Visa fullständig version : Brukar ni passa?
Får uppdraget att ganska ofta passa åt kända och mindre kända personer på gymmet, vad det beror på frågar jag gud varje dag!
Hur är det med er, brukar ni passa eller lämnas alltid uppdraget över till någon annan i närheten?
spacedog
2005-07-17, 16:16
Får uppdraget att ganska ofta passa åt kända och mindre kända personer på gymmet, vad det beror på frågar jag gud varje dag!
Det beror väl på att du inte ser ut att ha något bättre för dig... ;)
För att svara på frågan: ja, jag passar om någon ber mig. Men jag ser elak ut, så det händer sällan.
Megatuttarna
2005-07-17, 16:17
Hur är det med er, brukar ni passa eller lämnas alltid uppdraget över till någon annan i närheten?
Klart man passar. Bara personen inte stinker eller kör på tok för tungt och tar även passaren till failure.
Det beror väl på att du inte ser ut att ha något bättre för dig... ;)
Du känner mig inte, kör hårdast och ser äckligast ut på gymmet!
Det händer allt som oftast. Men jag känner ju majoriteten av dom som tränar på gymmet också.
Klart man passar. Bara personen inte stinker eller kör på tok för tungt och tar även passaren till failure.
Det sköna är när man själv är svettig och passar nån som kör bänk.
Är ganska vanligt att det brukar droppa ner en och annan svettdroppe ner mot den stackars stönande idividen som inte nog med att kämpar för att få upp vikterna, han/hon tvingas också kämpa mot en svettig jävel som står och gör livet surt!
Händer inte så ofta att någon frågar mig. Kanske för att jag lever i min egna mp3värld.
nej och jag vågar inte fråga ngn om hjälp när jag tränar heller.
vill inte störa dom i deras träning.
Typiskt tjejer, börjar man säga hej då är det en annan femma helt plötsligt!
spacedog
2005-07-17, 16:26
Tråkigt om det är så. Det känns som en hederssak att man ställer upp om någon frågar.
Om jag har ett hum om hur personen tränar och vet att jag klarar av vikten så är det självklart att jag passar.
Däremot har jag svårt för folk som ska köra 4 reps själv och sen 3 "med pass" utan att berätta det innan.
Lasse Kongo
2005-07-17, 16:31
jag passa aldrig när ja spela fotboll eller hockey!
passar desto mer nu på gymet, folk frågar rätt ofta och jag passar mer än gärna, men säger som Jurgen, man känner ju liksom de flesta.
Typiskt tjejer, börjar man säga hej då är det en annan femma helt plötsligt!
vad menar du?
jag hälsar på en del där som tränar regelbundet med mig.
jag är inte alltid en elak satkärring *g*
Tråkigt om det är så. Det känns som en hederssak att man ställer upp om någon frågar.
tror iofs att dom skulle göra det.
handlar nog mer om mig att jag känner att jag stör dom.
Jag passar väldigt sällan.
Sedan är jag en liten klen brud också *cry*
vad menar du?
jag hälsar på en del där som tränar regelbundet med mig.
jag är inte alltid en elak satkärring *g*
Det enda som krävs är att du öppnar munnen istället för att stå och puta med rumpan som Ronnie Eriksson hade utryckt sig!
Jag passar väldigt sällan.
Sedan är jag en liten klen brud också *cry*
Liten och osäker?
stahlberg
2005-07-17, 16:50
Jag tränar aldrig själv men är för tillfället i träningssalen 4-5 ggr/vecka.
Huvudsakligen är jag i salen för att följa med mina adepters träning. Detta betyder att jag inte passar dem i tyngre serier, utan tittar på från sidan. Ibland passar adepterna varandra, ibland har vi "utomstående" passare. I böj är det besvärligast, har en adept som behöver fyra passare, och därtill en som drar ner bältet bakpå efter varje rep i en serie. Hittar jag ännu en pålitlig person i salen bern jag honom kolla djupet, medan jag själv kollar lyftet rent allmänt. Detta leder till sju "passare" (fyra på sidan, en som drar ner bältet, en som kollar djupet och sedan jag själv), vilket inte alltid är lätt att "uppbringa".
Om någon ber mig passar jag självfallet. I en av de tre salar vi tränar i varje vecka hjälper lyftarna varandra så mycket att jag egentligen aldrig passar. I de andra salarna kan någon ibland be mig passa, vilket jag gör.
Det enda som krävs är att du öppnar munnen istället för att stå och puta med rumpan som Ronnie Eriksson hade utryckt sig!
*Skrattar*
du känner verkligen inte mig!
jag kan inte ens stava till flörta så ngt putandet med rumpan blir det inte.
Pellefant
2005-07-17, 17:01
Har aldrig passat, men om nu någon skulle fråga på gymmet, hur vet jag när jag ska rycka in och hjälpa honom/henne upp med stången igen? Finns vedertagna tecken?
Varje pass så får jag passa för det passar mig
*Skrattar*
du känner verkligen inte mig!
jag kan inte ens stava till flörta så ngt putandet med rumpan blir det inte.
Jag kanske har sett dig?
spacedog
2005-07-17, 17:15
Har aldrig passat, men om nu någon skulle fråga på gymmet, hur vet jag när jag ska rycka in och hjälpa honom/henne upp med stången igen? Finns vedertagna tecken?
När killen ligger med skivstången på halsen och börjar få svårt att andas tycker jag brukar vara ett lämpligt tecken. ;) Nej, men allvarligt. Säg till personen i fråga att du aldrig passat förut, men att du gärna ställer upp, så löser det sig nog. :thumbup:
jag passar alltid när när någon frågar om det.
mangemani
2005-07-17, 17:23
brukar passa på dom som jag känner och dom som kör seriöst.
Om nån fråga så självklart, men det händer aldrig att jag gå fram och erbjuder mig att passa.
Fettecke
2005-07-17, 17:33
Om nån fråga så självklart, men det händer aldrig att jag gå fram och erbjuder mig att passa.
där jag tränade förut så passade jag ganska ofta, stora pojkar som bänkade 140+... kändes lite äckligt att stå där och hoppas att inget går fel i killens lyft, då jag(med flera) har svårigheter att stoppa sådana vikter på vägen ner :D
gymmet jag är på nu så passar jag bara min träningspolare om han vill ha pass...
själv så ber jag alltid om pass nu när jag kör till bristningsgränsen i bänkpress..., har lite svårigheter att bedöma min styrka i just bänk, för mig är första repen lika tung som den sista på tyngre vikter, så det är marginellt om jag får upp stången 4ggr eller 7ggr...
Jag passar väldigt sällan men sedan ser jag ju ut som en liten klen brud också.
Nästan samma läga som melas med andra ord. =)
Kebab-Arne
2005-07-17, 18:33
Frågar nån så passar jag, det har hänt en gång. :D
Även om jag passade en polare en del bak i tiden.
Erbjuda hjälp har jag aldrig gjort, även om jag några gånger varit nära hjälpa nån som varit nära att fastna i bänken. Men de har klarat sig.
sweetkarolina
2005-07-17, 18:33
muahahah!!!
jag är en liten klen brud jag med men nog fan får jag passa!
tror jag passat på 210 en gång... 200 en annan... i klossbänk visserligen...
samma galning båda gångerna...
klart man passar i tid och otid, ibland undrar man dock vad man gör där, inte så att jag skulle rubba 210 om det gick olyckligt... men inga olyckor än så. :cool:
sen att störa nån annan i träningen bryr jag mig inte direkt om, jag har allra oftast en minut över att passa åt en annan och då hoppas jag att nån annan kan göra samma uppoffring för mig...
Frågor någon, så visst, har hänt någon gång.
High1ander
2005-07-17, 18:38
Händer då o då att man får passa...
Jag kanske har sett dig?
det har du med all säkerhet inte gjort *g*
Jag passar om någon frågar. Men jag är ganska sammanbiten på gymmet så det förekommer ganska sällan att folk kommer fram.
Hur är det med er, brukar ni passa eller lämnas alltid uppdraget över till någon annan i närheten?Ber om passning om jag vill ha det, och får det såklart, ger passning om någon ber om det.
Även om det kändes lite fånigt senast då det var en person som drog på sig bälte och skulle köra 60kilo skivstångscurl, blev 4-5 reps med assistans upp på varje.
Ber om passning om jag vill ha det, och får det såklart, ger passning om någon ber om det.
Även om det kändes lite fånigt senast då det var en person som drog på sig bälte och skulle köra 60kilo skivstångscurl, blev 4-5 reps med assistans upp på varje.
Då känner man sig verkligen som en av de där som tränar fel även fast man passar!
Lillgrabben
2005-07-17, 20:13
Givetvis passar jag om dom frågar om det!
Tyvärr så är man själv ofta ganska utlämnad då det gäller passning till sina tävlingskompisar ( & ett par andra grabbar). Det är varken rättvist mot mig eller passaren om man frågar en "för klen" passare att hjälpa till.
Det finns faktiskt ett par filurer som jag kategoriskt vägrar passa åt. En av grabbarna har t.o.m. utnyttjat passning i marklyft. Han hade 2 st grabbar som fick stå på var sin sida stången & slita sig blå, medans han komfortabelt reppade på rätt sida av 250 i marken.....
Ett annat exempel från samma kille: benpress ska gärna köras med både lindade knän & helst med forced reps, företrädesvis på vikter en bit över 600 kg... Det spelar ingen roll att passarkillarna håller på att knäcka aortan av ansträngning då de försöker se till att filuren inte dör....... :thumbup:
Brukar ofta passa mina träningskamrater, passade dock en ganska biffig snubbe som körde på 100 för ett tag sen, det var lite läskigt :)
Brukar ofta passa mina träningskamrater, passade dock en ganska biffig snubbe som körde på 100 för ett tag sen, det var lite läskigt :)
Kände du dig tuff då?
Det är inte ofta jag passar, men när någon frågar så ställer jag givetvis upp.
Det är varken rättvist mot mig eller passaren om man frågar en "för klen" passare att hjälpa till.
På tal om klen.
Jag fick frågan om jag kan passa och går sen in i lyftarrummet och upptäcker att stången är lastat med 320 plus för böj, jag inser inte direkt att det ska vara fler än två som ska passa och blir lätt skakis. :D
mystic[-_-]
2005-07-17, 20:56
Händer att folk frågar mig och då hjälper jag till *popcorn*
Har hänt mig en gång och jag passade och han kklarade lyften alldeles utmärkt. SKulle aldrig fråga efter passning, pinsamt juh.
Kände du dig tuff då?
Snarare rädd.
Razamanaz
2005-07-17, 21:07
Är ganska vanligt att det brukar droppa ner en och annan svettdroppe ner mot den stackars stönande idividen som inte nog med att kämpar för att få upp vikterna, han/hon tvingas också kämpa mot en svettig jävel som står och gör livet surt!
Haha, det känner man igen. :D
Gabriel_
2005-07-17, 21:10
jo brukar hjälpa till när det behövs.. fast mest gamla tanter och gubbar som tränar där jag tränar och dom leker bara med maskinerna hela tiden.
spacedog
2005-07-17, 21:10
Hm... Jag skrev tidigare att det är självklart att man ställer upp, men får nog göra att tillägg i alla fall. Det är många nu som skrivit att de vid något eller några tillfällen passat vikter de inte varit riktigt bekväma med. Givetvis måste man säga ifrån om man känner att man är för klen eller kanske för sliten för att kunna passa ordentligt.
självklart, men om det ska köras riktigt tunga böj, vill jag inte passa bakom utan stå två på var sida. När det gäller egna tunga böj ber jag alltid om pass, av 2 pers (förutom en kille jag litar 100% och kan ge den lyfthjälpen för att ta mig ur bottenläget även på tunga vikter) dessa två ska jag dock veta att dom kan passa mig. Vid bänk är det en annan femma, dom flesta verkar kunna passa där, bara man säger åt dom att inte röra stången förrens jag har fått total stopp....
räddade en kille i veckan, visserligen bara 100 kg på bröstet, men han tyckte det var lite läskigt ändå. Fick springa tvärs över rummet....så dagens tips, be om hjälp med pass även om du tror dig kunna köra många reps....
jaja, i nästa set får man hämnas genom att ta riktigt djupa andetag och blåsa i nyllet på passaren...
Lillgrabben
2005-07-17, 21:22
självklart, men om det ska köras riktigt tunga böj, vill jag inte passa bakom utan stå två på var sida. När det gäller egna tunga böj ber jag alltid om pass, av 2 pers (förutom en kille jag litar 100% och kan ge den lyfthjälpen för att ta mig ur bottenläget även på tunga vikter) dessa två ska jag dock veta att dom kan passa mig. Vid bänk är det en annan femma, dom flesta verkar kunna passa där, bara man säger åt dom att inte röra stången förrens jag har fått total stopp....
räddade en kille i veckan, visserligen bara 100 kg på bröstet, men han tyckte det var lite läskigt ändå. Fick springa tvärs över rummet....så dagens tips, be om hjälp med pass även om du tror dig kunna köra många reps....
Jag brukar ofta be ngn kompis om pass i bänken även om jag tränar en bit under min förmåga.
Man kan ju, mot förmodan göra sig illa & då är det fint med någon som står bakom! :)
henke_in_training
2005-07-17, 21:43
passar när nån frågar självklart... sen är det bara att höra hur de vill ha det, hjälp med 2 extra reps eller bara den sista eller liknande... väldigt sällan jag behöver pass själv... lättare att släppa vikte i golvet :)
Jag har aldrig passat (även om jag självklart skulle göra det om någon frågade), förutom då jag är på gymmet med en kompis. Det händer ganska sällan dock. Det är ganska sällan man ser folk göra övningar som kräver pass på mitt gym, och när det händer så har de ofta en kompis.
Men ibland har jag sett en grov kille som ska bänka, och så ber han sin taniga kompis att passa. Ok, det är väl en sak. Men när den grova killen ligger där under stången, då ser man hur hans passare står och pillar sig i naveln eller nåt. Det är riktigt illa. Om man ska passa åt nån som bänkar mer än man själv tar i marklyft, då säger ju sunda förnuftet att man måste vara jäkligt uppmärksam! Om killen fastnar i botten ett par sekunder, då hinner han bli så trött att passen måste dra en stor del av lasset.
Jag vill inte lägga mig i andras träning, och litar killen på sin kompis, ja, vem är jag då att ifrågasätta? Om han tyckte det behövdes hjälp så fanns jag ju där. Men när jag ser sånt, då brukar jag tajma så att jag inte är mitt i ett set när dom kör...
Tricklev
2005-07-17, 23:15
Passar på finnpowers bänkträning ungefär 2 gånger i veckan *flex*
Nejdå, men jag måste se oerhört trevlig ut, för så fort jag rycker av mig hörlurarna så hejjar folk, ber mig om pass, eller erbjuder sig att passa *screwy*
Passar på finnpowers bänkträning ungefär 2 gånger i veckan *flex*
Nejdå, men jag måste se oerhört trevlig ut, för så fort jag rycker av mig hörlurarna så hejjar folk, ber mig om pass, eller erbjuder sig att passa *screwy*
Att folk erbjuder sig att passa åt en är ingen komplimang :)
Tricklev
2005-07-17, 23:25
Att folk erbjuder sig att passa åt en är ingen komplimang :)
Haha vet, men samtidigt ber dom om pass, Jag måste vara oerhört söt.
Passar när jag har någon vän som behöver assistans, annars händer det väl mer sällan!
men om du inte vill passa så säg nej förfan. hur svårt ska det va.
Självklart !!
PAssar säkert någon varje träningstillfälle skulle ja tro. Men sen så är de ju skönt att ha nån som passar, ven om man kanske inte behöver det.
Ja känner att ja klarar mer i tex knäböj om ja vet att jag har en passare bakom som är bra, men det är välldigt sällan de behöver rycka in. Samma gäller ju bänk och hantelpressar också.
M
Tränar med med någon är det klart man passar, dock har jag bara råkat ut för att en okänd person frågat efter passning, behöver dock inte göra något den gången :p
För fösta gången idag faktiskt. Var mycket folk på gymet, så han frågade om han fick bänka emellan. Jag såg min chans att för en gångs skull få lite hjälp och återgäldade sedemera tjänsten. Fan vad social jag kände mig!
passar väl ibland, är inte sä ofta folk frågar dock, är ofta plugged in(mp3). Det händer dock att folk springer fram o passar mig även fast jag inte bett om det :D , vill inte att bli hjälpt i hantelpressar och ofta händer det att någon springer fram då.
Metal_boy_
2005-07-18, 22:22
Det händer. Det händer också att jag själv behöver bli passad, eller att nån hjälper mig att forca.
spacedog
2005-07-18, 22:32
Alltid kul när någon känner sig manad och sätter igång och passar på eget initiativ, så att säga. En gång i lumpen satt min polare och körde alternerande hantelcurls och kämpade med vad som väl var tänkt att bli en sista repetition, varpå en bindgalen fänrik rusar fram och sätter igång och peppar som, ja som bara en bindgalen fänrik kan göra. Det blev nog ytterligare några reps av rena förskräckelsen, samt några forced reps på det. :D
MEGA_MAN
2005-07-20, 06:30
Självklart, då man känner de flesta.
Blir även improviserade passningar, man måste ju bygga :>
Alltid kul när någon känner sig manad och sätter igång och passar på eget initiativ, så att säga. En gång i lumpen satt min polare och körde alternerande hantelcurls och kämpade med vad som väl var tänkt att bli en sista repetition, varpå en bindgalen fänrik rusar fram och sätter igång och peppar som, ja som bara en bindgalen fänrik kan göra. Det blev nog ytterligare några reps av rena förskräckelsen, samt några forced reps på det. :D
Haha, jag kan verkligen sig mig han framför mig, hur han står och skriker till din stackars kompis :D
Hehe.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.