Visa fullständig version : Maxstryka
Kan man träna sig till att lyfta över 200 kg i bänkpress utan att ta/har tagit anabola serioder eller liknande tror ni? Tror det att det finns någon som hittills har lyckats med detta? Dvs (för att gadera mig mot viktigpettrar) kan man bli så stark av bara mat och träning?
Pudzianovski
2005-07-13, 18:39
Haha...nu kommer du få halva SL Sverige efter dig.
Svaret på din fråga: Ja.
Beror väl på hur man stryker med järnet, men visst kan man maxstryka.
Synd att ingen ställer upp på att träna upp sig från noll och ta pisseprov/blodprov varje dag åren igenom för att bevisa detta då. Jag har ju den inställningen att alla som lyckas bättre än mig går på något :) och den känns ganska bra att ha kvar
Matte_Maiden
2005-07-13, 18:41
Alla kan nog inte det, men många.
Och vem ska då betala dessa dagliga prov? Hur hade du tänkt dig rent praktiskt?
Med tanke på att många tränar FLERA ÅR för att ens ta 100 i bänkpress medan vissa som tar olagliga preprat gör det efter bara några månader känns det ju ganska troligt att de som är starkast går på sånt hela bunten.
alla kan inte som sagt, men många kan, det är jag helt övertygad om.
Pudzianovski
2005-07-13, 18:47
Självklart finns det massor av folk som gör det.
*grr27*
Och vem ska då betala dessa dagliga prov? Hur hade du tänkt dig rent praktiskt?
Ingen aning jag hade inte planerat så långt. Med tanke på hur resultatkåta alla kosttillskotttillverkar är så är det väl svårt att få sponsring från dem. Men du kanske har någon ide?
Kebab-Arne
2005-07-13, 18:53
Seriös fråga eller ute efter att skapa en tråd som kommer att sluta i pajkastning? För det kommer det göra.
Seriös fråga eller ute efter att skapa en tråd som kommer att sluta i pajkastning? För det kommer det göra.
Ungefär som frågan hur många folk här hade legat med. Haha jag trodde kroppbryggare fick många brudar.. tji fick jag.. :D
FinnPower
2005-07-13, 18:58
Synd att ingen ställer upp på att träna upp sig från noll och ta pisseprov/blodprov varje dag åren igenom för att bevisa detta då. Jag har ju den inställningen att alla som lyckas bättre än mig går på något :) och den känns ganska bra att ha kvar
Slug inställning *rolleyes*
Klart att det går. Det är ju en fråga om fysiska förutsättningar, teknik osv. Sen är det ju en fördel om man är hyfsat tung också. Det är svårare för en 90kg kille än för en 120kg kille, oavsett om den lättare av dem tränar dubbelt så hårt och målmedvetet.
Om det nu är svårt/omöjligt för just DIG att göra just DET, så betyder det inte att alla som gör det fuskar sig dit. Tror du faktiskt på allvar att du är den mest talangfulla och starkaste RENA lyftare i världen och att det är fullständigt omöjligt att nån kan vara starkare än dig på laglig väg?
Ingen aning jag hade inte planerat så långt. Med tanke på hur resultatkåta alla kosttillskotttillverkar är så är det väl svårt att få sponsring från dem. Men du kanske har någon ide?
Har ingen idé eftersom jag inte är intresserad av förslaget. Varför spekulera som du gör, och förutsätta att alla som är starkare än du preppar?
Tvåhundra? Självklart! Men hur lite får de väga? Det vore ju märkligt om en kile som väger 135 inte skulle klara 20 i bänk, eller hur?
allan
Fast det kanske är en lika sund inställning som att anta att alla som är starkare än mig är "rena"?
Kan man träna sig till att lyfta över 200 kg i bänkpress utan att ta/har tagit anabola serioder eller liknande tror ni? Tror det att det finns någon som hittills har lyckats med detta? Dvs (för att gadera mig mot viktigpettrar) kan man bli så stark av bara mat och träning?
Har du såpat tangentbordet idag? Serioder?
allan
Så fort det handlar om olagliga preparat är du där och skriver, du trycker inte sant?
Tvåhundra? Självklart! Men hur lite får de väga? Det vore ju märkligt om en kile som väger 135 inte skulle klara 20 i bänk, eller hur?
allan
Ärligt talat har jag inte något grepp om hur mycket 200 kg är då jag själv endast lyft 110. Men låt säga 250 då. När de är så hiimla stor skillnad för resultaten hos de som preppar borde det rimligtvis vara så att i princip alla där uppe bland höjderna tar anabola.
