ut höjden.
Jag ligger också runt 75 cm. Men jag har bara testat på jobbet, inte optimalt klädd med bälte och stålhätteskor om man säger så. ;)
bigtraps
2005-07-21, 17:19
Har gjort 3,20 i stillatående längd och 1,35 i jämnfotahopp
Pudzianovski
2005-07-21, 17:49
Ca 85 när jag var 15.
trubaduren
2005-07-21, 18:01
Jag klarar typ 95cm, men så har jag spelat basket i två månader.
Ofta ni klarar 75 resp. 85 cm. Kanske om ni drar upp knäna, men knappast att ni skulle med raka ben lämna marken så mkt. Vi testade med lite tveksamma mätmetoder i skolan då klarade jag 55cm.
Mät om, mät rätt.
Edit: Om man räknar med sväv tiden, kan man inte bara landa med uppdragna knän och åpå så sätt "klara" 20cm till? Inte skönt men det borde gå.
Pudzianovski
2005-07-21, 18:02
Jag har spelat basket i flera år. Jag är 178cm dunkar med liten boll.
Har klarat 130cm i stillastående höjdhopp, var några år sedan nu.
Klarar kanske 110cm i jämfota hopp över ribba, med några stegs gångansatts.
Kan hoppa över några häckar i rad på högsta/nästhögsta höjden(typ 98-106cm).
Har aldrig gjort just detta testet dock men antar att jag skulle klara mig bra.
Edit: Om man räknar med sväv tiden, kan man inte bara landa med uppdragna knän och åpå så sätt "klara" 20cm till? Inte skönt men det borde gå.
Jo, men det är ju ungefär som att springa 5km och starta klockan först när man kommit halvägs och sedan vara stolt över sin supertid på 5km.
trubaduren
2005-07-21, 18:10
Jo, men det är ju ungefär som att springa 5km och starta klockan först när man kommit halvägs och sedan vara stolt över sin supertid på 5km.
Precis, eller som att ljuga på ett internet forum om hur duktig man är....
Precis, eller som att ljuga på ett internet forum om hur duktig man är....
Vem syftar du på?
Vesseldahl
2005-07-21, 18:53
Gäller det en "tävling" polare emellan i vem som kan pressa fram högsta siffran så är ju det en metod att prova, vill man ha fram ett värde på om träningen har givit något så är det inte rätt metod.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.