handdator

Visa fullständig version : Omg?

Diana
2005-07-12, 04:39
Ja startade en tråd här i allmänt för ett bra tag sen, nåra månader sen? om en av mina bästa kompisar som preppade osv och ja vill meddela att den jäveln är FRIIII nu äntligen från allt va prepp heter och han har svurit, på mammor i alla former? :D att han aldri mer ska röra skiten :hbang:
Duktig pojke lööööve you! :love: :love:

They press their lips against you
And you love the lies they say
And I tried so hard to reach you
But your falling anyway

And you know I see right through you
'Cause the world gets in your way
What's the point in all the screaming
You're not listening anyway

När de kommer till kompisar och att försöka få dom sluta me missbruk/ovanor/felsteg, hur jävla tröga dom än tycks vara för stunden ge ALDRIG UPP ALDRIG:love:

Tolkia
2005-07-12, 06:59
Tjusigt! Nu är det bara att hålla honom i handen när det blir jobbigt - för jobbigt kommer det att bli, om det inte redan är det. Det svåraste är ju inte att sluta, utan att inte börja igen, för det måste man ju göra typ varje dag resten av sitt liv ... F.ö. kan jag bara säga att jag som supermoralist tycker att ni gjorde HELT RÄTT som inte släppte honom. "Morsigt"? Översittaraktigt? Integritetskränkande? Nej - "kompis-aktigt"!
*yourock*

bedlam
2005-07-12, 07:05
Bra jobbat! Det är bara veklingar som håller på med sånt skit.

sunkan
2005-07-12, 07:42
starkt jobbat av honom, dig också för den delen *yourock*

Herkulez
2005-07-12, 07:51
....eller så säger han så för att slippa höra erat gnäll ;)

sunkan
2005-07-12, 07:55
....eller så säger han så för att slippa höra erat gnäll ;)

glädjeseriemördare

Herkulez
2005-07-12, 08:00
glädjeseriemördare
haha ja mkt.

Diana
2005-07-12, 15:52
AAAAAAAAHH=) :love: asså som vi tragglat me honom, hans humörsvängningar, han hamnade allti i bråk när vi gick ut osvosv jobbit som fasiken att se en av sina bästa vänner förtäras såå *cry* känns nästan overkligt att de är över nu, att han gått i mål!! :hbang:

Jo vi ska stötta han som faaan för de ÄR jobbit för han nu, varje dag, speciellt som han var så djupt i träsket oxå usch, men han har lärt sej nåt iaf och vi me :thumbup:

Tolkia och Herk aa ni ska bara veta hur han "älskat oss" när vi varit som ihärdigast :laugh:

palme
2005-07-12, 16:17
Har polare som är beroende av allt möjligt, de lovar och lovar men går alltid tilbaka tillslut.

Diana
2005-07-12, 16:21
Har polare som är beroende av allt möjligt, de lovar och lovar men går alltid tilbaka tillslut.

Ussch :( men tvångsinta han på en klinik :thumbup: de va de vi fick göra tillslut, vi gaddade ihop oss me hela hans enooorma släkt :hbang: så han hade den jäveln inte så mycke att säga till om :D Va du än gör SVIK honam ALDRIG hur jobbig han än blir :love:

Vic_1981
2005-07-12, 16:23
Det är bara veklingar som håller på med sånt skit.

Förmodligen bara veklingar.

Jense
2005-07-12, 16:35
Förmodligen bara veklingar.

som slutar ja, jävla veklingar!

palme
2005-07-12, 16:36
Ussch :( men tvångsinta han på en klinik :thumbup: de va de vi fick göra tillslut, vi gaddade ihop oss me hela hans enooorma släkt :hbang: så han hade den jäveln inte så mycke att säga till om :D Va du än gör SVIK honam ALDRIG hur jobbig han än blir :love:

Ena ha varit självmant på hem, hjälper inte.

Cilia
2005-07-12, 16:42
blir man beroende av prepp såsom av droger?
då menar jag ett fysiskt beroende.
jag kan tänka mig att det får ett psykiskt beroende.

Myten
2005-07-12, 16:52
Ja du märker ju om han är på!
Onaturlig hårdhet och stirrighet!

Pez
2005-07-12, 17:02
blir man beroende av prepp såsom av droger?
då menar jag ett fysiskt beroende.
jag kan tänka mig att det får ett psykiskt beroende.
Ett psykiskt beroende kopplat till din fysiska uppenbarelse.. så skulle jag säga att det "funkar" iallafall. Problemet med många som preppar är att det lätt blir lite för läkemedelsliberalt..väldigt snabbt.. det är prepp för att växa, prepp för att deffa, prepp för att sova, prepp för att festa, prepp för att må bra..osv.. en del kukar ur ordentligt, andra klarar att hålla ihop bitarna.