Jag har ju den inställningen att alla som lyckas bättre än mig går på något och den känns ganska bra att ha kvar
Måste bara säga väldigt bra inställning *ironisk*. Om du inte är någon sorts ultimat människa (vad nu det skulle vara) så finns det visst extremt många människor som går på något enligt dig.
Med tanke på att många tränar FLERA ÅR för att ens ta 100 i bänkpress medan vissa som tar olagliga preprat gör det efter bara några månader känns det ju ganska troligt att de som är starkast går på sånt hela bunten.
"Flera år" kan väl defineras olika men om vi säger att det skulle vara exempelvis 3-4år som du inte skulle lyckas tagit 100kg i bänkpress på så tror jag snarare att det beror på att du gör något fel i träningen eller kosten, felet ligger nog inte i att du inte dopar dig.
Föresten, jag måste ha dopat mig rejält :devil:
backflash
2005-07-13, 19:07
:D det lustiga är att det bara är du som är on-topic :D
Egentligen borde jag redigera rubriken men maxstryka ser rätt coolt ut!
allan
backflash
2005-07-13, 19:11
känns som nån snubbe/snubbina kommer sno det o fixa ihop en ny produkt till tv-shop :D
beror nog på vart du tittar, folk som tar 200 och gör det för att tävla i sl, gör inom ipf smartast i att inte ta iaf.
själv har jag bara tränat 1 1/2 år, och tar 125 i bänk, ökade ca 20 kg på ett halvår när jag fick kontakt med styrkelyftsklubben och började träna riktigt seriöst för att kunna köra SL, inte för att 125 är någon vikt som man tar sterioder för att kunna lyfta. Så teknik, prioritering av träning och livsstil har varit det stora lyftet för mig. Nu har det inte hänt mycket på senaste månaderna men böj har gått upp istället. Målsättningen är att kunna ta runt 150-160kg i bänk och 220-240 i böj och mark, Tänker INTE ta extra tillskott för att nå dit, antingen kommer jag aldrig dit men då är det jag som inte har rätt motivation eller så skadar jag mig på vägen.
Vic_1981
2005-07-13, 19:13
Precis, e lite riskfyllt att maxstryka om man inte gjort det tidigare. Men som kwon säger så är det klart att det går men ta de lugnt första gången.
http://www.fitnessmodal.com/total_gym1000/img/total_gym.jpg
För er som inte förstod. De ska stå 'maxstyrka' i rubriken. Tossigt att ni missuppfattade allt sammans, tossigt värre.
s_himself
2005-07-13, 19:22
För er som inte förstod. De ska stå 'maxstyrka' i rubriken. Tossigt att ni missuppfattade allt sammans, tossigt värre.
nääääääääääää säger du :confused:
Kebab-Arne
2005-07-13, 19:24
Så fort det handlar om olagliga preparat är du där och skriver, du trycker inte sant?
Oh shit. Gillar inte bli påkommen med byxorna nere. :( ;)
Ska jag vara lite seriös så tror jag iprincip alla skulle kunna ta 200 i bänk om de enbart tränade för det och så seriöst som det går, åt rätt och var skadefria.
Jo men mina skjortor är så hårda,finns det någon form av hjälp typ bänktröja när man ska maxstryk?
Lillgrabben
2005-07-13, 19:39
JA, jag tror mig veta att det går!
Jag tror inte det. En PT sade till mig att om man använde tyngre hantlar än 40 kg så använde man steroider.
Oh shit. Gillar inte bli påkommen med byxorna nere. :( ;)
Ska jag vara lite seriös så tror jag iprincip alla skulle kunna ta 200 i bänk om de enbart tränade för det och så seriöst som det går, åt rätt och var skadefria.
Tror jag aldrig skulle kunna ta den vikten ren, spelar ingen roll hur jag gör, tränar!
Är inte stark, det är ett faktum!
Men å andra sidan tränar jag ej för att bli stark!
Packar på mig mer massa genom att köra strikt och låga vikter!
Lillgrabben
2005-07-13, 19:48
Jag tror inte det. En PT sade till mig att om man använde tyngre hantlar än 40 kg så använde man steroider.
Jaja, men hantlar är ju tyngre - det vet ju alla!
