handdator

Visa fullständig version : Protec

tinkerbell
2005-07-20, 09:32
Har försökt söka rundor men hittar inga exakta svar...

Angående eiselts protec, består ju av 75 kasein. Går de bra å ta en drink när man vill eller när man är sugen på något gott, eller kanske byta ut någon måltid mot den under diet? Eller endast innan sängs?

Någon som har smakat? Vilken smak är bäst? Tänkte på vanilj smaken.

Tacksam för svar

MVH

aliquis
2005-07-20, 11:15
Har försökt söka rundor men hittar inga exakta svar...

Angående eiselts protec, består ju av 75 kasein. Går de bra å ta en drink när man vill eller när man är sugen på något gott, eller kanske byta ut någon måltid mot den under diet? Eller endast innan sängs?

Tacksam för svar

MVHGår nog bra när man vill, men sloow är ju ännu bättre isf antar jag. Byta ut en måltid mot bara protein är nog rätt ovärt.
Som extra protein till mellanmål eller kanske tom runt träningen kan du ju ta det, så nej, inte bara innan sängs.
Smaker har jag ingen koll på =P

King Grub
2005-07-20, 11:17
Det är inget negativt med att använda det som proteinkälla till en måltid, om man nu skulle få det för sig.

tinkerbell
2005-07-20, 11:42
Det är inget negativt med att använda det som proteinkälla till en måltid, om man nu skulle få det för sig.

SÅ det är alldrig fel med mkt protein? Exempelvis en proteinrik måltid + protec?

King Grub
2005-07-20, 11:46
SÅ det är alldrig fel med mkt protein? Exempelvis en proteinrik måltid + protec?

Har du redan en proteinkälla i måltiden är det onödigt och slöseri att ta en proteindrink samtidigt. Det blir inte muskelprotein av det, utan det kommer att oxidera till kolhydrat och användas som energi. Helt onödigt, med andra ord. Det ger inte bättre träningsresultat. Då är det bättre att du sprider ut proteinintaget mer, och där kan en drink ha sin plats, när du inte orkar eller vill äta en mål mat. Tillför du protein var tredje timme eller så är du inte fel ute, gärna frekventare efter träning.

Knäböj
2005-07-20, 12:21
Och smaken gillar jag på alla 3 Protec faktiskt.Brukar variera lite.

tinkerbell
2005-07-20, 13:15
Har du redan en proteinkälla i måltiden är det onödigt och slöseri att ta en proteindrink samtidigt. Det blir inte muskelprotein av det, utan det kommer att oxidera till kolhydrat och användas som energi. Helt onödigt, med andra ord. Det ger inte bättre träningsresultat. Då är det bättre att du sprider ut proteinintaget mer, och där kan en drink ha sin plats, när du inte orkar eller vill äta en mål mat. Tillför du protein var tredje timme eller så är du inte fel ute, gärna frekventare efter träning.

Ok Grub.

Så du menar ifall jag inte orkar äta de proteinrika i måltiden ersätter jag de med en drink, så jag får i mig protein i varje måltid?

tinkerbell
2005-07-20, 13:16
Och smaken gillar jag på alla 3 Protec faktiskt.Brukar variera lite.

Låter bra, tyckte Eiselts Maxgain (jordgubb) smakade godis, kanske inte så stor skillnad mellan protec och maxgain? :)

King Grub
2005-07-20, 13:19
Ok Grub.

Så du menar ifall jag inte orkar äta de proteinrika i måltiden ersätter jag de med en drink, så jag får i mig protein i varje måltid?

Du bör få i dig något fullvärdigt protein varje mål.

Highlander
2005-07-20, 13:38
Låter bra, tyckte Eiselts Maxgain (jordgubb) smakade godis, kanske inte så stor skillnad mellan protec och maxgain? :)

är du dum eller något? maxgain är en gainer, protec är ett rent proteinpulver.. ganska markant skillnad i näringsvärden där du!

vill du bli fet så..

Billy
2005-07-20, 13:46
är du dum eller något? maxgain är en gainer, protec är ett rent proteinpulver.. ganska markant skillnad i näringsvärden där du!

vill du bli fet så..

Tinkerbell tänkte att det kanske inte är så stor skillnad i smaken mellan protec och maxgain, och är därför dum? njae .. ;)

Remote
2005-07-20, 13:48

vill du bli fet så..

han syftar på hur de smakar, inte vad de innehåller..

tinkerbell
2005-07-20, 14:01
Mmm, menade mer smaken och inte innehållet :em: Vet mycket väl att de är STOR skillnad mellan långsamt protein och en gainer.

Highlander
2005-07-20, 14:06
Mmm, menade mer smaken och inte innehållet :em: Vet mycket väl att de är STOR skillnad mellan långsamt protein och en gainer.

då måste jag ursäkta mig själv för mitt idiotiska inlägg *slap*

smakmässigt kan dom väl ligga varandra nära, när det kommer till produkter av samma fabrikat så har jag av egen erfarenhet uppfattningen att gainers och protein-produkterna ligger varandra nära.. dom rena proteinen brukar dock ha en artificiellare touch och gainern något sliskigare(godare :D )

tinkerbell
2005-07-20, 14:16

smakmässigt kan dom väl ligga varandra nära, när det kommer till produkter av samma fabrikat så har jag av egen erfarenhet uppfattningen att gainers och protein-produkterna ligger varandra nära.. dom rena proteinen brukar dock ha en artificiellare touch och gainern något sliskigare(godare :D )

Nejdå, de är lugnt :)

Ah, okej ... då smakar nog Protec gott, tänker köra på vanilj för de är så gott!! ;)

Knäböj
2005-07-20, 15:28

Ditt inlägg var idiotiskt vare sig han menade smaken eller innehållet.

