handdator

Visa fullständig version : Kontokort

Loke
2005-07-14, 20:59
Det här med kontokort alltså...

Låt oss säga att en viss person har en fast inkomst. Denne person skaffar då ett visakort. Sedan förlorar personen inkomsten. Kommer personen då bli av med sitt visakort? Kommer banken att varna i så fall?

Fettecke
2005-07-14, 21:03
Det här med kontokort alltså...

Låt oss säga att en viss person har en fast inkomst. Denne person skaffar då ett visakort. Sedan förlorar personen inkomsten. Kommer personen då bli av med sitt visakort? Kommer banken att varna i så fall?

Nej, det kommer han inte...

jag fick mitt visakort efter att jag fick en större summa försäkringspengar... sedan dess har jag inte ens kommit upp i 100´000+ (som är gränsen för visa-kortet) och jag har haft mitt nu i snart 3 år...

enligt banken så måste du först nå upp i 100´000:- per år, för att få kortet, när du väl gjort det, så kan du gå back varje år om du så vill.

Johan O
Har man kredit knuten till kortet kanske man kan förlora just den. Men själva kontot (eller kortet) lär du få behålla.

Pudzianovski
Beror väl på vad det är för kort. Kort har ju en avgift. Betalr du den per år så är det väl lugnt. Kreditkort är ju en annan sak.

Loke
2005-07-14, 21:10
Ok, det var nästan det jag anade.

Skälet att jag frågar är att jag först hade visa elektron och sen "uppgraderade" det till vanligt visakort. Men nu har de skickat mig ett nytt visa elektron-kort. Jag förstår inte riktigt varför, det är ju samma konto och så. Trodde då att dom tänkte stänga av mitt visakort, men det vore ju lite lustigt att göra utan att varna mig.

Men men, jag får väl gå till banken och fråga varför jag har fått ett extra kort.

Förresten, är det verkligen 100000? Jag tror jag fick ungefär 50000 per år. Kan nämnas att det var barnpension.

Pudzianovski
2005-07-14, 21:11
Kolla på din banks hemsida.

Fettecke
2005-07-14, 21:12
Förresten, är det verkligen 100000? Jag tror jag fick ungefär 50000 per år. Kan nämnas att det var barnpension.

banken sa minst 100´000:- i årsinkomst till mig senast jag undrade samma sak som du gör just nu.

blekfet2
2005-07-14, 21:13
man måste inte ha nån fast inkomst för ett visa...gamalt bajs som fanns när kortet var såååå nytt för alla.

gå in på banken å säg att du vill ha ett visa så får du ett, så gjorde då jag när jag gick i skolan (Å då menar jag ett visakort som inte besitter kreditköp)