Visa fullständig version : intagningspoäng VHS
http://www.vhs.se/templates/Statistik.aspx?id=539
Kom in på TeFy KTH - (mitt förstaval *screwy* . )
Gick det bra för er?
Gick det bra för er?
Japp :thumbup:
Skrev upp HP från 1,4 till 1,5 i våras - men nu visade det sig att jag ändå bara behövde 1,3.... :smash:
Hm, jag har inte fått några papper än iaf. Har sökt maskinteknik på KTH, intagningen är 16,72 , jag har 15,39. Känns lite halvoroligt faktiskt.
Kom inte in i år heller :(... Hälsopedagog i Gävle.. har 14.76 och intagningspoängen var 17.0. För tre år sedan behövdes 15.0.
Måste skriva ett par högskoleprov och hoppas på det bästa tills nästa år.
Hehe, har inte sökt, har inte allmän behörighet, kommer in på bra högskoleprov (1.7 första försöket) men det skiter sig på min fina hög med IG:n :)
Jag fortsätter jobba i stället, jag är för korkad för att plugga.
Hehe, har inte sökt, har inte allmän behörighet, kommer in på bra högskoleprov (1.7 första försöket) men det skiter sig på min fina hög med IG:n :)
om man får 1.7 på första försöket är man knappast för korkad för att plugga *screwy*
Tror snarare att HP är ett bättre mått på intelligens än betyg. Då höga betyg kan uppnås trots bristande intelligens, genom kompensation med ambition (läs: pluggisar ;) )
Samma här, skrev högskoleprovet för första gången i våras och fick oxå 1,7 men tyvärr sitter man på ett jävla IG i Samhäll A som effektivt förhindrar vissa kurser som man vill läsa.
Civilekonom inrik. info.ek
Alla antagna. Yesbox! Blekinge, here I come. :hbang:
(hoppas jag nu fattat den där pdf:en rätt)
Herkulez
2005-07-12, 20:41
inte fått svar än, har sökt till läkarlinjen i lund.
eller lärarlinjen, ni får gissa själva men ett tips är att kolla på IQ nivån på mina inlägg.
eller lärarlinjen, ni får gissa själva men ett tips är att kolla på IQ nivån på mina inlägg.
Läkare mao.
Men Lund. Hur ska du göra med språket? :D
Herkulez
2005-07-12, 20:46
Läkare mao.
Men Lund. Hur ska du göra med språket? :D
får väl köpa ett band som man lyssnar på i sömnen
suu söösuuka söömän satt i en sinnsoffa och säka söttbullar
vänta nu, det var ju bandet "lära sig finlandsvenska"
Umm... de poäng som krävs på högskoleprovet verkar löjligt låga jämfört med de betyg som krävs(ex 18,75 vs 1,4 eller 19,31 vs 1,5). Har det blivit så lätt att få bra betyg?
:confused:
får väl köpa ett band som man lyssnar på i sömnen
suu söösuuka söömän satt i en sinnsoffa och säka söttbullar
vänta nu, det var ju bandet "lära sig finlandsvenska"
:laugh:
Har det blivit så lätt att få bra betyg?
:confused:
Ja - det känns onekligen som det gått inflation i betygssättningen....
hahaha
i lund bor där:
1. bögar
2. kommunister
3. studenter
hahaha
i lund bor där:
1. bögar
2. kommunister
Därför han sökte? duhh *slap*
hahaha
i lund bor där:
1. bögar
2. kommunister
3. studenter
Är det nu du säger att Malmö är så mycket bättre? :MrT:
Stenberg
2005-07-13, 06:33
http://www.vhs.se/templates/Statistik.aspx?id=539
Kom in på TeFy KTH - (mitt förstaval *screwy* . )
Gick det bra för er?
Grattis! Börjar andra året där i höst...
Inte fått mitt besked än,sökte kost o friskvård på GU.
18.75 med vanliga betyg,4 med det gamla systemet och 1.6 med högskoleprovet.
Fultjack
2005-07-13, 19:16
haha, kom inte ens nästan in, så går det om man glider hela gymnasiet :MrT: :cryout:
Är det nu du säger att Malmö är så mycket bättre? :MrT:
I malmö bor där
1. kommunister
2. bögar
3. kriminella
4. pundare
men INGA JÄVLA STUDENTER!!!!!!
I malmö bor där
1. kommunister
2. bögar
3. kriminella
4. pundare
men INGA JÄVLA STUDENTER!!!!!!
Haha, sant sant. :D
hahaha
i lund bor där:
1. bögar
2. kommunister
3. studenter
Jense, för satan du glömde RÖDSTRUMPOR! ;)
Herkulez
2005-07-14, 11:15
wee kom in
wee kom in
Grattis :thumbup:
det sket sig för mig tyvärr, mina planer till Civilekonom suddades ut helt. jag hamnade på 140 reservplatsen till Civ Ek distans i Gävle. Finns det några chanser tror ni?
Men jag kom däremot in på Computer Engineering/Network Management/Webapplications 2 år yrkesutbildning i Sundsvall.
Vet inte vad jag ska göra, känns som historien repeterar sig själv. Har ju redan läst 2 år yrkesutbildning redan men denna är annorlunda med bättre kurser.
vet inte vad jag ska göra.
Jense, för satan du glömde RÖDSTRUMPOR! ;)
är inte kommunister och rödstrumpor samma sak
det sket sig för mig tyvärr, mina planer till Civilekonom suddades ut helt. jag hamnade på 140 reservplatsen till Civ Ek distans i Gävle. Finns det några chanser tror ni?
Men jag kom däremot in på Computer Engineering/Network Management/Webapplications 2 år yrkesutbildning i Sundsvall.
Vet inte vad jag ska göra, känns som historien repeterar sig själv. Har ju redan läst 2 år yrkesutbildning redan men denna är annorlunda med bättre kurser.
vet inte vad jag ska göra.
Bättra på betyg och högskoleprov och söka igen?
Bättra på betyg och högskoleprov och söka igen?
men då kommer man ju efter 1 år eller hur? elelr högskoleprov kanske, när kan man skriva det?
fothermucker
2005-07-14, 13:42
Woho! Ska läsa Väg och Vatten i Lund till hösten. Det var precis vad som behövdes denna annars så dystra dag. :)
Högskoleprovet (http://www.studera.nu/hprovet/index.shtml) men då kommer man ju efter 1 år eller hur? elelr högskoleprov kanske, när kan man skriva det?
Kom in på Civ. ing. Teknisk fysik på LTH, mitt förstahandsval...
Kul att det första man får från LTH (förutom karta, schema osv) är 2 repetitionshäften i matematik.. Bådar gott :P
ArnoldOnLehmä
2005-07-14, 15:53
kom in på basår (matte c+d) i gävle. Lär gå det för att ha behörighet till maskiningenjörsprogrammet som jag tänkt läsa, dessutom får man förtur till det om man läst just basår innan.
Herkulez
2005-07-14, 16:01
fler här som ska gå i luleå då till hösten?
har precis gjort en inresseanmälan på en tvåa i porsön (brevid skolan) så det blir inflyttningsfest där ifall jag får den :D
Inte fått mitt besked än,sökte kost o friskvård på GU.
18.75 med vanliga betyg,4 med det gamla systemet och 1.6 med högskoleprovet.
Jag kom in :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.