Visa fullständig version : Rekommendera filmer
High1ander
2005-07-18, 21:16
Ja, nu är det så att man sett en hel del filmer i sitt liv, men det är så att jag vet att det finns en massa bra som man missat, och nu vill jag ha tips på eventuella filmer som man bara måste se, nya som gamla, action såväl som kärleksdrama, independent och Hollywood, allt går för sig, så länge den inte är indisk :D
Får gärna vara filmer som passar en ung kille som mig, liknande, Donnie Darko, Garden State, Oldboy, American Beauty, Citizen Kane, Eternal Sunshine of The Spotless Mind, The Virgin Suicides, Casablanca... Är bara ett plus om de är tragiska, och "vackra" i fotot.
Går även bra med vissa kultrullar utav diverse "stjänor" som Van Damme, Chuch Norris, Bruce Lee...
Det enda viktiga är att filmen måste vara bra :D
BTW, måste rekommendera Gudfadern som kommer visas på TV4 söndag kl 21.00.
(Sökte men hitta ingen filmtipstråd).
Fettecke
2005-07-18, 21:17
Rocco och dom 7 dvärjarna. viktigt...
Lasse Kongo
2005-07-18, 21:18
Steve-O The Early Years :thumbup:
Först och främst genre, därefter kan jag hjälpa dig!
Name one genre alone!
Ninjasmurf
2005-07-18, 21:20
Tragisk film: Grave of the Fireflies (Hotaru no haka)
Action: Sin City, Danny the Dog
Samtliga filmerna nedan har jag sett ett icke oansenligt antal gånger, tröttnar aldrig. Enda skillnaden är att efter några gånger börjar man skratta innan det roliga i fråga inträffat. :D
Eurotrip (roligaste filmen ever!)
Harold and Kumar go (ska det inte va goes?) to white castle
Not another teenmovie (god dammit *spott* god dammit)
American pie-filmerna (speciellt tvåan)
Terminator 2
Rocky 1 och 4
Pitch Black
Chronicles of Riddick
Och så lite humor
Best of Triumph the insult comic dog (DVD)
Du måste se "Layer Cake", om du inte redan sett den...riktigt hård film *popcorn*
J... Är bara ett plus om de är tragiska, och "vackra" i fotot...
Sju samurajerna av Kurosava, Livvakten av samme regissör (bägge filmerna fick tjäna som underlag till massor av westerns åren efter + en del nyare som Dead man walking med B Willis - men här har du orginalen).
Sjunde inseglet av Ingemar Bergman. Behövs inga kommentarer.
Döda män klär inte i rutigt när du vill skratta åt alltihop - genialisk.
Bortglömd men en ruskigt mörk historia ändå är Marathonmannen (i flera färger men i alla fall...) med Dustin Hoffman som den hårttränande looserbrodern i ett djävulsk drama. "Is it safe..."
Lite att bita i som cineast.
Lizard
High1ander
2005-07-18, 21:27
Först och främst genre, därefter kan jag hjälpa dig!
Name one genre alone!
Hmm... Tänkvärda actionfilmer, finns så många bra dramafilmer, men action är det inte mycket av. Bara Léon och Terminator 1-2 som jag verkligen tycker är riktigt bra actionfilmer. Så ge mig action.
Ninjasmurf
2005-07-18, 21:30
Pitch Black
Chronicles of Riddick
Och så lite humor
Best of Triumph the insult comic dog (DVD)
Directors cut versionen av Chronicles of Riddick var bra, orginalversionen inte särskilt...
High1ander
2005-07-18, 21:32
Sju samurajerna av Kurosava, Livvakten av samme regissör (bägge filmerna fick tjäna som underlag till massor av westerns åren efter + en del nyare som Dead man walking med B Willis - men här har du orginalen).
Sjunde inseglet av Ingemar Bergman. Behövs inga kommentarer.
Döda män klär inte i rutigt när du vill skratta åt alltihop - genialisk.
Bortglömd men en ruskigt mörk historia ändå är Marathonmannen (i flera färger men i alla fall...) med Dustin Hoffman som den hårttränande looserbrodern i ett djävulsk drama. "Is it safe..."
Lite att bita i som cineast.
Lizard
Sett de där filmerna nyligen, förrutom Döda män klar inte i rutigt, som jag inte sett.
Ja, Kurosawa gjorde ju Hidden Fortrest som Star Wars bygger på, han var första regissören i historien med slow-motion-död, använde flera kameror för att få perfekta klipp. Tyvärr tyckte jag de sju samurajerna var för seg.
Yojimbo -> The Good, The Bad And The Ugly -> Last Man Standing (med Bruce Willis)
Jag måste dock se mer Bergmanfilmer, älskade verklikgen Sjunde Inseglet, den var så brutalt egensinnig och rolig.
Bra rekommendationer annars...
High1ander
2005-07-18, 21:33
Directors cut versionen av Chronicles of Riddick var bra, orginalversionen inte särskilt...
Såg precis filmen, den var bara pinsam.
Samtliga filmerna nedan har jag sett ett icke oansenligt antal gånger, tröttnar aldrig. Enda skillnaden är att efter några gånger börjar man skratta innan det roliga i fråga inträffat. :D
Eurotrip (roligaste filmen ever!)
Harold and Kumar go (ska det inte va goes?) to white castle
Not another teenmovie (god dammit *spott* god dammit)
American pie-filmerna (speciellt tvåan)
Terminator 2
Rocky 1 och 4
Just den typen av filmer jag blir mörkrädd för :/
Allt som Monty Pyton gjort plus en del som medlemmarna har gjort på egen hand.
En hög med Clintans filmer (Westerns främst.).
Wheels on meals med Jackie Chan plus några av de äldre filmerna han gjort. Riktig filmhistoria och man undrar lite vad som var så unikt med Hidden/crouching filmen...
Last Man Standing (med Bruce Willis)
Bra rekommendationer annars...
..SÅ hette den ja! (minne som en guldfisk)
Begman är inget man slänger i spelaren och fram med en påse chips och slöblänger lite på - han kräver sin tittare. Trivialt vetande kan vara att Dallas är utformat efter "Scener ur ett äktenskap" men med en enklare plott och en mer dramatisk miljö. Ryktet förtäljer att Bergman själv gärna tittade på Dallas..
I övrigt tackar jag.
Lizard
Tyckte orginalarn var äkligt bra, och nu har jag en nyinköpt Unrated director's cut som ligger och väntar på premiärtitt. :)
High1ander
2005-07-18, 21:43
..SÅ hette den ja! (minne som en guldfisk)
Begman är inget man slänger i spelaren och fram med en påse chips och slöblänger lite på - han kräver sin tittare. Trivialt vetande kan vara att Dallas är utformat efter "Scener ur ett äktenskap" men med en enklare plott och en mer dramatisk miljö. Ryktet förtäljer att Bergman själv gärna tittade på Dallas..
I övrigt tackar jag.
Lizard
Jojo, men jag såg Sjunde Inseglet i USA med mina svenska polare där, alla tyckte den var galet bra o rolig, var min filmlärare som gav den till mig också...
Det är den enda svart-vita filmen jag har ett minne av att ha sett då man var ca 7-8 år gammal.
Det grymmast i filmen är ju när "Squire" (hette så på engelska) säger "Jag skulle kunne våldta dig, men jag är trött på den typen av kärlek".
spacedog
2005-07-18, 21:46
Ford Fairlane, såklart! :thumbup:
Butterfly effect
The hole
Identity
Big fish
Gilbert grape
Taking lives
Madhouse
Buying the cow
Requiem for a Dream
:D
Fight Club
Pulp Fiction
Gökboet
Full metal jacket.
edit: och trainspotting förstås
Fight Club
Pulp Fiction
Filmer värdiga för en turk att favorisera :thumbup:
The Untouchables (Connery's rollprestation får en fortfarande att fälla en tår nästan av impress!)
Oldboy (bästa jävla asiatiska film någonsin)
Reservoir Dogs
Der Untergang (Undergången - 3e rikets fall, otrolig rollprestation av han som spelar Hitler)
Flykten från Alcatraz (Clintan - behövs det sägas nåt mer?
christian
2005-07-18, 22:18
Fyller på med Crash
Slackers, en film som gick på tv för några dagar sen, collagefilm. Cool Ethan var grym :D
Man on Fire, http://imdb.com/title/tt0328107/
The_RobRoy
2005-07-19, 08:42
Brotherhood of War - nyutkommen asiatisk krigsfilm.
Jag såg Ray på DVD häromdagen. Helt lysande!
allan
High1ander
2005-07-19, 09:34
Jag såg Ray på DVD häromdagen. Helt lysande!
allan
Om man gillar en överspelande Jamie Foxx, med dålig karaktär så är den väl sevärd... hur fan kunde han få Oscar för den? Lång och förutsägbar.
