handdator

Visa fullständig version : Havregrynsgröt +fil =sant

Endumen
2005-07-14, 05:03
Undrar om det är fler än jag som har den underbara vanan att äta sin havregrynsgröt tillsammans med fil samt en sked lågkalorisylt (helst av lingon eller hjortron)?

Om inte: Testa och skriv vad ni tycker :cool:

Stenberg
2005-07-14, 13:17
Brukar blanda min havregrynsgröt med lite fil, lite yoghurt, lingonsylt, lite russin, kanel och keso! Smakar: :thumbup:

tinkerbell
2005-07-14, 13:25
Brukar blanda min havregrynsgröt med lite fil, lite yoghurt, lingonsylt, lite russin, kanel och keso! Smakar: :thumbup:

Kryddaaaaarn :) låter gott, dock.

Yankeee
2005-07-14, 14:43
havregryn + mjölk + fun light = daglig mat i ett ½ år nu. Smakar helt ok.

Endumen
2005-07-14, 19:45

Äntligen har jag hittat en vapendragare ;). Mina vänner äcklas när jag äter min gröt

Stenberg
2005-07-15, 06:55
Äntligen har jag hittat en vapendragare ;). Mina vänner äcklas när jag äter min gröt

Samma här! Ibland varierar jag lite med att slänga i lite jordgubbar, fun light eller liknande. Ser ju skumt ut men gott smakar det!

Tolkia
2005-07-15, 10:28
Själv tycker jag inte att gröt och fil "gifter sig" så bra smakmässigt, men jag kan ju säga att min mormor har ätit det (dock oftare kornmjölsgröt än havregrynsdito) under större delen av sitt liv. Faktum är att jag tror att det överhuvudtaget varit rätt vanligt i hennes generation, och den kan ju knappast till 100 % ha bestått av folk med "extremt konstig smak" eller något.

Det är nästan så att jag blir frestad att prova igen; det är många år sedan jag avfärdade det och smaken förändras ju. Kanske med yoghurt istället för fil ...?

Jay-Z
2005-07-15, 10:40
Kan nog vara riktigt gott med vaniljfil.

Off-topic: Imorgon bitti blir det tokhårt intervallpass och sen vaniljfil och varma muffins och mjölk. Fan vad gott. :eating:

Stenberg
2005-07-15, 12:37
Funkar kanon med yoghurt, har man ju lite mer smaker att välja på. Eller kanske köra naturell?? Gott blir det i alla fall....

Jashguim
2005-07-16, 15:17
MASSA fiberberikade havregryn, psylliumfrön, russin, kanel, banan, vaniljyoghurt och lågkalorisylt (dock jordgubb- eller hallonsmak) och framförallt inte minst salt!

Tolkia
2005-07-16, 22:18
... samt en sked lågkalorisylt (helst av lingon eller hjortron)?
Lite off topic, men finns det lågkalori-hjortronsylt?

Stenberg
2005-07-18, 08:05

Har också letat det men tror inte att det finns. Nån som hittat nåt annat än hallon, jordgubb och lingon (finns äppelmos också, Önos)??

Får kanske be mormor att hon gör en light-hjortronsyltburk åt mig vid nästa kokning, även om det kan vara lite svårt att få den äldre generationen att ta till sig av sånt. Hon tycker jag är för smal och försöker smyga i extra grädde å så dom gågner hon lagar mat/bakar till oss hemma =)

Endumen
2005-07-18, 09:38

Det går alltid göra själv ;)

magicteddy
2005-07-18, 10:31
Det måste jag prova =) Havregrynsgröt + nudlar + funlight = ätbart , faktiskt smaka dte inte alltför vidrigt :D