Pez
2005-07-12, 17:05
Ja du märker ju om han är på!
Onaturlig hårdhet och stirrighet!
Nä, det där är Jarod du menar... eller ja - han är hård som fnöske..eller är man torr som fnöske.. uhm.. äh - han är rätt tunn iallafall.. HAHAHAHA! Jarod är tunn.. :D

Skämt åsido.. endast tiden kommer utvisa huruvida din polare "tagit sig ur" preppandet.. han kan ju som sagt fara med osanning, eller helt enkelt vara klar med vår/sommarkuren nu och planerar inte att sätta förräns om ett år igen - då är det nog lätt att säga "Kolla, jag är klar med den där skiten nu" för att slippa höra tjatet.

Myten
2005-07-12, 17:09
Nä, det där är Jarod du menar... eller ja - han är hård som fnöske..eller är man torr som fnöske.. uhm.. äh - han är rätt tunn iallafall.. HAHAHAHA! Jarod är tunn.. :D

Skämt åsido.. endast tiden kommer utvisa huruvida din polare "tagit sig ur" preppandet.. han kan ju som sagt fara med osanning, eller helt enkelt vara klar med vår/sommarkuren nu och planerar inte att sätta förräns om ett år igen - då är det nog lätt att säga "Kolla, jag är klar med den där skiten nu" för att slippa höra tjatet.

Är Jarod så tunn?

Tiden läker alla sår, dock ej invärtes!

Jarod
2005-07-12, 17:27
Är Jarod så tunn?

Ja! + att jag ser större ut på bild...
*popcorn*

Diana
2005-07-12, 18:51
Ena ha varit självmant på hem, hjälper inte.

Men fy va jobbit *grr27* men man måste se till att ha heela omgivningens sammarbete för de ska bli optimalt sas :hbang: så den jäkeln inte har nånstans att ta vägen om han smiter, ingen kompis han kan bo hos INGET :whipped: försök igen!!=) ge inte upp hoppet på dessa stackare de skär i mitt hjärta *cry*

Diana
2005-07-12, 18:53
Ett psykiskt beroende kopplat till din fysiska uppenbarelse.. så skulle jag säga att det "funkar" iallafall. Problemet med många som preppar är att det lätt blir lite för läkemedelsliberalt..väldigt snabbt.. det är prepp för att växa, prepp för att deffa, prepp för att sova, prepp för att festa, prepp för att må bra..osv.. en del kukar ur ordentligt, andra klarar att hålla ihop bitarna.

KLOCKRENT! :hbang: de va de som va de svåra me han oxå, de fanns föör många ursäkter i och med detta.

Diana
2005-07-12, 18:59

:laugh:

Japp de stämmer, första vändan vi skulle få han sluta så vart vi heel lurade och de har han igen för gånger 10 nu :D han har ingen inkomst nu heller, inge jobb och pappan har dragit in hans veckopeng :D blir knappast bättre! hehe så nu har vi stenkoll intalar vi oss :thumbup:

Jarod
2005-07-12, 19:06
...och pappan har dragit in hans veckopeng

Måste nog hålla med om tråd-titeln - OMG!!! Veckopeng slutade man ju med när man va runt 12.

Diana
2005-07-12, 19:14
Måste nog hålla med om tråd-titeln - OMG!!! Veckopeng slutade man ju med när man va runt 12.

HEHHEHE aa men du vet vi smutsiga förortsungar är inte som andra, vi kräver smaskiga underhåll och huserar enbart i garage när de ska tränas :D

Cilia
2005-07-12, 20:23
ok det är det jag skulle klassa som bara psykologiskt beroende.
men jag förstår vad du menar (trilla inte av stolen nu)

Pez
2005-07-12, 20:53
ok det är det jag skulle klassa som bara psykologiskt beroende.
men jag förstår vad du menar (trilla inte av stolen nu)
Ja? Jag sa ju det.. precis så..OMFG LOLLLZ R U 4Rl 4UZZy OMG OMG OMG!!!!???

Jense
2005-07-12, 20:54
Ja? Jag sa ju det.. precis så..OMFG LOLLLZ R U 4Rl 4UZZy OMG OMG OMG!!!!???

ah, du är helt sjuk ju multy-eyes

serdarMentorn
2005-07-23, 16:49
Ja startade en tråd här i allmänt för ett bra tag sen, nåra månader sen? om en av mina bästa kompisar som preppade osv och ja vill meddela att den jäveln är FRIIII nu äntligen från allt va prepp heter och han har svurit, på mammor i alla former? att han aldri mer ska röra skiten
Duktig pojke lööööve you! They press their lips against you
And you love the lies they say
And I tried so hard to reach you
But your falling anyway

And you know I see right through you
'Cause the world gets in your way
What's the point in all the screaming
You're not listening anyway

När de kommer till kompisar och att försöka få dom sluta me missbruk/ovanor/felsteg, hur jävla tröga dom än tycks vara för stunden ge ALDRIG UPP ALDRIG:

TRÖG?! :D .. sant sant.. ;)

Tack gumman :love: är dej evigt tacksam du vet. fick mej att se ljus när allt såg hopplöst ut.. ovillkorlig kärlek. du äger.

Lasse Kongo
2005-07-23, 16:52
wow....

datorjaevel
2005-07-23, 16:53

Lite väl trångsynt.

serdarMentorn
2005-07-23, 17:11

missbrukar man nån drog i nån form så är de något som inte står rätt till ja. sammhället är ju fullt av droger, mat, alkohol, spelmissbruk osv osv, och de råkade vara så att ja sysslade me just prepp och andra droger som anses 'farliga' just för att effekterna är så synliga för omgivningen. men allt missbruk i alla former är farligt så de är sorgligt att folk inte är lika ihärdiga i att få bort även dessa andra sorters missbruk bland sina vänner och bekantas.

Sverker
2005-07-23, 18:07
Jag hoppas med dig Diana :thumbup:

aliquis
2005-07-23, 18:32
ja.. det var ju "duktigt"? svära på mammor och hamna i bråk låter ju toppen.

Bolio
2005-07-23, 18:46

Sluta vara så himla småstadssvenne aliquis. Var glad att killen mår bättre nu.

Alla vet ju vad jag tycker om doping och droger i allmänhet, men jag är glad att en kille som vill sluta lyckas sluta. Det är alltid positivt. Mår man dåligt av skiten (vilket de allra flesta egentligen gör) är man en stor jävla idiot om man fortsätter. Bra jobbat kompis! Och du är jättesöt som är en sån bra kompis Diana.

Pellefant
2005-07-23, 18:52
Han verkar ha underbara vänner. :)

Herkulez
2005-07-23, 19:08

Alla vet ju vad jag tycker om doping och droger i allmänhet, men jag är glad att en kille som vill sluta lyckas sluta. Det är alltid positivt. Mår man dåligt av skiten (vilket de allra flesta egentligen gör) är man en stor jävla idiot om man fortsätter. Bra jobbat kompis! Och du är jättesöt som är en sån bra kompis Diana.
:thumbup:

va ska du göra med din nyvunna veckopeng nu serdarmentorn

serdarMentorn
2005-07-23, 23:34
stackare, din attityt till andras framgång låter ju som min när ja oxå mådde kasst. hoppas du kommer ur vadfan de är som gör dej sån.

Tack :thumbup:
finns hur många somhelst där ute som skulle kunna ta sej ur skiten bara de hade rätt sorts stöd, men som aldrig får chansen. just för att ja vet att de flesta, liksom jag själv, stöter bort alla som betyder något. och beter man sej så idiotiskt som ja gjorde när ja sysslade me de tyngre grejjerna så krävs det av ens vänner en enorm kärlek och tålamod för att man ska klara av vilja stanna i en missbrukares liv. man får verkligen reda på vilka ens riktiga vänner är. :love:

:thumbup:

va ska du göra med din nyvunna veckopeng nu serdarmentorn

Haha tänkte betala lårcurlen och dipsställningen som Diana pajjade i källargymmet.
så hon slipper pröjsa :D

Cilia
2005-07-24, 08:23
jag tycker det är imponerande att ta sig ur ett missbruk oavsett hur det ser ut. Det kräver respekt sen kan man tycka att det var dumt att hamna i det i första ledet men det är en annan sak.

Det som är intressant är att det finns vissa typer av missbruk som är mer "acceptabelt" i vårt samhälle. Med acceptans menar jag att omgivningen förstår att man kan ha ett missbruk. Med sånna menar jag narkotika och alkohol t ex. Att vara missbrukare av mat, sex eller spel är inte lika accepterat. Det är väl bara att sluta äta, ha sex eller spela. Vad är problemet? Men som Mentorn här påpekar så är det ju inte själva drogen som gör att man blir missbrukare. ja ja

Gullig kompis verkar du vara iaf Mentorn *s'
Diana ska vara glad.

