handdator

Visa fullständig version : Är det fel att vara tjock?

RobbeliRobban
2005-07-18, 09:34
Ok, för mycket homoprat på kolozzeum, nu vill jag se vad ni anser om tjocka.

Brisk Snu Garvo
2005-07-18, 09:39
Äckligt med tjocka ungar tycker jag, det tyder på dåliga föräldrar.
Jag vart förbannad när jag var och bada och såg en kärring jävel sitta och tvinga i sina barn bullar saft o risfrutti, det är som en besatthet hos vissa föräldrar som inte kan förstå att barnet äter bara socker.

Piranha
2005-07-18, 09:41
Ok, för mycket homoprat på kolozzeum, nu vill jag se vad ni anser om tjocka.

Apropå ingenting Robban , du la ju ner KOLLO för gott för ett tag sen ..

Ge oss en redogörelse för vad som hände ..

Brisk Snu Garvo
2005-07-18, 09:44
Man borde sätta alla tjockisar i nåt slags läger i polen eller nåt.

RobbeliRobban
2005-07-18, 09:44
Apropå ingenting Robban , du la ju ner KOLLO för gott för ett tag sen ..

Ge oss en redogörelse för vad som hände ..

Jag fick abstinens?

skaparn
2005-07-18, 10:06
Hur tjock är "tjock"?

Tolkia
2005-07-18, 10:08
Någon som tycker att det är akut brist på trådar där vi vältrar oss i fördomar och kastar skit på varandra och andra ...? ;)

JAM
2005-07-18, 10:31
Någon som tycker att det är akut brist på trådar där vi vältrar oss i fördomar och kastar skit på varandra och andra ...? ;)
Haha, mm... Ligger något i det. Men det är ju sommar, så alla kanske inte sitter vid datorn hela dagarna.

Jag tycker att det är tråkigt med de som är ruskigt överviktiga och fullkommligt skiter i det. De mår ju knappast bra av det (inte i längden i alla fall).

Slartibartfast
Tjock går bort när man ska imponera på brudar. Om man inte har väldigt mycket pengar.

Lallle
Jag gillar inte tjockisar som är missnöjda över sin vikt, är det en extrem bulk är det ok, eller om dom trivs med att vara tjocka, men inte tjockisar som gnäller om att det är jobbigt - gå ner i vikt då.

Slartibartfast
2005-07-18, 10:32
Jag gillar inte tjockisar som är missnöjda över sin vikt, är det en extrem bulk är det ok, eller om dom trivs med att vara tjocka, men inte tjockisar som gnäller om att det är jobbigt - gå ner i vikt då.

Håller med. Sånt gnäll skär i öronen.

Sparrisen
2005-07-18, 10:34

instämmer

Trance
2005-07-18, 10:42
Det gäller väl för allt gnäll?

Brisk Snu Garvo
2005-07-18, 10:57
Jag gillar inte tjockisar som gnäller över sin vikt och sedan handlar bara färdigmat och sockerrika produkter. Om man däremot som min gode vän Krille bulkar upp sej 30kg och är nöjd med det så tycker jag att det är bara bra. Tjocka tyskar är värst.

Kebab-Arne
2005-07-18, 11:00
För väl instämma med föregående talare. Är det tjocka glada och tjocka, då får de för min del gärna fortsätta med det.

Men att klaga på att det är så svårt att gå ner i vikt utan att ens försöka seriöst. Urk!

*Flash*
2005-07-18, 11:10
Jag tycker mest synd om dom som är sådär riktigt feta för det är ju knappast bra att vara så eller särskilt roligt kan jag tänka mig.

Tycker dom borde kunna få hjälp med det för även om dom flesta riktigt tjocka äter dålig mat så har dom ofta väldigt lätt att lägga på sig fett till skillnad mot mer "normala" människor.

Sen så borde man dessutom ta tag i det i ganska tidig ålder.
Själv har jag två kusiner som är 6 och 8, den ena är rund som en köttbulle och den andra är nästan underviktig och tyvärr äter dom ju likadant vilket knappast är bra för henne som är rund (är väl inte bra att äta skräpmat för någon av dom men den ena blir tjockare och den andra märks det ingen skillnad på).
Dom har för övrigt olika pappor, antagligen därför deras kroppar ser så olika ut.

