handdator

Visa fullständig version : Maradonas nya mage.

Slartibartfast
2005-07-10, 19:41
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,670760,00.html

Man tycker ju att han borde få i sig skitlite energi mer en sån liten mage. Om han som det sägs "blir mätt på en köttbulle". Hur har han energi att springa? Äter ju knappast några 2500-3000 kcal (vad nu en fotbollsspelare äter) om dagen i såna fall.

Bjorne
2005-07-10, 19:58

Man tycker ju att han borde få i sig skitlite energi mer en sån liten mage. Om han som det sägs "blir mätt på en köttbulle". Hur har han energi att springa? Äter ju knappast några 2500-3000 kcal (vad nu en fotbollsspelare äter) om dagen i såna fall.Meningen är att han ska få i sig "skitlite" energi så att fettreserverna ska användas...

Slartibartfast
2005-07-10, 20:28
Meningen är att han ska få i sig "skitlite" energi så att fettreserverna ska användas...

Men det är ju typ svält det handlar om. Kan ju inte vara speciellt optimalt?

tinkerbell
2005-07-10, 20:31
Killen vägde 122 kg, en del fett går ju bort :)

Frazze
2005-07-10, 20:47

Man tycker ju att han borde få i sig skitlite energi mer en sån liten mage. Om han som det sägs "blir mätt på en köttbulle". Hur har han energi att springa? Äter ju knappast några 2500-3000 kcal (vad nu en fotbollsspelare äter) om dagen i såna fall.
Jag skulle inte räkna honom som "en fotbollspelare" längre.

Frazze
2005-07-10, 20:48
Och en sådan operation ränknas nog heller inte som optimalt, det räknas snarare som det sista återstående alternativet för en dödligt fet människa. Och är varken trevligt eller att rekommendera :)

Lillgrabben
2005-07-10, 21:53
Tydligen är det en mkt riskabel operation.

Jag läste att det tydligen inte är speciellt goda prognoser för såna där operationer så läkarna vill helst inte göra dom alls.

MyungChul
2005-07-11, 03:44
japp det är en ganska hög dödssiffra vad jag har hört också, men som sagt.. den räddar förhoppningsvis fler liv än vad som tas

Slartibartfast
2005-07-12, 07:02
Men nu när han är normalviktig igen kan det ju inte vara hälsosamt att leva på en köttbulle om dan??`

Edit: och varför fortsätter han inte att rasa i vikt. Alla har väl i stort sätt samma ämnesomsättning?

Jakobsson
2005-07-12, 07:45
han blev kankse mätt på en köttbulle.. men 15 min senare kankse han åt en till? sen töjs väl magsäcken ut igen?

Baha
2005-07-12, 08:10
Hörde att han ÅT 2 kötbullar nu tydligen så träningen var inget problem.

pellepedal
2005-07-12, 14:41
Vad har Maradona med fotbollsspelare att göra???Han ÄR väl så långt ifrån en aktiv fotbollsspelare man kan komma.

Edit: Ok. Kollade på artikeln.. Han klarar visst av att sparka på en boll nu igen...

Sniggel
2005-07-12, 21:22
Hörde att han ÅT 2 kötbullar nu tydligen så träningen var inget problem.

:laugh:

hultman
2005-07-13, 11:50
Det finns mycket människor på våran jord. Över sex miljarder, närmare bestämt.
Detta innebär att,
– det finns töntiga människor,
– det finns dryga människor,
– det finns hemska människor,
– det finns till synes utvecklingsstörda människor,
– det finns avskyvärda människor,
– det finns patetiska människor,
– det finns svulstiga människor,
– det finns påfrestande människor.

Sen finns det Alexandra Pascalidou. Hon innehar samtliga av ovanstående epitet. Alexandra Pascalidou är töntig, dryg, hemsk, till synes utvecklingsstörd, avskyvärd, patetisk, svulstig och påfrestande. Låter detta som en god människa, en människa vi allesammans bör se upp till och högakta? Ja, om att ditt namn är Pol Pot, Machiavelli eller Jonas Gardell. Men tro mig, eljest icke.