Yankeee
2005-07-24, 09:28
Det är väl bara att sluta äta, ha sex eller spela. Vad är problemet?.

Så är det faktiskt. Har varit spelberoende, dubbelt upp. Men visst, alla är olika. Personligen tycker jag inte att det var några svårigheter att komma ur.

Pingu
2005-07-24, 09:37
Missbrukare är och förblir alltid missbrukare. Lyckas dom komma ur ett så inleds nästan alltid ett nytt.

Saga
2005-07-24, 11:03
Missbrukare är och förblir alltid missbrukare. Lyckas dom komma ur ett så inleds nästan alltid ett nytt.

Kan inte riktigt hålla med. Min storebror höll på med div. prepatar när han tränade för ca 10 år sedan. Han slutade efter att han gick lös på syrran en gång på gymet. Han har inte trillat dit igen. Och tar avstånd från allt sådant nu.

Diana. Du har min djupaste respekt som har hållit ut, stått på dig och kämpat för din kommpis. Det är många som bara vänder ryggen till och rycker på axlarna när en kommpis har problem. Det är lättare att blunda än bråka.

serdarMentorn. *yourock* Keep on the god work!

mystic[-_-]
2005-07-24, 11:05

håller med om det

Tolkia
2005-07-24, 11:46
Ja.. det var ju "duktigt"? svära på mammor och hamna i bråk låter ju toppen.
stackare, din attityt till andras framgång låter ju som min när ja oxå mådde kasst. hoppas du kommer ur vadfan de är som gör dej sån.
Sorry, men, som det brukar heta: Ägd. :D

Cilia
2005-07-24, 11:55
Kan inte riktigt hålla med. Min storebror höll på med div. prepatar när han tränade för ca 10 år sedan. Han slutade efter att han gick lös på syrran en gång på gymet. Han har inte trillat dit igen. Och tar avstånd från allt sådant nu.
tror inte han menar att man behöver falla tillbaka i samma missbruk men det finns där latent eller artar sig på andra sätt. Jag kan nog hålla med honom där.

Zafer
2005-07-24, 11:57
*rolleyes*

Pingu
2005-07-24, 12:44
Jo jag skrev kanske lite otydligt. Har man lyckats ta sig ur ett missbruk så byts det väldigt ofta ut mot ett annat.

Diana
2005-07-24, 13:09
Stort tack för alla fina saker ni skrive i denna tråd de värmer ska ni veta! :love:=)

Haha tänkte betala lårcurlen och dipsställningen som Diana pajjade i källargymmet.
så hon slipper pröjsa

NÄMEN?! :D :love:

Det som är intressant är att det finns vissa typer av missbruk som är mer "acceptabelt" i vårt samhälle. Med acceptans menar jag att omgivningen förstår att man kan ha ett missbruk. Med sånna menar jag narkotika och alkohol t ex. Att vara missbrukare av mat, sex eller spel är inte lika accepterat. Det är väl bara att sluta äta, ha sex eller spela. Vad är problemet? Men som Mentorn här påpekar så är det ju inte själva drogen som gör att man blir missbrukare. ja ja
.
PReciis! Att de lixom förväntas mer av personen själv att ta sej ur missbruk som spel, sex osv, men de beror på att de faktiskt oftast(inte alltid ;) ) ÄR lättare för en persoen att på egen hand ta sej ur dessa typer av missbruk, av många skäl, största två är väl att just alkohol och droger sabbar fler ämnen inne i kroppen och abstinensen när man kommer av dem därmed blir större. Ett annat skäl är att folk som tar till droger eller alkohol gör de som en sista utväg från livet sas, de har ofta en mkt jobbigare livvssituation är sex och spelmissbrukarna och känner därmed att de inte finns så mycke kvar i livet om de tar bort drogen ur sitt liv.(därmed inte sagt att spel och sexmissbrukare inte kan ha de lika illa ställt, men de är mkt vanligare att alkoholister och knarkare har/haft de sämmre i livet.)

Håller verkligen me man ska inte se lätt på nån typ av missbruk.

!

Finns dom som helt bryter sina missbrukar tendenser, jäkligt starkt gjort av din bror!=) Men de flesta som hamnar i missbruk av nåt slag, litet eller stort, har en sk missbrukarpersonlighet och de måste, för att fungera, få missbruka NÅT, varesej de handlar om tex knark eller alkohol eller mer oskyldiga saker som tex träning eller datorspel, missbruk är lömskt och kan komma i ett oräkneligt antal många former ;)