Blev lite långt kanske men men :D

christian
2005-07-18, 11:29
J...
Sen så borde man dessutom ta tag i det i ganska tidig ålder.
Själv har jag två kusiner som är 6 och 8, den ena är rund som en köttbulle och den andra är nästan underviktig och tyvärr äter dom ju likadant vilket knappast är bra för henne som är rund (är väl inte bra att äta skräpmat för någon av dom men den ena blir tjockare och den andra märks det ingen skillnad på).
Dom har för övrigt olika pappor, antagligen därför deras kroppar ser så olika ut.

Blev lite långt kanske men men :D

Jag kan nästan lova att om du följer dem runt under ett par dagar så skall du se att den underviktige kanske skippar det där glaset saft, går i trappan någon gång mer, kanske cyklar till kompisen, ja rör på sig mer till vardags.

I tidig ålder tycker jag också det är bra att lägga grunden för en god hälsa. Det är alltid svårt att bryta en vana, speciellt om den lades som ung.

Nu vet jag inte vad som menas med fet, men när jag säger fet menar jag människor >30 i BMI normaltränad. 25-30 är väl mer småtjock, kanske.. ;)
Vissa tycker allt över 20 är tjockt.

T ex att daghem börjar med nyttigare mellanmål ist för söt blåbärscremé och en macka med gräddost verkar ju vara ett vettigt steg på vägen.

En vettig kolumn jag hittade:
http://www.svd.se/dynamiskt/ledare/did_10146987.asp

Och tänk er vilka enorma vinster det kommer finnas i bantningskurer för Kineserna när de nått "välfärd", likadant för indierna om 20 år?
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9973980.asp

Jense
2005-07-18, 12:02
kul att det bara är skitklena småfisar som tycker det är äckligt.

jag tycker det is the shit, siktar på 120kg med kagge nu

MilkmaN
2005-07-18, 12:05
Tjock är okej, svinfet är det inte. Sen så kan man vara tjock med stil.
Att vara hyfsat vältränad och ha en liten ölmage är helt okej, att vara 15 och vara blekfet och klen och äckligt dallrig är inte så mysigt. Tjocka brudar som inte gör något åt det är också hemskt.

Griip
2005-07-18, 12:09
Tänk vilken tolerans det verkar vara mot bögar, men inte mot tjockisar. Kan det vara pga allt skitsnack om hur man inte ska döma folk etc etc? Mår mer illa av resultatet av denna och bögpollen än brutalt feta människor.. och det säger inte lite.

Visste ni förresten att man har ett fel i huvudet om man är vänsterhänt? Hur kan man då ha allt rätt i huvuduet om man är bög? Detta sa dem på hjärnkontoret så klaga inte på mig nu. Visste ni att vissa människor faktiskt är så drabbade att dem har 0 självförtroende/viljestyrka och lider av fettma, alltså kan dem i princip inte göra något annat än att äta sig till döds. Och nej, går inte att säga att dem har en chans som alla andra för det har dem inte.

Umm, på tal om det, då.

christian
2005-07-18, 12:15
Tänk vilken tolerans det verkar vara mot bögar, men inte mot tjockisar. Kan det vara pga allt skitsnack om hur man inte ska döma folk etc etc? Mår mer illa av resultatet av denna och bögpollen än brutalt feta människor.. och det säger inte lite.

Visste ni förresten att man har ett fel i huvudet om man är vänsterhänt? Hur kan man då ha allt rätt i huvuduet om man är bög? Detta sa dem på hjärnkontoret så klaga inte på mig nu. Visste ni att vissa människor faktiskt är så drabbade att dem har 0 självförtroende/viljestyrka och lider av fettma, alltså kan dem i princip inte göra något annat än att äta sig till döds. Och nej, går inte att säga att dem har en chans som alla andra för det har dem inte.

Umm, på tal om det, då.

En fet bög då? Vilket dilemma.

Mental
2005-07-18, 12:15
Jag trivdes som tjock, hade inga problem med självförtroende, kompisar arbete osv. har alltid gillat mig själv ;)

Jag trivs även bra som smal, och det var mest av hälso/konditions själ som jag konverterade.
Vissa saker blir så klart annorlunda, jag har börjat tycka synd om överviktiga, villket käns konstigt. Men är de lyckliga så är det bara att köra på och hoppas man får vara frisk

Griip
2005-07-18, 12:17
En fet bög då? Vilket dilemma.

ja, eller en fet, muslimsk, frispråkig syntarbög på irland.

Allan
2005-07-18, 12:18

Umm, på tal om det, då.

Sluta skriva DEM för helvete! Det heter "DE" och inget annat. I absolut nödfall kan jag gå med på DOM men aldrig DEM!!! Herregud....

Edit// Var har man Hasse36 när man behöver honom?

allan

Bjorne
2005-07-18, 12:20
ja, eller en fet, muslimsk, frispråkig syntarbög på irland....hora.

Oj vilket svårt liv.

Har inga probs med feta. Attityden som vissa feta har ("kan inte går ner i vikt, testat allt") återfinner man även hos andra grupper, minst lika ofta, så inget speciellt med de feta.

Allan
2005-07-18, 12:21
Vad är tjock? Hur överviktig ska man vara för att anses som olagligt fet? Får man ens trivas som tjock? Jag har varit tjock, och det var alldeles självvalt. Jag påstod att det var "massa" men det var späck. Vad skulle i såna fall vara idealet? Någon under tjugofem år som studerat och snyltat på mor och far och samhället hela sitt liv, som sprungit på gym och lusläst kosttabeller?
Heregud - hellre en Anita Ekbergfysik än nån anorektisk tonåring!

allan

Griip
2005-07-18, 12:24
Sluta skriva DEM för helvete!

no, I will not.

Trance
2005-07-18, 12:27
Klart folk skall vara feta om de har lust. Varför inte. Däremot så skall även flygbolag ha rätt att ta ut extra betalt om de känner att det behövs. Sedan vad jag tänker när jag ser en tjock familj på McDonals är en annan sak, men det är ju mina privata tankar. Jag är även säker att många tycker min klena kropp inte är något mål direkt.

Sedan har dock Griip en poäng, folk är inte så toleranta. Speciellt på gnället, vilket är rätt ironiskt eftersom rätt många här inte gnäller rätt friskt på allt möjligt.

Allan
2005-07-18, 12:27
no, I will not.

Nå, vill du ge obildningen ett ansikte så varsågod!

allan

Trance
2005-07-18, 12:28
no, I will not.

Använd they/them som ledtrådar. Fungerar fint.

christian
2005-07-18, 12:30
Nå, vill du ge obildningen ett ansikte så varsågod!

allan

Dom är ännu värre. Inte ens Svenska Akademien förespråkar det:

Svenska Akademien godkänner inte stavning med dom utan rekommenderar användandet av framförallt de men även dem. En av de stora orsakerna till att dom inte vunnit insteg, trots att det är det förhärskande uttalet av dem sedan väldig lång tid, är att objekts- resp. subjektsformerna ofta blandas ihop, samt att de på många ställen uttalas som just de eller di.

Trance
2005-07-18, 12:32
Hellre dom än dem vid fel tillfälle enligt mig. Sedan är det ju lite ironiskt att Allan skrev fel i posten efter. ;) Dock håller jag med Allan till fullo.

Griip
2005-07-18, 12:34
Klart folk skall vara feta om de har lust. Varför inte. Däremot så skall även flygbolag ha rätt att ta ut extra betalt om de känner att det behövs.

precis, folk får gärna vara hur feta som helst men när dem inte får plats i ett normalt säte ska deM betala för det också och inget skitsnack om att det är diskriminering av tjocka.

Jag har inget emot bögar, fetton eller utlänningar. Men när man ska ha böggalor och bögkanaler så får allting omvänd effekt, samma med all jevla anti-rasism skit.. det finns för fan knappt någon rasism i sverige, men det e ju skitbra att alla småkids får det klart för sig när dem ser 45 reklamer om dagen om hur snäll man ska vara mot utlänningar, finns ju en liten risk att dem börjar fundera på ifall det är nån skillnad på deM och oss då. Och att det är med nästan hälften utlänningar och bögar i varenda tv program bara för att få det mer accepterat gör mig illamående.

Allan
2005-07-18, 12:35
Hellre dom än dem vid fel tillfälle enligt mig. Sedan är det ju lite ironiskt att Allan skrev fel i posten efter. ;) Dock håller jag med Allan till fullo.

Ehvad?

allan

christian
2005-07-18, 12:36
...

Jag har inget emot bögar, fetton eller utlänningar. Men när man ska ha böggalor och bögkanaler så får allting omvänd effekt, samma med all jevla anti-rasism skit.. det finns för fan knappt någon rasism i sverige, men det e ju skitbra att alla småkids får det klart för sig när dem ser 45 reklamer om dagen om hur snäll man ska vara mot utlänningar, finns ju en liten risk att dem börjar fundera på ifall det är nån skillnad på deM och oss då. Och att det är med nästan hälften utlänningar och bögar i varenda tv program bara för att få det mer accepterat gör mig illamående.

Vi har ju rasistglass som gör narr av både feta och mörkhyade! Riktigt rasistfäste det här Sverige. :D

Yankeee
2005-07-18, 12:39
Har inget emot tjockisar så länge de är nöjda (läs: inte gnäller) eller kräver att samhället och vi andra ska anpassas efter dem (rätt allan / trance?).

Trance
Ehvad?

allan

Inget viktigt, Anita Ekberg-fysik skulle jag vilja ha det till. :) Men det är som sagt var en liten grej och jag har säkert jättefel. Det är irrelevant, gå vidare. Inget att se osv. Jag håller med dig.

Griip
Vi har ju rasistglass som gör narr av både feta och mörkhyade! Riktigt rasistfäste det här Sverige. :D

Hahahaha! Ja, bra exempel :laugh:

På tal om det, e G Persson fet eller tjock?

Fet i min mening är när man har så mycket fett att det är äckligt/skadligt
Tjock är mer åt "tjock å lycklig" hållet, då man inte lider av det alls

Trance
2005-07-18, 12:40
Har inget emot tjockisar så länge de är nöjda (läs: inte gnäller) eller kräver att samhället och vi andra ska anpassas efter dem (rätt allan / trance?).

De får väl gnälla om de vill, alla har väl rätt att gnälla. Men om ett privat flygbolag väljer att ta mer pengar för att flyga dem så har de den rätten också.

Allan
2005-07-18, 12:41
Inget viktigt, Anita Ekberg-fysik skulle jag vilja ha det till. :) Men det är som sagt var en liten grej och jag har säkert jättefel. Det är irrelevant, gå vidare. Inget att se osv. Jag håller med dig.

Du missade att jag stavade fel på herregud också.
*slap*

:)

allan

christian
2005-07-18, 12:41
Hahahaha! Ja, bra exempel :laugh:

På tal om det, e G Persson fet eller tjock?

Fet i min mening är när man har så mycket fett att det är äckligt/skadligt
Tjock är mer åt "tjock å lycklig" hållet, då man inte lider av det alls

Fet, han skrattar inte tillräckligt. Jultomten, däremot, han är tjock.

Griip
2005-07-18, 12:42
Fet, han skrattar inte tillräckligt. Jultomten, däremot, han är tjock.

Agreed.

Pingu
2005-07-18, 12:43
Jag tog äckligt men bara för att jag själv inte skulle tänka mig som tjock, aldrig *grr27*

Trance
2005-07-18, 12:43
Du missade att jag stavade fel på herregud också.
*slap*

:)

allan

Jäklar. ;)

Hur som helst, jag älskar alla poster som börjar med:

"Jag har ingenting emot [Bögar, feta etc] MEN...." stå för vad ni tycker istället.

Yankeee
2005-07-18, 12:44
De får väl gnälla om de vill, alla har väl rätt att gnälla. Men om ett privat flygbolag väljer att ta mer pengar för att flyga dem så har de den rätten också.

Klart de FÅR gnälla. Det var inte det som var poängen.

Yankeee
2005-07-18, 12:46
"Jag har ingenting emot [Bögar, feta etc] MEN...." stå för vad ni tycker istället.

Gör man inte det om man börjar meningen så då? Står man inte för det man tycker om man nämner ett par undantag?

jwzrd
2005-07-18, 12:49

Oof så analt! Nu blir jag pilsk :D

Trance
2005-07-18, 12:50
Gör man inte det om man börjar meningen så då? Står man inte för det man tycker om man nämner ett par undantag?

Nej, det är rätt uppenbart att folk inte tycker så. Den första delen av meningen är det man skall tycka. Den andra delen är en liten del vad de egentligen tycker. Det är min erfarenhet iallfall, men jag kan ha väldigt fel. Händer ofta.

Sedan förstod jag inte din fråga innan angående gnälla. Vad var poängen?

jwzrd
2005-07-18, 12:50
Jäklar. ;)

Hur som helst, jag älskar alla poster som börjar med:

Vad sägs om alla ärkemongon som motiverar uttalanden med: "Jag säger bara vad jag tycker." Va i helvete annars liksom?

Tolkia
2005-07-18, 12:53
Grejen är väl att de som använder den konstruktionen ofta gör det på ett sådant sätt att det inte blir fråga om att nämna ett ar undantag, utan om att försöka säga något utan att erkänna att det är just det de säger. Typ klassikern "jag tycker inte att bögar är äckliga, men de behöver ju inte visa att de är bögar bland folk". Eller "jag tycker visst att det är fel att invandrare diskrimineras i arbetslivet, men de ÄR ju svårare att ha som anställda, för de har ju en helt annan syn på det här med att passa tider än svenskar".

Nitrometan
2005-07-18, 12:53
Först tänkte jag rösta på det sista alternativet, bara för att det var Robbelirobban... Men tjock is da shit!

Som styrkelyftare får man inte vara rädd att tjocka på sig lite...

Kolla bara på Finnpower, 149 kg ren och skär (särskilt nu i värmen) styrka! Rund och fin eftersom den ideala formen är klotets vackra rundning. Å sen bänkar han ett nytt världsrekord. 340 kg!!!

Tjock is da shit!

Yankeee
2005-07-18, 12:56
Nej, det är rätt uppenbart att folk inte tycker så. Den första delen av meningen är det man skall tycka. Den andra delen är en liten del vad de egentligen tycker. Det är min erfarenhet iallfall, men jag kan ha väldigt fel. Händer ofta.

Sedan förstod jag inte din fråga innan angående gnälla. Vad var poängen?

Ser inget fel med att säga att man gillar x om inte y uppfylls. Orka analysera vad / hur folk bygger upp sina meningar på ett forum.

Uhm, har inte ställt någon fråga.

Yankeee
2005-07-18, 12:57
Grejen är väl att de som använder den konstruktionen ofta gör det på ett sådant sätt att det inte blir fråga om att nämna ett ar undantag, utan om att försöka säga något utan att erkänna att det är just det de säger. Typ klassikern "jag tycker inte att bögar är äckliga, men de behöver ju inte visa att de är bögar bland folk". Eller "jag tycker visst att det är fel att invandrare diskrimineras i arbetslivet, men de ÄR ju svårare att ha som anställda, för de har ju en helt annan syn på det här med att passa tider än svenskar".

Jo, men är det inte rätt meningslöst att utgå ifrån att det är så? Särskilt på ett forum.

Griip
2005-07-18, 12:58
Kolla bara på Finnpower, 149 kg ren och skär (särskilt nu i värmen) styrka! Rund och fin eftersom den ideala formen är klotets vackra rundning.

Ren och skär styrka? *rolleyes*

Jense
2005-07-18, 13:01
Ren och skär styrka? *rolleyes*

vad menar du med det?

Griip
2005-07-18, 13:02
vad menar du med det?

Att hans 100 liters-kagge inte är magmuskler? ;)

High1ander
2005-07-18, 13:06
Jag tycker att de tjocka "tar upp för mycket plats i media" :D

Precis som andra säger så tycker jag inte om/synd om tjockisar som bara gnäller utan att göra något åt det. Vill man droppa kilon så kan man, men det går inte bara med att gnälla.

Att vara fet är i mina ögon ett val, precis som att skita i skolan, osv.

Nitrometan
2005-07-18, 13:11
Men den hjälper till att göra pressvägen kortare i bänkpressen.

Dessutom bänkar han mer än vad du gör! ;)

Han har väl böjt 390 på tävling också... Inte illa det heller. Det finns massor av styrka i den kroppen. Och det säger jag inte bara för att han är söt... *kissass*

Jense
2005-07-18, 13:11

klart det är

Griip
2005-07-18, 13:16
flåt

Nitrometan
2005-07-18, 13:19
flåt
Självklart! Men det blir ingen puss! *rolleyes*

Tolkia
2005-07-18, 13:40
Jo, men är det inte rätt meningslöst att utgå ifrån att det är så? Särskilt på ett forum.
Vadå "utgå från att det är så"? Det brukar inte vara SÅ svårt att avgöra om det rör sig om ett "undantag" eller inte; jämför mina tidigare exempel och säg om du tycker att man måste tolka väldigt insinuant ...? Eller ta ett annat exempel, med anledning av tråden: "Jag har inget emot tjockisar, men folk som har BMI över 30 är ju äckliga."

aliquis
2005-07-18, 13:46
Äckligt med tjocka ungar tycker jag, det tyder på dåliga föräldrar.
Jag vart förbannad när jag var och bada och såg en kärring jävel sitta och tvinga i sina barn bullar saft o risfrutti, det är som en besatthet hos vissa föräldrar som inte kan förstå att barnet äter bara socker. :thumbup:

Yankeee
2005-07-18, 13:59
Vadå "utgå från att det är så"? Det brukar inte vara SÅ svårt att avgöra om det rör sig om ett "undantag" eller inte; jämför mina tidigare exempel och säg om du tycker att man måste tolka väldigt insinuant ...? Eller ta ett annat exempel, med anledning av tråden: "Jag har inget emot tjockisar, men folk som har BMI över 30 är ju äckliga."

Om "undantaget" är något som endast syftar på tjockisar så är det ingen större svårighet att förstå vad som menas. Men är det inte det så är det en annan femma. I alla dina exempel så har det varit uppenbart att du syftade på "gruppen" som det talades iom, inte människor i allmänhet.

Snake
2005-07-18, 14:01
Jag tycker samhället har för hög tolerans mot tjocka människor. Det är helt OK att säga åt en rökare att "men för helvette Leffe, nu får du sluta röka det är inte bra för din hälsa". Jag önskar man kunde gå fram till en, som lider av rejäl övervikt, på Macdonalds och trycker i sig burgare&stripes i mängder och säga "men för fan, skärpt dig nu ditt fetto - det där är inte bra för din hälsa!"

Men allt mynnar väl ut i hurvida man trivs med sig själv eller inte, dock går det för långt när samhället måste ta smällen för andras lathet. Sen finns det ju faktiskt de som lider av fetma och det är en annan femma..

Loke
2005-07-18, 14:18
Jag har egentligen inget emot tjockisar, men jag förstår mig inte på dem. Det är ju så jäkla fult att vara väldigt tjock. Samtidigt är det ju relativt lätt att gå ner i vikt. Många tjockisar skulle ju kunna vara snygga människor, men de faller helt ur min attraktionslista bara för att de är tjocka. Varför tar de inte tag i det? Informationen finns ju här på internet. Det är ju inte svårare för dem än det var för mig att börja styrketräna. Varför använder de metoder som de innerst inne vet inte fungerar? Som sagt, jag förstår mig inte på tjocka människor.

Anyway, jag har iaf massor med respekt för tjocka människor som blir smala.

Baha
2005-07-18, 14:39
Inte fel att va tjock antar jag=). tror inte heller det är så väldigt lätt för alla att gå ned i vikt som många tror.

skulle vilja se vad finnpowern äter på en dag för att hålla sin vikt uppe! tyckte det var kul att läsa om i nån tidning förr vad han styrkelyftarn med skägget käka.

Jense
2005-07-18, 14:41
Inte fel att va tjock antar jag=). tror inte heller det är så väldigt lätt för alla att gå ned i vikt som många tror.

skulle vilja se vad finnpowern äter på en dag för att hålla sin vikt uppe! tyckte det var kul att läsa om i nån tidning förr vad han styrkelyftarn med skägget käka.

johnny wahlqvist.. hur mycket åt han?

Baha
2005-07-18, 14:44
så hette han ja, minns inte precis men var en hel del. :

mer än en burk tonfisk till middag iaf :thumbup:

Jense
2005-07-18, 14:46
hörde att han åt en påse bananer mellan sthlm o malmö.. stämmer det

Hnke
2005-07-18, 14:51
Bryr mig faktiskt inte....

Jense
2005-07-18, 14:52
Bryr mig faktiskt inte....

feta tönt, banta lite tjockis!!

:D

30cm
2005-07-18, 15:00
Men herre gud! Varför bry sig? Låt folk göra vad dom vill. Det är väl inte mitt problem om andra är feta.

Nitrometan
2005-07-18, 15:20
Jense: Johnny äter ungefär en halv gris om dagen.

Han gjorde sina bästa resultat när han vägde runt 150. Nu när han väger mer än 1 kg per cm så har det blivit sämre. Iofs är det en bedrift att väga 1 kg per cm, men det är knappast hälsosamt.

Torfi Olafsson var ju över 2 m och vägde över 200 kg, men inte ens på honom var det bra.

bosse_brutal
2005-07-18, 16:17
röstade äckligt, men inte om man är lite lagom tjock, utan när man börjar se en riktig jävla kossa.

JustinCredible
2005-07-18, 16:24
Tjocka människor är roligare (Newman i Seinfeld)

Tjocka människor är bättre kompisar har jag fått för mig.

30cm
2005-07-18, 16:32
"However, Happiness Seems Not Much Related to Other Factors, Such as...

...Physical attractiveness"

Källa: http://davidmyers.portfoliocms.com/Brix?pageID=48

Halib
2005-07-18, 16:41
Prata inte med tjocka människor, dom kan tro att det är ok att se ut så.

High1ander
2005-07-18, 18:15
Tjocka människor är roligare (Newman i Seinfeld)

Tjocka människor är bättre kompisar har jag fått för mig.
Ja, de passar ju sig inte för dem att vara "ytliga", now does it?

Metal_boy_
2005-07-19, 11:47
Vet inte. Jag har lite dubbelmoral i ämnet.

Cilia
2005-07-19, 12:21
Jag har egentligen inget emot tjockisar, men jag förstår mig inte på dem. Det är ju så jäkla fult att vara väldigt tjock. Samtidigt är det ju relativt lätt att gå ner i vikt.

Anyway, jag har iaf massor med respekt för tjocka människor som blir smala.
tycker du inte att du är lite motsägelsefull här?
om det nu är så lätt att gå ner i vikt varför ska du då ha respekt för dom som lyckas? Dom gör ju bara ngt väldigt lätt!

Det som glöms bort är ju att själva viktnedgångandet (härligt ord) är "lätt" men det är ofta inte det som är problemet. I nästan alla fall av grav övervikt och även många andra med mindre övervikt finns det underliggande problem som gör att dom är överviktiga. Dom problemen är inte alltid så lätta och lösa och då är det också svårt att ta tag i övervikten för det är så lätt att falla tillbaka i de gamla mönstren när ngt händer.

Det handlar inte bara om närlingslära och kunskap om vad som är rätt och fel och äta och hur man ska äta och motionera. Det vet nog dom flesta iaf i stora drag och tillräckligt mycket för att kunna leva ett någorlunda hälsosamt liv om än inte optimalt.

Skillnaden mellan att sluta och röka och att gå ner i vikt är ju trots allt att du dagligen måste äta och det är det som är ditt missbruk.

Metal_boy_
2005-07-19, 16:07
Jag kan tycka att det är oansvarigt mot sina nära om man har barn och så. Samma sak tycker jag med alkohol och rökning. Men sen kan man tänka att om man inte trivs med att äta nyttig mat för att man tycker att det smakar röv. Varför ska man då sitta ett helt liv och leva på sånt skit då? för 5 år mer i livet? Å andra sidan kan man dö imorgon.