handdator

Visa fullständig version : Föräldrar - jobbiga saker dom gör.

AlexanderYeah
2005-07-11, 16:36
Min mamma brukar beställa kläder från klädkataloger. Kläder som jag inte vill ha. Typ från Ellos kataloger med tröjer där det står "Tough Boy 007" osv. *screwy* Och att jag inte tar på mig det borde väl vara nog för att visa att jag inte vill ha det, men så kommer hon ändå nån månad senare med en katalog och frågar om jag vill ha nåt. Och då säger jag nej och att det är bättre om jag får pengar i handen så jag kan gå på stan och köpa vad jag vill ha.

Men sen anländer det ändå ett paket fullt med B-kläder.. Och sen blir hon less när jag inte vill ha på mig det. Typ " Men nu när jag har varit snäll och köpt så kan du väl åtminstone ha på dig det"

Gaaah voffor gör hon på detta viset??! :cryout:

Snälla säg att era föräldrar också gör jobbiga saker.

Herkulez
2005-07-11, 16:42
Min mamma brukar beställa kläder från klädkataloger. Kläder som jag inte vill ha. Typ från Ellos kataloger med tröjer där det står "Tough Boy 007" osv. *screwy* Och att jag inte tar på mig det borde väl vara nog för att visa att jag inte vill ha det, men så kommer hon ändå nån månad senare med en katalog och frågar om jag vill ha nåt. Och då säger jag nej och att det är bättre om jag får pengar i handen så jag kan gå på stan och köpa vad jag vill ha.

Men sen anländer det ändå ett paket fullt med B-kläder.. Och sen blir hon less när jag inte vill ha på mig det. Typ " Men nu när jag har varit snäll och köpt så kan du väl åtminstone ha på dig det"

.
för att du bara är barnet =)

Trance
Det värsta är ändå när de gör såhär:

http://poststuff2.entensity.net/071105/image.php?pic=aids.jpg

palme
Är du inte en tough boy 007 då? :D

Scheggi
Min morsa har alltid käften öppen när hon borstar tänderna så att tandkrämen rinner ner över hela hennes arm. Har aldrig för mitt liv förstått varför hon gör så.

palme
2005-07-11, 16:43
Min morsa har alltid käften öppen när hon borstar tänderna så att tandkrämen rinner ner över hela hennes arm. Har aldrig för mitt liv förstått varför hon gör så.

Hon är väl en såndär som inte sväljer...

Mikeman
2005-07-11, 16:45
Men säg till mammsen på skarpen att du inte vil ha kläder från postorder. Att hon lika gärna kan gå och slänga pengarna i sjön. Show her som balls boy!

Jense
Det värsta är ändå när de gör såhär:

http://poststuff2.entensity.net/071105/image.php?pic=aids.jpg

HAHAHAHAHAHAH fffffffyyyyyyyyyyfan vad vacker

Scheggi
Hon är väl en såndär som inte sväljer...

*Trumfill*

Haha omg, vitsiga killen där asså!

Jense
2005-07-11, 16:47

lilla slyngel! du ska va jävligt glad att hon köper kläder till dig

Diana
2005-07-11, 16:48
Mina kan inte leva utan sin sprit och vin på box? ja ska va glad att ja gått och blivit såpass normal? :laugh:

Kwon
2005-07-11, 16:51
Hon vill dig bara väl Alex.

Är det möjligt att du kan träna i de "B-tröjorna" hon beställt eller e alla stickade? :)

Du behöver ju inte gå på fest med Boy 007 tröjan men träna i duger den väl till?

Jense
2005-07-11, 16:51
Mina kan inte leva utan sin sprit och vin på box? ja ska va glad att ja gått och blivit såpass normal? :laugh:

normal? haha

AlexanderYeah
2005-07-11, 16:52
Haha nää jag är skejtare. Hade varit bättre om jag fick den summan hon spenderar på Ellos kataloger i min hand istället så att jag kan köpa vad jag vill ha.

lilla slyngel! du ska va jävligt glad att hon köper kläder till dig

Visste att nån skulle skriva så. Hur kul vore det om din mamma köpte tough boy 007 tröjor till dig? Och vägrade sluta köpa det.. Och sen blir sur för att du inte vill ha det. Du verkar inte vara typen som vill ha sånna kläder, men skulle du gå ner till dina motorcykel kompisar med mjukisbyxor med rosa tryck?

AlexanderYeah
2005-07-11, 16:53
Hon vill dig bara väl Alex.

Är det möjligt att du kan träna i de "B-tröjorna" hon beställt eller e alla stickade? :)

Du behöver ju inte gå på fest med Boy 007 tröjan men träna i duger den väl till?

Jaa du har du faktiskt rätt i :)

hah nu har jag inget mer att klaga över.. Måste tänka ett tag :)

Diana
2005-07-11, 17:03
normal? haha
:hbang: :mallan: :angel:

hasse36
2005-07-11, 17:09
Är det möjligt att du kan träna i de "B-tröjorna" hon beställt eller e alla stickade? :)Alla tröjor är stickade. Av tyg (vävt) gör man skjortor och byxor. Tyg är ganska så stumt om du drar i det medan något som är stickat är elastiskt.

OnT:
1 - Göm postorderkatalogerna.
2 - Skriv efter kläder åt henne - som hon själv får betala. Raffset tex.
3 - Byt avatar så får du mer seriösa svar på forumet.

Yankeee
2005-07-11, 17:10
3 - Byt avatar så får du mer seriösa svar få forumet.

:confused:

Kebab-Arne
2005-07-11, 17:20
Om moderatorerna kan ändra ens undertext (där jag har "Jag har inget liv") så borde Alexander få "Tough Boy 007" :D

Pez och Jarod brukar vara bra på det...

mangemani
2005-07-11, 17:25
min morsa brukade beställa en massa när jag var mindre för hon trodde jag behövde det.
men det var inte det som man blev irriterad på,utan att hon sen ville att JAG skulle betala för saker som hon tyckte att jag behövde och som hon hade beställt.

det är ju som om jag skulle gå och köpa en dyr bil till farsan min utan att han visste om det och sen kräva honom på pengar=/

s_himself
2005-07-11, 17:28

mina föräldrar gör likadant. fyfan så trist det är.

Jense
2005-07-11, 17:47
Haha nää jag är skejtare. Hade varit bättre om jag fick den summan hon spenderar på Ellos kataloger i min hand istället så att jag kan köpa vad jag vill ha.

Visste att nån skulle skriva så. Hur kul vore det om din mamma köpte tough boy 007 tröjor till dig? Och vägrade sluta köpa det.. Och sen blir sur för att du inte vill ha det. Du verkar inte vara typen som vill ha sånna kläder, men skulle du gå ner till dina motorcykel kompisar med mjukisbyxor med rosa tryck?

jag skulle bära dom såklart. men det är kanske för att jag skiter i vad andra töntar tycker om min klädstil.

Gabriel_
2005-07-11, 17:50
Jo det där känner man ju igen.. men bara säg till att det är slöseri på pengar hon kommer att fatta.. till slut :D

s_himself
2005-07-11, 17:50
jag skulle bära dom såklart. men det är kanske för att jag skiter i vad andra töntar tycker om min klädstil.

du fråga mig häromdagan vad jag tyckte om din rosa top med kakmonstret på!?

Kwon
2005-07-11, 17:51
du fråga mig häromdagan vad jag tyckte om din rosa top med kakmonstret på!?

Jense kanske inte anser att s_himself är en tönt utan en person vars råd man lyssnar på angående rosa toppar (a la Fab 5 rådgivarna) :laugh:

s_himself
2005-07-11, 17:59
Jense kanske inte anser att s_himself är en tönt utan en person vars råd man lyssnar på angående rosa toppar (a la Fab 5 rådgivarna) :laugh:

haha I am the super metahomosexual webgay from sweden who knows everything about pink shirts :naughty: :laugh:

Cilia
2005-07-11, 18:03
3 - Byt avatar så får du mer seriösa svar på forumet.
du är ju ett stort pucko!
Alexander är ju den sötaste killen här på forumet oavsett vilken avatar han har.

Alexander - föräldrar gör sånt och det går inte att fråga varför. Jag tror dom alla får ngn mindre hjärnblödning när dom levererar på BB.

Garnax
2005-07-11, 18:10
Säg åt kärringen att du inte vill ha något jävla postorder skit utan riktiga kläder som man köper i butik, som man provar, som man kan känna på...

Skulle aldrig falla mig in o handla via katalog...

handla via postorder är en styggelse...

Yankeee
2005-07-11, 18:13
Alexander är ju den sötaste killen här på forumet

Fan då, trodde att det var jag *cry*

Tigerkotten
2005-07-11, 18:15
Du kan ju också förklara för henne att istället för beställa via kataloger att ni kan gå till stan en dag ,och gå igenom affärer så hon kan se vad du vill ha.

Pudzianovski
2005-07-11, 18:25
Alexander är ju den sötaste killen här på forumet oavsett vilken avatar han har.

Vad har det med ngt att göra att han är den sötaste killen oavsett avatar?

*rolleyes*

Trance
2005-07-11, 18:27

*rolleyes*

Moderskänslor.

blekfet2
2005-07-11, 18:28

haha...inte för att vara elak, men hur gammal är du? 8? 12?

:laugh:

Zozza
2005-07-11, 18:34

:love: :mallan: :kinky: *screwy*

Cilia
2005-07-11, 18:35

*rolleyes*
det har att göra med att är man 36 år så behöver man inte göra sånna kommentarer på en kille som skriver ganska personliga saker om sitt liv här.

gillar man inte hans avatar så kan man bara bortse ifrån det.

Pudzianovski
2005-07-11, 18:36
det har att göra med att är man 36 år så behöver man inte göra sånna kommentarer på en kille som skriver ganska personliga saker om sitt liv här.

gillar man inte hans avatar så kan man bara bortse ifrån det.

Jag tror alexander är tillräckligt vuxen för att förstå det själv utan beskydd.

Yankeee
2005-07-11, 18:37

Han är 14, så lite överseende kan man ha.

Pudzianovski
2005-07-11, 18:40
Han är 14, så lite överseende kan man ha.

Hasse kommenterade avataren. Jag tror fortfarande Alexander kan ta det.

Postorder är inget vidare förövrigt.

Säg till mor som det är.

Cilia
2005-07-11, 18:42
möjligt och då kan nog Hasse 36 år! ta att jag tycker han är ett pucko utan att du beskyddar honom.

Pudzianovski
2005-07-11, 18:43
möjligt och då kan nog Hasse 36 år! ta att jag tycker han är ett pucko utan att du beskyddar honom.

Tyckte det var en privat förolämpning mot Hasse även om jag tycker hans kommentar var klumpig.

End of story.

Kwon
2005-07-11, 18:58
Vad är det som är fel på Alexanders avatar?

Vad är det som är fel med Hasses avatar?

Alex, tycker du Tough Boy 007 och resten av tröjorna är för "töntiga" att ha på sig när du går ut, spara dom till gymet såvida dom ej är för tjocka och varma.

Är dom riktigt varma kan du ju ha dom under skidoverallen till vintern etc.

Sen kan du prata lite med mor din och berätta om din smak, vad du gillar och inte gillar.

Om du inte vill ha Tough Boy 007-tröjan kan jag ta den!
:laugh:

zanzi
2005-07-11, 19:11
Är det bara jag som seriöst vill ha en tröjja som det står "tough boy 007" på?
Alex: Fanns den i större storlekar... eller aaa, jag är väll minst här på kolo så du kan väll skicka tröjan till mig och få pengar för den. Då blir nog alla blir glada. ;)

hasse36
2005-07-11, 19:12
du är ju ett stort pucko!Byt avatar! Man kan lätt få intrycket att du är smartare än vad du är. :D

Cilia
2005-07-11, 19:18
Byt avatar! Man kan lätt få intrycket att du är smartare än vad du är. :D
man måste ju jobba med det lilla man har! http://smiley.onegreatguy.net/nana.gif

Cilia
2005-07-11, 19:18
Är det bara jag som seriöst vill ha en tröjja som det står "tough boy 007" på?
Alex: Fanns den i större storlekar... eller aaa, jag är väll minst här på kolo så du kan väll skicka tröjan till mig och få pengar för den. Då blir nog alla blir glada. ;)
du kan väl stretcha den lite, hur stor kan du vara?

själv vill jag ha en som det står "cute girl" på

zanzi
2005-07-11, 19:29
du kan väl stretcha den lite, hur stor kan du vara?

själv vill jag ha en som det står "cute girl" på

Haha, den var ännu bättre. Ska skaffa mig en som det står "cute girl" på!
Hur stor jag kan vara... ja, jag är väll lika stor som en liten flicka på 18 år eller så och då lär väl cute girl t-shirten passa perfekt.

Cilia
2005-07-11, 19:35
Haha, den var ännu bättre. Ska skaffa mig en som det står "cute girl" på!
Hur stor jag kan vara... ja, jag är väll lika stor som en liten flicka på 18 år eller så och då lär väl cute girl t-shirten passa perfekt.
nääähh då förlorar det sin charm och ironi!

zanzi
2005-07-11, 19:42
nääähh då förlorar det sin charm och ironi!

Hahaha vad rolig du är. *rolleyes*

(fatta först inte vad du mena så slö som jag är... får nog dra upp på kolisarna lite)

HenrY
2005-07-11, 19:53
Fan du ska ju vara glad att hon köper kläder åt dig, skulle jag vara du så skulle jag försöka säga till bestämt men endå vänligt att jag kan köpa min egna kläder. Men att hon köper kläder visar ju faktiskt på att hon bryr sig, uppskatta det.