Såg precis Closer, det var en riktig höjdarrulle, Clive Owen är helt lysande, tillsammans med Julia Roberts, Jude Law och Natalie Portman. Jag visste ju mer eller mindre vad som skulle hända i Closer, men den var så himla välspelad, fint regisserad och bra skriven att man bara satt o njöt av kommentarer och hur folk bara sårar varandra...
Nästa film som är på min lista är Crash.
Ska även försöka få tag i Ford Fairlane...
Man on Fire, http://imdb.com/title/tt0328107/ Helt värdelös, Denzel kör en fjantig kliché-alkoholkaraktär, MTV-klippningen och den helt jätteförutsägbara storyn pga. typecasting gör filmen helt värdelös.
The Untouchables (Connery's rollprestation får en fortfarande att fälla en tår nästan av impress!)
Oldboy (bästa jävla asiatiska film någonsin)
Reservoir Dogs
Der Untergang (Undergången - 3e rikets fall, otrolig rollprestation av han som spelar Hitler)
Flykten från Alcatraz (Clintan - behövs det sägas nåt mer?
Bra filmer, men bara Der Untergang jag inte sett.
Full metal jacket.
edit: och trainspotting förstås
Full Metal Jacket är grymt bra, Trainspotting funkar.
Fight Club
Pulp Fiction
Gökboet
Mästerverk
Butterfly effect
The hole
Identity
Big fish
Gilbert grape
Taking lives
Madhouse
Buying the cow
Requiem for a Dream
:D
Har inte sett Madhouse, Buying The Cow eller the Hole, men kolla på IMDb.com o de verkade ju inte för bra... "Teen"-filmer är inte så intressant, även fast jag går på college...
The_RobRoy
2005-07-19, 09:36
Tycker det är häftigt att folk kan ha så jäääkla olika filmsmak, filmrecensioner är alltså rättså onödiga, om man inte vet att man har samma smak som recensenten
Har inte sett Madhouse, Buying The Cow eller the Hole, men kolla på IMDb.com o de verkade ju inte för bra... "Teen"-filmer är inte så intressant, även fast jag går på college...
Jojo men man ska inte säga nånting för ens man har sett en film. Ge dem en chans.
High1ander
2005-07-19, 09:49
Tycker det är häftigt att folk kan ha så jäääkla olika filmsmak, filmrecensioner är alltså rättså onödiga, om man inte vet att man har samma smak som recensenten
Nja, jag behöver inte ha samma smak som en recensent, sätter recensenten en femma och jag läser en bra "recension" så kan jag snabbt märka om det är en film av värde eller inte... Liksom en bra recensent säger ju vad som är "fel eller bra" med en film, sen är det ju en själv som får avgöra om hur mycket de som är "fel eller bra väger in".
Personligen så räcker det oftast för mig att se en trailer till en film för att veta om den är sevärd.
Kan säga att jag alltid bara sett bra filmer på bio då jag "valt bion själv", såg liksom Gladiator, Sjätte Sinnet, Matrix, Hero, Million Dollar Baby, Master and Commander, Road to Perdition (fotot är makalöst) på premiären, strax efter och alltid innan de hunnit få sina oscars, osv...
Jojo men man ska inte säga nånting för ens man har sett en film. Ge dem en chans.
Ska ge dem en chans om jag får tag i dem...
The_RobRoy
2005-07-19, 09:52
Master and Commander är ju ruskigt jäkla kass, annars hade du ju lyckats pricka bra rullar.
Vilket återigen visar att man kan ha lika smak om många filmer, men så kommer det ändå någon som den ena tycker är värdelös och den andra bra.
Du ser så olika det kan vara. Jag gillar Ray därför att Ray Charles enligt uppgift var exakt så extravagant som han spelas där. Han spelade över även i det verkliga livet, så varför inte i filmen? Och du gillar Fight Club som jag tyckte var ett sömnpiller, liksom Matrix.
När det gäller recenscenternas roll - de filmer som de gillar överlever nästan alltid till generationerna efteråt. De ser kvalitet där de ordinäre filmtittaren kanske bara söker underhållning. Men det är också så att filmer som kritikerna tycker är skit...nästan alltid är riktig dynga.
allan
High1ander
2005-07-19, 10:11
Master and Commander är ju ruskigt jäkla kass, annars hade du ju lyckats pricka bra rullar.
Vilket återigen visar att man kan ha lika smak om många filmer, men så kommer det ändå någon som den ena tycker är värdelös och den andra bra.