Alexandra Pascalidou är en människa som idogt fick kämpa genom hela sin uppväxt med demoner. Demoner som åt henne sade att hon var, och för alltid kom att vara, utsatt för konspirationer. Demoner som sade åt henne att hon är speciell, att greker är ett släkte få folkslag är förunnade att träffa. Under sin demoniserade uppväxt stötte hon på demoner som sade åt henne att hon är kunnig, att hon är åtråvärd, att hon är en god agitator, att hon är förmer än andra och att henne liv fyller ett syfte.

Vi ser alla hur det gick. Alexandra Pascalidou förefaller inneha något placeboaktigt trollbindande över sin personage; Alexandra Pascalidou leder melodifestivalen, Alexandra Pascalidou intervjuar Maradona, Alexandra Pascalidou talar för invandrarmassor på Sergels torg. Alexandra Pascalidou är expert under fotbolls-EM. Alexandra Pascalidou uppmärksammas för sin ’kamp’ mot rasisterna.

Detta axplock av förpestande och samhällsbesudlande får statuera exempel för det samhällsklimat vi idag lever i. Alexandra Pascalidou, denna inkvoterade låtsasmänniska, tror sig vara tuff, tror sig ha ett budskap som berör. När jag såg henne i TV under melodifestivalen insåg jag att svenska folket faktiskt har gått på det. Kuppen har lyckats. Likaledes den i övrigt underhållande och, trodde jag innan, verklighetsförankrade tidskriften Café har hyllat detta förkroppsligande av avsky.

Historien om Alexandra Pascalidou är värre än Trustor-affären, eller när boo.com värderades till 400 miljoner dollar utan att ens i realiteten existera. Historien om Alexandra Pascalidou är ta mig fan värre än apartheid.

Enbart åsynen av Alexandra Pascalidous pretentiösa gestalt gör mig suicidal. Vilket syfte i vårt samhälle har hon fyllt som förärar henne rätten att ta upp plats i det allmänna rummet? Ledde hon melodifestivalen för att hon är musiskt bevandrad? Knappast. Intervjuade hon Maradona för att hon är en skolad och skicklig intervjuare? Verkligen inte. Efter intervjun med Maradona sade hon till Aftonbladet att ”[…] det är fel att betala för intervjuer. Jag har så mycket heder i kroppen […]”. Jag tror gamle Diego gav den lilla pretentiösa tösabiten en, skall vi säga, rinnande heder i betalt som hon fick ta med sig hem till Sverige. Talade Alexandra Pascalidou inför massorna på Sergels torg för att hon är en politiskt aktiv och en synnerligen mäkta politisk gestalt? Talade hon för att hon tagit sig ur de djupaste samhällsskikten och ’lyckats’? Icke! Fick hon vara expert under fotbolls-EM för att hon är en god taktiker eller har något att tillföra inbitna fotbollsfans? Nej, inte ens där förefaller hon vara till någon nytta.

Alexandra Pascalidou är ett bevis på att Gud inte existerar. Alexandra Pascalidou är ett bevis på att Sverige har för många ’kändisar’ och besserwissrar som tillåts idoliseras och falskt dyrkas. Vad har Alexandra Pascalidou som vi övriga bör älska och dyrka? Det är inte pengar, det är inte karisma och det är inte intelligens. Jag måste ha missat något fundamentalt, för jag kan banne mig inte förstå när hon blev en implementerad folkskatt.

Men för hennes skull, låt oss ikväll samlas för att bryta bröd, tukta efter oblater, blanda lite tzatziki med en pava rött och sakralt hylla Alexandra Pascalidou.

Alexandra Pretentiösalidou.

Svenska folkets nya drottning och talisman.

__
Ripped by boyahed.com

pellepedal
2005-07-13, 13:12
Men hon ser rätt bra ut. :thumbup: