Logga in

Visa fullständig version : Varför kan inte tjejer kasta?

Trance
2005-07-15, 15:11
Bara en undran, varför kan inte tjejer(generellt) kasta lika bra som killar(generellt). Jag har nog aldrig sett en tjej klara av ett riktigt överarmskast.

Är det på grund av hur de är ledade? Att de ej kastar lika mycket som barn?

Någon som vet?

obesogen
2005-07-15, 15:15
Bara en undran, varför kan inte tjejer(generellt) kasta lika bra som killar(generellt). Jag har nog aldrig sett en tjej klara av ett riktigt överarmskast.

Någon som vet?

Lustig fråga. Det har inget att göra med hur de är ledade. Varför leker pojkar tjuv och polis medans tjejerna leker med barbie? Där har du svaret på frågan.

För övrigt är min syrra grym på att kasta.

Solros
2005-07-15, 15:24
Dom är designade för att använda händerna i små korta rörelser fram och tillbaka. Nyttigt när dom ska diska, skrubba eller mata ungar.

Medan vi män är bättre på rörelser upp och ner, nyttigt när vi ska runka, dricka öl eller slå näven i bordet.

Myten
2005-07-15, 15:30
Dom är designade för att använda händerna i små korta rörelser fram och tillbaka. Nyttigt när dom ska diska, skrubba eller mata ungar.

Medan vi män är bättre på rörelser upp och ner, nyttigt när vi ska runka, dricka öl eller slå näven i bordet.

:D :D
Jag gnuggar mig igen runt ögonen igen för att försäkra mig om vad det står!
Är det så du ser på saken! :D :D :D
Är tjejer gjorda för att föra nånting fram och tillbaka!
Nu förstår jag varför det finns babushkor, det är ena hejare på att röra runt med sleven i grytan, fram och tillbaka, fram och tillbaka

Kebab-Arne
2005-07-15, 15:33

:laugh: :laugh:

HOHOHOHOHO!! Inlägget var tom roligare än 2snarthårdakillars journal. Ifs hade jag läst den förr...

:bow:

BajareN
2005-07-15, 15:37

Haha :hbang:

Tolkia
2005-07-15, 15:40
Bara en undran, varför kan inte tjejer(generellt) kasta lika bra som killar(generellt). Jag har nog aldrig sett en tjej klara av ett riktigt överarmskast. Är det på grund av hur de är ledade?
Ja, självfallet. :D

Urban
2005-07-15, 15:40
ahhah solros det var det bästa jag läst på länge!!

High1ander
2005-07-15, 15:45

Någon som vet?
Jag kastar normalt med högern, men så fort man ska fårsöka sig på ett överarmskast med vänstern så blir det "kärringkast", vet dock ett fåtal killar som inte kan slänga med varken höger eller vänstern...

När jag slänger med vänstern så går liksom inte kastet naturligt i lederna känns det som och blir därför dåligt...

Hades
2005-07-15, 15:45

AAAHAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHAHA

Diana
2005-07-15, 15:46

:laugh: :laugh: wtf?

Diana
2005-07-15, 15:47
den skulle man dra för gympaläraren förr så man slipper va me på brännboll eller vafan de nu är de kastas bollar i :D

Markus H
2005-07-15, 15:54

Då gäller det kanske även runka för vissa...

Trance
2005-07-15, 15:56
Ja, självfallet. :D

Jag undrade inte mer än om det var genetiskt eller inlärt och om någon visste mer.

Jag har hört saker som män och kvinnor har skillnader i hur de är ledade i och med kasta spjut/bära barn. Ville veta om detta var bullshit.

blekfet2
2005-07-15, 15:58
haha...men "Solros", är det inte du som kallar dig själv för feminist på lunarstorm?

:D

Loke
2005-07-15, 15:59
Hmm, jag är kille, men har aldrig lärt mig kasta ordentligt. Det är nåt med tekniken...

Oh well, jag är en jävel på att runka iaf :D

Markus H
2005-07-15, 16:02
Hmm, jag är kille, men har aldrig lärt mig kasta ordentligt. Det är nåt med tekniken...

Oh well, jag är en jävel på att runka iaf :D

Du kanske är bättre på KORTA rörelser istället för LÅNGA STORA...????

Allan
2005-07-15, 16:08
Hmmmmmmmmmmm.....

allan

Loke
2005-07-15, 16:09
Du kanske är bättre på KORTA rörelser istället för LÅNGA STORA...????

Så måste det vara. Det är ju en bra ursäkt att göra hockeyböjar.

Solros
2005-07-15, 16:09
haha...men "Solros", är det inte du som kallar dig själv för feminist på lunarstorm?
:D

Javisst! Jag älskar alla kvinnor, även feminister!
Så länge dom rakar sig och kan ta för sig i sängen, så får dom sitta i sandlådan och gapa om patriarkat så mycket dom vill!

Sålänge det inte tar tid från själva knulleriet, självklart!

The Somberlain
2005-07-15, 16:15
Härlig inställning där, Solros ! Helt korrekt.

High1ander
2005-07-15, 16:16
Så länge dom rakar sig och kan ta för sig i sängen, så får dom sitta i sandlådan och gapa om patriarkat så mycket dom vill!

Okey... :D

Mart|n
2005-07-15, 17:55

Någon som vet?

Du svarade på frågan flera gånger i din text....

Det är för att dom är tjejer!

Anledningen till att många tjejer har så korta fötter är för att dom inte ska så långt från spisen.

Garnax
2005-07-15, 17:58
Anledningen till att många tjejer har så korta fötter är för att dom inte ska så långt från spisen.

kvinnor kan dock(generellt) inte laga mat...

Slartibartfast
2005-07-15, 18:03
Pssst, hörni. Allan Hmmmmar. :notme:

Tomten
2005-07-15, 18:38
Hmmmmmmmmmmm.....

allan

Aiiieeeeeeeeee!!!

Moderators in the house, styr up tråden nu innan den hamnar bakom lås och bom!

Fast det är ju allmänt känt att tjejer är fjollor, vilket är den enda vetenskapligt bevisade anledningen att de även kastar som fjollor.

High1ander
2005-07-15, 18:38
kvinnor kan dock(generellt) inte laga mat...
Jag frågade idag farsan varför han gifta sig med morsan då hon fan inte kan laga mat, min syrra kan fan inte det heller (båda två lyckades nästan sabba kycklingen som skulle ätas med diverse tilltag). Sorgligt att man ska behöva vara bäst i huset på att laga mat, dvs jag bränner inte maten, gör varierad mat, utan recept, osv. Vilket min lillebror också håller med om. Då är det inte för man är kock eller så, utan för man bara använder "simpel logik" i köket.

blekfet2
2005-07-15, 18:47

ahahaha..... :laugh: