Logga in

Visa fullständig version : Musik sökes

Yankeee
2005-07-16, 10:28
Mja, som godsmack och korn fast med mer drag i, om ni förstår? Finns det något motsv? :)

Snake
2005-07-16, 11:05
Rob Zombie :cool:

Pudzianovski
2005-07-16, 11:33
Chimaira - "Everything you love" och "The dehumanizing process" (2 bra låtar som kan prova)

Upphottad version av det du sa. (Jävligt mycket bättre oxå)

Sonny
2005-07-16, 11:37
Rob Zombie :cool:
:hbang:

skaparn
2005-07-16, 11:45
Bättre än Godsmack t.o.m:

Diesel Machine
Brujeria

Yankeee
2005-07-16, 13:03
Ah tack. Ska kolla upp dessa :hbang:

Bolio
2005-07-16, 13:06
N.W.A. - Straight outta Compton
N.W.A. - Fuck da police
Mohammed Mamle - Axx Kurdistan

Det är samma slags musik som Godsmack, fast bättre.

Kwon
2005-07-16, 13:09
Yankee

Testa BoltThrower

Allt från skivan IVth Crusade! :)

Machine Head - Imperium

Disturbed

Spinkot
2005-07-16, 14:32
Det ända liknande jag kan "tipsa" om är Disturbed.

Men om du vill lyssna på BRA musik är Gospel of the Horns,Thor´s Hammer,Burzum,Skitsystem (Iaf skivan Grå värld/svarta tankar) , Infernö, Falkenbach.
De är några av mina favoritband och ALLA borde lyssna på dem som självförbättring :)

Sonny
2005-07-16, 15:03
Burzum
:thumbup:

christian
2005-07-16, 15:06
Enjoy.

http://www.audioscrobbler.com/explore/?artistname=godsmack

Yankeee
2005-07-16, 15:23

Ska kolla in dem också.

De andra i tråden var väl sådär, inte riktigt det jag letade efter :)

Snake
2005-07-16, 15:26

Ska kolla in dem också.

Isf. missade du Rob Zombies "Thunder kiss 65". Den funkar till valfri stenhård övning.

Yankeee
2005-07-16, 15:29
Isf. missade du Rob Zombies "Thunder kiss 65". Den funkar till valfri stenhård övning.

Nja, låter nästan som 80-tals rock. Lite för mesig röst har han också :)

Disturbed däremot är nice :bow:

Spinkot
2005-07-16, 15:30
Nja, låter nästan som 80-tals rock. Lite för mesig röst har han också :)

Disturbed däremot är nice :bow:

Den enda Disturbedlåten jag gillar är "Liberate"

Liberate your mind,you motherfucker you´re so narrow-minded!

The Somberlain
2005-07-16, 17:35
Gör som "Kwon" säger och lyssna på Bolt Thrower. Mkt bra band.

Pudzianovski
2005-07-16, 18:52
Papa Roach, Drowning Pool, Mudwayne...och diverse band låter ungefär som det oxå....

skaparn
2005-07-16, 18:54
Gör som "Kwon" säger och lyssna på Bolt Thrower. Mkt bra band.

Bolt Thrower är aldrig fel. Även om jag håller Warmaster som deras främsta.

Nu vill jag veta om alla de tips som strömmat in här föll herr Jänkare i smaken. Nå?

Yankeee
2005-07-16, 18:59
:)

Papa roach är bra också, ska kolla in de andra pud.

Nu vill jag veta om alla de tips som strömmat in här föll herr Jänkare i smaken. Nå?

Som vanligt när det gäller mig så är jag sjukt kräsen och det måste stämma perfekt. T.ex godsmack kör rätt tung musik (tycker jag), sången har skön mörk röst, så man verkligen får en kick när han sjunger. Andra band även om de är "hårdare" så har sångaren för ljus röst så det bara blir irriterande. Svårt att förklara *screwy*

Yankeee
2005-07-16, 19:16
Drowning Pool, Mudwayne

Tackar.

Spinkot
2005-07-16, 19:22
från Mudvayne är det inte långt till Slipknot

Mson
2007-05-29, 23:24
Använder yankis tråd här...söker nämligen musik som liknar Enya's. Några bra tips?

dared
2007-05-29, 23:34
Inte så jättelikt men endå sjukligt bra.

Ill Nino :hbang:

dared
2007-05-29, 23:47
Liknar varken enya eller korn *whistle* men Shpongle är en grupp jag nyligen upptäckte... Mycket flum, men ge det en chans, skönt som fan att ha i bakgrunden när man chillar.

http://www.youtube.com/watch?v=X_WVMOYs0QY

Carolinew
2007-05-29, 23:48
Vet ärligt talat inte hur Korn låter men jag rekommenderar Equilibrium starkt :hbang:

tuben
2007-05-30, 00:29
Här är några tips, kanske lite för "hårt" mot vad du letade efter men kanske nån du gillar.

Devildriver
Lamb of God
One man army and the undead quartet
The Agony Scene

Whistler
2007-05-30, 00:57
Impious är inte helt olika Devildriver, möjligen även de snäppet tyngre (än Devildriver alltså), de är svenska också, det är ju ett plus. :)

Själv är jag ute efter något i stil med Dark Tranquillity, dvs massa harmonier och mörka vackra saker. Några tips?

Arf Pingvin
2007-05-30, 02:03
Impious är inte helt olika Devildriver, möjligen även de snäppet tyngre (än Devildriver alltså), de är svenska också, det är ju ett plus. :)

Själv är jag ute efter något i stil med Dark Tranquillity, dvs massa harmonier och mörka vackra saker. Några tips?

Impious är stenhårda. Lite åt The Haunted, the Crown, Whitchery. Thrashig döds eller nåt.

Dark Tranquility är ju bara bäst, vet inte vilka andra band som liknar dem, inga kanske? All göteborgsmetal, melodisk döds eller vad vi ska kalla det borde väl funka. In Flames, Soilwork, At the Gates etc. Andra band om inte nödvändigtvis är liknande men som jag bara kom att tänka på: Amon Amarth, bra skit. Strapping Young Lad, will blow your mind. Opeth, givetvis!

Whistler
2007-05-30, 03:28
Impious är stenhårda. Lite åt The Haunted, the Crown, Whitchery. Thrashig döds eller nåt.

Dark Tranquility är ju bara bäst, vet inte vilka andra band som liknar dem, inga kanske? All göteborgsmetal, melodisk döds eller vad vi ska kalla det borde väl funka. In Flames, Soilwork, At the Gates etc. Andra band om inte nödvändigtvis är liknande men som jag bara kom att tänka på: Amon Amarth, bra skit. Strapping Young Lad, will blow your mind. Opeth, givetvis!

Ja, alla de där har jag redan i skivhyllan. Strapping är inte riktigt min grej dock. At the Gates gillar jag, men blir lite tråkiga efter ett tag. Amon Amarth kan jag varenda ton till varenda album utantill, älskar dem. Med Opeth är det väl främst Blackwater Park som jag säljer min själ för att få behålla skivan i efterlivet.

Inga av dem är dock det där mörka melodiska jag är ute efter, de där riktiga harmonierna mellan gitarrerna som får hela mig att bara sitta och flina ondskefullt. :devil:

Men vi kan ju fortsätta försöka hitta fram till något trevligt. :)

Cerberus
2007-05-30, 05:37
Filter rekommenderar jag :)

blandade låtar har de dock, en del lugna, en del hårdare.

teargaz
2007-05-30, 08:29
Jag vill fan göra ett slag för några grymt underskattade band.
Har lyssnat på mycket metal genom åren men börjat vrida mig lite.
Det jag rekomenderar kan vara lite trögt att komma in i men när man väl är där så... Ja ni vet... Det går inte att sluta lyssna.

Katatonia -The Great cold distance- Jävligt dark och melodiskt
Porcupine Tree (Förmodligen världens bästa band)
Ayreon -The Human Equation- Värsta metal-musikalplattan. Intressant projekt med jordens bästa musiker. Trög som fan att komma in i. Känn på låtar som "Day twelve. Trauma" (Micke Åkerfeldt på sång där) samt "Day Sixteen. Looser" så kanske det lossnar.

Spawn
2007-05-30, 08:33
Deathminister,hunted

Pudzianovski
2007-05-30, 12:17
Ja, alla de där har jag redan i skivhyllan. Strapping är inte riktigt min grej dock. At the Gates gillar jag, men blir lite tråkiga efter ett tag. Amon Amarth kan jag varenda ton till varenda album utantill, älskar dem. Med Opeth är det väl främst Blackwater Park som jag säljer min själ för att få behålla skivan i efterlivet.

Inga av dem är dock det där mörka melodiska jag är ute efter, de där riktiga harmonierna mellan gitarrerna som får hela mig att bara sitta och flina ondskefullt. :devil:
Men vi kan ju fortsätta försöka hitta fram till något trevligt. :)

Shining - V Halmstad
Allegiance - Hymn till hangagud, Blodörnsoffer, Vrede
Necrophobic - The Nocturnal Silence
Arcturus - Sideshow Symphonies, The Sham Mirros....det mesta de gjort.

Pudzianovski
2007-05-30, 12:19
Jag vill fan göra ett slag för några grymt underskattade band.
Har lyssnat på mycket metal genom åren men börjat vrida mig lite.
Det jag rekomenderar kan vara lite trögt att komma in i men när man väl är där så... Ja ni vet... Det går inte att sluta lyssna.

Katatonia -The Great cold distance- Jävligt dark och melodiskt
Porcupine Tree (Förmodligen världens bästa band)
Ayreon -The Human Equation- Värsta metal-musikalplattan. Intressant projekt med jordens bästa musiker. Trög som fan att komma in i. Känn på låtar som "Day twelve. Trauma" (Micke Åkerfeldt på sång där) samt "Day Sixteen. Looser" så kanske det lossnar.

Öh...nej. Lättsmält cheesy bra popmetal som är lätt att gilla direkt !