Oscar för foto, och jag pluggar för att bli filmfotgraf och regissör... Sen försökte den inte lägga in en krystad kärlekshistoria, osv... Jag uppskatta den mycket (nominerad till 11 oscars, så den är verkligen gediget gjort)...
Du ser så olika det kan vara. Jag gillar Ray därför att Ray Charles enligt uppgift var exakt så extravagant som han spelas där. Han spelade över även i det verkliga livet, så varför inte i filmen? Och du gillar Fight Club som jag tyckte var ett sömnpiller, liksom Matrix.
När det gäller recenscenternas roll - de filmer som de gillar överlever nästan alltid till generationerna efteråt. De ser kvalitet där de ordinäre filmtittaren kanske bara söker underhållning. Men det är också så att filmer som kritikerna tycker är skit...nästan alltid är riktig dynga.
allan
Även om Ray-historien är "verklig", så är den fortfarance kliché... Svarta killen som tar över världen med "löve", han är dessutom blind... Han har också ett förlutet med en död brorsa...
Bara för att saker är "verkliga" gör dem inte bra. Jag tyckte filmen bara var för mycket standardformulär A1.
Kan jämföras med att jag vill inte se några mer filmer som liknar Remember The Titans, Coach Carter osv, även fast de är sanna framgångssagor...
Du har rätt med kritiker, de har ofta "rätt" med klassiska filmer, osv. Därför håller jag ofta med dem, då jag knappast är den som bara går till bion för att se bröst och bilar... Men vissa kritiker vet man inte vad de håller på med... Orvar i filmkrönikan är väldigt bra och saklig när han slaktar eller hyllar filmer...
LOL :laugh:
Allan och High1ander.
Film är som humor - färskvara och det som var gängse då fungerar inte riktigt på samma sätt nu. Ett Shakespeare-drama behöver skrivas om precis som en Hasse&Tage-revy för att anpassa sig till den nya tidens språkbruk och seder. Att recencenten genomskådar trixen är egentligen inte mer unikt än vad matskribenten, biljournalisten eller, för all del, bodybuildingdomaren förmår sammanställa av sitt accumulerade vetande. High1ander, du som studerar film får till slut helt andra bevekelsegrunder för ditt filmgillande än Allan, som inte läst på de dramaturgiska finterna(?) och mer låter sig slukas av berättelsen antar jag. Jag har själv förstört mycket av min njutningsfulla naivitet med att läsa dramaturgi och känner igen planteringarna redan i inledningen på filmen - En sax....där....?!...jaha...den kommer nog till användning mot the bad guy i slutet av filmen....
Lizard
High1ander, du som studerar film får till slut helt andra bevekelsegrunder för ditt filmgillande än Allan, som inte läst på de dramaturgiska finterna(?) och mer låter sig slukas av berättelsen antar jag. ....
Lizard
Det har han visst....
allan
the longest yard om du gillar am. fotboll
bob sapp, adam sandler, kevin nash och många väldigt stora snubbar såsom den indiska styrkelyftaren på 218cm
Jag är också väldigt intresserad av film, men på en mer amatörnivå.
Ser en hel del film, både kritikerrosade toppfilmer, och lite mer lågbudget collage/teen filmer. Action, drama och romance. Jag gillar allt möjligt :)
Jag listar upp några favoriter som jag har sett det här året:
The Station Agent (http://imdb.com/title/tt0340377/)
Sideways (http://imdb.com/title/tt0375063/)
Bad Santa (http://imdb.com/title/tt0307987/)
October Sky (http://imdb.com/title/tt0132477/) som Myten tipsade om för nån dag sen.
Dear Frankie (http://imdb.com/title/tt0377752/)
Remember The Titans (http://imdb.com/title/tt0210945/)
Misery (http://imdb.com/title/tt0100157/) Hemsk film.
Out Cold (http://imdb.com/title/tt0253798/) En av mina favorit "B-filmer"
Hoppas nån av filmerna verkar intressant.
"Bad Santa" är ju bara för rolig, störtskön film :thumbup:
The station agent
The indianrunner
Fire in the sky
Betty blue 37.2 på morgonen
Några som inte nämnts som jag gillar skarpt iaf.
tinkerbell
2005-07-19, 13:18
Titta på Dodgeball, mycket unerhållande ... bra rolig med :)
Ikväll blire vell nya Tripple X, verkar inte bra men värt å se :)
Det har han visst....
allan
...och där klampade jag rakt in i klaveret med både ullstrumpor och broddar....
*f'låt*
Lizard
Hmm... Tänkvärda actionfilmer, finns så många bra dramafilmer, men action är det inte mycket av. Bara Léon och Terminator 1-2 som jag verkligen tycker är riktigt bra actionfilmer. Så ge mig action.
Nu skriver jag bara ner plain action!
Predator
True Lies
Mad Max Roadwarrior
The Killer
Full Contact
Police Story
Runaway Train
Robocop
The Blood Of heroes
I skottlinjen
Escape from New York
Under Siege
Samtliga Indiana Jones rullar!
Dao
Walking Tall
Welcome to the jungle
Nighthawks
Running Man
Requiem for a dream
Vanilla Sky
Fight Club
Guds Stad
The Usual Suspects
The Big Lebowsky
O' Brother where art thou
The Shining
A Beautiful Mind
...och såklart, American Pie-triologin! :D
Kollade på Spun idag. Riktigt trevlig film den rekomenderas verkligen! :)
fothermucker
2005-07-19, 18:44
Bra filmer/fint foto
Smoke
Pusher 1 och 2
Confessions of a dangerous mind
Stranger than paradise (rekommenderas)
The man who wasn't there
coffee and cigarettes
almost famous
the life of david gale
vertigo
narc
once upon a time in mexico (...in new york är med trevlig)
Trådskaparen svarade aldrig på mina alternativ!
High1ander
2005-07-22, 00:09
Nu skriver jag bara ner plain action!
Predator
True Lies
Mad Max Roadwarrior
The Killer
Full Contact
Police Story
Runaway Train
Robocop
The Blood Of heroes
I skottlinjen
Escape from New York
Under Siege
Samtliga Indiana Jones rullar!
Dao
Walking Tall
Welcome to the jungle
Nighthawks
Running Man
Trådskaparen svarade aldrig på mina alternativ!
Var borta 3 dagar...
Bara Dao, Runaway Train, The Blood of Heroes som jag inte sett, kanske sett Runaway Train, de andra filmerna funkar ju som "action", men de är ändå så himla "hjärndöda" filmer om man jämför med Terminator och Léon som har ett "djup" i sig...
Requiem for a dream
Vanilla Sky
Fight Club
Guds Stad
The Usual Suspects
The Big Lebowsky
O' Brother where art thou
The Shining
A Beautiful Mind
...och såklart, American Pie-triologin! :D
Alla bra, utom American Pie då...
Bra filmer/fint foto
Smoke
Pusher 1 och 2
Confessions of a dangerous mind
Stranger than paradise (rekommenderas)
The man who wasn't there
coffee and cigarettes
almost famous
the life of david gale
vertigo
narc
once upon a time in mexico (...in new york är med trevlig)
Ska se Confessions of a... Pusher 1, Smoke, Stranger than Paradise nångång då man får tillfälle...
Vertigo är grymt bra, Narc är bra gjord, men förutsägbar story... Almost Famos är trevlig, Led Zeppelin :hbang:
The man who wasn't there är ju Coen-brorsornas konstiga tvist på Film-Noir genren :D
Såg förövrigt War of The Worlds, den sög, det enda som var bra med filmen var en snyggt gjord bilscen, och en bra krypande känsla av utsatthet och hjälplöshet, men storyn var verkligen standardformulär A1...
Ja, nu är det så att man sett en hel del filmer i sitt liv, men det är så att jag vet att det finns en massa bra som man missat, och nu vill jag ha tips på eventuella filmer som man bara måste se, nya som gamla, action såväl som kärleksdrama, independent och Hollywood, allt går för sig, så länge den inte är indisk :D
Får gärna vara filmer som passar en ung kille som mig, liknande, Donnie Darko, Garden State, Oldboy, American Beauty, Citizen Kane, Eternal Sunshine of The Spotless Mind, The Virgin Suicides, Casablanca... Är bara ett plus om de är tragiska, och "vackra" i fotot.
Går även bra med vissa kultrullar utav diverse "stjänor" som Van Damme, Chuch Norris, Bruce Lee...
Det enda viktiga är att filmen måste vara bra :D
BTW, måste rekommendera Gudfadern som kommer visas på TV4 söndag kl 21.00.
(Sökte men hitta ingen filmtipstråd).
måste börja med att säga, sjukt bra filmsmak :thumbup:
gillar du casablanca borde du gilla lite andra klassiker med bogart med som maltese falcon och treasure of the sierra madre (sjukt bra)
sen älskar jag personligen paul newman, speciellt filmerna med robert redford: cool hand luke, butch cassidy and the sundance kid och även the sting
kan tänka mig att du gillar lynch med, finns ju mycket godis där
gillar du DD kanske du faller för butterfly effect och jacobs ladder med
kan rabbla i evigheter men det blir bara löddigt.. bättre att specificera sig i så fall *rolleyes*
*gaah edit*
förmodligen har du sett samtliga av filmerna jag nämnde så jag nämner några som du kanske inte har sett som är sjukt bra:
le trou
umberto d.
wages of fear
Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl)
Kikujirô no natsu
lawrence of arabia
Du har säkert sett flera av dessa, men jag listar dem i alla fall.
Plutonen
Den Tunna Röda Linjen
Ran
Ärans Väg
Gandhi
Döda poeters sällskap
Ikiru - Att Leva
Blade Runner
Battle Royale
Apocalypse Now
Once Upon A Time In The West
Rashômon
Sanjuro
Bleka dödens minut
Örnnästet
Kanonerna på navarone
Styrka 10 från Navarone
Kellys hjältar
12 fördömda män
hjältarna från telemarken
Apocalypse Now
Järnkorset
Tora Tora Tora
Das Boot
Stalingrad
The Bunker
Bron över floden kwai
Patton
Deer Hunter
Lawrence of Arabia
longest_day
Sands Of Iwo Jima
Winter.War
windtalkers
To End All Wars
Döden på larvfötter
High1ander
2005-08-31, 18:29
måste börja med att säga, sjukt bra filmsmak :thumbup:
gillar du casablanca borde du gilla lite andra klassiker med bogart med som maltese falcon och treasure of the sierra madre (sjukt bra)
sen älskar jag personligen paul newman, speciellt filmerna med robert redford: cool hand luke, butch cassidy and the sundance kid och även the sting
kan tänka mig att du gillar lynch med, finns ju mycket godis där
gillar du DD kanske du faller för butterfly effect och jacobs ladder med
kan rabbla i evigheter men det blir bara löddigt.. bättre att specificera sig i så fall *rolleyes*
Jag e inget stort fan av Lynch, Mullholland Drive var svinigt bra, men han e lite for surrealistisk for min smak. Har inte sett men kanner till Treasure of Sierra Madre, och The Sting...
En film som jag VERKLIGEN kan rekommenderas e The 40 Year Old Virgin, den e inte vanliga "american pie-stuket", utan den e verkligen sjukt javla rolig och bra gjord, birollerna och alla dess karaktarer e helt lysande. Huvudrollsinnehavaren e komisk som fan ocksa...
userfriendly
2005-08-31, 18:36
jag säger bara:
SECRETARY!!!
såå bra film.. allt som ska finnas med i en film finns med:
sjuka sexscener
psykiska störningar
humor
oso en fin kärlekshistoria :D
o sist men inte minst orkideer :D
H.Emanuel
2005-08-31, 19:02
*Harold & Maude (klassiker om bisarr ung man som blir förälskad i en tant i 70årsåldern!)
*21 Grams
*Office killer
*Dirty Harry-filmerna
*Tandläkaren 1&2
*Jakobs inferno
*Romper stomper
*24 hours people (Om Joy division)
*Elefantmannen
*Deltagänget
*Warriors
*Den korrumperade snuten
Kung Pow - Enter the fist
En helt sjuk film av mannen som gjorde Ace Ventura 2.
Napoleon Dynamtie
Riktigt ful film. Har man rätt sorts humor så älskar man denna.
- Himmel över Berlin (Wenders)
- Fjärran så nära (Wenders, på sätt och vis en "uppföljare" till Himmel över Berlin)
aa, napoleon är sjukt bra. helt sjukt.
Annars gillar jag orgazmo, av matt stone o trey parker.. sjukt bra.. antar att vissa inte gillar denna, men kan en film gå fel med ron jeremy i?
Old School är jävligt rolig också
The Name of the rose (http://www.imdb.com/title/tt0091605/)
Million Dollar Baby (http://www.imdb.com/title/tt0405159/)
K-pax (http://www.imdb.com/title/tt0272152/)
Cyrano de Bergerac (http://www.imdb.com/title/tt0099334/)
Finding Neverland (http://www.imdb.com/title/tt0308644/)
Amelie from Montmartre (http://www.imdb.com/title/tt0211915/)
Du har säkert redan sett den men iaf: Nyckeln till frihet eller The Shawshank Redemption som är originaltiteln är definitivt sevärd.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.