Detta är ett forum,inte ett ställe att få ogrundade idiotförklaringar. Ok?

Highlander
2005-07-20, 15:58
Ditt inlägg var idiotiskt vare sig han menade smaken eller innehållet.

Detta är ett forum,inte ett ställe att få ogrundade idiotförklaringar. Ok?

tack för att du påpekade

Maran
2005-07-21, 10:56

Tacksam för svar

MVH[/QUOTE]

Alla smakar bra men vanilj är bäst. Dessutom kan du med fördel blanda i en skopa i havregrynsgröten!

aliquis
2005-07-21, 11:58
Du bör få i dig något fullvärdigt protein varje mål.Fast när jag äter potatis skippar jag ju sädesslagen och då blev det bara potatis o bönor... Spelar det så enormt stor roll då? Finns väl kvar lite aminosyror från sädesslag i kroppen sedan tidigare, om inte annat lär jag ju inte behöva tiotals gram fullvärdigt protein i timmen?

tinkerbell
2005-07-21, 14:05

Tacksam för svar

MVH

Alla smakar bra men vanilj är bäst. Dessutom kan du med fördel blanda i en skopa i havregrynsgröten![/QUOTE]

GOTT =)))

tinkerbell
2005-07-22, 18:39
Tog en drink innan idag, oj vad klumpigt de var. Några tips? Går de bättre ifall man mixxar 3 skopor i 4-5 dl vatten i mixer än å shaka den i shakern? Hur gör ni?

Tacksam för svar

// t

super_sorken
2005-07-22, 18:56
det jag kör med heter nutrisport 90+protein
45 gram protte per 50gram.. löööv it :P

tinkerbell
2005-07-22, 22:43
Körde 3skopor i 4-5 dl vatten i mixxern å mixxa, blev så mycket bättra än å shaka, Protec klumpar ju ganska lätt. Blev så mkt bättre i mixxern, inga klumpar alls :) Inget negativt med att mixxa proteinpulver i mixxer va? Rätt dum fråga, men man vill ju alltid vara 100% säker

// t

tinkerbell
2005-07-23, 14:08
Håller tråden levande, någon som vill svara? :em:

nemo5577
2005-07-24, 16:00
Har sålt Eiselts produkter i över 5 år, och angående Protec så är Choklad godast (Naturligtvis enligt mitt egna tycke) och lättlösligast (Blandar i vatten m shaker) Vaniljen är lätt den som är svårast att lösa upp (Och äckligast, smakar diskmedel när man blandar med vatten). Blir nästan alltid klumpigt. Men det handlar ju också naturligtvis om mängden pulver mot mängden vätska. Och om du mixar shakar eller rör om spelar ingen roll. Det är ju inte så att du slår isär aminosyrorna med mixern. Angående protec + mat så har det ju också där med mängden att göra. Är du vegetarian kan jag definitivt rekomendera det då det kan vara besvärligt och dyrt att täcka behovet. Och Eiselt har ju dumpat priserna rejält.
Skulle inte rekommendera att använda det som måltidsersättare då - i motsats till vad folk tycks tro - man även är beroende av kolhydrater.

En sista sak bara. Man blir INTE fet av Gainer dvs om mam vet vad man gör.

tinkerbell
2005-07-24, 17:34
Har sålt Eiselts produkter i över 5 år, och angående Protec så är Choklad godast (Naturligtvis enligt mitt egna tycke) och lättlösligast (Blandar i vatten m shaker) Vaniljen är lätt den som är svårast att lösa upp (Och äckligast, smakar diskmedel när man blandar med vatten). Blir nästan alltid klumpigt. Men det handlar ju också naturligtvis om mängden pulver mot mängden vätska. Och om du mixar shakar eller rör om spelar ingen roll. Det är ju inte så att du slår isär aminosyrorna med mixern. Angående protec + mat så har det ju också där med mängden att göra. Är du vegetarian kan jag definitivt rekomendera det då det kan vara besvärligt och dyrt att täcka behovet. Och Eiselt har ju dumpat priserna rejält.
Skulle inte rekommendera att använda det som måltidsersättare då - i motsats till vad folk tycks tro - man även är beroende av kolhydrater.

En sista sak bara. Man blir INTE fet av Gainer dvs om mam vet vad man gör.

Tjena nemo...

Jo jag kör Protec med jordgubbssmak, jag brukar oftast ta en drink innan sängs med lite bröd eller något, funkar utmärkt å mixa de i mixxer, klumpar inte alls.

Givetvis blir man inte fet av gainers, jag använde maxgain som måltidersättare innan för att de mättade rätt bra, men snabba kolhydrater + snabbt protein är vell inte de bästa som mellanmål heller, kan tillägga att jag var nybörjare då med, men jag låg på kcal-.

Men protec mättar ju inte :(