Visa fullständig version : Flytta till åre.
Är det någon här som bor i åre eller kanske har bott?
Funderar på att söka jobb där och flytta dit mellan december och slutet av april.
Vet ni i så fall om det är svårt att hitta lägenhet m.m?
johnnytex
2005-07-12, 16:31
Är det någon här som bor i åre eller kanske har bott?
Funderar på att söka jobb där och flytta dit mellan december och slutet av april.
Vet ni i så fall om det är svårt att hitta lägenhet m.m?
Jag undrar det samma...
heltzonicka
2005-07-12, 16:45
Flyttar man till Åre är man en Dåre - kallt på vintern och myggor på sommaren.
Det är väl bara att bygga sig en liten trästuga på Åreskutan (eller vad det nu heter) eller vad sägs om det nya fina hotellet där? :D
johnnytex
2005-07-12, 17:00
Nu var det ju inte tänkt att flytta dit permanent utan bara under "säsong" för att jobba...
jag har ingen aning. Jag var på väg med några kompisar men landade i alperna istället.
men när jag var i det läget var det så att många ställen hade personalbostäder där man kunde bo. Hur trångt som helst men dom hade kul. Så det kan ju vara ett alternativ.
eller en rik släkting *thumb up*
Får du jobb inom Skistar så brukar dom fixa personalboende, precis som Cilia skriver, annars tror jag brukar vara rätt så knepigt att få tag på boende där uppe.
Har ungefär samma problem själv, jag och några polare ska upp i februari/mars och bo där nån månad eller 2, så om du hittar nån schyst lya och har några platser över, hör av dig! :)
s_himself
2005-07-12, 18:22
Hades kan ju svara på lite frågor! Han flytta förra sommar/hösten.. och bodde där tills typ april/juni.
http://www.freeride.nu/forum/forum.php?f=18
Okej, tack för svaren.. Funderar på att söka jobb som vaktmästare, mycket möjligt att dom har någon personalbostad. Var i åre för 2 veckorsen och såg då en lapp om en möblerad 1 för 2300kr i månaden, dum som man är så tog jag inte nr :(
Det tråkiga är att jag inte har några kompisar som har intressa av att hänga med så om jag sticker så gör jag det själv.
Haha myggor på sommaren? inte när det är 8 grader och regn i alla fall.
Dom hade haft 5 grader på midsommar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.