Man har ju längre rörelsebana där. *popcorn*
Jag kan sträcka mig till att 35 kgs hantlar är = 200 i bänk. 40 kg hantel > 220 i bänk, sådeså.
/ Trust your local PT
:D det lustiga är att det bara är du som är on-topic :D
Försöker alltid hålla mig on-topic! :thumbup:
Jag kan sträcka mig till att 35 kgs hantlar är = 200 i bänk. 40 kg hantel > 220 i bänk, sådeså.
/ Trust your local PT
:D
Gaaaaah...Stefan....det är bara för mycket...får inte luft :laugh:
allan
Kan man träna sig till att lyfta över 200 kg i bänkpress utan att ta/har tagit anabola serioder eller liknande tror ni?
Dvs (för att gadera mig mot viktigpettrar) kan man bli så stark av bara mat och träning?
Måste också tillägga att jag har sett folk göra detta utan parabola/analoga serioder!
Det är trots allt viktigt (som du säger) att gadera sig, man vet ju aldrig.
/ Trust your local PT
:laugh: :laugh: Hur bra som helst. :D
Arne vet vem den som har sagt det är. Killen i fråga satte även upp en lapp på latsdraget där den enorma skaderisken när man kör drag bakom nacken förklarades.
Jag tror att Matkrig trycker!
Förlåt för ett sånt oseriöst svar men jag kan inte va seriös i en tråd då:
Matkrig: Kan man lyfta 200kg utan att ta/har tagit anabola serioder?
Alla andra: Ja!
Matkrig: Nä det kan man inte alls!!!!!11jag!!ärenliten!!!klenkrabba!!!
*rolleyes*
Slartibartfast
2005-07-13, 20:10
:D Såna ska man höra på. han var inte PT för intet.
King Grub
2005-07-13, 20:21
Nej. Det går inte.
Jag använder inte steroider.
Jag kan inte bänkpressa 200 kilo.
Alltså går det inte att bänkpressa 200 kilo utan steroider.
Brisk Snu Garvo
2005-07-13, 20:24
jag tror inte matkrig tar mer än 50kg i bänk och det har han komplex för. Fast såklart har han rätt för INGEN i hela världen som lyfter så mycket är ren för det har gud förklarat för mej i en dröm. :bow:
Pudzianovski
2005-07-13, 20:28
Jag gör 230 kg med tröja och 75 kg utan bänktröja.
Nej. Det går inte.
Jag använder inte steroider.
Jag kan inte bänkpressa 200 kilo.
Alltså går det inte att bänkpressa 200 kilo utan steroider.
Lysande deduktiv slutsats. Eller induktiv. Rör alltid ihop dem två. Pick one, god damn it. :D
Kolozzeumsteriotypshumor!
Kolozzeumsteriotypshumor!
Nej. Detta är faktiskt sant.
Men humor är det ändå. :D
Faktum är att Lillgrabben gör tvåhundra med råge och med domare. Så förolämpa inte folk genom att insinuera att de kurar.
allan
Faktum är att Lillgrabben gör tvåhundra med råge och med domare. Så förolämpa inte folk genom att insinuera att de kurar.
Nu gällde det väl visserligen RAW, eller? Kanske inte har nämts nåt om det i tråden? ( Du kanske tar det utan tröja också Lillgrabben, det vet jag inte. )
Lillgrabben
2005-07-13, 22:04
Nu gällde det väl visserligen RAW, eller? Kanske inte har nämts nåt om det i tråden? ( Du kanske tar det utan tröja också Lillgrabben, det vet jag inte. )
Jag tror inte det stod ngt om RAW iallafall. Som svar på din fråga så gör jag nog inte riktigt 200 RAW just nu, tippar kring 190.
Ska prova toppa i höst efter en rekorderligt lång grundträningsperiod ( snart 8 månader), då kan jag prova om jag gör 200.
Otroligt vilken fråga! Naturligtvis går det att ta 200 utan att använda AAS. Tänk själv litegrann. Vilken filur som helst som tränar ett par år tar 130-140, förutsatt att han verkligen TRÄNAR inte struttar omkring på gymet och tittar sig i spegeln. Om det sedan är någon med talang för lyftning så kan man nog addera några kg på detta. Naturligtvis beror det mycket på längd, vikt kroppstyp, muskelfiberfördelning mm. Om man tänker sig en riktig bonnadräng på 17 år och +90 kg. Om man sätter honom i händerna på ex Stahlberg, i låt säga 10 år, så skulle jag bli mycket förvånad om han inte med lätthet gör 200. Om man sedan inser att drängen kan fortsätta öka sina vikter i 20-30 år till så inser man nog att det går...
Personligen så vet jag då flera som gör 200 RAW, garanterat rena. Kroppsvikt allt från 90-145kg. För egen del så var jag snubblande nära denna gräns under grundträningen sist, och mina förutsättningar kan nog bara beskrivas på ett sätt: KASS!! Det enda jag begåvats med är tjurighet...
bigtraps
2005-07-14, 07:29
Av egen erfarenhet kan jag säga följande
Det vimlar inte av folk som bänkar 200
Som gör det utan tröja
Utan SL bakgrund
Lifetime drug free
Dom finns men som sagt var det dräller inte om dom
Slartibartfast
2005-07-14, 07:31
Dum jävla fråga.
Min polare Tha Mass har gjort typ 225 (rätta mig om jag har fel, Mass). Han är förbundsregistrerad och dopingkontrollerad.
Tha Mass
2005-07-14, 09:32
Dum jävla fråga.
Min polare Tha Mass har gjort typ 225 (rätta mig om jag har fel, Mass). Han är förbundsregistrerad och dopingkontrollerad.
Jag instämmer med att frågan är dum och ja Slarti du har rätt att jag har tagit 225kg. Det var dock med tröja, har tagit en 2a på 190kg som mest utan med rövlyft. En polare som jag tränar med ibland körde dock en 4a på 210kg i bänken sist och dessutom strikt. Han är garanterat ren och en uttryckt dopingmotståndare och är bara 22 eller 23 år? Dessutom är vi båda dopingtestade, vilket man förbinder sig till i vårt förbund (IPF). Ove Lehto är väl ett annat bra exempel. Han tog förra veckan 245kg med fötterna i luften och är regelbundet testad, även han en lyftare som tar kraftigt avstånd från allt vad doping heter.
På denna sida hittar du ett klipp där Ove tar 242,5kg och 230 med stopp med fötterna i luften.
http://home.aland.net/m03552/bankutmaningen/index.htm
Herkulez
2005-07-14, 09:38
Otroligt vilken fråga! Naturligtvis går det att ta 200 utan att använda AAS. Tänk själv litegrann. Vilken filur som helst som tränar ett par år tar 130-140, förutsatt att han verkligen TRÄNAR inte struttar omkring på gymet och tittar sig i spegeln. Om det sedan är någon med talang för lyftning så kan man nog addera några kg på detta. Naturligtvis beror det mycket på längd, vikt kroppstyp, muskelfiberfördelning mm. Om man tänker sig en riktig bonnadräng på 17 år och +90 kg. Om man sätter honom i händerna på ex Stahlberg, i låt säga 10 år, så skulle jag bli mycket förvånad om han inte med lätthet gör 200. Om man sedan inser att drängen kan fortsätta öka sina vikter i 20-30 år till så inser man nog att det går...
Personligen så vet jag då flera som gör 200 RAW, garanterat rena. Kroppsvikt allt från 90-145kg. För egen del så var jag snubblande nära denna gräns under grundträningen sist, och mina förutsättningar kan nog bara beskrivas på ett sätt: KASS!! Det enda jag begåvats med är tjurighet...
:thumbup:
Ping_2 kommer överbevisa alla teorier om att det inte går utan prepp , han är snart där och äger er alla !!
datorjaevel
2005-07-14, 12:24
finns dom (ungdomar) som har kroppar med extremt bra förutsättningar redan från början som tar 140kg bänk första gången de maxar. De kan nog ta 200kg innan pensionen ifall de börjar träna seriöst.
Slartibartfast
2005-07-14, 12:39
tar 140kg bänk första gången de maxar.
*bs*
datorjaevel
2005-07-14, 16:25
*bs*
Nej faktiskt inte, är en nära vän till mig.
Dock hoppas jag du förstår att vi inte la på 140kg på en gång utan prova från 100 o uppåt.
FlexOnline
2005-07-14, 16:37
Fast det kanske är en lika sund inställning som att anta att alla som är starkare än mig är "rena"?
Lr så ere en ursäkt för att du föddes till sopa
datorjaevel
2005-07-14, 16:48
flexonline äre du på bilden lr?
söt isåfall
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.