Logga in

Visa fullständig version : sjukt sjukt sjukt

Achryl
2005-07-15, 18:36
Ahhhh.. får bara skriva av mig lite.
Fan vad arg man är nu, sitter och skakar.
Har en flickvän som bor hos fosterföräldrar. Hennes fosterföräldrar är nog som jävligaste människorna jag känner till. Dom har alltid varit elaka mot henne. Hon får aldrig äta med dom, mamman tar själv hand om pengarna dom får i bidrag och som ska gå till flickvännens mat och kläder. Mamman har slått henne flera gånger, sparkat henne och slagit henne med en tång. När det tog slut mellan henne och hennes förra kille fter flera år och min flickvänn var helt knäckt sa mamman "det är väl inte så konstigt med tanke på hur du är"
Hon får bo i källaren och en gång hade dom blockerat dörren upp så hon kunde inte få tag på mat eller gå på toa eller någonting. Hennes låtsaspappa har bett mig dra åt helvete för att jag ringde för sent en gång, klockan var 1010. Hon vill absolut flytta från dom (no shit) och hon vill inte bo hos sin riktiga mamma (hon är lika cp). Hon vill alltså skaffa en egen lägenhet, och det får hon för sina fosterföräldrar, dom bryr sig inte. Men hennes riktiga mamma, som hon ser nån gång i månaden, hon säger nej. Och soc gör inte ett skit, förutom att ha "samtal" ibland.

Nu skulle min flickvän hur som helst hit, men hon kommer inte med bussen. Jag ringer henne och det visar sig att hennes fosterförädrar har tvingat in henne i en bil och kör iväg henne till sin riktiga mamma i värnamo. Varken hon eller hennes riktiga mamma vill det, men dom SKA jävlas. vadfan... blir man inte mållös?
Så nu när hon kommit fram ska hon ta bussen tillbaka in till ljungby igen.

Bolio
2005-07-15, 18:39
Hur gammal är bruden?

nemd
2005-07-15, 18:39
Dags för dig att agera känner jag. Jag skulle iaf gjort det. Så får det för fan inte gå till, en människa är ingen liten jävla leksak som man kan slunga hit och dit med. Gör nånting du. Gå med henne till soc och visa att ni för fan menar allvar med den skiten. Låt henne bo hos dig ett tag? SKit i hur jädrans arga hennes fosterföräldrar blir. Gör en anmälan mot dem på vad dem gjort mot henne, nånting. hon måste ju bort därifrån :S

AnimalGen
2005-07-15, 18:40
Om det här är sannt får för fan göra något åt det

Achryl
2005-07-15, 18:40
Hur gammal är bruden?
17. så ett år till sen är hon "fri"

Snubben
2005-07-15, 18:41
Ring någon kvällstidningen och snacka med dem så blir de nog fart på de..

palme
2005-07-15, 18:42
Ring Polia...

Nerå kontata soss, kanske kan hon få egen bostad.

Bolio
2005-07-15, 18:43

Fucked up sätt att tänka. Fuck that man, hon är fri nu eller aldrig. Låt inte någon annan avgöra hennes frihet. Gå med henne till Socialen och förklara allting metodiskt och snyggt. Berättar hon vad fosterföräldrarna har gjort mot henne måste hon ju inte bo kvar. När jag var 17 år hade jag långt värre problem än detta, och jag löste det. Hade jag inte löst det så hade jag kanske varit trasig idag, tänk på det. Om du gillar bruden och bruden har förnäm klitoris, ställ upp för henne och prata med dina föräldrar så kanske du får hjälp där med. Men prata helst inte om hennes klitoris med dem.

nemd
2005-07-15, 18:43

Jo jo men tror knappast hon vill ha det så 1 år till. Försök att hjälpa henne, eller du kanske redan försökt nånting vad vet jag. Men när det gäller sånthär så måste man jobbba med det 200%! Inget meslir..

Achryl
2005-07-15, 18:44
Dags för dig att agera känner jag. Jag skulle iaf gjort det. Så får det för fan inte gå till, en människa är ingen liten jävla leksak som man kan slunga hit och dit med. Gör nånting du. Gå med henne till soc och visa att ni för fan menar allvar med den skiten. Låt henne bo hos dig ett tag? SKit i hur jädrans arga hennes fosterföräldrar blir. Gör en anmälan mot dem på vad dem gjort mot henne, nånting. hon måste ju bort därifrån :S
Jo hon bor hos mig lite då och då. Tycker också att man borde anmäla det men hon säger att hon inte har bevis och verkar som hon inte vill

Kwon
2005-07-15, 18:45
Har du kontaktat Socialtjänsten om detta?

Vilka människor det finns!

Achryl
2005-07-15, 18:47
Fucked up sätt att tänka. Fuck that man, hon är fri nu eller aldrig. Låt inte någon annan avgöra hennes frihet. Gå med henne till Socialen och förklara allting metodiskt och snyggt. Berättar hon vad fosterföräldrarna har gjort mot henne måste hon ju inte bo kvar. När jag var 17 år hade jag långt värre problem än detta, och jag löste det. Hade jag inte löst det så hade jag kanske varit trasig idag, tänk på det. Om du gillar bruden och bruden har förnäm klitoris, ställ upp för henne och prata med dina föräldrar så kanske du får hjälp där med. Men prata helst inte om hennes klitoris med dem.
Haha du är så jävla skön :)
Jo soc säger att hon antingen får flytta till sin mamma eller barnhem. Båda alternativen är uteslutna. Men visst, att gå upp till soc är en bra idé. Men dom lyssnar tydligen bara på mamman och det är hon som bestämmer.

Leon
2005-07-15, 18:47
Du måste hjälpa henne att göra en anmälan hos sin handläggare på socialtjänsten,det är viktigt både för hennes del och för kommande fosterbarn att detta uppdagas, så att dom inte får ta emot fler barn.Du skriver inte åldern på din flickvän.men finns där en möjlighet att hon kan få bo själv så hade kanske det varit det bästa.Tyvärr finns det väl inte mycket de vuxna i hennes omgivning kan tillföra henne då hon har fått en verkligen dålig start med sådana människor kring sig!Hjälp henne,stötta henne,ta kontakt med socialtjänsten så hoppas jag att det löser sig för henne!

Bolio
2005-07-15, 18:49
Haha du är så jävla skön :)
Jo soc säger att hon antingen får flytta till sin mamma eller barnhem. Båda alternativen är uteslutna. Men visst, att gå upp till soc är en bra idé. Men dom lyssnar tydligen bara på mamman och det är hon som bestämmer.

Varför inte överdriva lite och säga att mamman behandlar henne väldigt illa?

Dipshit
2005-07-15, 18:57
nu vet jag ju inte hela den HÄR historien..
men ofta i såna här lägen är "offren" i stort sett lika dumma..

en tjejkompis har en väninna som blir verbalt förudmjukad och ibland slagen av sin pojkvän.. men inte lämnar hon honom.. hon är 18 btw..

KLART detta inte är samma sak..

MEN det är inte alls rocket sience att byta fosterföräldrar..
har haft liknande fall i släkten, och byten har gått finfint..

har hon/ni verkligen sagt vad som försigår i deras hus?

Jakelol
2005-07-15, 19:27
Om hon går till SOC och säger hur det ligger till och hur dom behandlar henne och att hon vägrar bo kvar så är SOC skyldiga att hitta en ny familj. Eller så tar du med några från Kolo och hällsar på hos familjen (OBS ironi)

Brisk Snu Garvo
2005-07-15, 19:38
Det är ofta så att familjen tar ungen bara för att få pengarna och sedan skiter dom i ungen totalt. Soc har ingen koll alls det krävs att utomstående gör en anmälan och vittnar i eventuellt förhör med fosterfamiljen, men inte är det omöjligt inte.

Trekker
2005-07-15, 19:49
Eller så tar du med några från Kolo och hällsar på hos familjen (OBS ironi)

Nä, det är fan en bra ide. Vissa människor behöver ett uppvaknande..

Jakelol
2005-07-15, 20:20
Det är ofta så att familjen tar ungen bara för att få pengarna och sedan skiter dom i ungen totalt. Soc har ingen koll alls det krävs att utomstående gör en anmälan och vittnar i eventuellt förhör med fosterfamiljen, men inte är det omöjligt inte.

Och vad grundar du det på MIN flickvän bor nämligen också i fosterhem och dom är fan hur sjysta som hällst. Och dom säger nämligen att det räcker att "barnet" säger jag vill inte bo här så är dom tvungna att flytta på barnet. Och du får gå igenom MASSA tester innan du får ta ett foster barn så det är ytterst få rötägg som slinker igenom.

Brisk Snu Garvo
2005-07-15, 20:28
Och vad grundar du det på MIN flickvän bor nämligen också i fosterhem och dom är fan hur sjysta som hällst. Och dom säger nämligen att det räcker att "barnet" säger jag vill inte bo här så är dom tvungna att flytta på barnet. Och du får gå igenom MASSA tester innan du får ta ett foster barn så det är ytterst få rötägg som slinker igenom.
Jag grundar det på samtal med människor vars egen mor misssköter ungen. Bara för att din flickvän har det bra så betyder inte det att alla har det. Det finns visst puckon och halvalkisar som får fosterbarn och det är inte så lätt för ett barn på 12 år att säga ifrån om saker och ting är dåliga i hemmet. Antag att ungen har lite problem med att hitta på saker för att få uppmärksamhet, det blir ju som att ropa vargen till slut. Ofta är det trasiga barn som hamnar på fosterhem.

Jakelol
2005-07-15, 20:31
Om jag säger så här bara i stockholm finns det 4000st fosterhems plaserade barn konstigt att man inte hör något oftare då?

Diana
2005-07-15, 20:39
Fy fan de där låter läskig bekannt *grr27* har en kompis som oxå bodde hos fosterföräldrar som behandlade henne som skit, misshandlade henne och tvingade henna ha långärmade tröjjor för att dölja skadorna dom gav henne osv osv hemskt :( hon fick flytta till ett 'hem' för ungdomar som har problem INNAN hon var 18(tror hon va 16 eller nåt) så kolle upp om de är en möjlighet för din flickvän att få göra samma :) är ju socialen som avgör men om hon har de så jävligt som du beskriver så måste de ju gå :thumbup:tur att hon har dej iaf! :)

Tolkia
2005-07-15, 21:57
Det känns ganska givet att det måste finnas fosterföräldrar som är rötägg, de är ju dragna ur samma population som de biologiska föräldrarna ... även om man helst skulle önska att tester/intervjuer etc. räckte till för att sålla bort samtliga är det nog bara att inse att det är omöjligt (även blådårar kan ju vara bra på att spela normala, även en socialsekreterare kan vara en blådåre ...). Men det är ju ingen anledning till att acceptera att det måste vara så; föräldrar skall inte få behandla sina barn illa, vare sig de är biologiska eller fosterdito! Jag håller helt med Bolio här; flickvännen skall vara "fri" nu, precis som hon (som alla!) borde ha varit "fri" sedan hon föddes.
Agera alltså NU!

hum
2005-07-15, 23:51
Fyfan..

Jag blir så jävla arg av att läsa om sånt här.

Flytta hem tjejen till dig, direkt!
KRÄV att soc ordnar ett annat boende, är dom fittiga så be att få en annan handläggare.

För att få någorlunda sinnesro skulle jag nog behöva tortera och avliva fosterföräldrarna, men det är väl frivilligt.. Nej men ärligt talat skulle jag nog inte kunna leva med att såna människor gick vidare utan bestraffning.

Jarod
2005-07-16, 00:36
Hade jag inte varit full så hade jag kunnat hämta henne!

Dipshit
2005-07-16, 03:33
Hade jag inte varit full så hade jag kunnat hämta henne!
får väl instämma en smula.. :em:

Brisk Snu Garvo
2005-07-16, 06:46
Om jag säger så här bara i stockholm finns det 4000st fosterhems plaserade barn konstigt att man inte hör något oftare då?
Kanske finns det mer puckon i glesbygden. Eller kanske är ungarna gnälligare i närke.
Det finns många helg alkisar som gärna vill ha extra inkomst, min kompis svärmor var en av dom och missskötte ungen, då gick hennes dotter till socialen och sa vad som pågick att dom söp varje helg och inte brydde sej om hans behov alls varpå sociatanten säger att dom kan flytta honom om HON ställde upp och vittnade vilket hon inte ville göra. Men något hände för ungen flyttade efter några månader.

Pingu
2005-07-16, 07:13
Det är så jävla tragiskt när det blir sådär. Om ni bara visste vilka spår det sätter hos barnet

Tolkia
2005-07-16, 09:32
Jag anar. Och det räcker. Långt. *grr*

Achryl
2005-07-19, 13:48
UPDATE:

Nu har man precis haft samtal med socialen. Jag, min flickvänn och en man och en kvinna därifrån satt för bara några minuter sedan i min lägenhet. Jag måste säga att dom är så jävla LAMA!
Min tjej visade sina blåmärken för dom efter att pappan varit på henne, dom hade även fått in en polisanmälan från hennes kompis som såg på när pappan satt sig på henne och sedan tryckt in henne i en bil. Hon berättade allt dom gjort, om att hon aldrig får mat, pengar eller nåt annat från dom.
Nu har dom även tagit hennes husnyckel, så hon kommer inte ens in i huset. Jag frågade dom om dom inte borde flytta min flickvän nu, det var liksom ganska uppenbart att dom inte passar som fosterföräldrar.
Dom verkade inte tänka göra något. Men dom föreslog ett samtal. Och tyckte att flickvännen skulle gå till psykolog.
VADFAN ÄR DET MED VÄRLDEN? Varför är dom så fittiga?

Pingu
2005-07-19, 13:55
Psykolog hjälp ska hon absolut ta. Att bli utsatt för sådana saker sätter sina spår. Kanske inte nu men garanterat senare i livet. Tro mig jag har både egna erfarenheter och har jobbat med barn som varit utsatta för övergrepp.

Jag var med då en kille på 8 år skulle flyttas till pappan 50 mil bort. Det tog en j-la tid med allt pappers arbete och liknande men dom snabbade på och pang så var han där. Problemet var ju bara att pappan slog pojken då han inte lydde. Kanske hade dom inte valt att flytta han till pappan om dom inte hade haft så brottom och hunnit kolla upp han ordentligt med psykologer etc.

Hoppas det löser sig för er

Achryl
2005-07-19, 13:57
OKej, men vad låter bäst, att hon är kvar hos sina fosterföräldrar som slår henne och går till psykolog eller att hon (som hon själv vill) får bo själv?

Pingu
2005-07-19, 13:58
Bo själv och gå till psykolog helt klart

Jense
2005-07-19, 14:20
aga upp gubben med en scartkabel.

kärringen kan du binda någonstans.

med detta menar jag att du måste visa dom att det är allvar, det verkar inte va 100% människor dom 2, så något drastiskt är nog att föredra

Tolkia
2005-07-19, 14:22
Om det är som du beskriver det är det solklart att hon behöver en samtalskontakt (psykolog, psykoterapeut, psykiatriker, kurator, vad det nu kan vara som erbjuds). Men det går ju inte att tvinga henne att bo kvar hos folk som bhandlar henne illa och erbjuda en samtalskontakt för att hon skall stå ut med skiten ...?!?!

hum
2005-07-19, 14:24
Som Jense säger, att fråga lite försynt hjälper nog inte.. Kräv en lägenhet, svär och var otrevlig!

Cilia
2005-07-19, 15:10
OKej, men vad låter bäst, att hon är kvar hos sina fosterföräldrar som slår henne och går till psykolog eller att hon (som hon själv vill) får bo själv?
håller med Tolkia men en psykolog kan också mer objektivt beskriva för soc vad hon har blivit utsatt för och hjälpa till och förändra situationen.
Ta all hjälp ni kan få och under tiden fortsätter ni och kämpar.
Det är inte lätt men ingenting händer om man inte försöker.
Har ni ingen mer auktoritär person som kan hjälpa er?
Tyvärr brukar det hjälpa även om man kan tycka att alla ska ha samma rätt.

Achryl
2005-07-19, 17:45
Jo jag vet hade t.ex uppdrag granskning tagit upp det hade det inte varit snack om saken, hon hade fått lägenhet på direkten. Media har makten så att säga. Nä dom lama jävlarna gör ingenting, gubben från soc tyckte jag skulle vara tyst för att jag snackade för mycket om att hon skulle ha en lägenhet, och tanten sa att jag inte kunde stressa fram något. Nä men vadfan, på 5 år har dom inte gjort ett jävla skit hittills så.
Men får se vad som händer. Man förlorar ju förtroendet totalt för sådana instanser iaf.

Snake
2005-07-19, 18:03
Hon kan inte bo hos dig då helt enkelt? Eller bor du hemma hos dina oförstående föräldrar fortfarande?

Achryl
2005-07-19, 19:11
Hon kan inte bo hos dig då helt enkelt? Eller bor du hemma hos dina oförstående föräldrar fortfarande?
Nej jag bor själv, men vadfan lägenheten är på 22 kvadrat :) Hon har bott hos mig i en vecka snart, men det är inte direkt en hållbar lösning.

Snake
2005-07-19, 19:30
Nej jag bor själv, men vadfan lägenheten är på 22 kvadrat :) Hon har bott hos mig i en vecka snart, men det är inte direkt en hållbar lösning.

Finns det hjärterum så finns det stjärterum! Jag bor själv i en 22 kvadrat lägenhet, så jag VET att det går. Klart det blir lite påfrestande att vara så tätt inpå varandra ibland men du älskar väl tjejen så..? :love: