Logga in

Visa fullständig version : söker info om gata i stockholm

mangemani
2005-07-14, 01:17
ska till stockholm snart och har en fråga om en gata och hur man tar sej dit på snabbaste sätt.

jag har försökt och hitta en gata som heter "rörstrands gatan" med det där google earth programmet men tycks inte kunna hitta den...vet att gatan ligger någonstans vid oden plan.men vart ligger oden plan?hittar inte det heller,bara odengatan=/.

ni som nu vet vilken gata jag menar,hur tar man sej dit på snabbaste och lättaste sätt om man utgår från att start punkten är,hmm,låt oss säga jackobs torg?

jag vet att det är en krånglig gata att hitta.
var där när jag var liten och minns att farsan fick köra hit och dit samt använda kartan om och om igen innan vi tillslut hittade gatan.

Hewalo
2005-07-14, 01:21
kolla på guasidorna.se

Tigerkotten
2005-07-14, 01:22
http://kartor.eniro.se/query?what=map&asearch=1&address_id=maps_place;55536;22

Pez
2005-07-14, 01:25
Rörstrandsgatan - särskriv inte så kanske det funkar bättre.
I övrigt - tar du tuben så är det bara att åka till St:eriksplan, ta södra uppgången och sväng höger - voila.

Såg att du hade en utgångspunkt nu också.. lättast från Jakobs torg är att ta tuben (blå linje) till t-centralen - byt till grön linje (västerut) till St:eriksplan.

mangemani
2005-07-14, 01:26
perfekt=).

hittade dock inga tabeller över tåg/buss/tunnelbana eller liknande för att ta sej dit...nån som kan upplysa lite?

mangemani
2005-07-14, 01:27
tackar..då vet jag=)

Tigerkotten
2005-07-14, 01:30
perfekt=).

hittade dock inga tabeller över tåg/buss/tunnelbana eller liknande för att ta sej dit...nån som kan upplysa lite?

www.sl.se

Pez
2005-07-14, 01:31
perfekt=).

Tuben körs på halvtimmestrafik på gröna linjen nu fram till 11 aug. Omfattande renovering osv... det kan tom gå snabbare att ta blå linje hela vägen till Fridhemsplan istället och sen gå över St:eriksbron till St:eriksplan.
Blå och Röd linje går som vanligt - dvs bara att kliva ner på perrongen och vänta nån minut eller två.

mangemani
2005-07-14, 01:34
tack för hjälpen,blev lite klarare nu=)

Cilia
2005-07-14, 07:29
I stockholms innerstad tar man buss eller går (jag cykar)
det är bästa sättet att ta sig fram.
bussarna stannar där man ska.

Rörstrandsgatan är busenkel att hitta.
Huvudgatan (kan man säga) i Birkastan.

Action
2005-07-14, 08:42
ska till stockholm snart och har en fråga om en gata och hur man tar sej dit på snabbaste sätt.

jag har försökt och hitta en gata som heter "rörstrands gatan" med det där google earth programmet men tycks inte kunna hitta den...vet att gatan ligger någonstans vid oden plan.men vart ligger oden plan?hittar inte det heller,bara odengatan=/.

ni som nu vet vilken gata jag menar,hur tar man sej dit på snabbaste och lättaste sätt om man utgår från att start punkten är,hmm,låt oss säga jackobs torg?

jag vet att det är en krånglig gata att hitta.
var där när jag var liten och minns att farsan fick köra hit och dit samt använda kartan om och om igen innan vi tillslut hittade gatan.

Eniro och google kräver att man stavar rätt och inte särskriver.. Visst är de hemskt att det inte finns rättstavningskontroll i google.. *grr*

Cilia
2005-07-14, 08:46
Eniro och google kräver att man stavar rätt och inte särskriver.. Visst är de hemskt att det inte finns rättstavningskontroll i google.. *grr*
vart är världen på väg att barka hän?
tycker alla ord ska särskrivas för då får meningarna så många fler innebörder.

Jay-Z
2005-07-14, 08:50
Tuben körs på halvtimmestrafik på gröna linjen nu fram till 11 aug. Omfattande renovering osv...

Seriöst, de senaste 10 åren har det varit renoveringar på gröna linjen. Vilka jävla klåpare...

Lyset
2005-07-14, 10:22
I stockholms innerstad tar man buss eller går (jag cykar)
det är bästa sättet att ta sig fram.
bussarna stannar där man ska.

Av de jag känner som cyklar i Stockholm är så gott som alla utbölingar från början. Samma personer brukar också hysa stor misstänksamhet mot tunnelbanan.

Givetvis tar man tunnelbanan när man skall någonstans. Buss åker man på natten när inga alternativ finns samt eventuellt mellan Hornstull och Fridhemsplan. :)

Pez
2005-07-14, 11:30
Ja, buss är sista alternativet.. tuben och promenera är före.

Cilia
2005-07-14, 13:13
Av de jag känner som cyklar i Stockholm är så gott som alla utbölingar från början. Samma personer brukar också hysa stor misstänksamhet mot tunnelbanan.

Givetvis tar man tunnelbanan när man skall någonstans. Buss åker man på natten när inga alternativ finns samt eventuellt mellan Hornstull och Fridhemsplan. :)
cykla är det snabbaste sättet att ta sig fram istan.
buss tar jag om jag ska åka kollektivt. T-bana är sista alternativet.
jag är en crazy magnet, dom bara dras till mig, jag orkar inte med dom
ska jag någongång så långt så att jag behöver ta t-bana kör jag oftast bil.

dom flesta jag känner är uppväxta i stockholm och cyklar.

Henke
2005-07-14, 13:17
Dom flesta innestadsbor i sthlm jag känner är också ute och cyklar, tacka vet jag dem som bor söder om söder.

Cilia
2005-07-14, 13:19
Dom flesta innestadsbor i sthlm jag känner är också ute och cyklar, tacka vet jag dem som bor söder om söder.
en bra ringklocka löser det mesta *visslar*