Apropå Tough Boy tröjan, fan sån skulle jag vilja ha!:D :thumbup:
Måste säga till din mamma att hon ska beställa en sådan i XXL, så slipper hon betala mig i kontanter när vi träffas nästa gång...

elBjurro
2005-07-11, 20:05
Tyvärr min vän, det enda botet är detta(har haft en mor med samma sjukdom):

Låtsas att du gillar kläderna, lägg dem på hög långt inne i garderoben, använd dem inte.
Frågar hon varför så svarar du: Jag ska använda dem sen.

Efter ett tag ska man anamma den mest klädsamma och bekväma av alla stilar.
Bermudashorts, badtofflor, slitna bilrelaterade t-shirts varvat med snickarshorts, stålhättetofflor å slitna tuttrelaterade t-shirts.

Då ger hon upp efter ett tag.

Tyvärr så har du inget umgänge med det motsatta könet efter några år med din nya fina stil.
Men det är smällar man får ta om man vill vara en glad å fri man utan problem. :thumbup:

Loke
2005-07-11, 20:14
Perfekt, precis den tråden jag behövde.

Min mamma ville att vi skulle fixa så att våra datorer, som är uppkopplade via en router, skulle få en trådlös uppkoppling. Jag förklarade att trådlös uppkoppling inte betyder att man slipper alla sladdar, modem, router etc måste forfarande stå nånstans, och där kommer det finnas en massa sladdar. Jag förklarade även att vad dom än säger i butiken, så är det inte alltid så straight forward att installera ny maskinvara. Varje dator är olik den andre, så det kan ta lite tid att få allt att fungera. Men till slut går jag ändå med på att göra detta, om hon köper utrustningen.

Vad händer? När hon inser att jag hade rätt, det blev en massa sladdar ändå, så blir hon sur på mig.

Nu gick det faktiskt ganska smidigt trots allt, och routern är nästan identisk med den vi hade innan, så det var ganska lätt. Men det är ändå jobbigt, för samma sak händer varje gång nåt nytt med datorn ska fixas. Jag säger, "konsultera mig innan du installerar nånting på datorn, eller fixa det själv när det blir problem". Ändå händer det att hon installerar saker på eget bevåg, men nån stans på vägen misslyckas fatalt. Sen blir det jag som ska ordna upp allt, medans hon gnäller på att hon inte kan göra det och det.

Jaja, jag vill ju självklart att hon ska pröva, det är ju så jag har lärt mig. Men det är lite jobbigt att det är jag som får bördan för hennes screw ups, så att säga. Ibland undrar man vem som är barnet...

Tack, nu känns det bättre =)

Megatuttarna
2005-07-11, 22:18
Jag hatar när morsan klampar in i mitt rum och "ställer allt i ordning". Efteråt hittar jag inte mina grejer och hon klagar på att jag har dålig ordning på saker och ting.

Trance
2005-07-11, 22:25
Jag saknar mamma..snyft. Man kanske borde flytta hem igen.

Kwon
2005-07-11, 22:38
Jag hatar när morsan klampar in i mitt rum och "ställer allt i ordning". Efteråt hittar jag inte mina grejer och hon klagar på att jag har dålig ordning på saker och ting.

Den enes oordning är den andres ordning! :)

Min ordning (så jag hittar saker och ting) brukar ofta se helt kaotiskt ut, men jag vet var jag har grejjerna :D

Loke
2005-07-11, 22:53

Det är ju bra, men å andra sidan är det ju inte hans klädstil när hans mamma har köpt kläderna.

Diana
2005-07-12, 04:16
Jag saknar mamma..snyft. Man kanske borde flytta hem igen.

Nej tänk aldri aldrig denna hemska tanke igen A L D R I G när de väl har dej i sitt järngrepp igen är de kört? :( :D

cheesian
2005-07-12, 10:17
Jag tar "tough boy 007" tröjan vilken dag som helst ;D

AlexanderYeah
2005-07-12, 14:57
Haha vad ni hakade upp er på Tough Boy 007 :D

Jag ska släpa med henne på stan och se vad som händer.

Det där med att hon "ställer saker i ordning" gör min med. Även om rummet är städad så fixar hon det med att ställa saker där hon tycker att det ska vara. Hon gör helt vrickade saker också.. Hon knövlade ihop omslaget till ronnie coleman - the unbelievable och slängde i sopkorgen för hon tyckte det såg ut som skräp.

Tack :em: :)